eheim proffa suodatin ongelma

ritinä ja rotina

nyt vinkkejä lisää-minulla on vajaa 500l akvaario ja siinä eheim proffa2 ja eheim proffa(pienempi)ostimme koko paketin käytettynä,joten suodattimien ikää en tiedä.pienempi on toiminut hiljaisesti ja hyvin koko ajan.nyt isompi alkanut oikutteleen.olen surffaillut netissä jo viikon päivät ja kaikkee kokeiltu.auttaa ja ei auta.
-eli ongelmana on puhdistimen rätisevä ääni.kokeiltu;-pumppaus--välillä auttaa kunnes taas alkaa,töpseli irti-kiinni---hetkeksi auttaa--pöntön heiluttelu-ensin tuntui avaavan kaikki röörit,kunnes virtaus loppui kokonaan..p.kele..
-otin kaikki nippelit taas kerran auki ja kasasin-taas hetken toimi äänettä ja virtauskin hyvä.,,vaan taas tuntuu rätinä alkavan.tässä osia availlessa ja kasatessa tuli ongelma--kannessa on se siivekäs propeli-jonka läpi menee valkoinen ohut tanko-jonka päässä musta kumi"tutti"-sit on se päällys levy,joka lukitsee ton systeemin.kuuluuko tuo musta kumitutti päällyslevyn alla olevaan "monttuun"vai tuleeko päällyslevyn päälle?
-tosin molemmin päin kokeiltu-ei auta rätinään--vaan oishan se hyvä olla oikein päin.
-meillä kyseinen ulkosuodatin vuoti vedet lattialle sähkökatkon aikana(saman teki kun otin pistokkeen seinästä)--vaihdoin kaikki tiivisteet ja sen osan,mistä letkut lähtee(mikä lie nimeltään)
nyt ei vuoda mistään vaan onko turvallinen?toiset suosittelee letkun väliin takaisku venttiiliä-toiset sanoo suodattimessa olevan itsessään takaisku venttiili?neuvoja otetaan vastaan--kiitollisena ja kaikkea(?)kokeiltuaan..

1

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeppok

Suodattimen sisään on tullut / jäänyt ilmaa joka aiheuttaa sitä rätinää.Kallistele varovasti suodatinta jolloin ilman pitäisi poistua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe