Homo, raamattu ja käsitykset

AntiChrisu

Täällä on jos jonkilaista näkökulmaa homoihin suhteessa raamattuun ja kristinuskoon.
Tässä eri näkemykset pähkinän kuoressa.

Ateistit: Homot eivät ole syntisiä (sellaista kun ei ole), mutta raamatun mukaan homoilu on syntiä.

Kirkko: Homot ovat syntisiä, siinä missä heterotkin, mutta homous ei ole synti ainoastaan persepano,
raamattu ei pidä homoutta syntinä

Konservatiivit/kreationistit: Homot ovat syntisiä, homous on synti, homoakti on synti, raamatussa sanotaan näin ja raamatun on kiistämätöntä Jumalan sanaa alusta loppuun

Homokristityt: Homot ovat syntisiä siinä kuin muutkin, homus ei ole synti, homoakti ei ole synti, raamatussa
siunataan homous.

13

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivaako sinua jokin

Ethän sinä edes usko Jumalaan, et myöskään voi vaatia toisilta vastausta syntikysymykseen. Miksi pohdit moista asiaa? Ole sitten vaikka homo, ainakin minun puolestani....

• Rajansa kaikella

Mielestäni homot tekevät "karhunpalvelusta" itselleen, kun sitä tulee joka ikisestä tuutista...
        Olen suhtautunut heihin aina, kuten muihinkiin ihmisiin, mutta liika on liikaa ja ketä nyt kiinnostaa kenenkään seksuaalinen suuntautuminen, ei minua ainakaan.
        Monet kaverini (nuoremmat) kehuskelevat/ puhuvat naisseikkailuistaan, kuka oli kenenkin kanssa jne, ei mua sekään pidemmällä tähtäimellä kiinnosta, jos ei muuta keskusteltavaa ole, usein sanon heillekin, siitä puhe mistä puute ja ketähän täyspäistä tuo jatkuva asioiden retostelu kiinnostaa ?
        Ei minua ainakaan...
        Homoilla ihan sama juttu, varsinkaan, kun tuo asia ei käy kohti mitenkään, mikä siinä voi kiinnostaa ?

Tietysti jokainen taaplaa tyylillään, mutta en ymmärrä, miksi sahata poikki juuri sitä oksaa, millä istuu ?

• AntiChrisu

Enhän tässä pohtinutkaan syntiä, enkä ottanut kantaa edes homoihin. Tässä pohdittiin
        ihmisten käsityksiä asiasta ja listani on nappiin osunut. Jos joku haluaa kuitenkin täydentää, niin olkaa hyvä!

• Rajansa kaikella
        AntiChrisu kirjoitti:

Enhän tässä pohtinutkaan syntiä, enkä ottanut kantaa edes homoihin. Tässä pohdittiin
        ihmisten käsityksiä asiasta ja listani on nappiin osunut. Jos joku haluaa kuitenkin täydentää, niin olkaa hyvä!

Et ottanut vai ?
        Homo = 13x

Synti = 10x

Kantaa näihin asioihin, koskapa nämä ovat omia vajavaisia määreitäsi ?
        Mieti mitä puhut.

• AntiChrisu
        Rajansa kaikella kirjoitti:

Et ottanut vai ?
        Homo = 13x

Synti = 10x

Kantaa näihin asioihin, koskapa nämä ovat omia vajavaisia määreitäsi ?
        Mieti mitä puhut.

Ymmärrän että sinun on vaikea muodostaa kokonaisia lauseita, jos kuitenkin yrittäisit edes.

• tylsääääääääääääääää

En löytänyt itseäni mistään ja nuo luokittelutkaan ei pidä paikkaansa.
      Lisäksi puhuminen homoista on kuin loppuunkaluttu luu. Puhukaa vaikka koiran jätöksistä välillä. kevät hanget alkaa kohta sulaa.

• Homous ei kuole pois

Miksi sitten otat osaa tähän keskusteluketjuun, tuolla muitakin keskusteluja ja jopa palstoja, jotka
        on tarkoitettu kaltaisillesi.

• siinä osuit oikeaan, mutta itse en allekirjoita tuota mitä listassasi kerroit kirkon kannaksi. Ja varmasti ateisteissakin on niitä, jotka eivät hyväksy homoutta.

Mutta luin kerran neuropsykologisen tutkimuksen (jota en valitettavasti osaa tähän linkittää,kun luin siitä opiskeluaikoinani, ENT: EnnenNetinTulemusta)
      jossä havainnoitsijoille näytettiin autokolari risteyksessä. Kaikki koehenkilöt katsoivat samaa kolaria saman verran aikaa, oisko minuutin tai vastaavaa.
      Sitten jokaisen piti mennä erikseen kokeen valvojalle tai vastaava selittämään mitä siinä oli tapahtunut. Yhden mielestä vihreä auto ajoi vasemmalta. Toisen mielestä koko videolla ei ollut vihreää autoa, vaan punainen ja sininen ja kolaroiva auto tuli oikealta. ja niin edelleen, ymmärrätte mitä ajan takaa: jokainen näki ja muisti tilanteen vähän eri tavalla. Oli hyvin eri kantoja, kuka oli syyllinen kolariin.
      No, en tiedä oliko tämä kankea aasinsilta tähän asiaan, mutta jos jopa kiistämättömät faktat muuntuvat mielessämme erilaisiksi kuin totuus (oikeastihan se oli jonkunvärinen auto ja tuli jostain suunnasta), eikö sitäkin enemmän tämänkaltaiset ihmissuhteisiin, tunteisiin, arvomaailmaan liittyvät asiat, joissa ei yhtä ainutta totuutta ehkä olekaan?
      Seksuaalisuus on jokaisessa ihmisessä ja koskettaa jokaista. Se on hyvin voimakkaasti tunteita nostattava aihe. Siksi on todella ymmärrettävää, että siihen liittyvät tabut, kulttuuriset säännöt jne vaihtelevat eri aikakausina ja eri väestöryhmissä ja että ihmiset ovat asiasta eri mieltä. Kuitenkin usein fiksulla keskustelulla ja ennen kaikkea kunnioituksen hengessä opitaan ymmärtämään toistemme näkemyksiä ja elämään yhdessä, erilaiset ihmiset keskenämme.

Tämmöisiä tuumien tänään.
      Diakoni Meiju

• missä se totuus

Vaihteleeko mielestäsi Raamatun sana eri aikakausina ja eri kulttuureissa?

• AntiChrisu

Haluaistiko korjata tuota kirkon näkökulmaa, mikä siinä ei pidä paikkansa?

-Ovatko homot syntisiä kuin muutkin?
        -Onko homous synti vai ominaisuus?
        -Onko homoseksin harjoittaminen syntiä?
        -Pitääkö kirkon mielestä raamattu homoaktia syntinä KYLLÄ VAI EI?

Niin ateistit eivät yleensä ota kantaa itse homouteen pitivät sitä sitten mielisairautena vai luonnollisena
        ominaisuutena. Enkä laittanut ateisteille siitä mitään, koska mielipiteet vaihtelevat puunhalaajista
        älykkäisiin. Varmaa nyt on se, että YKSIKÄÄN ateisti ei pidä homoutta syntinä, KOSKA SELLAISTA EI OLE.
        (siis syntiä ei ole, homoutta kyllä on)

• hompsutiheijaa

on päin pers.......kuttia.

Miksi muuten käytät raamatusta tulevaa nikkiä vaikka olet ateisti. Siis eikös tuo viittaa johonkin antikristukseen tai vastaavaan. Onhan täällä joku 666,kin, joka sekin tulee raamatusta.

• AntiChrisu

Sinua ei siis kiinnosta siis asia mutta nimimerkit kyllä. Sellaista sanotaan substanssin puutteeksi.

Voitko kertoa mitä havainnoissani on pielessä. Korjaa toki.

• Taidat olla uusi tällä foorumilla kun yrität saada järkevää keskustelua näiden käyttäjien kanssa aikaiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7425
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5374
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      254
      4533
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4465
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3227
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2656
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2338
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2302
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2252
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2164
    Aihe