Porin mallia nousuun

Nousukiitoon

10

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nousukiitoon

Ei kiinnostanut ketään miten muualla on onnistuttu saamaan syöksykierre käännettyä nousukiidoksi.
      No siellähän yhtenä kohtana olikin positiviisuus... se taitaa olla se vaikein rasti Varkaudessa.
      Valittamalla ei asiat parane, ei Varkaudessa eikä muuallakaan....

• Se on meidän ongelma ettei keski-savossa ole kasvukeskusta ja lähimpiin on matkaa lähes 100km. Nousukiito alkaa siitä että yhteistyössä ja yhdistämällä koko keski-savo saadaan noin 60000 asukkaan keskittymä ja sillä on sananvaltaa myös koko itä-suomessa joka täältä nykyisin puuttuu. Tilastokeskus jakaa tän alueen kahteen osaan ja silloin se näyttää pieneltä. Siinä Porin malli.

• Halusta kiinni

muutu vaikka keski-savo yhdistettäisiin! Ei yhdistäminen tuo kasvua, kaikki samat siellä on olemassa yhdistämisen jälkeen kuin nyttenkin.
        Pori esimerkkinä käyttäen; eihän sielläkään ole ollut mitään. Meri vieressä ja lähin kasvukeskus Tampereella, matkaa yli sata kilometriä

Kasvukeskus tai kasvu ei tule tyhjästä, tilastokeskuksen kikkailusta tms!

Se lähtee paikallisista vahvuuksista ja yhteistyöstä, positiivinen ote ruokkii itseään.
        Yhteistyötä voi tehdä oli Savon rajat miten tahaansa.
        Halusta ne asiat on kiinni, jos Tuurissa voi kyläkauppa tehdä 138 M€ liikevaihdon ja parin millin voiton. Niin ei sen pitäisi Varkaudessa olla sen vaikeampaa...
        No mutta eihän sitä tiedä jos vaikka Sukari tuo jonkun keitaan Varkauteen kun Pmäellä meni homma kiville... vai pitäskö sanoo Vapaavuorelle. Toki mitään pelastajaa ei kannata odottaa tai ainakin odotellessa talikon voi ottaa omaan käteen...

Ehkä kannattas vaikka Navitas-kehityksen potista kaivaa muutama kymppi heittää Keskisen Veskulle konsulttipalkkioksi...

• Linkit helv...

pellejä saa kuriin tämän palstan pitäjät ollenkaan???

• Nousukiitoon

vai vituttaako se asiallinen tieto että toisaalla on lopettu valittaminen ja käännetty kunta nousuun?

• swimsuit
        Nousukiitoon kirjoitti:

vai vituttaako se asiallinen tieto että toisaalla on lopettu valittaminen ja käännetty kunta nousuun?

että olisi asiallista tietoa? Kerro nyt ihmeessä missä on sitä asiallista tietoa esim. näistä kunta-asioista? Vinkkaa taas kerran joku sivu ja kerro lisää ettei vituttaisi näin paljon!!! Kattokaas persut, se ei maailmaa pelasta, että sanoo jonkin asian olevan huonosti, pitää osata sanoa millä sen korjaa!!!

• Nousukiitoon
        swimsuit kirjoitti:

että olisi asiallista tietoa? Kerro nyt ihmeessä missä on sitä asiallista tietoa esim. näistä kunta-asioista? Vinkkaa taas kerran joku sivu ja kerro lisää ettei vituttaisi näin paljon!!! Kattokaas persut, se ei maailmaa pelasta, että sanoo jonkin asian olevan huonosti, pitää osata sanoa millä sen korjaa!!!

jos nyt vaikka lukisit tuon linkitetyn jutun niin ehkä tajuaisit että se kertoo siitä miten muualla on asiat saatu käännettyä parempaan suuntaan. Jos tälläinen ei kelpaa niin mikä?

En sanonut mitään mikä on huonosti... vain linkitin keinoja millä muualla on onnistuttu kääntämään kelkka nousuun

• linkikidin
        Nousukiitoon kirjoitti:

jos nyt vaikka lukisit tuon linkitetyn jutun niin ehkä tajuaisit että se kertoo siitä miten muualla on asiat saatu käännettyä parempaan suuntaan. Jos tälläinen ei kelpaa niin mikä?

En sanonut mitään mikä on huonosti... vain linkitin keinoja millä muualla on onnistuttu kääntämään kelkka nousuun

ole luetun ymmärtämystä!!! Vittuil.... edellisessä viestissä ettei ihmiset ymmärä linkityksen turhuudesta ja taas joku turhap. puolustelee sitä eli ei mene ymmärrykseen vaikka kuinka selittää!!!
        En minä, mutta minä linkitin!!! Eikö teillä ole omia mielipiteitä, pitääkö ne linkittää???

• Nousukiitoon
        linkikidin kirjoitti:

ole luetun ymmärtämystä!!! Vittuil.... edellisessä viestissä ettei ihmiset ymmärä linkityksen turhuudesta ja taas joku turhap. puolustelee sitä eli ei mene ymmärrykseen vaikka kuinka selittää!!!
        En minä, mutta minä linkitin!!! Eikö teillä ole omia mielipiteitä, pitääkö ne linkittää???

Ja mielipiteitä on omiakin mutta kannattaa myös seurata mitä muualla on tehty...
        Kaikea ei tarvitse itse keksiä vaikka kuinka ois omia mielipiteitä.
        Ehkäpä se ongelma just Varkaudessa onkin että ollaan niin tietävinään asiat ja mielipiteet on jämäkät eikä muita kaivata vinkkeineen. Ei linkkeineen... :D

• Kauppala

Polkupyörä on jo keksitty joten nyt jää aikaa keksiä jotakin ihan muuta !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      52
      2100
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1436
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1394
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe