Joulukuussa söin antibioottikuurin, jonka loppupuolella vatsaan ilmestyi laaja alue kutisevaa näppyläihottomaa. Näppylöitä oli myös muualla mutta vähemmän. Kuuri lopetettiin siihen ja lääkärin mielestä syy oli lääkkeen sulfa. Nyt 2kk myöhemmin kutina ja näppylät vaivaavat edelleen. Näppylöitä tulee satunnaisesti reisiin, pakaroihin, käsivarsiin, kylkiin. Kutina on voimakas. Öisin kutittaa sietämättömän paljon.
En käytä hajusteita enkä pesuaineita (pesupähkinät.. peseydyn päivittäin ja lakanat vaihdan 1-2 viikon välein). Nyt pakkasilla olen pitänyt petivaatteet ulkona monta kertaa 12h. Vaihtanut lakanoita.
Lääkärin mukaan kyse on urtikariasta, edelleen liittyen antibioottikuuriin. Mutta entä syyhypunkki? Käsiin on tullut muutamia vesikelloja mutta ei näy mitään punkin käytäviä. Jonain aamuina olen jo vakuuttunut että haen NIX-lääkkeen ja hoidan punkin - oli sitä tai ei. Ei ole helppoa kutina.
Kysymykset: voiko olla syyhypunkki, vaikka ihossa ei näy mitään käytäviä ja vesirakkuloitakin on vain muutama, sormessa ja ranteessa?
Mitä voin vielä tehdä kutinan helpottamiseksi. Käytössä on 5mg levocetirizin päivittäin. Hajustamaton jne. perusvoide. Ohut peitto - ei hikoiluta. Kookosöljyä sisäisesti ulkoisesti. Kortisonivoidetta pahimpina aikoina.
Kiitos.
Kutina 2kk - ei auta mikään
Kutikuti13
1
312
Vastaukset
- kvht-altistus:
Johon liittyy nippu muutakin oireilua. Hoito-ohje on linkin lopussa:
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742922
- 642773
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241647
- 201590
- 191508
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249