Lopetin juuri kuntosalilla käymisen rahatilanteeni vuoksi ja mietein onko ns." yhtä helppoa" pitää kroppa hyvässä kunnossa ilman jumppia ja kuntosalia. Voiko siis lenkkeilemällä ja kotona jumppaamalla saada samat tulokset? Olisi mukavaa kuulla miten muut pitävät kuntoa yllä "ilmaiseksi" :)
kotona kuntoon?
90
24220
Vastaukset
- dddddddae
"Voiko siis lenkkeilemällä ja kotona jumppaamalla saada samat tulokset?"
Kaikki riippuu siitä, miten olet harjoitellut kuntosalilla. Jos olet tehnyt tosissasi töitä mahtavien lihasten eteen, pelkällä lenkkeilyllä ja kotijumpalla taannut varmasti. Jos taas olet vatkannut jossain reidenojennuslaitteessa 1000 toistoa kerrallaan naistenlehtiä lukien, pääset varmasti samoihin (ja paljon parempiinkin) tuloksin kotona, jos mietit vähän mitä teet. - Älä nyt
mitään aerobic/vast. jumppia rupea tekemään vaan tee punnerruksia, kyykkyjä ja juokse ylämäkiä.
- zumabailija
Jos rahaa yhtään löytyy, niin tehokkaita ovat myös esim. zumba dvd:t . Jos yhtään rahaa on niin suosittelen tilaaman sellaisen. Tuloksia syntyy varmasti
- giryatyttö
Kahvakuula ja jumppapallo. Niillä pääsee jo pitkälle. Itse en ole ikinä tykännyt käydä salilla, joten treenaan kotona kahvakuulalla ja jumppapallolla. Eripainoisilla kahvakuulilla saa tehtyä hyvän treenin. Esim. kotijumpista löytyy hyvä 45min kahvakuulatreeni.
Kahvakuula on yks monipuolisimmista kuntolaitteista. Saa tehtyä kaikki samat mitä salilla.
- vpr
ketusyatti kirjoitti:
Kahvakuula on yks monipuolisimmista kuntolaitteista. Saa tehtyä kaikki samat mitä salilla.
Kahvakuula ei kyllä korvaa maastavetoa saatika kyykkyä sitten millään.
- mielestäni,
vpr kirjoitti:
kyllä se maastavedon voi korvata, mutta ei kyykkyä
- ajastusta
mielestäni, kirjoitti:
kyllä se maastavedon voi korvata, mutta ei kyykkyä
miten olis kuula lisäpainoksi jonka jälkeen kyykkyyn ja ylös?
vpr kirjoitti:
Ja kuulallako ei voi tehä mavea tai kyykkyä? Kaikki samat saa tehtyä piste. Sen annan ettei painoa saa rajattomasti lisättyä jos alkaa tuloksia hakemaan, mutta pelkkää lihasmassaa kuulilla ei olekaan tarkoitus hakea.
- mielestäni.
ketusyatti kirjoitti:
Ja kuulallako ei voi tehä mavea tai kyykkyä? Kaikki samat saa tehtyä piste. Sen annan ettei painoa saa rajattomasti lisättyä jos alkaa tuloksia hakemaan, mutta pelkkää lihasmassaa kuulilla ei olekaan tarkoitus hakea.
Kyykkyä ei voi siinä mielessä tehdä kuten levytangolla, että "kahvakyykky" ottaa enemmän käsiin kuin jalkoihin. Maastaveto kahdella kahvakuulalla onnistuu helposti. Ottaa vain tarpeeksi isot kuulat käyttöön tai tekee toistoja tarpeeksi.
(vaikka tässä videossa vähän kyykkää)
http://www.youtube.com/watch?v=dy16Ard0qTk&feature=related - mielestäni.
mielestäni. kirjoitti:
Kyykkyä ei voi siinä mielessä tehdä kuten levytangolla, että "kahvakyykky" ottaa enemmän käsiin kuin jalkoihin. Maastaveto kahdella kahvakuulalla onnistuu helposti. Ottaa vain tarpeeksi isot kuulat käyttöön tai tekee toistoja tarpeeksi.
(vaikka tässä videossa vähän kyykkää)
http://www.youtube.com/watch?v=dy16Ard0qTk&feature=relatedja toinen
http://www.youtube.com/watch?v=9CB8pvH-hJs&feature=related mielestäni. kirjoitti:
ja toinen
http://www.youtube.com/watch?v=9CB8pvH-hJs&feature=relatedKyllä noi mulle on toiminut. Bulgarian split squat liikkeellä ainakin saa etureidet hapoille. En kylläkään ole mikään "tosi kyykkymies" koska polvet alkaa helposti kipuilemaan.
- mielestäni.
ketusyatti kirjoitti:
Kyllä noi mulle on toiminut. Bulgarian split squat liikkeellä ainakin saa etureidet hapoille. En kylläkään ole mikään "tosi kyykkymies" koska polvet alkaa helposti kipuilemaan.
Täytyy varmaan kokeilla joskus tota Bulgarian juttua
- mk
Teet päivittäin 200kpl selkä, vatsa ja etunojapunnerruksia 20-30 sarjoissa niin hyvä tulee. Kyykkyyn ylös 50kpl sarjoissa vaikka 6 sarjaa joska toinen päivä ja lenkkeily päälle niin pysyt kunnossa.
- jkkkkkkkkk
haistan vittuilua/trollailua, mee sirkuksee pelle
Tämä viesti omattu MK:lle
- nmzdftykl
Kunnon nainti pitää vetreänä.
- Nautinnon treeniä
Totta ja usein erillaisissa asennoissa, koska siinä saa lähes kaikki lihakset kyytiä.
- hhhhyyyyy
Tanko leuanvetoja varten ja käsipainot. Ei penkkikään paljon maksa ja siihen pikkuhiljaa painoja, kun rahavarat antaa myöten. Onko sulla tilaa kotona ja löydätkö motivaation.
Leuanvetotangolla pääsee jo pitkälle. Punnerruksia voi vaikeuttaa viemällä kämmeniä lantion alle, eli vaikeuttamalla vipuvartta, leuanvetoja voi vaikeuttaa nostamalla jalkoja ylös ja viemällä lantiota "kauemmas" hallintapisteestä.
Eli toisin sanoen voimistelutyyppisillä harjoitteilla treenaaminen voi olla monin verroin tehokkaampaa kuin salilla laitteilla vitkuttelu tai huonolla tekniikalla levytangoilla kolistelu.- Futari98
Itse käyn joka päivä 5 km lenkin juoksemassa ja teen lihaskunnon 100,100 ja 100 eli 100 vatsaa selkää jä punnerruksia... Harrastan jalkapalloa mutta pidän silti kuntoa yllä myös kotona aivan ilmaiseksi... Suosittelen!!!
- no lol
no lol joku -98 pätee tääl no lol
- joku.
no lol kirjoitti:
no lol joku -98 pätee tääl no lol
Mitä sitten vaikka kyseinen henkilö on noin nuori? Sinun ikää tässä kyselisin kun tulet muita haukkumaan netissä iän puolesta. Se on aloitusviestin laittajan oma päätös ottaako huomioon noin nuoria.
- Geisari43
joku. kirjoitti:
Mitä sitten vaikka kyseinen henkilö on noin nuori? Sinun ikää tässä kyselisin kun tulet muita haukkumaan netissä iän puolesta. Se on aloitusviestin laittajan oma päätös ottaako huomioon noin nuoria.
Wtf Rotfl fyi asap ghag!
- --
kahvakuula/t. osta muuta, pieni sijoitus. ja kestää seuraavat 25v. uskomattoman tehokasta. ja sitten lenkit/punnerrukset/vatsat jne. päälle.
Sain äidiltä kuminauhan, johon löytyy netistä ohjeita, sitten jooga ja pilates ohjeitakin löytyy netistä ilmaiseksi. Kun illalla joogaa tulee hyvät unet, kun siinä hengitellään niin syvään ja liikkeet on rauhallisia, joten alkaa ihanasti ramaseen. Pilates taas vahvistaa syviä lihaksia, siihen sitten kävelylenkki päälle.
- kljfhÖKLHLADJ
Olen tämän kevään/kesän treenannut täysin kotioloissa ja olen elämäni parhaimmassa kunnossa. Ensin teetätin tutulla metallimiehellä dippipenkin (hinnaksi tuli 85€) ja lisäksi hankin käsipainoja ja kahvakuulia 2 kpl. Tämän lisäksi tulee harrastettua lenkkeilyä/mäkijuoksua, luistelua ja pyöräilyä. Sopii omaan aikatauluunkin paremmin kun ei erikseen tarvitse vääntäytyä kuntosaleille.
Etsi netistä hakusanoilla "bodyweight exercises". Löytyy paljon hyvää tavaraa! :)
Tässä esimerkiksi yksi nopeasti löydetty sivu:
http://www.unique-bodyweight-exercises.com/bicep-exercises.html
Mutta enemmän homma onkin omasta motivaatiosta kiinni. Onnistutko treenaamaan kotona ilman sitä salin ilmapiiriä?- tollol
trollaan vain.
- tolloll
aika kädettömiä nykyihmiset.
- vingerporitar
Vanhahan avaus jo on, mutta kahvakuulia suosittelen.
Kunnon mukaan 1. kuula 3, 6 tai 8 kiloa ja mieluummin kunnon metallimötikkä kuin vinyylipompula, jos minulta kysytään.
Minusta riittää varsinkin alussa yksi kuula per painoluokka. Esmes 8 ja 12 kg kuulilla pääsee jo aika kovaan kuntoon.
Sauvakävely on hyvää liikuntaa myös. - Pro Urheilija 5000
Kyllä sitä kotona voi kuule ihan yhtä hyvin kuntoa ylläpitää. Vatsaliikkeet, etunojapunnerrukset, kyykkyhypyt, askelkyykyt, selkälihakset, pohkeet. Kaikki voit kotona tehdä. Haukkareita et voi ilman painoja tehdä.
Hanki kotiin halpa 20e vatsapenkki ja 20e käsipainot niiin kyllä siinä kunnossa pysyy. Itse ainakin olen kovassa kunnossa, ilman sekuntiakaan kuntosalia tai mitään painoja. Kuntosalit on muutenkin ihan humpuukia. kovaa itsekuria vaan niin saa kotonakin samat tulokset aikaiseksi mutta ILMAISEKSI.
On vaan vissiin muotia hikoilla jossain elixiassa tai muussa vastaavassa.
PAras oli kun näin kauniina kesäpäivänä ihmisiä juoksemassa SISÄLLÄ! Juoksumatolla!!! Sitä en käsitä. En koskaan.- Onnistuu treenit
Jos nostaa kuntopyörän ulos teranssille niin eikö sitä voi laskea jo ulkoliikunnaksi? Ja samalla saa otettua aurinkoa jos sattuu hyvin paistamaan.
Itse olen jo yli kymmenen vuotta pitänyt kotosalla lihaskuntoa yllä penkillä(joka taittuu ylös seinää vasten treenin loputtua), penkkiin kuuluu käsipainot, tanko ja painoja n. sadan kilon verran. Penkissä itsessään erikseen rintalihaslaite sekä jaloille oma laite, hyvin mahtuu seinää vasten treenin loputtua. Tanko ja painot menevät vaatehuoneen nurkkaan, sieltä saa hetkessä tarvittaessa esille.
Painojen ja kuntopyörän lisäksi tulee joskus käytyä uimassa , talvella hiihtämässä ja kesällä koiran kanssa pyörälenkillä, nämäkään ei hirveästi lompakko rasita. Eikä tuo penkki painot maksaneet kuin n. 150 euroa, ja hyvin kestäneet vuosikaupalla. Saman verran maksoi kuntopyörä, ei siis hirveitä uhrauksia vaadi.
- Pakkislainen
Mave foorumin kuntoilijat antaa kunnon vastaukset kysymyksiin.
http://mave.foorumi.eu/index.php - Vladenomicus
Mulla on säädettävät käsipainot ja hyvä mielikuvitus. Lisäksi käyn juoksemassa pari kertaa viikossa muutaman kilometrin. Kova on kunto. Youtubessa on esimerkiksi valtava määrä eri liikkeitä niin naisille kuin miehille ilman sen kummempia laitteita tehtäväksi. Katselet ja valkkaat niitä talteen ja suunnittelet oman ohjelman (esim. passion4profession). Näin minä tein enkä häpeä yhtään niille jotka laukkaavat salilla. Vapaat säädettävät käsipainot ja näillä voi tehdä kaikki tarpeelliset liikkeet. Yleensä myös ajankäyttö tehostuu, näin sivuplussana.
- .........
Eipä siinä tarvita kuin jumppapallo ja kahvakuula ja sopiva päivittäinen ohjelma reipasta lenkkeilyä joko juosten tai fillarilla.
Lähinnä tuo salilla käynti on trendikästä ja tapa ottaa rahat pois kuleksimasta.
Itse teen aamuisin jumppapalolla ensin 50 toistoa selkälihaksilla(pallo mahan alla, sitten 50 etunojapunnerrusta pallo nilkkojen alla ja sitten 50 toistoa vatsalihaksilla(pallo selän alla). Tuokin riittää pitämään keskivartalolihakset kunnossa. Jos tahtoo myös näyttää hyvältä, niin mielensä mukaan voi tehdä useamman kerran päivässä. - ja motivaatiota
Eipä noi kotikuntokeskuksetkaan niin hirveän kalliita nykyään ole!! Sellanen mistä löytyy abouth 100 kiloa niin sillä pärjää ihan hyvin!!
- mies 183/90
Oma ohjelmani on sellainen, että teen aina 10 minuutin aamujumpan heti noustuani sängystä. Käytännössä naruhyppelyä. Sitten myöhemmin päivällä teen 400-500 ihan tavallista etunojapunnerrusta. Siinäpä se. Ajallisesti nopeita treenejä, mutta todella tehokkaita myös. Ei pääse kuihtumaan, muttei myöskään löystymään.
- Totuuksien_Laukoja_1
71 euroa kuussa kunnon salista on LIIKAA.. mutta 500 - 1000eur KAPAKKAAN kuussa ei ole mitään? eikö?
- Kalle..-
Kyllä se kapakkaan 100e/ilta riittää, joskus selviää 50eurolla. Keskimäärin sitä käydään vain kerran viikolla kapakassa.
- HYVÄ SUOMI!!!
Niin sehän riippuu aika pitkälti mitä oot siellä kuntosalilla tehnyt... Ihan yleis kunnon ylläpito kyllä mielestäni onnistuu. Esim. keskivartalon lihaksiston reenaus vatsa, selkä ja kyljet. staattiset voima harjoitukset, uinti, lenkkeily ja pyöräily näin kesällä ja miksei talvellakin;) Se voi muutenkin tehdä hyvää kropalla kun välillä jättää ne painot pois ja kokeilee muuta liikuntaa. Itselle ainakin toimi:) 4kk pyöräilyä ja lenkkeilyä, kunto nousi ja paino putosi reilut 10kg. Kun taas palasin salille olivat tulokst pudonneet:( 3kk reeniä ja tein uudet ennätykset jokaisessa liikkeessä=) itse muuten reenaan kunnan salilla, laitteet on mitä on mutta ainakin on halpa.
- itselläni on
kahvakuulia ja pienempiä käsipainoja, vatsapenkki, teräsjousilaitteita, käsipuristimia, kuminauhoja. Ja teen juoksulenkkejä. Eipä sitä muuta liikuntaa kerkeä tehdä. Kunto oli ihan odotettu ja tyydyttävä ikäiselleni, kun kokeilin kuntosalitreeniä lomamatkalla .
- lupin0
Kannattaa tutustua jo aiemminkin mainittuun kahvakuulaan. Toimiva vempele, eikä uskoisi kuinka poikki itsensä voi saada yhdellä kuulalla. :)
- fghtr
Salille vain, aina löytyy jostain sen verran rahaa, jätät vaikka kaljat ja tupakat pois. Hyvää lihaskuntoa ei kotikonstein tahdo saada mitenkään vaikka muut kuinka väittäisivät. Se vaatii RASKASTA RAUTAA.
- Tai mielikuvitusta
kyllä kun täyttää pari 20 litran pänikkää vedellä niin siinä on oivat käsipainot.
- tässä kaikki
Annat pillua miesystävillesi ja treenaat pillunlihasten puristusvoimaa. Ei nainen muuta jumppaa tarvitse!
- vpr
Kannattaa katsoa löytyykö kaupungista ilmaista kaupungin ylläpitämää kuntosalia tai vastaavaa. Välineet eivät näissä välttämättä ole viimeistä huutoa, mutta loppupeleissä tanko ja painot on kutakuinkin kaikki mitä lihastreeneihin tarvitsee.
- dsjldsldsl
En tiedä tuosta, onko yhtä helppo, sillä riippuu aivan ihmisestä. Jotkut tarvitsevat pientä ´pakottamista´/extra motivaatiota harrastaakseen liikuntaa (jos on ostanut kalliin kuukausikortin salille niin se kuulemma ihmeesti motivoi käymään ettei raha mene hukkaan. Samoin jos on jo luvannut mennä jonnekin jumppatunnille niin sittenhän sinne on mentävä), jotkut pystyvät harrastamaan liikuntaa ilman ennaltamäärättyjä aikatauluja ym. Mutta kyllä todellakin kotona pystyy lihaksiaan kehittämään. Täällä on moni jo maininnut kotitreeneihin sopivia välineitä. Ilman välineidenkin ostamista tosin pärjää: netistä löytyy paljon ohjeita eri lihasten kehittämiseksi (ilman välineitä) ja jos haluaa olla luova, niin esim. täysistä vesipulloista saa hyvät käsipainot ainakin aluksi, riippuen tietysti miten painavilla painoilla olet tottunut treenaamaan. :) Youtubesta löytyy lukuisia videoita, kannattaa sieltä katsella.
- TIETÄVÄ 1
PITÄÄ SISÄLLÄ SEKSIÄ !
- Kotona.
Treenaaminen on yhtä tehokasta kuin salilla. Kuntosalit ovat luonneet illuusion siitä,että vain salilla harjoittelu on tehokasta. Itse olen jo vuosia treenaillut kotona ja löytyy pyykkilautavatsa on mahtavat käsi ja rintalihakset ja jalkalihakset. Ja kaikki tämä on tehty kotikonstein ja rahaa tähän on kulunut 0 euroa. Kotona voin treenata juuri silloin,kun minulle sopii parhaiten ja päivittäin tulee treenailtua. Harjoitus ohjeita löytyy myös helposti netistä,ihan aloittelijoillekin,samoin ravintoon liittyviä ohjeita. Mutta jos joku haluaa pistää rahansa kuntosalimaksuihin,niin siitä vaan. Vanhassa sananlaskussakin sanotaan,tyhmä ei ole se joka pyytää,vaan tyhmä on se joka maksaa.
- .-,-.
Höpön löpö. Jos haluaa olla kovassa kunnossa, on tehtävä painoharjoittelua semmoisilla painoilla jotka harvoin saa sijoitettua kodin tiloihin. Enkä tarkoita mitään monitoimihärpäkkeitä vaan tankoa ja runsaasti levypainoja penkkiä, kyykkyä ja maastavetoa varten.
- .-,.
.-,-. kirjoitti:
Höpön löpö. Jos haluaa olla kovassa kunnossa, on tehtävä painoharjoittelua semmoisilla painoilla jotka harvoin saa sijoitettua kodin tiloihin. Enkä tarkoita mitään monitoimihärpäkkeitä vaan tankoa ja runsaasti levypainoja penkkiä, kyykkyä ja maastavetoa varten.
Jaahas ja kaiken maailman hevonvitun "1000 toistoa päivässä vatsoja" fitness-idiootti-hihhulit taas painelemassa peukkua alaspäin, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että lihaskuntonne on täyttä paskaa ilman kunnollista salitreeniä kunnollisilla vastuksilla!
- älä ny viitti
.-,. kirjoitti:
Jaahas ja kaiken maailman hevonvitun "1000 toistoa päivässä vatsoja" fitness-idiootti-hihhulit taas painelemassa peukkua alaspäin, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että lihaskuntonne on täyttä paskaa ilman kunnollista salitreeniä kunnollisilla vastuksilla!
Hahah :D
Todellakin voi oman kehon vastuksella treenata kovaa ja hyvin. - palze
.-,-. kirjoitti:
Tää kuuluu osastoon sad but true varsinkin, jos puhutaan huomattavasta lihasten ja voiman kasvattamisesta. Haluisin nähdä ne "huippukunnossa" olevat kotijumppaajat, kun vaikka maastavetotankoon laitetaan kohtuullisen vaatimattomat 150kg.
Mutta enough bullshit. Naisen, joka haluaa lähinnä kiinteytyä, on turha lähteä kodin ulkopuolelle jumppaamaan. Kannattaa aloittaa esim. tän mimmin Youtube-videoista: http://www.youtube.com/user/charliejames1975
- Leena-Lenkkimakkara
Juoksentele pitkin polkuja ja pururatoja.
Tee lisäksi raskasta työtä välillä, niin myös uni tulee...
Ja sitä juomapulloa ei tarvitse puolen tunnin lenkillä pitää mukana.
Tuskin kuolet janoon. - hehhoh
olen aina ollut timmi ja huippukunnossa mutta missään salilla en ole käynyt koskaan.
Joko se uusavuttomuus on kotiutunut tällekkin alueelle.
Tuosta juomapulosta myös sen verran että itse tein tässä 90 km pyörälenkin ja mitään suuhunpantavaa en kanniskellut mukana. - Totuuden sana!
On se nyt perkelettä, jos ämmän tarvii joku bodari olla!
Ämmä ei tartte lihasvoimaa muualla kuin vitussaan, että puristelee mukavalla tavalla toosassa sisällä olevaa kyrpää.
(Ja jos eukko on lesbo, ei tarvitse lihasvoimaa edes vitussaan.)- ukkokele..
ÄÄLIÖ!! Ei kuntosalilla kaikki hae lihasvoimaa vaan kinteyttä. Sinä et tarvitse muuta kun sakset, joilla leikata nuo tyhjät aivot jalkojesi välistä pois. Kerro nimesi, että naiset voivat kiertää sinut kaukaa!
- taakse pstu
Etunojapunnerruksia esim. kahden tuolin välissä kämmenet tuolin istuimilla. Leuanvetoa vaikka puunoksalla, pompputreenejä rappusia ylös, vatsatreenejä lattialla jalat ristissä.
Jos ei riitä, niin punnerruksia käsillä seisten ja käsillä kävelyä rappusia ylös-alas. Maastavetoa toyotan takapuskurista, perään kilometrin lenkki hinausköydellä autoa vetäen. - kotikuntoilu
leidi24-:lle
Tuos "etusivun" kuvassa ainakin oli reippaan olonen pariskunta. Siinä jo on ne tarvittavat "välineet" kotikuntoiluun. Ensinnäkin seksi on hyvä kalorin polttaja ja myös miellyttävä kuntoilumuoto. Toisekseen toinen toistaan auttaen / kannustaen esim vatsa / selkätreenit sujuu. jalat tukevasti vastakkain istuen ja käsistä vetäen teillä on soutulaite, jonka kuormitusta voi säädellä molemminpuolista vetovoimaa lisäten ja vähentäen. rappusia tai tukevaa saunajakkaraa voi käyttää steppilautana. "suolasäkin" punnerrus toimii selkäkippinä jne... Mitä muuta vielä kaipailet? vain oma mielikuvituksesi on rajana - Valmentaja 999
Päästä se on kiinni. Kotonakin, ilman erikoislaitteita pystyy nostamaan kuntonsa lähes maailmanmestari tasolle. Oma vartalo on hyvä kuorma.
- mies35 vuota
mä ostin yli vuosi sitten kuntopyörän joka makso 200 euroo. olen laihtunut 30 kg kuntopyörää polkemalla. kunto on tosi hyvä nytte. sit mulla on käsipainot joita nostelen joka päivä.
- Kuntosali - koti
Jäin pois kuntosalilta kalliin hinnan vuoksi ja ajattelin, että kiva kun saa kotona harjoitella milloin siltä tuntuu ja asukin saa olla mika vaan. No, kuinkas kävikään: kaksi viikkoa tuli kotona harjoiteltua ja sitten en viitsinyt tehdä enää mitään. Minä tarvitsen näköjään pientä pakkoa, olkoon se sitten vaikka kuntosalimaksu, kun se on maksettu niin menen ja kun kaikki on vapaata en viitsi tehdä mitään.
- Mies22123
voihan se kunto nousta mutta näkyviä tuloksia tulee erittäin hitaasti ihan kuin kuntosalillakin,
itse uskon että lihaksien kehitys on geneettistä ja yksilöllistä
eli siis joillekin ihmisille lihaksia tulee helpommin kuin toisille. - säästöä on montaa
Huono rahatilanne ei ole syy lopettaa kuntosalilla käyntiä. Kannattaa säästää muusta.
Ei mitään trendipellesaleja vaan kerran viikossa kertalipulla uimahallissa viitonen. Kisis kolme euroa jne. Jos on töissä niin siellä tai sen kautta tuetulle salille kerran viikossa.
Kaupungin kuntosali reilu kymppi kuussa.
Kerran viikossa salille toinen kerta esim lenkin ohessa nostelee tukkia ja tekee vatsat niin kunto säilyy.
Hyvinä aikoina hankkii käsipuntit kotiin parilla kympillä vaikka kirpparilta. Eri juttu kuka yksinään kotona viittii treenata. - kaalisalaatti66
Itsekin haaveilen pienimuotoisesta kotikuntosalista. Vuosia kävin punttisalilla, mutta näin opiskelijana ei ole enää oikein varaa ja muutenkaan en vain viitsi/jaksa lähteä sinne (vaikka nykyinen asunto sijaitsee lähempänä salia kuin entinen). Minulla on jumppapallo, joka on jäänyt kellariin pölyttymään. Nyt tulisi sillekin käyttöä. Ajattelin ostaa jonkun jumppamaton sekä käsipainosetin, missä saa sitten voimien kasvaessa lisätä painoa (ettei heti tarvitse uusia ostaa). Täällä väläytellyt kahvakuulatkin kiinnostaisivat..Lisäksi minulla on sellainen flexibar -tanko, jolla voisi tehdä alkulämpät. Sekin tuli messuilta ostettua ja kaappiinhan se jäi :D
Alussa tietenkin ajattelin käyttää oman kehon painoa vastuksena, koska järjestelmällisestä salitreenistä on aikaa jo ainakin pari-kolme vuotta. Vanhat saliohjelmat on tallella ja niitä vähän muutenelemalla varmaan saa ihan hyviä tuloksia aikaan ja kiintetyttä kroppaan. Noihin välineisiin menee tietty rahaa, mutta ei taatusti vuoden salimaksujen verran!
Ja mikä parhainta, voin kuntoilla silloin kun iskee se inspis! :)- Näin se menee...
Turha haaveilla pienimuotoisesta kuntosalista. Sekin jää kohta kuitenkin käyttämättä :)
- aavis
Tietysti kotona tehden voi pitää kuntoa yllä. Eri asia on varmaan jos haluaa jotkut hirveät lihakset, mutta rivien välistä nyt voi ymmärtää ettei aloittaja varmaan niitä tarkoittanut. Itse käyn ohjatuilla tunneilla, missä käytetään käsipainoja (2x 5 kg), kahvakuulaa (12 kg), tankoa (10 kg), steppilautaa sekä joskus kuminauhaa apuna, myös paljon omaa kehoa vastuksena. Ihan näitä samoja voi käyttää kotonakin! Pienen lapsen äitinä ei pääse illalla näppärästi aina salille joten koti on hyvä paikka treenata kun muksu nukkumassa koska se määrä mitä ehdin käydä ohjatuilla (1-2 krt vko) tunneilla ei pidä tarpeeksi lihaskuntoa yllä. Parempi sekin kuin ei tehdä mitään :) sitä nyt ei voi kukaan väittää ja vielä parempi että tekee niiden lisäksi asian eteen jotain kotona. Tänä päivänä on ylipäätään hyvä että ihmiset jaksais jotain tehdä. Itse täysin hurahtanut tähän ja ikävä kyllä tuntuu vain että ketään muuta ei juuri kiinnosta...
Aikaisemmin mulla oli myös crosstrainer jota käytin 1,5 tuntia päivässä, yksi lepopäivä. Pitäiskin hankkia uudestaan. Leffa trainerin eteen tai musaa korviin ja eikun menemään. SOpii mulle joka en oikein pidä juoksemisesta. - bodyfitnes88
kyllä kotona kuntoilemalla ja ulkona liikkumalla voi päästä todella hyvään kuntoon.Muista että oikein syömisellä on iso merkitys. Ja jos jostakin on hienoa että jaksaa polkea 90km fillarilla juomatta mitään niin anna hänen polkea,juo sinä tarpeeksi vettä ainakin jos haluat rasvaa polttaa.
- simple10
En jaksanu lukee kaikkia tekstejä joten tässä siple neuvo. Osta kässärit reilusti painoja ja teet sillä olkapäät, hauis sekä vatsat. Kuinka vatsat? Painoa rinnalle ja rutistuksia ja liikkeet rauhassa. Ojentajat, punnerruksilla ja dipillä. Dippi: pukkailet kahden tuolin välissä... etsi tietoa ellet tiedä, mitä dippi meinaa. Ja tietenkin lenkkeily.
Salia ei välttämättä tarvitse. Siellä vaan voi tehä monipuolisemmin. - Ei kahvakuulille.
Kahvakuulat ja jumppapallot.. voi ny jum.. [siivottu kirosana]
- Pötsinegger
Hammer-kääntö Koskenkorva-pulloilla ja ranskalaisia punnerruksia 12-packillä. Pysyy käsivarret kondiksessa. Lopuksi juot treenivälineet, niin pysyy nestetasapainokin kondiksessa. Välipäivä/palautuskin hoituu automaattisesti, kun podet joka toisen päivän krapulaa.
- mievaa2
Voimapyörä on todella tehokas ja halpa laite.
- ILIMASTA
Kotikuntoillahan voi ihan ILIMAN mitään laitteitakin! :)
Vatsat, punnerrukset, venyttelyt voit tehdä ihan ilman laitteita.
(ja jos painoja haluaa ei tarvitse ostaa mitään, 1,5 juomapullosta saa kätevän painon vaikka vatsojen lisäksi syliin)
Mielikuvitusta kehiin! :)
Kävely/lenkkeily on ilmaista. Kunto kasvaa, lenkin pituus pitenee. :)
Jos pyärän omistaa, pyörällä polkaisee pidempiäkin matkoja.
Ja jos tahtoo tv:stä/laitteilta katsoa.. KIRJASSTOSTA saaa lainattua jos jonkinmoista kuntoilu videota ja dvd:tä! (ILMAISTA siis tämäkin vaihtoehto) - eräs tyyppi vaan..
No kyykyt, penkit ja maastavedot ei oikein koti setillä toimi.
Ite ostin aikoinaan 100€ tangon, kaksi säädettävää käsipainoa. Tankoon tuli lisäksi 42kg painoa ja käsi painohin 16.5kg max. Näillä saa kyllä kotonakin tehtyä useita sarjoja apuliikkeitä. Pääliikkeisiin tuo paino on liian vähän mutta jos näillä päivittäin väsää niin ei varmaan pahemmin taantumaan pääse. - mummohan mä
Kävely, Pyöräily, kevyt syötävä ja ei kyllä maksa läheskään niin paljon kuin kuntosali.
Vatsalihaksia voi treenata, naisten yhdenkoon sukkahousuilla , laita ne vaikk oven kahvaan hyvin tai patteri putkeen,,on tosi hyvä lähes ilmainen vatsan kuntoilu "vehje", Toimii toki selkä ja käsilihaksien harjoitteluun.
Pihalla voi potkia palloa vaikk naapurin muksujen kanssa, siinäkin oiva liikuntamuoto. - wetwte
Jos haluat lihasta, ostat käsipainoja, tangon ja siihen tarpeeks painavat levypainot. Kyykky ja askelkyykky ovat tehokkaimpia jalka- ja pakaraliikkeitä, käsipainoilla taas saa tehtyä hyvin hauikset ja ojentajat. Vatsalihaksiin ei laitteita tarvita, vaan kaikkein tärkeintä on pitää syvät vatsalihakset kunnossa; ilman niitä päällimmäisillä näkyvillä vatsalihaksilla ei tee mitään. Rinta- ja selkälihakset hoituvat myös oman painon varassa, mutta jos haluat niihinkin tavaraa, tankoa voi käyttää myös selkäliikkeissä.
Jos taas haluat pitää kuntoa yllä etkä halua lihasta, lenkkeily, aerobic, uinti, jumppa, pyöräily ovat tehokkaita liikuntamuotoja. Näillä et kyllä kasvata lihasta, vaan nimenomaan kestävyyttä.- hmm.
Ei niitä massiivisia lihaksia tule myöskään painoharjoittelulla, jos tekee tarpeeksi pitkiä sarjoja.
- Köyhät
Mullapa on oma sali :D hahhah köyhät
- kirkkonummelainen
Lue kahvakuulasta Verkkonummi.fi -lehdestä. Oikein kytettynä se on koko kuntosali kotona.
- kehonrakentaja
yks vaihto ehto on että ostat punttipenkin ja käsipainot ja lisäks youtubesta löytyy monia hyödyllisiä treeniliikkeitä hakusanoilla bodybuilding ja muuta sellasia oon ite testannu youtuben treeniliikkeillä ja kyllä ihan hyviä tuloksia on tullu eiköhän muuta en oikein keksi niin ja tietysti googleen hakuun bodybuilding muuta ei nyt tuu mieleen mutt toivottavasti noista olis apua
- Smartass
Mitään kuntosaleja tai hilavitkuttimia ei oikeasti kukaan tarvitse kunnon kohottamiseen tai ylläpitämiseen. Tämä on vain mainonnan luoma käsitys jolla rahastetaan ostamaan niitä kuntopyöriä, soutulaitteita ja steppereitä, jotka viimeistään kuukauden päästä toimivat vaatetelineenä. Kuntosaleilla taas ähelletään tekemässä joitain elämälle vieraita liikkeitä (penkki, lähentäjäkone, peck-deck), ja sitoudutaan vuodeksi maksamaan suoravelotuksia tyhjästä.
Ulkona on terveelle ihmiselle rajattomat mahdollisuudet. Juoksua, hyppyjä, sprinttejä, loikkia. Metsässä nilkat saavat haastetta epätasaisessa maastossa, paikat täynnä erikokoisia kiviä joita voi nostella ym. ym.
Itse olen tehnyt tiettyä jalkatreeniohjelmaa kotona joka on raskaampi kuin mikään mitä olen tehnyt kuntosalilla. Sen idea on kilpailla aikaa vastaan joten siinä haaste ei lopu. Kuntosalilla ei oikein edes kehtaa tehdä treenejä joissa vedetään aivan loppuun koska siinä jo melkein yrjö lentää tai ainakin ähinä on kova ja sen takia jättää usein sen viimeisen toiston tekemättä vaikka juuri se olisi olennainen kehittymisen kannalta - __säästäjä__
Hyviä jumppavideoita ja ohjeita pitäis löytyä youtubesta, muualta netistä tai televisiosta. Kirppareilta ja kaupoistakin voi löytää edullisia treenivideoita. Perus lenkkeily, venyttely ja lihaskunto vielä mukaan, niin hyvä tulee :)
- jeeeees
CROSSTRAINER!! minulle on ollut todella hyvä väline, muutaman kerran viikossa olen tehnyt n. 45-60 min kerrallaan televisiota katsellen ja reilun puolen vuoden jälkeen ihan selkeitä tuloksia on näkyvissä: paino on pudonnut, jenkkakahvat "sulaneet", takapuoli ja reidet pienentyneet, hartiat ja selkä huomattavasti paremmassa kunnossa, allit pienentyneet...mitä vielä..?? kuin huomaamatta olen saanut nämä tulokset aikaan ja olen erittäin tyytyväinen! ruokavaliota olen muuttanut jonkun verran, en varmastikaan tarpeeksi ja muuten käyn zumbassa 1x/vko ja lenkkeilemässä satunnaisesti joten selkeästi crosstrainer on auttanut eniten. Ostettiin käytettynä (100e hyvänlaatuinen laite) joten rahallisesti ei ollut suuri menetys. Ainoa huono puoli on se , että vie paljon tilaa...meillä se on saatu järjestymään ihan kivasti muiden tavaroiden joukkoon mutta ymmärrän, ettei kaikissa kodeissa se onnistu =(
- miemie^^
Muistakaapa ihmeessä etenkin näin kesäaikaan, että suomessa on mahtavat järvet joissa uida ja pitää näin kuntoa yllä!
En ees jaksa lukia kaikkia mitä tänne oli jo kirjoitettu, mutta yksinkertaisesti suosittelen hakemaan hakusanoilla: ultratraining yms. googlesta, löytyy videoita yms hyödyllisiä linkkejä siitä miten saavuttaa esteettisesti kaunis fysiikka ja fyysisesti hyvää terveyttä edistävä kuntotaso.
- Joutavalla jotain
Kun kotona kastelukannuilla (=hyötyliikuntaa) kantaa vettä ympäri taloa, niin treenistä käy. Lapiolla ojan kaivamisessa hiki tahtoo väkisin tulemaan. Kivien (isojen) siirto se vasta hikistä hommaa tahtoo olemaan. Tai muksujen rauhoitus kanto iltaisin on ilmaista treeniä. Halkojen teko se vasta kropalle tekee nannaa, saatika puiden pinoaminen, se vasta hyvää kyykky treeniä on ja täysin ilmaista .Hirvi/lintumetällä ja patikkaretket on pakkoliikuntaa täälläpäin. Onhan näitä keinoja, kun vain ehtis tekemään. Ei sitä perhellinen jouda kylillä eikä saleilla hötkyilemään jos meinaa leivässä pysyä ja katto pään päällä pysyä. Toista se on rikkailla, mutta heillähän täytyy olla omat sirkus huvinsa.
- Hyötyliikkuja81
Moi!
Itse tuli hankittua Wii-konsoliin EA SPORTS-Personal trainer. Ja sitä teen joka toinen päivä 1h. Tämän lisäksi kävelen/ pyöräilen töihin (yht.6km/pvä) - kova kunto
VITTU se on ämmän tärkein ruumiinosa ja sitä treenataan nussimalla.
- kova kunto
Saa-ta-na tätä sensurointia!
Sanotaan sitten varmuuden vuoksi uudestaan, että tulee selväksi:
V I T T U se on ämmän tärkein ruumiinosa ja sitä treenataan nussimalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481