Mahtiahdistus! Gradu vihdoin kasassa mutta opintoja vanhentunut?

mission impossibe

Oon vuosia taistellut masennuksen ja muiden mielenterveysjuttujen kanssa, jonka takia gradun teko ja valmistuminen on lykkääntynyt. Nyt vihdoin psykoterapian avulla toivuttuani olen myös puurtanut tuon kesken jääneen gradun valmiiksi.
Mutta, mutta... ilmeisesti tiedekunta on tehnyt viime syksynä päätöksen, että vanhoja syventäviä opintoja on täydennettävä, vaikka olisi kokonaisuusmerkintä. Mulla kaikki opinnot on paketoitu kandin tutkintoon, ja olen kysynyt asiaa pari vuotta sitten tiedekunnasta. Opintoasioista vastaava ilmoitti, että voin uudessa järjestelmässä valmistua tekemällä vain gradun valmiiksi. Tästä minulla on kirjallinen s-posti tallessa. Voiko tiedekunta vetää sanansa takaisin ja vaatia lisäsuorituksia? En uskalla edes soittaa ja kysyä ennen kuin saan gradun esitarkastuksesta. Pelkään että masennun totaalisesti, jos valmistumiseni esteen nousee taas uusi este :'''(((

3

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuykl

Voi että, sympatiat on kyllä täysin sinun puolella. Itsellä voi olla samantapaisia ongelmia edessä, tosin gradun teko ja valmistuminen on lykkääntynyt muista syistä.

Uskoisin (ja toivoisin), että jos tiedekunnasta on kertaalleen luvattu jotain ja siitä on vielä sähköpostikin todisteena, niin tuskin voivat vetää sanaansa takaisin. Ja yleensä opinnot suoritetaan aina loppuun sen alkuperäisen tutkintorakenteen mukaan, myöhemmin tehdyt uudistukset ja muutokset koskevat vain niitä uudempia opiskelijoita.

Soita ihmeessä jo nyt ja selvitä asia, helpottaa varmasti oloa. Tuommoinen epätietoisuus on ihan hirveää.. Pelottavaahan se soittaminen on, mutta varmasti helpottaa. Ja tosiaan uskoisin, etteivät tule mitään lisäsuorituksia vaatimaan; kyllä ne siellä yliopistollakin haluavat, että opiskelijat valmistuvat mahdollisimman pian. Eivät ne tahallaan halua kenenkään opintoja viivyttää.

Tsemppiä kovasti, toivottavasti asia selviää pian. Ja onnea gradun valmistumisesta!

• Ikionnellinen FM

Ensin mahtionnittelut gradun valmistumisesta! Mahtava juttu että sait sen tehtyä!
      Itselläni oli ehkäpä hyvinkin samankaltainen tilanne. Valmistuin kandiksi muutama vuosi sitten ja FM-tutkinnosta multa puuttui vuosia vain gradu. Syventävistä mulla oli kokonaismerkintä rekisterissä (silloin kun se oli tehty gradu oli osa syventäviä). Ennenkuin aloin tehdä gradua varmistelin moneen kertaan että eihän tässä nyt sitten tosiaan tarvi muuta kuin gradu pakettiin niin tutkinto on valmis. Vastaus oli että gradu tosiaan riittää.

Tutkintorakenne-muutosten vuoksi multa jäi syventävistä puuttumaan muutama opintopiste mutta tällaisista tapauksista oli joku poikkeus-ohje olemassa, ja mulle tehtiin gradun valmistuttua joku opintopistetäydennys rekisteriin jolloin pistemäärät täyttyi. Voisko sulla olla sama homma? Miten asia ratkesi?

Itselläkin gradu viivästyi masennuksen ja kaikenlaisten vastoinkäymisten myötä ainakin 10 vuodella. Tuntui kyllä mahtavalta valmistua maisteriksi lopulta ja osallistua juhliin yliopistolla. Vieläkin viikoittain tai jopa päivittäin saan kicksejä asiasta ihan vaan sen takia että gradusta oli tullut niin valtava mörkö ja tuntuu uskomattomalta että sen sai lopulta tehtyä.

• -FM-

No kyllä ne siellä yliopistolla joustaa ihan mielellään, että pääsevät eroon näistä roikkujista :) eli lähes valmistuneista. Mene nyt vaan pikaisesti opintoneuvojan luokse neuvottelemaan ja kerro rohkeasti tilanteesi. Ja onnea rutosti urakan loppuun saattamisesta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      95
      3313
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3063
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1883
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1882
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      32
      1809
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1721
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1409
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1329
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    Aihe