Aivokuumeen seurauksena epilepsia

Tinttu86

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta, eli sairastin 2009 alkuvuodesta enkefaliittiin, jonka seuauksena on tullut epilepsia. kohtauksia tulee melkein päivittäin. En ole tavannut ketäään muuta, jolla tällä tavalla olisi epilepsia puhjennut. Olisi kiva kuulla kkokemuksia muiltakin.

10

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsu32

Hei! Minä sairastuin epiin myös enkefaliitin seurauksena. Taustalta löytyi myös muutama sidekudossairaus. Mun kirjoituksia löytyy jonkun verran tällä nimimerkillä tai haulla "aivotulehdus".

• ESS68

Hei
      Poikani -93 sairasti v. 2000 enkefaliitin jonka seurauksena tuli epilepsia.
      Lääkityksellä on pysynyt aika hyvin kurissa. Jos saat päivittäin kohtauksia, lääkityksesi ei ehkä ole ihan kunnossa.
      Neurologin tehtävä on löytää sinulle hyvä lääkitys. Vaihtoehtojahan on monia ja uskon että sopivan lääkkeen löytäminen poistaa suurimman osan kohtauksistasi.

• jupe91

terve! olen 91-syntynyt poika ja itse sairastuin 1v ja 10kk vanhana aivokuumeeseen jonka seurauksena puhekeskukseni vaurioitui ja sain epilepsian. epilepsiaani ei olla saatu mitenkään kuriin vaikka on kokeiltu kaikkia lääkkeitä ja vagushermo aktivaattori asennettu. saan joka päivä kohtauksia niin pahoja että on tikattu päätä kymmeniä kertoja ja leuka on murtunut ja jouduttu leikkaamaan,

• Samaa

Täälä kohtalo toveri ):
      Sain saman enkeflatiinin 4 vuotiaana. Nyt olen 47 v. Joten olen noin 40 vuotta tuota potenut. Nyt vasta, 3 teslan kuvis löydettin paikka mis on paikka minkä takia saitastan epilepsiaa. Lääkkeitä oon syöny melkein kok ajan. Hyvän lääkärin käsiin menet ja tarkkoihin kuviin. Ei todellakaan mukavaa ujos noin
      usein saat kohtauksen ):
      Lääkkeillä voidaan saada kuriin. Mut esim. minulla alkavat miettiä leikkaus kun
      oikeita lääkkeitä ei löydy
      Kirjoytellaan:)

• Sama kohtalo

Hei! Täällä myöskin saman enkefaliitin saanut flunssan seurauksena 28 vuotiaana. Sitten vuoden kuluttua siitä sain ensimmäisen epilepsiakohtauksen, jonka jälkeen sairastanut epilepsiaa. Kouristuskohtauksia ei ole ollut kuin yksi sen jälkeen mutta dejavu tuntemuksia kylläkin. Vahvalla lääkityksellä pysynyt kurissa noinkin hyvin. Lääkkeenä on tällä hetkellä Keppra, Deprakine ja Rivatril. Ja tätä sairautta sairastanut minäkin 25 vuotta.
        Oletteko te muut muuten vielä työelämässä mukana?

• jupe91

koitettu on kaikki lääkkeet läpi ja kokeet käyty läpi mutta hoito keinoa ei löydy sitten millään. ja tayssin parhaimpien lääkärien käsissä olen itsekin ollut 18 vuotta jo mutta ei hekään ole vieläkään keksineet keinoa hoitaa epilepsiaani lääkkeillä tai millään muulla keinolla. mutta se on nyt pakko vain kestää nämä kohtaukset niin kauan kuin hoito keino keksitään, ja kirjoitellaan vain :)

• ESS68

Pojalleni on tehty epilepsiakirurginen leikkaus 2 v sitten. Ensimmäinen vuosi meni ilman kohtauksia. Sitten kun lääkkeitä yritettiin alkaa purkamaan, niin kohtaukset palasivat. Kylläkin lievempinä ja harvemmin. Nyt pysyneet aika hyvin kurissa lääkityksellä: Rivatril, Keppra, Topimax ja Apydan. Topimaxia puretaan, apydan tulee sen tilalle.

• Tähtisäde

Sairastin enkefaliitin 17 vuotiaana.Olin viikon tajuton ja sairaalassa kuukauden. Todettiin kauttaaltaan älykkääksi. Ongelmat alkoivat pikkuhiljaan vuosien jälkeen. Kävin eri ammatteja ja töissä vuosikaudet. Tuli epilepsia ja vaikea ja huomattava muistihäiriö. Pääsin eläkkeelle 40 vuotiaana. Esim. kirjojen luku mahdotonta. Olen unohtanut melkein kauttaaltaan lapsuuden, nuoruuden ja työvuodet.

• meningoengkefaliitti

Sairasti meningoenkefaliitin 2010 kesäkuussa ja syyskuun alussa minulle puhkesi epilepsia. Kohtauksia tuli ensimmäisen kuukauden aikana yli 90! Nyttemmin tullut pahoja muistihäiriöt, vapina ja kuulonlasku. Lääkkeenä kokoajan ajan ollut deprakine isoin ja pienin annoksina. Nyt tilanne tasaantunut ja kohtaukseton jo kaksi vuotta.

• Vertaistukeaaaaa

Minkälaisia kohtauksia saat? Poissaolo? Tuttu sairasti saman, sai epi lääkkeet mutta on jo purkanut lääkityksen vuosia sitten. Oli muutenkin vastahakoinen niitä syömään mutta enää ei ole jälkeäkään taudista tai sen jättämistä "arvista". RANKKA ja vaikea sairaus.. onneksi selätitte sen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4765
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      485
      1460
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      913
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      748
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe