Kirosanoistahan on

Nittaminax

ollut varmaan vaikka kuinka monta aloitusta, mutta edelleen minua ihmetyttää kun niitä pitää viljellä lähes kaikissa vastauksissa. Onko se jotenkin hienoa ja aikuismaista vai miksi ei osata kirosanojen sijaan sanoa jotain toista sanaa joka olisi verbaalisesti hienompaa.
Kunhan vain mietiskelen tässä..:)

34

130

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulosävelin

esimerkiksi "piere ikeniis" on todellinen verbaalisuuden kukkanen.

• Eikö olekkin. Unohdit mainita mihin se oli liitetty ja mistä sen itse nyt irrotit.

• Muttanina
        Nittaminax kirjoitti:

Eikö olekkin. Unohdit mainita mihin se oli liitetty ja mistä sen itse nyt irrotit.

Puhdistaako se törkeyden, jos yhteys on kirjoittajan mielestä hyvä?
        Oikeesti?

• Muttanina kirjoitti:

Puhdistaako se törkeyden, jos yhteys on kirjoittajan mielestä hyvä?
        Oikeesti?

Puhuhan nyt asiaa äläkä mussuta siinä.

• Öh, tarkoitatko vastauksia palstoilla vai livessä?

Kiroilemisella ehkä peitellään epävarmuutta ja koetetaan kenties luoda mielikuvaa vahvasta ihmisestä. ?

Toisaalta, olen törmännyt niin mielikuvituksellisiin "kirosanojen korvikkeisiin" että oksat pois...
      Esmes lapsenlapseni on korvannut sanan Piru sanoilla punainen mies :) Loogista ajattelua lapselta :)

• Ihan molemmissa. Noista korvikkeista sanoisin että minäkin olen kotona keksinyt mitä kummallisempia sanoja sadattelun tilalle, ja monet naurut olllaan ukon kanssa saatu.

Heh...pitääpä pistää korvantaakse punainen mies..ihan hyvä. :)))

• just asking
        Nittaminax kirjoitti:

Ihan molemmissa. Noista korvikkeista sanoisin että minäkin olen kotona keksinyt mitä kummallisempia sanoja sadattelun tilalle, ja monet naurut olllaan ukon kanssa saatu.

Heh...pitääpä pistää korvantaakse punainen mies..ihan hyvä. :)))

oletko joku hellari olevinas kun pitää esittää parempaa ku oikeesti on ?

• Kyllä se välillä helpottaa kun oikein kiroilee kun ei mopo käynnisty.

En minä silti niitä kirosanoja viitti lukea lehdistä tai netistä. Kaikkihan ne osaa.

Tänki jutun kirjotin vaan siks, että halusin kattoo miltä kuva näyttää. Jumalauta.

• Muttanina

Vittu

• Muttanina kirjoitti:

Vittu

Perkele. Kuvia Suomesta.

• Muttanina
        AnaLyyzi kirjoitti:

Perkele. Kuvia Suomesta.

Virtahepo olohuoneessa?

• ptruuuuuu

Onko kiroaminen mustalaisille jotenkin tabu?

• No sähän voit edelleen kysyä sitä äidiltäsi.

• Sananvalinta

en taida muistaa muiden kuin sinun ja kekusen haistatelleen toisille palstalaisille vittua, onko se jotenkin hienoa ja aikuismaista?

• Väärin muistat. Minäpä olen haistatellut paskat kerran eräälle nikille jonka nimeä en enää v. 2006. Syytäkään en enää muista, mutta on meriittiä tässä muillakin.

Haista ite vaan.

• kaada itselles vaan
        AnaLyyzi kirjoitti:

Väärin muistat. Minäpä olen haistatellut paskat kerran eräälle nikille jonka nimeä en enää v. 2006. Syytäkään en enää muista, mutta on meriittiä tässä muillakin.

Haista ite vaan.

kaksi eri asiaa ovat vittu ja paska

• Kuka on kekunen????

• kaada itselles vaan kirjoitti:

Aika likikkäin on ulostuloaukkonsa kummiski.

Ja kiitos. Kaadoin ittelleni taas.

• tiedetään tiedetään
        Nittaminax kirjoitti:

Kuka on kekunen????

siinä sulle miettimistä

• Palpan killi
        kaada itselles vaan kirjoitti:

liittynee toisiinsa jotenkin, laulussakin sanotaan:
        "Letti oli niskassa
        vittu oli paskassa
        tissistä roiskui maito...

http://www.youtube.com/watch?v=2WWFmvSETWU

Isojen poikien laulu, Rauli "Badding" Somerjoen esittämänä,
        kuuntele ja ihastu ! :D

• Olishan tää pitänyt arvata ettei asiallista keskustelua syntynyt jos jotkut ovat kypsymättömiä keskusteluun. *huokaus*

• En kait mä kovin pahasti viljele kirosanoja? Perskeles sentään.;))

• No voi pärskele, et tietenkään. :)) Mieluummin sitä lukee tällaisia kirosanoja ku suoraan silmille hyäkkääviä rumiluksia. :))

• pahapena
        Nittaminax kirjoitti:

No voi pärskele, et tietenkään. :)) Mieluummin sitä lukee tällaisia kirosanoja ku suoraan silmille hyäkkääviä rumiluksia. :))

Mun isäukko sano ain et, voi perkeja, eiks sekin oo kans vähemmän hyökkäävä ;)

• pahapena kirjoitti:

Mun isäukko sano ain et, voi perkeja, eiks sekin oo kans vähemmän hyökkäävä ;)

Ihana sana...ihan oikeesti ihmiset voisi käyttää juuri tuonlaisia sanoja enemmän jos tekee mieli päästää kamalia mähkyröitä suustaan. :)

• pahapena
        Nittaminax kirjoitti:

Ihana sana...ihan oikeesti ihmiset voisi käyttää juuri tuonlaisia sanoja enemmän jos tekee mieli päästää kamalia mähkyröitä suustaan. :)

Toinen sanonta mitä isäukko viljeli oli, voi miun muniain, eikä vihjaillu sillä mihinkää sexyyn, ei lasketellu ärräpäitä silloin aikoinaan meidän lasten kuullen. ;)

• pahapena kirjoitti:

Toinen sanonta mitä isäukko viljeli oli, voi miun muniain, eikä vihjaillu sillä mihinkää sexyyn, ei lasketellu ärräpäitä silloin aikoinaan meidän lasten kuullen. ;)

Hyvä oli tuokin. Siinä jokainen joutuu pikkusen miettimään kielikuvaa mitä hän mahtoi sanoillaan tarkoittaa. Miun mummoin ei kanssa koskaan kiroillut lasten kuullen ja jos joutui rankaisemaan niitä otti hän mustikan varvun ja ripsi niillä kintuille. :)

• pahapena
        Nittaminax kirjoitti:

Hyvä oli tuokin. Siinä jokainen joutuu pikkusen miettimään kielikuvaa mitä hän mahtoi sanoillaan tarkoittaa. Miun mummoin ei kanssa koskaan kiroillut lasten kuullen ja jos joutui rankaisemaan niitä otti hän mustikan varvun ja ripsi niillä kintuille. :)

Nyt tulikin mieleen, kyseistä sanontaa hän käytti esim. lyödessään vasaralla peukaloon, ilmaisi ilmeisesti tuskaa, joka ois kohdistunu tähän varjeltuun paikkaan ;). Meillä noi kurinpitotoimenpiteet oli, korvasta kiinni ja nurkkaan vähäks aikaa. Kylässä ollessa jos tapahtui, oppi kyl olee ihmisiks ;))

• pahapena kirjoitti:

Nyt tulikin mieleen, kyseistä sanontaa hän käytti esim. lyödessään vasaralla peukaloon, ilmaisi ilmeisesti tuskaa, joka ois kohdistunu tähän varjeltuun paikkaan ;). Meillä noi kurinpitotoimenpiteet oli, korvasta kiinni ja nurkkaan vähäks aikaa. Kylässä ollessa jos tapahtui, oppi kyl olee ihmisiks ;))

No mitäs mä jo sanoin...arvasinkin, että kuriton nulikka oot ollut ja aina selkääs saanut...ilmankos sitä näkeekin niitä trampoliiniunia vielä tuolla iällä.;))

• pahapena
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

No mitäs mä jo sanoin...arvasinkin, että kuriton nulikka oot ollut ja aina selkääs saanut...ilmankos sitä näkeekin niitä trampoliiniunia vielä tuolla iällä.;))

Perkeja, mä tuun koht viemään sut korvasta kiinnipitäen nurkkaan..siel ku seisoskelet yön yli, karisee trampoliinit mielestä ;))

• Hups, piti oikein muistella. En usko että kiroilen palstoilla kovinkaan usein, mutta tuolla huuhaalla tuli jossakin välissä haistateltua melko railakkaastikin. En ala syitä selittelemään, ehkä ne tiedetään muutenkin....

• Sulla taitaa

taas nuttura kiristää, ja yrität olla parempaa täällä kun kykenet livessä olemaan.

• No niin no. Niin no niin.. Ei se mitenkään hienoa ole eikä aikuismaista. Tunnustan kyllä surutta käyttäväni v-sanaa, mutta varsinkin viimeisen vuoden aikana olen aika hyvin pystynyt hillitsemään, ihan vain vauvan takia. Teini ei onneksi ole saanut vaikutteita multa. Ei ainakaan osoita sitä kotona, mutta mistäs tuota tietää, mitä se koulussa sanoo.

• Nuoriso nyt ainakin surutta kiroilee ja onko sekin sitten joku aikuistumisriitti, tiiä tuota. Mun penskat ei onneksi ainakaan kotona ole kiroilleet, mutta varmasti kaveripiireissä ne on sitä viljelleet.

Ikää kun tulee sitä huomaa ettei ne sanat yksinkertaisesti vaan sovi suuhun.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3847
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2596
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2025
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1521
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      85
      1302
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      500
      1300
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    Aihe