Eläinlääkärit Imatralla

Pentuinen

Minkä laisia kokemuksia Imatran ja lähiseutujen eläinlääkäreistä? Jokaisella varmasti kokemuksia puolesta ja vastaan mutta haluaisin asiallista keskustelua. Olisin myös kiinnostunut tietämään hintavertailua, esim rokotuksisat jne ja eritoteen hinta/laatu suhde? Uudelle tulokkaalle kun haluaa parasta mahdollista hoitoa. Pätilä ollut edellisillä lemmikeillä mutta ihan LPR en haluaisi joka kerta ajaa.

33

3258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -72

Kymälahdessa on hyvä eläinlääkäri. Hintakin kohdallaan!

• 957

suosittelun myös kymälahden suuntaan...

• Eläinten ystävä

samaa mieltä... :)

• Smirreli

Yhdyn ehottomasti edellisiin vastauksiin. =)

• mie vaan

Eija Szepaniak on hyvä ja empaattinen eläinlääkäri Kymälahdessa,,suosittelen..saatu sieltä erinomaista palvelua..

• kylällä jutut kiertä

Sarkasesta ainankin valiteltu paljon..

• j.hämäläinen senior

Tuo on osin huhua tai totta mutta asiakas saa onneksi äänestää jaloillaan.
      Sarkasen puhelinpalvelu löytöeläimen kohalla on silkkaa rahastusta.

Meillä Kymälahesta hyviä kokemuksia.
      tjanne hämäläinen imatra

• Emäntä ja koira

Szepaniakissa ja Sarkasessa molemmissa puolensa. Itse olen koiruutta käyttänyt Sarkasella koska toimipiste sijaitsee lähempänä. Sosiaaliset taidot ei ole Sarkasella niin hyvät kuin Szepaniakilla mutta koira on aina hyvän hoidon saanut.
      Löytöeläin asian kohdalla Imatralla olisi suuresti parannettavaa.

• todella pettynyt

Sarkaselle en veisi, huonoja kokemuksia. Miehen luonteesta en sano mitään, jokainen olkoon sellainen kuin haluaa, mutta taidot eläinlääkärinä ei vastaa ehkä mun vaativaa luokkaa. Yksi eläin jo sinne jäänyt hoitovirheen takia.

• Huono kokemus

Ehdottomasti Szepaniakille. Hinta kohtuullinen, hoitaa hyvin. Meillä kissat ja koira käyvät siellä. Vähän aikaa sitten meidän pikkukissa sairastui, oksensi viikon. Szepaniakille ei saanut aikaa, joten vietiin Sarkaselle. Sarkanen otti kaikki kokeet, ehkä turhatkin ja antoi diagnoosin, että kissalla on märkäinen vatsakalvon tulehdus eli FIP (tarttuva tauti) ja haimatulehdus. Antoi kissalle kuolemantuomion. Kysyin, että kärsiikö kissa, pitääkö antaa piikki, hää sanoi, että ei ehkä vielä, mutta voi kuolla äkillisesti. Koska tauti on tarttuva, olisi pitänyt 9 kissaa lopettaa. Päätimme, että haluamme toisenkin lääkärin mielipiteen. Veimme kissan Lappeeseen Tikkaan. Diagnoosi siellä oli tavallinen vatsatauti. Ei FIPiä eikä haimatulehdusta. Jumalauta, että olen vihainen Sarkaselle, maksoikin persettä vaille hevosen.....Joten ei missään nimessä Sarkaselle!

• goira

No mitäs Sarkanen siihen ? Kai kerroitte ?

• Huono kokemus
        goira kirjoitti:

No mitäs Sarkanen siihen ? Kai kerroitte ?

En ole antanut palautetta, ei varmaan auta mitään. Hän varmaan osaa omaksi eduksi perustella diagnoosin. Kummallisinta oli se, että kun päätimme hankkia toisenkin lääkärin mielipiteen ja haimme Sarkaselta röntgenkuvat ja muut tiedot, jotka hän oli kirjannut iselleen (vast.otto avustaja antoi ne), niin siellä olikin testitulos jossa luki: Märkäinen vatsakalvontulehdus negatiivinen. Luulempa, että Sarkanen itse ei olisi antanut sitä tietoa, mut ilmeisesti vahingolla avustaja antoi. Tikassa ihmettelivät kovasti, samoin me. Sarkanen rahasti meitä 317 e. Yritin kysellä välillä häneltä, että mitähän nämä kokeet mahtaa maksaa, ei kommentoinut mumisi vaan. Ajattelin, että eihän tämä nyt varmaan yli 150 e mene, mut jumalauta 317 e, ei paljon hymyilyttänyt ja vielä tappotuomio kissalle. En oikein osaa sanoa, mitä tässä voisi tehdä? Sitä ukkoa en haluais enää silmästä silmään nähdä.

• Tehty on
        Huono kokemus kirjoitti:

En ole antanut palautetta, ei varmaan auta mitään. Hän varmaan osaa omaksi eduksi perustella diagnoosin. Kummallisinta oli se, että kun päätimme hankkia toisenkin lääkärin mielipiteen ja haimme Sarkaselta röntgenkuvat ja muut tiedot, jotka hän oli kirjannut iselleen (vast.otto avustaja antoi ne), niin siellä olikin testitulos jossa luki: Märkäinen vatsakalvontulehdus negatiivinen. Luulempa, että Sarkanen itse ei olisi antanut sitä tietoa, mut ilmeisesti vahingolla avustaja antoi. Tikassa ihmettelivät kovasti, samoin me. Sarkanen rahasti meitä 317 e. Yritin kysellä välillä häneltä, että mitähän nämä kokeet mahtaa maksaa, ei kommentoinut mumisi vaan. Ajattelin, että eihän tämä nyt varmaan yli 150 e mene, mut jumalauta 317 e, ei paljon hymyilyttänyt ja vielä tappotuomio kissalle. En oikein osaa sanoa, mitä tässä voisi tehdä? Sitä ukkoa en haluais enää silmästä silmään nähdä.

Ympäristötoimeen voit tehdä valituksen.

• Eläinlääkäriin

Minä ja koirani olemme kyllä aina saaneet Sarkaselta asiallista palvelua. Siellä aion käyttää koiraani edelleen. Tosin paljon hyvää olen kyllä kuullut tästä Kymälahden eläinlääkäristäkin eli kyllä Imatralta ammattitaitoa löytyy. Ikävä tapaus tuo edellisen kirjoittajan tapaus; onneksi kissat säilyivät hengissä :)!!!

• vikivauhko

Meillä on vuosikymmenten kokemus Sarkasen klinikasta. Asiantunteva hoito, kunnioittava eläimen kohtelu. Eläintähän siellä hoidetaan, ei omistajaa! Olemme joutuneet asioimaan niin iloisissa kuin surullisissakin merkeissä ja aina on apu saatu.

• Joopa joo
        vikivauhko kirjoitti:

Meillä on vuosikymmenten kokemus Sarkasen klinikasta. Asiantunteva hoito, kunnioittava eläimen kohtelu. Eläintähän siellä hoidetaan, ei omistajaa! Olemme joutuneet asioimaan niin iloisissa kuin surullisissakin merkeissä ja aina on apu saatu.

Niin jos edes hoidettaisiin ja kuuluhan se hoidonkulku omistajallekin!

• Järkyttävää!!!

Tuohan on jo rikollista. Laittakaa jonnekin valvovaan elimeen tuo juttu ja dokumentit, pois tuollainen huijaaja tältä alalta!!!

• Huono kokemus

Pääasia, että kissa on kunnossa. Toipui pelkälla Antepsinilla (vatsalääke). Olisihan tässä tapauksessa aihetta viedä eteenpäinkin, mutta en viitsi alkaa taisteleen. Tämä foorumikaan ei ole aivan oikea paikka vuodattaa kokemuksia. Mutta halusin oman mielipiteeni esille. Boikotoin kyseistä eläinlääkäriä sillä, että meidän eläimiä hän ei enään hoida! Hienoa, että kaikilla ei ole samanlaisia kokemuksia hänestä, että löytyy hyviäkin.

• mietäsvaa

sarkaselle ei kannata mennä...

• kollikissa..

Heheheheee, eikös se Sarkanen toimi siellä LPR Tikassakin??jota paikkaa kehutte??

• eläinlääkäri

ei muuten toimi. Sarkasella on lpr myös toimipiste, mutta se on Saimaan eläinklinikka ei Tikka.
      Kissaa ja koiraa olen käyttänyt szepaniakilla ja pulkkisen päivillä ruokolahdella. JOs vaativampaa leikkausta eläin tarvitsee niin silloin kyllä menisin Sarkaselle. Heillä kuitenkin ammattitaitoa ja laitteita.

• tassuhassu

Kymälahden lääkäristä hyvät kokemukset jo 7v ajalta,
      sieltä aloitimme pentujen rokotuksilla eikä ole tullut tarvetta muualle mennä,
      niin on lemmikit tykänneet ;)

• Valittakaa ihmeessä

Hmm... Aina kannattaa antaa palautetta ja vaatia korvausta, jos siihen on aihetta. Itse olen antanut tilanteen mukaan ruusuja, mutta myös niitä risuja ja homma toimii. Jotkut palvelun tarjoajat osaavat ottaa kritiikin ammattitaidolla vastaan, toisille se on hankalampaa, mutta sanonpa vain kirjakerhon mainosta lainaten, että valittaminen kannattaa aina. :-)

• sarkasista

Szepaniak edhottomasti paras. ukko Sarkasesta ei niin kehuttavia kokemuksia, inhoaa sekarotuisia koiria ja kissoja, mm. oma kissanu saanut tappotuomion nuhan takia. Heidän kasvattamansa koirarotu on maailman paras ja täydellinen ja saa erityshoitoa. Marjukka on ihan mukava. Mutta kallistun silti Szepaniakin kannalle :)

• antikfil

joo Eija Szepaniak on empaattinen ja hyvä lääkäri.meillä käy kissat ja koirat siellä.Sarkanen teki hoitovirheen/arvion , johon koiramme kuoli eli sinne emme lemmikkejä vie jos ei pakko.tosiaan jotain pitäis tehdä löytöeläinten kohdalla..sarkasten koppi ei kyllä täytä löytöeläinten vaatimuksia...

• että tällasta..

eipä tämä eijakaan niin pätevä ja empaattinen ole.. koira kuoli hänen hoitovirheensä takia,eikä edes myöntänyt asiaa saatikka että olisi korvannut mitään..tai kyllähän hän lupasi koiran osto hinnan hyvittää kuittia vastaan,mutta harvoin sekarotuselle semmosta löytyy...taisipa itsekkin tietää sen.. sinne en ikinä eläintäni veisi.27

• tyytyväinen asiakas

Sarkasella olen koiriamme käyttänyt ja aina saanut asiallista palvelua. Eija ei vastaa puhelimeen ja ei hänkään niin ystävällinen ole, mitä ihmiset sanoo. Sarkaselta olen saanut kaiken tiedon ja neuvot mitä olen tarvinnut.

• Eeijeijeihei

Vein sekarotuisen koirani sarkaselle viime kesänä murtuneen hännän takia, ja herra oli sitä mieltä että nyt ei ole mitään tehtävissä ja koira pitää lopettaa. En siihen suostunut vaan vein koirani kylmälahteen szepaniakille josta sai asianmukaista hoitoa. Käsittääkseni muillakin sekarotuisten omistajilla on kokemusta sarkasen "sekarotuisuus on kamala tauti tapetaan ne"- asenteesta... Hevosille sarkaselta kuitenkin on saanut ihan hyvää hoitoa.

• teija9

Pitäisi kyllä eläinlääkärin tietää, että FIP ei ole harhaanjohtavasta nimestään huolimatta tarttuva sairaus, vaan geenipohjainen. Lisäksi FIP testejä on turha ottaa, se näyttää vain kantaako kissa corona-virusta, jota kantaa 90 % kissoista.

• lk999

Geenipohjainen sairaus voi olla myös tarttuva!!!

• teija9

Mutta FIP ei ole.

• IK999

Perintö sekä ympäristötekijät jouduttavat vain FIP tarttuntaa. Sekä itse tauti on myös tarttuva.

• Anonyymi

Parikkalaan kunnaneläinlääkärille ei kannata päivystysaikaan viedä. Kamelieläinlääkäri (nimeä en mainitse..) on tehnyt jo useamman hoitovirheen. Tulee aika kalliiksi käyttää eläintä ensin päivystyksessä ja sen jälkeen käydä toisella eläinlääkärillä paikkailemassa hoitovirheitä. Tiedän useamman tapauksen. Huolestuttavaa miten vähällä osaamisella voi toimia eläinlääkärinä ja kun etenkin päivystysaikaan juuri muitakaan paikkoja ei Etelä-Karjalassa ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      67
      2090
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1901
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1661
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1609
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1367
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      70
      1142
    Aihe