Cavalier KC ja sydänsairaudet!

nimeksi Jakke

Suunnittelen ekan cavalierin ostoa.Ongelma: olen nähnyt kavereiden cavveja ja osa terveitä,osa ei.Yksi oli liikalihava, kahdella lasikuulasilmät lyttykuonolla mutta olen jotenkin pannut merkille, että ruskeavalkoisissa olisi vähiten kasvopiirteiden virheitä.
Pelkoni on, että kenneli pakottaisi minua ostamaan sairasta pentua vakuuttaen että se on terve.Haluan terveen cavalierin - pitää olla avoin naama pyöreällä kuonolla ja mantelinmuotoisilla silmillä.
Yksi kaverini cavalieri veti paniikissa aina taluttaessa.Sitä en myöskään halua.
Mistä saisin listaa cavalier-kenneleistä,joilla on terveitä pentueita?
Mikä on suositushinta?
Väriä en ole päättänyt.Tricolor ehkä raflaavin väri mutta luonne ja kokonaisuus ratkaisee pennun valintaa.Minua kiehtovat aika itsevarmat eläimet, joten voisin "vahingossa" valita aika vilkkaan ja pomottavan tapauksen.En halua, että koirani alkaa murista kun se haluaa komennella.

4

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnea etsintään

jälkiviisaana voin neuvon eka katsomaan kennel liiton sivuilta jalostus osuudesta valisemasi kennelin koirien terveystiedot.kannattaa ottaa koira jonka vanhempien päät on magneettikuvattu.niistä löytyy tietoa cavalier kingcarlesinspanielien sivuilta kohdalta terveys.ehdottomasti kannattaa ettei sairaitten koirien kasvattajat lisää jalosta ns reikäpäisiä koiraparkoja.kannattaa myös katsoa kuolinsyyt samoilta sivuilta

• niin tai näin

toisin ,jos aletaan suosia magneettikuvattuja voi sydänsairaudet lisääntyä,kun on liian pienet piirit

• lisää hölmöjä
        niin tai näin kirjoitti:

toisin ,jos aletaan suosia magneettikuvattuja voi sydänsairaudet lisääntyä,kun on liian pienet piirit

Aloittaja vaikuttaa tutulle kysyjälle :minulle myytiin sairas pentu?Nyt on tullut mukaan ihan´ihmeellisiä sanoja.Mitä tarkoittaa lasikuulasisilmät? Et kai niin tyhmä sentään ole että pennun ostaisit jolla on reikä päässä?Taitas olla aika hiljainen.Lihavasta murisevasta hihnassa vetävästä koirasta voit kysellä tarkemmin omistajilta."suositushunta on se minkä kasvattaja sanoo,ota tai jätä.

• Mieti vielä

Unohda koko juttu.

Nauratti kun luin tämän:
      "En halua, että koirani alkaa murista kun se haluaa komennella."
      Jos ei opeta koiraa ei voi mitään odottaakaan. En ole vielä tähän päivään mennessä tavannut komentelevaa cavaa, omistajia kylläkin. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe