suvun pitäisi olla paras

onnetonta

olen ihan ulalla siskoni kanssa.. hänellä on hieman epävakaa persoona ja hänellä on mielialalääkitys, olemme epäilleet kaksisuuntaista mielialahäiriötä
kuten hän itsekin, mutta hän ei suostu menemään diagnosoitavaksi. hän loukkaantuu erittäin herkästi, esimerkiksi jos hän ei saa tarpeeksi huomiota (hän asuu 500km päässä). hän ei itse kerro asioistaan mitään vaan kaikki kuulumiset pitää kaivaa yksi kerrallaan, sitten kun soitan hänelle, hänellä on aina jotain tärkeämpää tekemistä ja saattaa samalla puolet ajasta supatella ja naureskella jonkun muun kanssa.. sitten jos hän soittaa, se tapahtuu joskus vähän ennen puoltayötä (olen monesti sanonut hänelle että menen kymmeneltä nukkumaan). kerran-pari vuodessa hän saa totaalisen raivokohtauksen kun hänet on eristetty perheestä ja kukaan ei välitä hänestä, ja olen itsekin saanut kuulla että vaikka makaisin kuolevana katuojassa, hän ei edes sylkisi minuun päin.. syynä oli että halusin olla yhden yön erään lähellä asuvan sukulaisen luona kun olin käymässä siskoni luona.. yleensä näiden purkautumisten aikoihin hän säilyttää välit yhteen ihmiseen (minä tai isä) ja kaikki muut saavat tappotuomiot (perheineen).. äsken sain facebookin kautta tietää hänen olevan kihloissa kun en tiennyt seurustelustakaan! olisi helppo ajatella laittavansa välit poikki mutta meille on lapsesta asti opetettu että perhettä ei jätetä ja sen lisäksi siskollani on suloinen nuori lapsi jota en todellakaan halua jättää.. anteeksi jos on poukkoilevaa tekstiä, mutta olen vain niin ihmeissäni että mitä tuon ihmisen kanssa pitäisi tehdä?! on vaikeaa olla väleissä ihmisen kanssa jolla ei kiinnosta paskan vertaa mutta joka sitten suuttuu jos toinen osapuoli päättää et ei sit mullakaan kiinnosta..

1

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skeidaa

Itse sen valintasi teet. Ei huonoa käytöstä tarvitse sietää aikuiselta ihmiseltä. Mielenterveysongelma ei mielestäni ole mikään syy olla huono ihminen. Sisaruksestasi saa sellaisen käsityksen kirjoituksestasi, että hän on itsekäs. Mielenterveysongelmaisena hän on varmasti hyvin vaikea ihminen, ja sellaisen ihmisen kanssa asiat vaan kuormittavat sinua itseäsi. Isoveljelläni on mielenterveysongelmia, ja en ole vuosiin hänen kanssaan jutellut, saatikka nähnyt häntä. Hän käyttäytyi hyvin mielivaltaisesti sisaruksiani kohtaan, vielä kun itse olin alaikäinen, ja hän jo 18-vuotta täyttänyt. Vaati valtavasti huomiota, ja jos ei sitä antanut, antoi turpaan. Ja hänen huomionhakuisuutensa oli oikeasti häiritsevää, ja täysin lapsellista. Olen itse 28-vuotias, enkä suostu olemaan tekemisissä yhdenkään huonosti käyttäytyvän sisarukseni kanssa. Mulla on siis nollatoleranssa. Mitä mielenterveysongelmaiseen omaiseen tulee, ei tarvitse olla mikään hoitaja, sitä varten on ammattilaiset. Muutenkaan en suosittele edes harkitsemaan moista ajatusta, ihmissuhteen kuuluu olla sitä että molemmat antaa, eikä vain toinen osapuoli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      27
      4487
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      459
      1327
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      981
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      893
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      820
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      697
    10. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      42
      689
    Aihe