En ymmärrä termejä...

Vatsatreeniä

Eli alan tekemään tuota http://kuntoplus.fi/files/bonnier-ifo/attachments/Program_Mave1-3_FI.jpg en vain ymmärrä noita, mitä tarkoittaa 1 sarjaa ja 15 toistoa ja sitten 2 sarja 15 toistoa. Eli voisiko joku suomentaa... Olen tähän aikaisemminkin törmännyt siihen kun puhutaan sarjoista ja toistoista ja X kertaa...Eli mitä tarkoittaa sarjat ja toistot ja missä järjestyksessä niitä tehdään jne.

2

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmhmhmhmmm

No en tiedä, mutta veikkaisin että 1.sarja on liikesarja, jonka teet ensin. Kun sen olet tehnyt, siirryt 2.sarjaan, sitten 3.sarjaan jne.. Mutta tässä tapauksessa nuo kaksi sarjaa eivät eroa mitenkään toisistaan, niin sillä ei sillätavalla ole niin väliä... Ja toistot tarkoittavat tietenkin sitä, montako kertaa teet liikkeen. Esim: 1. Jalkojen nosto 90 ja 60 asteeseen. 1. sarjassa on 15 toistoa, niin toistat sen noston 15 kertaa. Nostat jalan 90 asteeseen, lasket jalan 60 asteeseen, lasket jalan alas. toinen toisto: nostat jalan uudestaan 90 asteeseen, lasket sen 60 asteeseen ja lopuksi lasket jalan alas. Kolmas toista: nostat jalan kolmannen kerran 90 asteeseen jne... Eli toistat kerrotun liikkeen niin monta kertaa kuin toistomääriä on, HELPPOA!
      Ja kolmos kohdassa: Vatsalihasliike jalat ristissä 2x 12 toistoa, tarkoittaa varmaan, että ensin teet vatsalihaksia jalat ristissä 12, sitten pidät pienen tauon, ja sitten uudelleen 12 toistoa. Tässä siis tulee yhteensä tehdyksi 24 vatsalihasliikettä jalat ristissä, eli 2x12 vatsalihasliikettä jalat ristissä. Se on vain kirjoitettu nuin koska siinä pidetään pieni tauko välillä. Eli toisin sanoen jos siinä lukisi että 24 toistoa, se olisi lähes sama asia, mutta ilman taukoja..
      Toivottavasti ohjeeni osuivat oikeaan (itse ainakin ymmärtäisin ne nuin) ja toivottavasti ymmärsit mitä neuvoin =)

• Näin se menee

Se tarkottaa sitä että yksi sarja pitää tehä esim 15 kertaa ja sitten 2 sarja 15 kertaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe