Astma

Kysyjä2

Onko yhtään koira rotua joita allergisten lasten perheeseen voi ottaa sisäkoiraksi?

5

172

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdffdfs

Tiedän useamman astamaatikon, jolla bichon frise, eikä aiheuta oireita. Lapsiystävällinen, helposti koulutettava, hauska ym. mutta turkki työläs, etenkin jos meinaa pitkänä pitää.Samaten bichon havannaise. Googlaa netistä, aiheesta paljon aiempia ketjuja...

• .

Fakta on että ei, ei ole.

• <zx<zx

No höpö höpö. Tosiasia on että on koiria joista irtoaa enemmän eläinpölyä ja karvoja ja toisia, joista hyvin vähän! On allegisia, jotka saa oireita useimmista koiraroduista muutamassa tunnissa ja toisista ei koskaan mitään. Nämä rodut, jotka tilastollisesti ovat vähiten/ei lainkaan oireita aiheuttavia ovat kyllä tiedossa. Mutta kaikki toki tietävät että astmakotiin ei tietenkään eläimiä SUOSITELLA, mutta toisaalta mielenterveyden tai elämänlaadun kannalta lemmikki voi hyvinkin olla suositeltavissa kun elämää laajemmin ajatellaan. Kukin tekee ratkaisunsa itse ja arvioi edut ja mahdolliset riskit, jotka yleensäkin liittyvät lemmikin hankkimiseen.

• fghjm,

Minä olen allerginen kaikille eläimille, siitepölylle, jne. Kyselin useammaltakin lääkäriltä, kun halusin koiran hommata. Nykyään eläintä suositellaan siedätykseen, eli allergiaperheeseen. Tosin, ensin pitäisi oleilla paljon eläinten läheisyydessä, esim. kennelissä, ei omaa koiraa voi hankkia suoriltaan ja huomata, että tuleekin allergisia oireita ja sitten luopua koirasta. Meille hommattiin Ranskanbulldoggi, eikä mitään oireita ole tullut. Koira ei nuku samassa huoneessa meidän kanssa, mutta muuten on ihan tavallinen kotikoira :) Koira on ollut meillä nyt n. 2 vuotta.

• myrttimi

Spanielit on helposti allergisoivia. Kääpiösnautserit, bischonit, griffonit, villakoirat ja coton de tulearit pitäs olla ns. allergiaystävällisiä. Tosin cotonit aiheuttaa mulle ainakin lieviä oireita, käppänät ei mitään oireita, griffoneista ei oo kokemusta ja villakoirat sekä bischonit ei ainakaan lyhyt aikaisessa kontaktissa aiheuta mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe