Vappuna valkolakki päähän!

Herra ylioppilas

Minusta on oikein hieno saavutus, että pääsin aikoinani ylioppilaaksi hyvin arvosanoin. Valitettavasti vain sen jälkeen alkoivat sex, drugs and rock´n´roll kuljettaa minua, eikä enää löytynyt motivaatiota pyrkiä yliopistoon. Rock-vuodet vaativat veronsa.

No, pääsinhän sentään myöhemmin jäteauton kuljettajaksi eli paskakuskiksi. Vappuna on hienoa laittaa valkolakki päähän ja lähteä kävelemään vaimon ja pojan kanssa kaupungille ja katsoa, kuinka kouluttamattomat ihmiset katsovat kateellisina - eivätkä tiedä, että olen vain paskakuski.

57

882

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakitettu-76

ei kuitenkaan koulutus ole mennyt hukkaan kun let peräti paskakuskiksi päässyt, monella on asiat paljon huonommin.

Ole ylpeä paskakuski, laki päässä tai ilman.

• Herra ylioppilas

Kiitoksia. Harva itse asiassa tietää, että jäteauton kuljettajat ovat kohtalaisen kovapalkkaisia miehiä, joten rahasta ei ole pulaa. Nuoruus tosin tuli heitettyä hukkaan, olisin voinut opiskellakin, mutta mitäpä siitä, kerranhan me vain täällä elämme. Kaikki irti elämästä.

• Crapula mundi

Noinpa on.

Ahkeralla työllä, vaikka huonompikin palkka, elättää perheensä eikä tuossa työssä taida työttömyysuhkaa olla. Kun roskakuskien käynnit syystä tai toisesta jäävät väliin, heitä totisesti kaivataan.

Suurempi häpeä tässä yhteiskunnassa on holtiton roskaaminen ja ymmärtämättömyys ns. paskaduunien tärkeydestä.

Roskakuskin aivot eivät haise sen pahemmalle kuin Nokian insinöörinkään.

• Nikander.

Varjoja paratiisissa.

• Herra ylioppilas

Tiedän. Olen nähnyt elokuvan joitakin kertoja. Matti Pellonpää lausuu: "Minun nimeni on Nikander. Entinen teurastaja, nykyinen roskakuski. Huonot hampaat, huono vatsa. Maksa toimii siinä ja siinä. Turha kysyä minulta, mitä minä haluan. Minä en halua keneltäkään mitään".

• On se kovassa

tuo katkeruus kun on TYHMÄ :)))

• PERUssDUUNARI

En minä ainakaan katsele kateellisena jotain lakkipäätä. Vaimollahan tuo on mutta eipä tuokaan sitä lakkiaan päässään pitele.
      Taitaa olla kuule taakse jäänyttä elämää, että joku kadehtisi jotain hikistä ylioppilasta.

• Herra ylioppilas

Vanhoissa Tauno Palo-elokuvissa maaseudulle saapui usein herra ylioppilas kaupungista viettääkseen kesän heinätöissä maalla. Siellä sitten heiluttiin heinäpellolla valkolakki päässä, ja korkeasti kunnioitettu herra ylioppilas sai aina naista.

Ajat ovat muuttuneet. Nykyään heinät rullataan koneellisesti valkoisiin pötköihin pellon reunaan, eikä ylioppilaiden arvostuskaan ole entisensä. Naista saa parhaiten, jos on kouluttamaton musta mies.

• Crapula mundi
        Herra ylioppilas kirjoitti:

Vanhoissa Tauno Palo-elokuvissa maaseudulle saapui usein herra ylioppilas kaupungista viettääkseen kesän heinätöissä maalla. Siellä sitten heiluttiin heinäpellolla valkolakki päässä, ja korkeasti kunnioitettu herra ylioppilas sai aina naista.

Ajat ovat muuttuneet. Nykyään heinät rullataan koneellisesti valkoisiin pötköihin pellon reunaan, eikä ylioppilaiden arvostuskaan ole entisensä. Naista saa parhaiten, jos on kouluttamaton musta mies.

Toisaalta, herra ylioppilas,

ehkäpä et kuitenkaan haluaisi sellaista naista, jota saa "parhaiten"?

• Herra ylioppilas
        Crapula mundi kirjoitti:

Toisaalta, herra ylioppilas,

ehkäpä et kuitenkaan haluaisi sellaista naista, jota saa "parhaiten"?

Olette oikeassa, arvoisa Crapula mundi. Crapula mundi on, paitsi Lars Leevi Lestadiuksen kirjoittaman kirjan nimi, myöskin gospelrockyhtye 1980-luvulta.

En todellakaan haluaisi sellaista naista, jonka saa "parhaiten". Olen nimittäin tyytyväinen vihittyyn vaimooni.

• pimpulax

Voi olla myös akateeminen loppututkinto ilman kirjaimellisia ylioppilaaksi kirjoittamista ja lakkiaisia...

Mutta tuskin tosiaan kukaan kadehtii enää nykyään ylioppilaaksi "valmistumista" tai valkoista lakkia. Ehkä se nostaa ap:n omanarvontuntoa.

Saatta muuten olla nykyään yleisempää vaihtaa akateemisestä duunista duunariksi jne kuin päinvastoin.

• Sarianna-85

Samaa mieltä kuin sinä. Itselläni on lakki vuodelta -85, mutta en sen jälkeen ole sitä päähän laittanut, eihän ylioppilas ole kuin vain välietappi.So what!Arvostan paljon enemmän ammattiin valmistuneita.

• Anonyymi

Hikinen?
        Taitaa amispelle vinkua. 🤣

Haalarijätkä tienaa kynnet verillä 50%
        siitä mitä krakamies valkolakki.

2x mese

• F-F-FUU

Itsekin olen ylioppilas, mutta erinäisistä syistä en ole koskaan juhlinut vappuna se lakki päässä, enkä ole oikeastaan juhlinut paljon muutenkaan vappua koskaan.

• Herra ylioppilas

Mikä lienee syy siihen?

• ???

???

• spedes.patriae

Ei minustakaan siinä ole mitään juhlimista vappuisin - Kurikan lukio 1982.

• --tuntematon---

Jaa? Minä sain sellaiset punaviinitahrat vuonna-98 vappuna Helsingissä vappu (lue: ylioppilas) lakkiini, sangen tuoreena ylioppilaana, joskaan en tuon vuoden ylioppilaana, että en sen jälkeen mieluusti ole sitä lakkia laittanut päähäni, koska perusperiaatehan on, että yliopilaslakkia ei pestä.:) Sellaisen saa lukemalla jokainen täysijärkinen, noin muutenkin, ja vasta sen jälkeen alkaa koulut, elämänkoulut tai muut. Haalaribileitäkään en enää jaksa; olen liian vanha sellaisiin ja haalarini on jossakin nurkassa ( olen luultavasti hukannut sen) , vaikka laaja kokemus minulla näistäkin on. Kotivappu on ihan mukava. Ystävät on kutsuneet luokseen, mutta en minä nyt jaksa juhlia. Ja olisiko minun sitäpaitsi pakko. Vappu on silti hieno juhla, arvostan.:) Hyvää vappua.

• Herra ylioppilas

Ylioppilaslakki kannattaa alusta asti säilyttää siinä alkuperäisessä Fredrikssonin tms. valmistajan pahvikotelossa, ja vieläpä sen sisällä olevassa alkuperäisessä muovipussissa. Tällä tavoin minä olen säilyttänyt oman ylioppilaslakkini vuodesta 1982 asti, ja se on edelleen neitseellisen valkoinen. Mikään ei ole irstaampaa, kuin eltaantuneen keltainen ylioppilaslakki. Hyvää vappua.

• -- tuntematon---

Ylioppilaslakki kannattaa alusta asti säilyttää siinä alkuperäisessä Fredrikssonin tms. valmistajan pahvikotelossa, ja vieläpä sen sisällä olevassa alkuperäisessä muovipussissa. Tällä tavoin minä olen säilyttänyt oman ylioppilaslakkini vuodesta 1982 asti, ja se on edelleen neitseellisen valkoinen. Mikään ei ole irstaampaa, kuin eltaantuneen keltainen ylioppilaslakki. Hyvää vappua.

Jaa? Minun ylioppilaslakkini oli myös Fredrissonin firmasta ja se istui päähäni mainiosti. Maksoi muistaakseni pari sataa silloista markkaa. En ymmärrä, että millä vähäraiset ylioppilaat ostavat ylioppilaslakin, jos ei ole armeliaita ystäviä tai sukulaisia... Saatat olla sarkasti ja jos olet, irvistä.

Itse olen säilyttänyt ylioppilaslakkiani pölynimurin vieressä, se on ruttuinen, en edes jaksa etsiä sitä ja siinä tosiaan loistaa vuonna - 98 lakkiini Senaatintorin liepeillä saamani suuri punaviinitahra. En koskaan pese ylioppilaslakkiani. Masentuisin, jos kadottaisin sen kokonaan, mutta en minä huoltakaan siitä pidä, että ylioppilaslakki olisi ojennuksessa. Valkoinen ylioppilaslakki voi olla ainoastaan tuoreilla ylioppilailla.:)

• Herra yliopppilas
        -- tuntematon--- kirjoitti:

Jaa? Minun ylioppilaslakkini oli myös Fredrissonin firmasta ja se istui päähäni mainiosti. Maksoi muistaakseni pari sataa silloista markkaa. En ymmärrä, että millä vähäraiset ylioppilaat ostavat ylioppilaslakin, jos ei ole armeliaita ystäviä tai sukulaisia... Saatat olla sarkasti ja jos olet, irvistä.

Itse olen säilyttänyt ylioppilaslakkiani pölynimurin vieressä, se on ruttuinen, en edes jaksa etsiä sitä ja siinä tosiaan loistaa vuonna - 98 lakkiini Senaatintorin liepeillä saamani suuri punaviinitahra. En koskaan pese ylioppilaslakkiani. Masentuisin, jos kadottaisin sen kokonaan, mutta en minä huoltakaan siitä pidä, että ylioppilaslakki olisi ojennuksessa. Valkoinen ylioppilaslakki voi olla ainoastaan tuoreilla ylioppilailla.:)

Väärin. Valkoinen lakki ei ole vain tuoreiden ylioppilaiden yksinoikeus. Omani on täyspuhdas, ja se on vuodelta 1982. Olen säilyttänyt sen huolellisesti käärittynä alkuperäiseen pakettiinsa vaatehuoneessa. Se ei ole ruskettunut, vaikka ketjupoltan tupakkaa sisätiloissa. Myös vaimoni lakki on yhtä puhdas, alkuperäisessä paketissaan.

• Roskapostiropotti

Sama täällä: alkuperäisessä pakkauksessaan vaatehuoneen ylähyllyllä.
        On ihan valkoinen.
        Enpä ole aikoihin pitänyt koko lakkia.

Iloista vappua kaikille!

• Säilyyhän se
        Roskapostiropotti kirjoitti:

Sama täällä: alkuperäisessä pakkauksessaan vaatehuoneen ylähyllyllä.
        On ihan valkoinen.
        Enpä ole aikoihin pitänyt koko lakkia.

Iloista vappua kaikille!

kunnossa kun osaa säilyttää... Kaikki ei osaa.

• Spes Patriaa

Kuinkas sille Fredikssonille muuten käytiin??

Gaudeamus igitur = Kauhee aamu Ikituurissa

• Nngghh!

Ei pirä paikkaansa.

• !!!

Älä jauha paskaa!

• tallusteleva
        !!! kirjoitti:

Älä jauha paskaa!

Täytyy tunnustaa anonyymisti että Mulla ei ole valkosta lakkia ja ihmetellen katselin uutisia kun valkolakkiset ovat niin iloisia ja laulelevia. Miten he kykenevät saamaan tuollaisen lakin kun mulla ei ole kuin pipo ja tav lippalakki,

• vanhaan aikaan

Minulla oli aikoinaan koira, rodultaan kultainen noutaja.Laitoin ylioppilashattuun kuminauhan ja asetin sen koiran päähän,Tini oli Alppilan lukenein koira.,.kytätkin nauroi autossaan kun paineltiin pitkin katuja,.

• Olisit laittanut

sille vielä papin liperit kaulaan.

• mitenlienykyään

siinä oli ainakin ennenvanhaan se kuminauha valmiina, jäiköhän huomaamatta sinulta?

• Noi lippalakit on ekstroverttejä ihmisiä varten. Introvertit eivät niistä juurikaan perusta. Sisältö lopulta ratkaisee ...

• Wanha stuidu

Jaa-a. En aikanaan pitänyt ylioppilaaksi pääsyä minään varsinaisena saavutuksena, vaikka siihen aikaan kirjoitukset rykäistiin kerrasta poikki- menetelmällä, eikä venytetty kolmen vuoden ajalle ja käyty välillä Thaimaassa sukeltamassa. Ja ikäluokasta saavutti valkolakin alle 20% silloin 1970-luvun puolivälissä. En tästä syystä ole lakkia pitänyt lakkiaispäivän jälkeen kertaakaan, vaikka se tallessa onkin, samassa Fredrikssonin laatikossa, jossa se myytiin.

Ylioppilasinstituutio on sittemmin vielä huomattavasti vesittynyt. Ylioppilaaksi pääsy on selkeästi helpompaa nykyään, eikä se niin muodoin enää kuvasta valkolakkia kantavasta henkilöstä juuri mitään. Ennenkin se oli hyvin yksilöllistä mitä ylioppilas osasi. Kärkipään heput ( = naiset ja miehet) olivat kyllä monet varsin päteviä. Kieliä osattiin muitakin kuin englantia, jopa sitä pakkoruotsia ja yleistiedot reaaliaineista olivat edes jonkinlaisella tasolla. Historiastakin tiedettiin käänekohdat, milloin oli Talvisota tai Ranskan vallankumous. Politiikastakin tunnistettiin pääasiat, kun nyt, pari kuukautta sitten, ilmeni, että suomalaisista vain n. 30% tiesi edes mitkä puolueet olivat hallitusvastuussa.

Toisaalta tietokoneista ei tiedetty mitään, kun niitä ei ollut kuin NASA:lla. Tietotekniikka onkin varmaan oleellisin uusi osaamisalue, joka nyky-ylioppilailla on hallussa. Nykynuoret osaavat myös vaatia oikeuksiaan huomattavasti tehokkaammin kuin silloin ennen. Maailma muuttuu. Jotkut asiat parempaan, jotkut huonompaan. Gaussin käyrän mukaan kuitenkin tulokset edelleen muotoutuvat ja mitä enemmän ikäluokasta tietyn kokeen läpäisee, sitä alhaisempi on vaatimustaso. Paitsi sen laudaturin osalta. Siinä täytyy yhä sijoittua kärki -5%:n joukkoon.

Yksi asia on joka tapauksessa varma. Kateellinen ei kannata olla ylioppilaalle. Kateus nyt ei muutenkaan ole suositeltavaa, mutta varsinkaan näin vähäpätöisestä asiasta ei ketään kannata kyräillä. Elämä alkaa oikeasti vasta ylioppilastutkinnon jälkeen. Ja vaikka sitä valkolakkia ei hankkisikaan, ovat kaikki tiet periaatteessa auki edelleen.

• Wanha stuidu kirjoitti:

Jaa-a. En aikanaan pitänyt ylioppilaaksi pääsyä minään varsinaisena saavutuksena, vaikka siihen aikaan kirjoitukset rykäistiin kerrasta poikki- menetelmällä, eikä venytetty kolmen vuoden ajalle ja käyty välillä Thaimaassa sukeltamassa. Ja ikäluokasta saavutti valkolakin alle 20% silloin 1970-luvun puolivälissä. En tästä syystä ole lakkia pitänyt lakkiaispäivän jälkeen kertaakaan, vaikka se tallessa onkin, samassa Fredrikssonin laatikossa, jossa se myytiin.

Ylioppilasinstituutio on sittemmin vielä huomattavasti vesittynyt. Ylioppilaaksi pääsy on selkeästi helpompaa nykyään, eikä se niin muodoin enää kuvasta valkolakkia kantavasta henkilöstä juuri mitään. Ennenkin se oli hyvin yksilöllistä mitä ylioppilas osasi. Kärkipään heput ( = naiset ja miehet) olivat kyllä monet varsin päteviä. Kieliä osattiin muitakin kuin englantia, jopa sitä pakkoruotsia ja yleistiedot reaaliaineista olivat edes jonkinlaisella tasolla. Historiastakin tiedettiin käänekohdat, milloin oli Talvisota tai Ranskan vallankumous. Politiikastakin tunnistettiin pääasiat, kun nyt, pari kuukautta sitten, ilmeni, että suomalaisista vain n. 30% tiesi edes mitkä puolueet olivat hallitusvastuussa.

Toisaalta tietokoneista ei tiedetty mitään, kun niitä ei ollut kuin NASA:lla. Tietotekniikka onkin varmaan oleellisin uusi osaamisalue, joka nyky-ylioppilailla on hallussa. Nykynuoret osaavat myös vaatia oikeuksiaan huomattavasti tehokkaammin kuin silloin ennen. Maailma muuttuu. Jotkut asiat parempaan, jotkut huonompaan. Gaussin käyrän mukaan kuitenkin tulokset edelleen muotoutuvat ja mitä enemmän ikäluokasta tietyn kokeen läpäisee, sitä alhaisempi on vaatimustaso. Paitsi sen laudaturin osalta. Siinä täytyy yhä sijoittua kärki -5%:n joukkoon.

Yksi asia on joka tapauksessa varma. Kateellinen ei kannata olla ylioppilaalle. Kateus nyt ei muutenkaan ole suositeltavaa, mutta varsinkaan näin vähäpätöisestä asiasta ei ketään kannata kyräillä. Elämä alkaa oikeasti vasta ylioppilastutkinnon jälkeen. Ja vaikka sitä valkolakkia ei hankkisikaan, ovat kaikki tiet periaatteessa auki edelleen.

Kuten todettua, mielestäni sisällöllä on merkitystä. Kompensoitu improbaturin ylioppilas ja Laudaturin ylioppilas pitävät vappuna samaa lakkia.

Ehkäpä tuossa piilee se virne ihmisten naamoilla ;)

• vittua käteen

minäkin eilen laition lakin päähän,kun menin viemään roskapussia,.,.Kyllä pihan ämmät alkoi heti kuiskuttaan,.,Satus nousi,.,.:)))))))))))))))))))))))))))))))

• inssi vm2010

Itse olen lukion käynyt, mutta ylioppilaaksi ei koskaan tullut kirjoittettua, kun pääsin ammattikorkeakouluun. Sen jälkeen ei tuntunut enää kovinkaan tarpeelliselta. Vuosi sitten valmistuin insinööriksi ja tuli tuo inssilakki hommattua, jotta on jotain laittaa vapuksi päähän. Tulihan sitä tuossa tänään hiukan tuuleteltua ulkona käydessä ja ihan ylpeydellä sitä kannan. Eipä noita inssilakkeja hirveästi vastaan tule siihen nähden, että insinöörejä kuitenkin aika paljon on. Jos minulla nyt olisi sekä yo- että inssilakki, niin kyllä inssilakin mielummin päähäni laittaisin. Se kertoo kuitenkin mielestäni hiukan enempi kuin yolakki.

• fghjk78

Itse pääsin ylioppilaaksi joskus 80-luvulla. Kävin kovamaineisen lukion, jossa opetus oli todella tasokasta. Mielestäni opin lukiossa erittäin hyvin esim. kieliä ja matematiikkaa sekä äidinkielen kieliopin.

Ylioppilaslakkia en kuitenkaan käytä. Pidin lakkia vain kerran 20-vuotiaana eli kirjoitusta seuraavana vappuna ja se tuntui jotenkin sellaiselta traditiolta, joka ei sovi minulle. Olenkin tehnyt elämässäni siten, että noudatan niitä perinteitä, jotka sopivat ajatusmaailmaani ja luonut sitten omia perinteitäni.

Olen duunariperheestä lähtöisin ja arvostan kovaa työntekoa. Siksi vappu on minulle vain hyvä hetki hengähtää arjesta ja ottaa se loman kannalta. Vappuun ei minulla kuulu marsseja tai brunsseja, vaan pelkästään kotona rentoutumista.

• mareeka

Tottakai laitan lakin päähän joka Vappu. Niin ja säilytän sitä alkuperäisessä laatikossa.

• vuppa

No jaa yhden kerran vappuna on tullu pidettyä sen saannin jälkeen ja aikaa siitä on 30v. Mikä lie, ei tuo lakki päässä patsastelu ole oikein ikinä kiinnostanut. Toisaalta hyvässä ammatissa olen.

• huhohihoih

Itseäni ei voisi mikään vtun vappu vähempää kiinostaa puhumattkaan jostain kusisista lätsistä.Jos haluun hatun jolla saa muffinsia niin ostan sellaisen.

• ei yo mutta DI

Minulla ei ole ylioppilaslakkia, koska en ole käynyt lukioita. Vappuna käytän teekkarihattua, koska tuli käytyä teknillinen korkeakoulu.
      Sisään pääsin suoritettuani PAKKORUOTSIN, se VIIVYTTI opintojen aloittamista 3 vuotta....

Yo tutkinnon suoritan jos aikaa jää , sen jälkeen jos joskus väittelen tohtoriksi
      ensin. Yo tutkinnolla kun sinälään ei tee yhtään mitään, ja selvästi kaljuvalkolakkiset katsovat kateellisena teekkarihattua.
      Sitähän kyllä käyttävät nekinm jotka eivät koskaan valmistuneet, mutta eivät enää kuulu korkeakoulun yo kuntaankaan...

• Minun valkolakki

ennen valkoinen nyt virttynyt Kebi Blanc .

• Jjeeves
        Minun valkolakki kirjoitti:

ennen valkoinen nyt virttynyt Kebi Blanc .

Helpolla sitä et varmaan saanut.

Miksi lie virttynyt?

• JK

ENNLAITA

• Hattupää.

Minä kyllä pidän yo-lakkia vappuisin. Selvästi huomaa, että se on enimmäkseen vanhojen ihmisten juttu, luultavasti merkitsee heille enemmän juuri sen vuoksi, että siihen aikaan lakin saaminen oli todella saavutus eikä itsestäänselvyys kuten nykyään. Minulle sillä on kuitenkin hieman eri merkitys, pidän sitä vain mukavana perinteenä, enkä ymmärrä, mikseivät nuoretkin voisi lakkia käyttää. No, pidän kyllä muutenkin perinteistä ja teen asioita joita muut nuoret eivät välttämättä tee. Tiedän, että jotkut kuvittelevat minun "leuhkivan" lakillani, mikä on hieman omituista, koska mielestäni ylioppilaaksi pääseminen ei ole sen kummempi asia kuin peruskoulun suorittaminen ja luultavasti lähes kaikki ylioppilaat ovat saaneet elämässään aikaan huomattavasti merkittävämpiäkin asioita. No, mutta jos joku niin kuvittelee niin se on heidän ongelmansa, ei minun, minä aion jatkossakin pitää yllä tätä kaunista perinnettä :)

• lätzäpää

Joo, vaikka yo-lakin saaminen ei mitenkään hirveän vaativien ponnistusten takana nykyään olekaan, niin en sitä silti itsestäänselvyydeksi sanoisi. Tuttavapiirissäni on liuta kerrassaan niin tampioita, etteivät ikinä yltäisi kyseiseen "itsestäänselvyyteen". Joten ei sitä nykyäänkään ihan kuka tahansa sitä vappulätsää saa.

Sellainen vielä, että minä lasken todellisiksi ylioppilaiksi ne, jotka ovat kirjoittaneet kaikki kokeet yhdessä rysäyksessä vanhaan malliin, eivätkä hajauttaneet kirjoituksia esim. yhdelle keväälle ja kolmelle syksylle...

• Hatututu

Ei tuossa Babylonin orjahatussa mitään kaunista ole.

• alioppinut

En käytä yo-lakkia enkä juhli vappua, vaikka olen ylioppilas ja duunari. Turhaa touhua, kuten myös ylioppilaaksi pääsemisen juhliminen.

• 27

Samaa mieltä. Koko ylioppilas tutkinto alkaa olla aikansa elänyt. Glorifioitu, mutta hyödytön ja turha. Ymmärrän sen että opintojaan jatkaneen juhliva lakeissa ja haalareissa, mutta itsellään pelkän yo-tutkinnon suorittaminen on yhtä hyvä meriitti kuin koiralta käytöskoulu. Sitä paitsi nykyään pääsee lukemaan maisteriksi astikin ihan amis pohjalta ja se on sitä paitsi paljon fiksumpi tapa hankkia akateeminen tutkinto.

• Pylvänäinen
    • Hej Bätril !

Minä pidän Ylioppilaslakkiani joka sunnuntai päässäni.

Uusin sen pari kertaa vuodessa.

Purjehtiessa se antaa arvokkaan vaikutuksen ihmisiin.
      Usein saankin ihailevia katseita kun purjehdin Swanillani kohti auringonlaskua.

Heijsan kaikille Hra Ylioppilas Larvanto

• Lakkipäähän ja paanalle ,lakkikertoo päästäsi , kerro myös ammattisi ammatti johon harva pystyy ja pysyy , elättää sillä perheen , temppo johon ei kaikki kaulusväki pysty !

• onnellinen-79

Olen ylpeä lähihoitajalakistani ja ylpeänä se päässä tänään olen kävellyt! Ylioppilashattu oli niin hilkulla tulla aikoinani,mutta en sitä saanut...mutta nyt on valkohattu kuitenkin päässä!Se on hieno asia!
      Mukavaa vapun aikaan vielä hetki...kohta alkaa arjen rutistukset- työt!:)ja KEVÄT ON KOITTANUT!nauttikaamme siitä!:)

• Miss Mossad.

Eka lakki sprayattiin ja koristeltiin hakaneuloilla punkin kunniaksi ja sit se jäi ratikan alle ja meni käyttökelvottomaksi. Ostin uuden, joka katosi heti. Sitten ostin taas uuden, joka katosi mutta yllättäen löytyi 10 vuoden kuluttua kamun kirjahyllyn takaa - kunnes katosi. Sitten ostin vielä yhden, johon kirjoitin nimeni ja puhelinnumeroni sisänauhaan. No se katosi. En osta enää yhtään yo-hattua. Sais kai noita kun menisi hakemaan löytötavaratoimistosta vaan eipä ole niin tarvetta, kun muut sitä on ennenkin halunneet päässään pitää.

• Minä laitoin

Ihan vaan piruuttani. Olen ylioppilas, maisteri ja paljon muuta. Pääsin jo opiskeluaikanani hyvään duuniin ja siitä on menty koko ajan eteenpäin. Velaton asunto jne, osakkeita ja rahaa pankissa. Revi siitä kateellinen! Sinänsä minulle on ihan sama onko joku paska- tai pullakuski, juoppo tai luuseri - omahan on ratkaisunsa.

• EiLiikutaPaskanVertaa

Mulla 2 milliä tilillä ja päivääkään en ole töitä tehnyt ja ikää vasta 39v....miksi tekisin kun on rikkaat vanhemmat? Ei iske meikää työnteko....Helmikuussa italiaan ryyppäämään....riccione täältä tullaan!

• sahajauhot7

Miten pälli pitää olla ettei saa valkolakkia?

• HomeinenHattu

Pääsehän valkolakilla sentään kortistoon....saavutushan sekin on! Ja sitä voi käyttää juopuneena oksennuskulhona vappuna puistossa....muuta käyttöä sille en keksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6605
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      664
      2815
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1210
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1205
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1110
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228