Hei!
Se nyt on käynyt jo hyvin selväksi että egyptissä pitää tinkiä, mutta missä menee raja? Vai onko sellaista? Eli onko siis paikkaa/asiaa missä ei voi tingata?
Apteekki, ravintolat, retket, vesipuisto jne...
Usean matkatoimiston sivuilla on mm retkiä ja niille hinta, onko tämä siis se perus hinta aina vai tingattu hinta?
Ravintolassa onko hinta aina mitä hinnasto sanoo (onko sellaista edes) vai keskustellaanko siitäkin aina erikseen?
Tunnen itseni todella hölmöksi tämän asian kanssa, mutta en ole koskaan ollu sellaisessa maassa missä tinkiminen olisi tarvittavaa :/
Tinkimisestä
19
282
Vastaukset
- Reppureissaaja88
Moikka!
Mä oon myös lähdössä Egyptiin ja oon miettinyt aivan samoja kysymyksiä! Egyptissä käyneet osaatte varmasti vastata? :) - mikko531
80% kylmästi pois hinnoista, kenkiä jotka maksavat suomessa 50e saa egyptistä 5-10e
Kaikesta voi tinkiä viina tupakka vaatteet ravintoiloissa ihan missä vaan jos vaan kehtaa, taksimatkasta heti 60-100% pois pyytävät hirveitä hintoja esim 30km matka maksoi meillä viime vuonna 5e - Arvostelija.
Pitikö tästä samasta aiheesta avata taas uusi ketju? Vai etkö ymmärtänyt edellisestä mitään. Silloin et ymmärrä tästäkään.
- rättilät
egyptinmatkaajan perus-tasoon kuuluu saman asian kysyminen vähintään kolme kertaa viikossa
- mikko 531
rättilät kirjoitti:
egyptinmatkaajan perus-tasoon kuuluu saman asian kysyminen vähintään kolme kertaa viikossa
Ja suomi perus juntin perustasoon, valittaminen ja puuttuminen olemattomiin asioihin
- Matkaa odottava
Tuntuu vaan niin hassulta että jopa lääkkeistä voisi tinkiä tai retkistä :o
Olen toki lukenut moneltakin eri sivustolta tinkimisestä, mutta saanut niistä hieman ristiriitaista tietoa. Osa sanoo ettei apteekissa ja ravintoloissa voi tinkiä, osa taas että voisi.
Retkistä en edes voinut kuvitella että voisi tinkiä, enkä ole missään huomannut kenenkään niin suosittelevan.
Tiedä sitä sitten. Ehkä kaikki selkenee kun pääsen paikan päälle. Niinhän ne sanoo, että oppii ja ymmärtää vasta kun itse kokee ;)- ....
veikkaisin, että tinkiminen on pienin ongelma arabimaissa lähiaikoina sillä paikallisilla saattaa hieman keittää heidän idolinsa poistuttua paratiisiin,,,
- mikko 531
siis jos otat matkan kadulta säästät hinnassa yli puolet vs matkatoimiston matkoihin, ja paikallisilta ostettuna voit vielä tinkiä retkistä, siis todellakin retkistä voi ja pitää tinkiä, niissäkin 30-50 prosenttia ilmaa, esim sukellusvene retki kahdelle tuli maksamaan 40e 2 ihmistä jos vaan tinki, giftun island vai mikä se oli lopullinen hinta 15e naama, kun tinki
- Matkaa odottava
mikko 531 kirjoitti:
siis jos otat matkan kadulta säästät hinnassa yli puolet vs matkatoimiston matkoihin, ja paikallisilta ostettuna voit vielä tinkiä retkistä, siis todellakin retkistä voi ja pitää tinkiä, niissäkin 30-50 prosenttia ilmaa, esim sukellusvene retki kahdelle tuli maksamaan 40e 2 ihmistä jos vaan tinki, giftun island vai mikä se oli lopullinen hinta 15e naama, kun tinki
Kiitos Mikko :)
- trips
mikko 531 kirjoitti:
heippa! täytyy myös muistaa että jos ostaa kadulta retken se ei aina ole samanlainen kun matktoimistosta, tiedän että he voi laittaa sinut venäläläisen kanssa jotka ei ole niin tarkkoja siitä mitä siellä tarjotaan, myös on hienompia veneitä ja paremmat tarjoilut toisissa kallimmissa veneissä.
tiedän koska olen ollut täällä jo vuodesta 2003 ja olen työskennellyt turismin kanssa matka toimiston kautta pitkään. voit saada 15 euron retken mutta se ehkä ei ole samanlainen kun se joka maksaa 25 euroa. myös katamaran ja submarine näitä on monta erilaista venettä ja niissä on suuri ero.
ja onko niissä ruoka? ilmastointi?
on uudet hienot veneet ja missä on luxus ruokaa ja juomaa tarpeeksi kaikille. ja sit on vanhempia veneitä mihin tungetaan kaikki porukat samaan veneseen jotka on tosi edullisia mutta ei sama pavelu ja ruoka.
toivon kaikki tervetulleiksi Egyptiin ja toivon teille hyvää lomaa - uskoisko ton
trips kirjoitti:
heippa! täytyy myös muistaa että jos ostaa kadulta retken se ei aina ole samanlainen kun matktoimistosta, tiedän että he voi laittaa sinut venäläläisen kanssa jotka ei ole niin tarkkoja siitä mitä siellä tarjotaan, myös on hienompia veneitä ja paremmat tarjoilut toisissa kallimmissa veneissä.
tiedän koska olen ollut täällä jo vuodesta 2003 ja olen työskennellyt turismin kanssa matka toimiston kautta pitkään. voit saada 15 euron retken mutta se ehkä ei ole samanlainen kun se joka maksaa 25 euroa. myös katamaran ja submarine näitä on monta erilaista venettä ja niissä on suuri ero.
ja onko niissä ruoka? ilmastointi?
on uudet hienot veneet ja missä on luxus ruokaa ja juomaa tarpeeksi kaikille. ja sit on vanhempia veneitä mihin tungetaan kaikki porukat samaan veneseen jotka on tosi edullisia mutta ei sama pavelu ja ruoka.
toivon kaikki tervetulleiksi Egyptiin ja toivon teille hyvää lomaataidat olla kauppias!
me tulimme juuri egyptistä jos vielä mieltä painavia kysymyksiä niin voin vastailla. voit laittaa vaikka meiliä jos haluat jaa.ha@suomi24.fi
- Miksiköhän?
Kas kun kukaan ei ole vielä tätä keksinyt kysyä.
- selvää
Ai että mitähän?
- Matkaaja.
Tinkiminen ei kuulu turismiin, vaan kaupankäyntiin.
- jköl
On raja. Monet kaupat, jotka toimivat sisätiloissa ovat tällaisia. Pääasiassa vain basaareissa tingitään. Ravintolan sisäänheittäjän kanssa voi neuvotella alennuksista, mutta ei tarjoilijan kanssa. Apteekeissa ei pääsääntöisesti neuvotella hinnoista. Poikkeuksia toki on, jos tiedetään, että joku paikka ihan selkeästi veloittaa extraa ulkomaalaisilta. (egyptissä valmistetut lääkkeet maksaa n. 5-15 puntaa paketti) Retkistä voi aina tinkiä, kunhan kyseessä ei ole hienon hotellin retkipalvelu. Ruokakaupoissa ei tingitä, mutta kioskeissa voi aina yrittää, jos huomaat, että yrittävät veloittaa liian paljon.(esim. ½ l vesipullo ei saa maksaa yli 2 puntaa missään)
- Matkaa odottava
Kiitos paljon! Tämä selkeytti hyvin :)
- ruotsista lento
hei tingattiin jo suomalaisten matkatoimistosta heti, otimme ruotsista meidan lennot 23.6 maksoi vain 189 euroa 1 viikon matka. ja tilasimme hotellin taotourizmnin kautta. ja puolet porukasta vuokrasi asunnon missa on keittomahdollisuudet 50 euroa per hen. ja veneretki myos ja luxoriin olemme menossa. katamaran, ja beduinsafari, koko paketti.=400 euroa retkien kanssa.
mutta en ole laskenut ruotsin kuljetus, voi menna laivalla tai lennolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041891
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e641877- 1441649
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151641- 1031599
- 851577
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851347- 1191279
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241160- 691111