Pariisin liput

kesäkuussa reissuun

Voiko Pariisin museoihin (Louvre, Orsay, Riemukaari etc.) ostaa Eiffelin tavoin kellonajallisia lippuja ts. tietty sisäänpääsy aika ilman jonotusta? Toisaalta noihin museoihin pääsee nuoriso ilmaiseksi, mutta jos ostaa aikuisen lipun etukäteen niin joutuuko ilmaista nuorisolippua jonottamaan joka tapauksessa lippukioskista? Oletteko ostaneet nuo etukäteisliput nettikaupasta vai saako niitä ostettua myös paikanpäältä (jonkun tiedon mukaan olisi Pariisissa joku paikka josta niitä myydään ostoa seuraaville päiville).

Kelpaako siihen Pariisin viikkoliikennekorttiin (ei Visite vaan se kuvallinen viikkokortti) itse paperille tulostettu kuva vai vaativatko "oikean" valokuvan?

3

935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+13

"Voiko Pariisin museoihin (Louvre, Orsay, Riemukaari etc.) ostaa Eiffelin tavoin kellonajallisia lippuja ts. tietty sisäänpääsy aika ilman jonotusta? "

Käsittääkseni ei, mutta toisaalta jonot eivät ole lähellekään samaa luokkaa kuin Eiffelillä.

"Kelpaako siihen Pariisin viikkoliikennekorttiin (ei Visite vaan se kuvallinen viikkokortti) itse paperille tulostettu kuva vai vaativatko "oikean" valokuvan? "

Pariisin kuvallinen kulkukortti on nimeltään Navigo. Navigo Découvert -kortti, jonka voivat ostaa myös ne, jotka eivät asu tai työskentele Ile de Francen alueella, maksaa 5 euroa, ja sen voi ostaa miltä tahansa asemalta. Kuvan kiinnitetään korttiin muistaakseni itse tässä Découvert-mallissa, joten luulisin, että tulostettukin kuva on ok, kunhan on riittävän pieni.

http://en.wikipedia.org/wiki/Navigo_pass

• maijki
    • 15+13

Höpö höpö itsellesi, kysymys kuului:
      "Voiko Pariisin museoihin (Louvre, Orsay, Riemukaari etc.) ostaa Eiffelin tavoin kellonajallisia lippuja ts. tietty sisäänpääsy aika ilman jonotusta? "
      -> siis ei, voiko lippuja ostaa etukäteen... ;)

Louvren jono ei todellakaan ole Eiffelin luokkaa, jos osaa valita oikean sisäänkäynnin. Toki jos Pyramideilla jonotat, niin saat jonottaa tovin jos toisenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3042
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2911
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1762
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1671
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1630
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe