Juoksivatko kasvit ennenmuinoin karkuun niitä syöviä eläimiä vai minkä vuoksi gepardille on luotu kyky juosta peräti 100 km/h
Kasveilla jalat?
13
113
Vastaukset
- 0dv0dovl
Taitaa olla tylsä ilta.... ^^
Kyllä. Ennen vedenpaisumusta petoeläimetkin söivät ruohoa, kuten kaikki tietävät. Gepardi ei kuitenkaan halunnut syödä paikallaan pysyvää safkaa eikä muiden jättämiä tähteitä. (Kaikkihan ovat luontodokumenteista nähneet että nykyisillekin gepardeille kelpaa vain ns. pikaruoka.) Niinpä Jumalan täytyi kehittää erikoisia juoksevia kasveja jotta geparditkin saisivat syödäkseen.
- Evo Luutio
Tai ehkä syy oli se, että kasveja oli niin vähän silloin verrattuna gepardien lukumäärään.
Aina kun yksi gepardi huomasi kasvin, lähti kaikki gepardit juoksemaan, jotta ehtisi ensimmäisenä perille syömään kasvin. Näin luonnonvalinta korjasi pois hitaat gepardit. - T7
Mutta kepardin kynsistä voisi päätellä että se kiipeili syömään puiden lehtiä, miksi muuten sillä olisi niin pitkät ja terävät kynnet. Ja eihän puussa tarvi juosta lehdeltä toiselle.
Gepardin kynnet eivät ole sen pitemmät tai terävämmät kuin muillakaan kissapedoilla, niitä suojaava tuppi vain on lyhyempi (kuten ympärileikattu esinahka), jolloin kynnet ovat koko ajan esillä (kuten y'leikatun siittimen terska). Ne toimivat samassa tehtävässä kuin autoissa nastarenkaat.
- g.
Tarkoitatko että nastarenkaat, ympärileikattu heppi ja kissan kynnet on suunniteltu liukkaisiin olosuhteisiin. Silloinhan viksumman 22m pitkä esinahka vaikeuttaa viksumman juoksua niin ettei hän saa porkkanaa kiinni liukkailla keleillä
- poikjuhg
Itse asiassa jotkut nykykasvit ovat noiden juoksevien suoria jälkeläisiä. Mistä muustakaan syystä ne olisivat saaneet sellaisia nimiä kuin kissankäpälä, revonhäntä ja leijonankita - ketunleivästä ja apinanleivästä puhumattakaan?
- T7
Kilpikonnat taas eivät ole ikinä syöneet pakenevia kasveja. Se ovat aina syöneet niitä kasveja jotka tappelevat vastaan. Onneksi kilpikonnalla on kilpipanssari suojanaan aivan kuten siilillä piikit.
Käärmeellä taas on tehokas myrkky maan tomua vastaan. Se puree salakavalasti hiekkaa ja hiekalla ei ole mitään mahkua paeta myrkyn lamaannuttavan vaikutuksen johdosta. Käärmeet söivät varmaan juoksuhiekkaa...
Ja palstan teemaa mukaillen olikohan käärmeet homoja?- O'ou
"Käärmeellä taas on tehokas myrkky maan tomua vastaan"
Joo, niin nykyään. Itse asiassa käärmeellä oli jalat ennen syntiinlankeemusta ja se taisi juosta samojen kasvien perässä, kuin gebardikin. raamatussa sanotaan:
"14 Herra Jumala sanoi käärmeelle: -- Koska tämän teit, olet kirottu. Toisin kuin muut eläimet, karja ja pedot, sinun on madeltava vatsallasi ja syötävä maan tomua niin kauan kuin elät."
Eli sen jälkeen kun käärme oli houkutellut Eevan syntiin, Jumala kostoksi siitä pani sen matelemaan ja otti jalat pois sekä pani sen syömään tomua ravinnokseen.
Käärme tosin fiksuna otuksena huomasi pian, että Jumala keskittyy pelkästään ihmisten tekemisten kyttäämiseen. Niinpä se alkoi syödä ravinnokseen ikävänmakuisen ja huonosti ravitsevan tomun sijasta kaikenlaisia pieneläimiä. Eikä Jumala vieläkään ole hoksannut sitä. - poikjuhg
"Ja palstan teemaa mukaillen olikohan käärmeet homoja?"
Käärmeistä en tiedä, mahtavatko tietää oikein itsekään, mutta Euroviisujen vuoden 1974 Suomen karsintaa katsoessa pälkähti päähän että viksumpi/jb/a luokittelee Dannyn varmaan homoksi. Sen verran koreissa kuteissa iso D oli.
(Mitä? Että 1974 tyyli oli sellaista? Äläs ny.)
Kannattaa varoa juoksettumista. Lehmillä on kuitenkin tarkoitukseen varattu juoksutusmaha.
Jotkut lajitoverini lentävät. Miten muutenkaan ne saisivat pikkulintuja kiinni?- ltte piru
Kuka jaksaa etsiä sen HS:n Nyt-liitteen sarjakuvan jossa Eikka Etevälle kävi hassusti kun hän söi yli-ikäistä apinanleipää?
Lihansyöjäkasvien kosto odottaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135