Apurahat palkkaa vai bonusta?

Apurahansaaja

Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä siitä, että käytetäänkö yleisesti tutkimusryhmissä henkilökohtaiset apurahat palkkaan vai ovatko ne bonusta palkan päälle?

Meillä nimittäin on niin, että vaikka olisi esim. vuoden työsopimus yliopistolle, niin kehotetaan hakemaan apurahoja. Jos sellaisen sattuu saamaan, niin tutkija laitetaan osittaiselle virkavapaalle, jolloin osa palkasta tulee omalta apurahalta. Olen kuitenkin kuullut, että joissakin yliopistoissa apuraha on bonus, eikä tutkijaa suinkaan laiteta virkavapaalle.

Riippuu varmaan myös siitä, että onko saanut apurahaa työskentelyyn, vai ns. kannustusapurahan.

Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, kuinka epärehellisiä tutkijat ovat kirjoittaessaan tutkimussuunnitelman kohtaa Rahoitus. Jotkut apurahakurkot, jotka tyytyväisenä käyttävät apurahojaan bonuksena, tuskin ovat kertoneet, että btw, rahoitus on kunnossa n vuodeksi eteenpäin. Samaan aikaan joillakin tutkijoilla rahoitus voi oikeasti loppua.

Ja en, en ole katkera tutkija, jolla rahoitus olisi loppu. Olen ollut onnekas apurahoissa, ja rehellinen rahoitussuunnitelmissa, ja jäänyt virkavapaalle apurahan saatuani.

Ihmettelen vaan, että miten joku tutkija raportoi apurahan, jonka on käyttänyt etelänmatkaan ja Vespaan?

2

757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selityksen mestari

"Ihmettelen vaan, että miten joku tutkija raportoi apurahan, jonka on käyttänyt etelänmatkaan ja Vespaan? "

Tutkija on tietysti tutustunut tutkimusaiheensa kannalta merkittäviin aspekteihin Thaimaassa ja on parantanut olennaisesti paikallista liikkuvuuttaan, mikä on huomattavasti edistänyt tutkimuksen kenttätyötä.

Oma tutkimusaiheensa täytyy aina pystyä osoittamaan kuulumaan tiukasti siihen tutkimusohjelmaan, josta rahoitusta haetaan. Vastaavasti kaikki tehdyt toimet tulee kyetä selittämään tutkimusta eteenpäin vieviksi.

• riinas84

Oma esimieheni myös kannustaa hakemaan apurahoja, niin henkilökohtaisia kuin matka-apurahojakin. Minulla on tutkijakoulun rahoitus ja projekti kattaa lopun, joten palkan suhteen ei ole ongelmia. Niin kuin itsekin mainitsit, Apurahansaaja, riippuu suhtautuminen apurahaan juurikin siitä, mihin tarkoitukseen apuraha on myönnetty. Kannustusapurahat ovat henkilökohtaisia, ja ne maksetaan hakijan ilmoittamalle tilille (yleensä siis henkilökohtainen tili). Näihin apurahoihin ei työnantajalla ole mitään oikeutta. Jos olet hakenut työskentelyapurahaa, tämä luonnollisestikin on tarkoitettu työskentelyyn (yleisesti palkkaan) ja tässä tilanteessa on ymmärrettävää, että työsuhteesta laitetaan virkavapaalle apurahakauden ajaksi. Henkilökohtaisista apurahoista tarvii harvoin antaa selvityksiä, mutta työskentelyapurahan käytöstä tulisi antaa selvitys apurahakauden päätyttyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe