Löysin tandooriuunin rakennusohjeet keväällä täältä ja innostus iski:
http://www.reseptitaivas.com/vinkit/tee_se_itse_tandoori.php
Oli yllättävän helppo muurata. Nyt se on mökin pihalla ja ensimmäiset lihat paistettu. Jättää todella mehukkaaksi ja herkulliseksi grillattavat. Upea laitos!
Tänä kesänä grillataan tandoorilla!
3
310
Vastaukset
- Skeptikko!
Hienoa että onnistui! Itse epäilen että massa joka lämmitetään ei riitä sitomaan lämpöä kovin pitkään haudutteluun, joten isompien lihojen kypsyminen saattaa olla epätodennäköistä. Muuten rakennelma vaikuttaa kohtuullisen kätevältä.
Grillihän se ei missään tapauksessa ole, eikä sitä korvaa, mutta uunina toimii kuvatulla tavalla varmasti ja voihan siinä paistaa vaikkka naan-leipääkin!
Tuontapainen uuni tunnetaan lähes kaikissa välimeren maissa, etenkin turkissa ja iranissa sekä irakissa, mutta maahan kaivettuna yleensä, nimikin on suunnilleen sama.
Uunin kannen kanssa pitää olla tarkkana, ettei se falskaa, sillä uuni kylmenee tosi nopeasti sillä lämpöhän karkaa ylöspäin.
Joka tapauksessa onnittelut hienosta kokeilusta ja onnistuneita paistoja! - Grillimestari
Viime viikonloppuna testasin miten se pitää lämmön. Ja hyvin pitää kun lämmittää uunia pari tuntia ja se on sisältä aivan valkoinen. Sen jälkeen se pysyy monta tuntia "jälkiuuni" lämpöisenä. Varmaan olisi juuri sopiva haudutella hyvä paisti! Toki kansi on hyvä eikä falskaa.
Tehtiin muuten todella upeita broilerin rintapaloja kunnon marinadissa. Marinadihan ei tässä tapauksessa jää ritilöihin kiinni koska se ei ole kosketuksissa minnekään.
Tuota Naania täytyy myös kokeilla. - ..........
http://www.youtube.com/watch?v=lGymKrGuFLM Tätä herkullisempaa lammaspaistia ei kertakaikkiaan ole olemassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101380- 751166
- 1151109
- 681085
- 75981
- 68905
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255900Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33813