Lahjaetiketti?!

Etiketitön

Hejsan. Minä olen saanut juhlaetikettikasvatuksen luonnollisesti vanhemmiltani, ja kun he ainakaan ristiäisissä juoksivat niin oli tapana, että vain kummit ostavat kastettavalle lahjan ristiäisiin. Nykyään tuppaa ilmeisesti muutkin ostamaan lahjoja... odotetaanko lahjoja kaikilta vierailta? Vai kuuluuko se läheisimmille (kummit ja mummit)? Vai miten on...?

Itselle on tullut kutsuja kavereiden lasten ristiäisiin, ja aina sama dilemma, mitä vien vai vienkö mitään... kun toisaalta ristiäiset on minusta niin juhlava tilaisuus ettei sinne mitään kylpykirjaa tai muovihilavitkutinta viitsi lahjaksi viedä, vaate on aika arkinen ja sitten taas nämä symboliset korut ynnä muut kultasepänliike-esineet kuuluu minusta pikemminkin lähipiirin reviiriin kuin kastettavan lapsen äidin tai isän kaverille. Tähän asti olen tainnut viedä lähinnä kirjoja, mutta en ole vielä hahmottanut mitä "pitäisi" viedä tai mitä muut vie. Sitten kun ne mokomat ei kaikki edes edusta samaa uskontokuntaa ja jokaisella on varmaan omat tapansa...

Mikä on teidän mielipiteenne/kokemuksenne? Ketkä kaikki kastettavaa lahjoo ja minkätyylisin lahjoin?

3

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Ilman muuta lahja ristiäisiin/nimiäisiin lapselle, kaikilta vierailta.

• niinpä niin

Minä sanoisin, että näistä ongelmista kannattaa keskustella kulloisenkin kastepiltin vanhempien kanssa.

• lfhkj

Valokuva- albumi on aina kiva lahja. Itse olen vienyt sellaisen pari kertaa, eikä ainakaan haukkuja ole tullut. Kannattaa tosin hakea ihan valokuvaliikkeestä sellainen juuri vauvoille tarkotettu albumi, eikä mitään marketin peruskansiota. Liikkeestä saa jo parilla-kolmella kympillä ttosi kivoja :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe