Nivan haastaja

Nivaman

Lada Niva on ollut aivan oma autoluokkansa. Sillä ei ole kilpailijaa, vaan vakituinen ostajakuntansa. Nyt haasteen heittää Suzuki Jimny. Tuo pieni maasturi aikoo haastaa Nivan. Vaikka hintaa on enempi, niin lähden koeajolle.
Ensinnäkin, katselen sitä parkissa. Pieni, eli sopii maastoon. Etupenkille sopii melkein yhtä hyvin, kuin Nivaan. Takapenkille kulku on toteutettu huonosti; etupenkki viedään pittuussäädön ekaan pykälään ja selkänojan säätövivulla saadaan noja väistymään. Sitten säädellään penkki uudestaan. Takapenkille en itse kavunnut. Se ei kaadu tasaiseksi, kuten Nivassa ja valtava, sivuttain aukeava luukku pelottaa Prisman parkkipaikalla. Tosin lyhyt auto menee aika syvälle ruutuun.
Jimnyllä voi ajaa pelkällä takavedolla!? Kaupungissa varmaan pienentää kulutusta ja yllättävän hyvin päästiin mökillekin ilman nelivetoa. Kevätlumien sulaessa tosin kokeilin nelivetoa, kun se meinasi upottaa lainehtivalle ruoholle.
Ihan vakavasti otettava haastaja Lada Nivalle.

11

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ristiriipuntaan jää

takaveto kulutusta pienennä, samat akselit siellä jokatapauksessa pyörii

• Nivaman

No se voikin olla vähän naisen logiikkaa.

• ristiriipuntaan jää
        Nivaman kirjoitti:

No se voikin olla vähän naisen logiikkaa.

joo, melko yleinen luulo kuitenkin

• c202

Kyllä se ainakin mulla on pienentäny,napalukot kun edestä aukaisee ja pelkällä takavedon kytkee niin ei ainakaan tuossa minun maasturissa esm.etukardaani ajaessa pyöri....

• R

Otappa selvää tekniikasta!!!!!!!!!!
        Alipaineohjatut napalukot löytyy Jimpasta!!!!
        Ja kun napalukot on vapaana Etumurikat ei pyöri,ja kulutus on pienmpää!!!

• Q
        R kirjoitti:

Otappa selvää tekniikasta!!!!!!!!!!
        Alipaineohjatut napalukot löytyy Jimpasta!!!!
        Ja kun napalukot on vapaana Etumurikat ei pyöri,ja kulutus on pienmpää!!!

Pyörii pyörii vaikka ei vedä. Aiheuttaa silti kitkaa ja energian kulutusta.

• R
        Q kirjoitti:

Pyörii pyörii vaikka ei vedä. Aiheuttaa silti kitkaa ja energian kulutusta.

"pyörii pyörii vaikka ei vedä".....Ei muuten pyöri.. sitä varten napalukot ylipäätään on!!!!!

• Jimnyx

Mitähän se Nivaman uneksii? Jimny tuli markkinoille v.1998, ja siitä on siis 13 vuotta. Malli ei tosiaankaan ole eilisen teeren auto.

Apukuskin istuin liukuu eteenpäin samalla kun selkänojan kallistusvipu nostetaan, joten oikealta puolelta takapenkille pääsy on yhtä "helppoa" kuin missä tahansa takaovettomassa autossa.

Takaveto nelikon vaihtoehtona ei ole mikään erikoisuus. Vastaava löytyy esim Jeep Wranglerista, jonka asema maastoautoperheen äitinä (Land Rover on isä) on kiistaton.

• .

Tietääkö kukaan mikä on Jimnyn kardaanien ristikoiden koko ja mistä saa siihen sopivat??? Merkkiliikkeestä pitäis ostaa kardaanit, jossa on ristikot kiinni valmiina. ei saa erikseen.Joten onko tietoo??

• O||||||O

Lantikkako isä? Tytärpuolia pikemmin. Vain yksi Jeepin pohjalta apinoitu tulokas muiden joukossa.

• nivazzz

Chevrolet Niva potkaisee sua munille. Se on hintaansa nähden ihan pätevä peli. Olen ajanut sellaisella uudella, ja täytyy sanoa että tunnelma on hauska siinä autossa. Kiva pikkumaasturi, sama Niva uusissa kuorissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5727
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      585
      2160
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      926
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      897
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe