Nivan haastaja

Nivaman

Lada Niva on ollut aivan oma autoluokkansa. Sillä ei ole kilpailijaa, vaan vakituinen ostajakuntansa. Nyt haasteen heittää Suzuki Jimny. Tuo pieni maasturi aikoo haastaa Nivan. Vaikka hintaa on enempi, niin lähden koeajolle.
Ensinnäkin, katselen sitä parkissa. Pieni, eli sopii maastoon. Etupenkille sopii melkein yhtä hyvin, kuin Nivaan. Takapenkille kulku on toteutettu huonosti; etupenkki viedään pittuussäädön ekaan pykälään ja selkänojan säätövivulla saadaan noja väistymään. Sitten säädellään penkki uudestaan. Takapenkille en itse kavunnut. Se ei kaadu tasaiseksi, kuten Nivassa ja valtava, sivuttain aukeava luukku pelottaa Prisman parkkipaikalla. Tosin lyhyt auto menee aika syvälle ruutuun.
Jimnyllä voi ajaa pelkällä takavedolla!? Kaupungissa varmaan pienentää kulutusta ja yllättävän hyvin päästiin mökillekin ilman nelivetoa. Kevätlumien sulaessa tosin kokeilin nelivetoa, kun se meinasi upottaa lainehtivalle ruoholle.
Ihan vakavasti otettava haastaja Lada Nivalle.

11

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ristiriipuntaan jää

takaveto kulutusta pienennä, samat akselit siellä jokatapauksessa pyörii

• Nivaman

No se voikin olla vähän naisen logiikkaa.

• ristiriipuntaan jää
        Nivaman kirjoitti:

No se voikin olla vähän naisen logiikkaa.

joo, melko yleinen luulo kuitenkin

• c202

Kyllä se ainakin mulla on pienentäny,napalukot kun edestä aukaisee ja pelkällä takavedon kytkee niin ei ainakaan tuossa minun maasturissa esm.etukardaani ajaessa pyöri....

• R

Otappa selvää tekniikasta!!!!!!!!!!
        Alipaineohjatut napalukot löytyy Jimpasta!!!!
        Ja kun napalukot on vapaana Etumurikat ei pyöri,ja kulutus on pienmpää!!!

• Q
        R kirjoitti:

Otappa selvää tekniikasta!!!!!!!!!!
        Alipaineohjatut napalukot löytyy Jimpasta!!!!
        Ja kun napalukot on vapaana Etumurikat ei pyöri,ja kulutus on pienmpää!!!

Pyörii pyörii vaikka ei vedä. Aiheuttaa silti kitkaa ja energian kulutusta.

• R
        Q kirjoitti:

Pyörii pyörii vaikka ei vedä. Aiheuttaa silti kitkaa ja energian kulutusta.

"pyörii pyörii vaikka ei vedä".....Ei muuten pyöri.. sitä varten napalukot ylipäätään on!!!!!

• Jimnyx

Mitähän se Nivaman uneksii? Jimny tuli markkinoille v.1998, ja siitä on siis 13 vuotta. Malli ei tosiaankaan ole eilisen teeren auto.

Apukuskin istuin liukuu eteenpäin samalla kun selkänojan kallistusvipu nostetaan, joten oikealta puolelta takapenkille pääsy on yhtä "helppoa" kuin missä tahansa takaovettomassa autossa.

Takaveto nelikon vaihtoehtona ei ole mikään erikoisuus. Vastaava löytyy esim Jeep Wranglerista, jonka asema maastoautoperheen äitinä (Land Rover on isä) on kiistaton.

• .

Tietääkö kukaan mikä on Jimnyn kardaanien ristikoiden koko ja mistä saa siihen sopivat??? Merkkiliikkeestä pitäis ostaa kardaanit, jossa on ristikot kiinni valmiina. ei saa erikseen.Joten onko tietoo??

• O||||||O

Lantikkako isä? Tytärpuolia pikemmin. Vain yksi Jeepin pohjalta apinoitu tulokas muiden joukossa.

• nivazzz

Chevrolet Niva potkaisee sua munille. Se on hintaansa nähden ihan pätevä peli. Olen ajanut sellaisella uudella, ja täytyy sanoa että tunnelma on hauska siinä autossa. Kiva pikkumaasturi, sama Niva uusissa kuorissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe