Äidin kuolema ja alaikäinen sisko

huolestunut89

Meidän äitimme on ollut pitkään sairas ja nyt on mennyt yhä huonompaan kuntoon, lääkärit eivät usko että hän jaksaa enää kauan. Emme varmaan jaksaisikaan tätä ellemme me sisarukset pitäisi tiiviisti yhtä ja tukisi toisiamme ja äitiä. Meitä on neljä. Minä olen toisiksi nuorin (20v) ja sitten minulla on isosisko (23v) ja isoveli (25v). Sitten on tämä perheen nuorimmainen, 11v.
Kun äitimme nukkuu pois, mikä on kuvio hänen tapauksessaan? Hänellä ei ole isää, meistä sisaruksista kukaan ei tiedä kuka hänen isänsä on. Meillä ei ole muita sukulaisia kuin vanha isoäiti, joka on vanhainkodissa.
Nyt kun on äidillä ollut pidempi huono jakso, niin minä ja sisko olemme asuneet äitini talossa pitämässä huolta siskosta (asumme samassa asunnossa samaisessa kaupungissa kylläkin) ja velikin tekee kyllä oman osansa.
Kenen puoleen tässä asiassa tulisi kääntyä?

3

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja...

En tiedä mikä blackout mulla on tuossa tullut, mutta olen siis 21v (täytän tänä vuonna 22)

• otanosaa

Kunnan sosiaaliviranomaisten, lastensuojelusta vastaavien. Ihmettelen että ette jo ole saaneet apua/yhteydenottoja sieltä päin. Jos tilanne tiedettäisiin siellä, sisko saisi keskusteluapua psykologilta (toivon mukaan) ja hänelle oltaisiin järjestämässä sijaisperhettä, joka jo nyt voisi toimia tukiperheenä. Voisiko olla mahdollista, että esimerkiksi jonkun hänen kaverinsa perhe toimisi tukiperheenä?
      Sinne päin neuvotellen tekin voisitte toki ilmaista halunne ja kykynne huolehtia pikkusiskosta, jos se on realistista ja käytännössä järjestettävissä. Pankaapa toimeksi, vaikka raskasta onkin kaikilla äidin takia. Olette hienoja nuoria, hyvää jatkoa teille, kaikki kyllä järjestyy.

• ´jk

sukulaisten puoeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe