Huono aines maailmassa

Todistajat uskovat että jumala siivoaa harmageddonissa pois sellaisen aineksen joka ei tänne kuulu.

He siis ilmeisesti uskovat että valehteleva seura joka käyttää suurta mielenhallintaa, tuottaa hyvää ainesta?

Sitten he uskovat että muut kuin seuraan kuuluvat ovat vain huonoa ainesta josta jumala aikoo hankkiutua eroon.

Voiko oikeastaan olla enää omahyväisempää ja itsekkäämpää uskoa kuin usko, jossa ei piitata lainkaan siitä mitä jumala tekee muille, kunhan vain itse on pelastuvien joukossa.

26

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - helel -

"Voiko oikeastaan olla enää omahyväisempää ja itsekkäämpää uskoa kuin usko, jossa ei piitata lainkaan siitä mitä jumala tekee muille, kunhan vain itse on pelastuvien joukossa. "

Voi. Näyttää kuuluvan teikäläisiin, kun kehottaa ihmisiä tekemään itsemurhan.
      Siinäpä sitä on vastuullinen kirjoittaja ja rakkaudellinen.

Tuota se uskonnottomuus ilmeisesti teettää.

• Kuka on kehoittanut tekemään itsemurhan? Annapa lainaus heti sellaisesta.

• zegobolzi

Vedä ittes jojoks.

• hhahahaahahahhaaaaaa

Kuole, kuole, kuole...

• tsunamivaroitus ....

-ei piitata lainkaan siitä mitä jumala tekee muille-
      No voi HERRAJUMALA!
      Todistajaraukat laukkaa ovikelloja rimputtamassa kaiket vapaa-aikansa
      ja Koala väkyttää, ettei todistajat PIITTAA?Nehän kulkee VAROITTAMASSA ihmisiä tulevasta tuhosta, ja kertovat mitä ihanuuksia tapahtukaan sen jälkeen ;)
      Kyllä PIITTAAVAT, ja ko-vas-ti !

Nehän lukee Raamattua ja opiskelee
      teokraattisessa koulussa JUUR sen vuoksi,että osaisivat kertoa
      Hyvää Uutista niin hyvin, että se menisi Koalallekin "jakeluun" ;D
      Kaikenlaista sitä pitää lukeakin....todistajat tekevät kaikkensa saadakseen muut ihmiset informoitua, uhraavat vapaa-aikansa ja jotkut rahansakin, ja Koalan mielestä semmonen ihminen on itsekäs ja muista piittaamaton?

Mistä SINÄ ,koala olet luopunut varoittaaksesi ihmisiä?
      Sohvapottuna näpyttelet nettiin viestejäsi?
      Mene oville sinäkin, niin saat liikuntaa ja viestisi menee perille "face-to-Face" tehokkaasti.
      Et viitsi?
      Mukavuudenhaluinenkin olet.
      Niinhän me,..suurin osa..ollaan...

• Ajattelepa asiaa nyt uudelleen. Ihmisiä on noin 7 miljardia. Jo edesmenneitä on lukemattomasti suurempi joukko. Tästä edesmenneiden joukosta oli jehovan todistajia aivan marginaalinen joukko. Jehovan todistajien oppiin kuuluu harhageddonin läheisyys. He ovat täysin tietoisia siitä että jos harma tulisi tänään, niin uskonsa mukaan jumala tuhoaisi käytännössä lähes kaikki ihmiset muutamaa todistajaa lukuunottamatta (puhumme nyt prosenteista).

Tuota taustaa vasten he kylläkin hyväksyvät jumalalta tuollaisen toiminnan ja kokevat ylemmyyttä siitä että uskovat olevansa pelastettuja. Heidän pitäisi tosiasiassa vastustaa tuollaista jumalaa sensijaan että he palvovat sitä.

Jos minä sanoisin että annan kaupungissa kymmenelle ihmiselle pehmolelun ja jäätelöä mutta vastaavasti kaikille muille 50 000 vaikka suuren palovamman selkään niin luultavasti nuo 10 pehmolelua saanutta pitäisi minua pahana vaikka saivatkin pehmolelun ja välttyivät itse palovammalta. Miksi? Siksi, että omantunnon omaava ihminen pitää pahana sellaista joka tekee pahaa.

Jehovan todistajat eivät kuitenkaan pidä jumalaa pahana vaikka tosiasiassa melkein kaikki saisivat kärsiä jos harmageddon alkaisi nyt.

• "Mistä SINÄ ,koala olet luopunut varoittaaksesi ihmisiä?"

Miksi peloittelisin ihmisiä vaaralla ja uhalla jota ei ole olemassakaan. On naurettava ajatus että pitäisi varoitella ihmisiä rakastavan jumalan kostoilta ja tappamisilta.

Varoitan sensijaan ihmisiä mielummin uskontojen haitoista, kuten vaikka vt-seurasta.

• kiirellisyys?

Jt:t ovat tunnetusti juuri sitä pullamössö kansaa eivätkä lainkaan urheilullisia mitä nyt joutuvat kentällä ramppaamaan ja siitähän sitten toitotetaan suureen ääneen ettei vain jää keltään huomaamatta, että tuli kentällä käytyä ja ennen kaikkea tärkeintä, että sa laittaa sinne raporttiin ja saa taas pisteitä. Sekin kentällä käynti on suurimmaksi osaksi silmän lumetta ja täälläkin on ollu keskustelua siitä monesti miten ne kenttätunnit oikein hoidetaan. Hitaastihan nuo veljet ja sisaret näyttävät kävelevän ei lainkaan kiireellisen oloisesti näin tietenkin yritetään vaan saada kenttätunnit kulumaan jotenkin, vaikka istumalla kylässä tai kahvilla.

• soffakonkurssi
        Koala_puussa kirjoitti:

"Mistä SINÄ ,koala olet luopunut varoittaaksesi ihmisiä?"

Miksi peloittelisin ihmisiä vaaralla ja uhalla jota ei ole olemassakaan. On naurettava ajatus että pitäisi varoitella ihmisiä rakastavan jumalan kostoilta ja tappamisilta.

Varoitan sensijaan ihmisiä mielummin uskontojen haitoista, kuten vaikka vt-seurasta.

Koetko Vt-seuran miten haitalliseksi?
        Uhraatko aikaasi kulkien ovilla ja kaduilla, kertoen uskontojen haitoista?
        kera traktaattien?
        Et viitsi.
        Netissä on hyvä heitellä kasvottomana ja nimettömänä.

Todistajat kulkevat henk.koht.ihmisten luona.Omalla ajallaan.

Ei ole itsekästä ja mukavuudenhaluista porukkaa...
        Tuntevat aitoa huolta ihmisistä...toisin kuin sohvaperuna-koala ;D

• soffakonkurssi kirjoitti:

kera traktaattien?
        Et viitsi.

"Koetko Vt-seuran miten haitalliseksi?"

En koe vt-seuraa globaalissa mielessä suureksi haitaksi, onhan se marginaalinen uskonto. Se on kuitenkin sen vaikutuspiiriin joutuville usein inhimillinen tragedia. Yksilö joka joutuu kasvamaan todistajaperheessä kokee hyvin todennäköisesti haitallisia asioita. Samoin ne yksilöt jotka saadaan muutoin mukaan rekrytoitua ovat vaarassa menettää paljon.

"Et viitsi.
        Netissä on hyvä heitellä kasvottomana ja nimettömänä."

Minulla on muutakin tekemistä kuin keskittyä jehovan todistajiin. Kirjoittelen aiheesta täällä ja kohdatessani jehovan todistajia otan asiat puheeksi. Mikäli saisin jehovan todistajien sähköposteja tai yhteystietoja niin lähestyisin heitä toki. Muutamiin olenkin ollut yhteydessä. Ongelma on vain se, että todistajat ovat aivopestyjä ja defenssein varustettuja siinä määrin ettei itesenäiselle ajattelulle ja pohdinnalle kyseenalaistamisesta puhumattakaan, jää sijaa. Tällöin on hyvin hedelmätöntä saada heitä ajattelemaan. Minulle seura edustaa henkistä väkivaltaa ja ihmisyyden polkemista. Yleisesti tälläisistä käytetään nimitystä kultti.

"Ei ole itsekästä ja mukavuudenhaluista porukkaa...
        Tuntevat aitoa huolta ihmisistä...toisin kuin sohvaperuna-koala ;D"

Epäilen kuinka suurta huolta he ihmisistä kantavat. Käyttäväthän todistajat karttamismenettelyäkin jos läheinen eroaa lahkosta. Vaikea sitä on nähdä aitona huolena lähimmäisestään. Toki todistajatkin ovat yksilöitä ja heidän joukossaan on varmasti ihmisistä välittäviäkin ihmisiä. Seura ei kuitenkaan ihmisyydestä piittaa tuon taivaallista vaan polkee sitä räikeästi eri tavoin. Tämän toivoisin rivitodistajien näkevän ja sisäistävän. Mitä taas tulee sohvaperunaan niin sinä et tiettävästi minua tunne joten asiatonta.

• 9
        soffakonkurssi kirjoitti:

kera traktaattien?
        Et viitsi.

>> Todistajat kulkevat henk.koht.ihmisten luona.Omalla ajallaan.

>> Ei ole itsekästä ja mukavuudenhaluista porukkaa...

Saarnaamistyössä on kyse järjestön asettama ja raamatntulkinnasta johtuva velvollisuus, pakko ja josta sanotaan riippuvabn myös todistajan oma elämä, ikuisen elämän odotteen oikeus.

Se, että tuosta "vapaaehtoisesta" toiminnasta tulee raportoida kuukausittain seurakuntaan omalla nimellä olevalla raportilla, on myös järjestölle tehokas keino kontroloida jäseniään.

Tuo raportti toimii myös yksilöiden hengellisyyden ja kokosydamisyyden yhtenä keskeisenä mittarina. Mikäli toiminnan katsotaan olevan liian laimeaa ( josta ei unohdeta syyllistävästi kirjallisuudessa kuin myöskin eri ohjelmissa muistuttaa ), niin siitä seuraa herkästi "hengellistä rohkaisua", jonka useimmat kokevat raskaana painostuksena.

Asetalma on ohessa selkeästi esitetty:

"Jokainen Jehovan todistaja on evankeliumin palvelija. Henkilö, joka ei saarnaa evankeliumia Kristuksen Jeesuksen tavoin, ei ole Jehovan todistaja." (OJT s. 220)

”Samalla tavoin saarnaaminen ja opetuslasten tekeminen on velvollisuus, vaatimus, josta riippuu itse elämämme.” (Vartiotorni 15. tammikuuta 1997 sivu 24)

Ps. On se aina vain kiinnostava havaita miten Jt:t ja Jt-mieliset, sekä Jt:t jotka puhuvat itsestään kolmannessa persoonassa, käyvät aina ja systemaattisesti kirjoittajiin käsiksi, asiallisen ja perustellun keskustelun sijaan. Se kertoo omaa kieltään...

• pölypalleroita...

morffien ja koaloiden omatunto sanoo heille et ovat niin pahoja ihmisiä että joutuvat siivouksessa eliminoiduiksi.

Mukavuudenhaluisena eivät haluu muutoksia tehdä elämäänsä.
      Se kyllä sylettää, että heidän mielestään kukaan muukaan ei saisi pelastua?
      Tooooosi itsekäs asenne on HEILLÄ ;D

• - helel -

"Tooooosi itsekäs asenne on HEILLÄ ;D "

Kyllä, aivan selvää on että omat syynsä heilläkin tähän on, eivätkä ne ole suinkaan maailmaa syleileviä.

• - helel -

lukutaidoton koala liikkeellä joka hyväksyy sen että toisia saa kehottaa itsemurhaan.

• - helel - kirjoitti:

lukutaidoton koala liikkeellä joka hyväksyy sen että toisia saa kehottaa itsemurhaan.

Koska olen hyväksynyt sen että toisia saa kehoittaa itsemurhaan? Anna välittömästi sellainen paikka

• noppanorppa
        Koala_puussa kirjoitti:

Koska olen hyväksynyt sen että toisia saa kehoittaa itsemurhaan? Anna välittömästi sellainen paikka

helelillä nyt on vain niin hyvä mielikuvitus, että kun hän päättää että joku on jotain sanonut tai kirjoittanut, niin se on sitten hänen mielestään niin. Se on se ja sama onko asia oikeasti niin.

• - helel -
        Koala_puussa kirjoitti:

Kai sinä nyt tiedät mitä olet itse kirjoittanut? Mielenkiintoista asiassa on etten ole sinua asiasta syyttänyt, vaikka sellaista väität.

Taidat kirjoitella jollain toisellakin nikillä.

• - helel -
        noppanorppa kirjoitti:

helelillä nyt on vain niin hyvä mielikuvitus, että kun hän päättää että joku on jotain sanonut tai kirjoittanut, niin se on sitten hänen mielestään niin. Se on se ja sama onko asia oikeasti niin.

"noppanorppa"

Onko näin?

• noppanorppa kirjoitti:

Ilmeisesti on tosiaan aika vilkas mielikuvitus. Tiedän tarkalleen etten ole kirjoittanut koskaan hyväksyväni itsemurhaan kehoittamista. Tuo menee taas kerran jt-mieliseltä henkilöön käymiseksi ja vieläpä valheen keinoin.

Jään odottelemaan jospa sieltä tulisi anteeksi pyyntö valheesta helelin suunnalta

• kadoksissa?
        noppanorppa kirjoitti:

Tai sitten kyseinen txt on poistatettu.
        tänäänkin kadonnut ihmeellisesti monia asiallisia ketjuja,joissa on taatusti puhuttu Jehovasta.
        Exät poistattaa?

• - helel - kirjoitti:

Kai sinä nyt tiedät mitä olet itse kirjoittanut? Mielenkiintoista asiassa on etten ole sinua asiasta syyttänyt, vaikka sellaista väität.

Minä kysyn nyt sinulta väitteen esittäjältä. Missä olen esittänyt ko. asian? Voisitko antaa vain sellaisen paikan niin vältyt itsekin samalla erheellisen lausunnon antajan leimalta

• noppanorppa
        - helel - kirjoitti:

Mielenkiintoista, ja itseasiassa naurettavaa, tässä on ainoastaan se että kiellät selvän asian.

Helel:

Koala:

Helel:
        Mielenkiintoista asiassa on etten ole sinua asiasta syyttänyt, vaikka sellaista väität.

• noppanorppa
        Koala_puussa kirjoitti:

Ilmeisesti on tosiaan aika vilkas mielikuvitus. Tiedän tarkalleen etten ole kirjoittanut koskaan hyväksyväni itsemurhaan kehoittamista. Tuo menee taas kerran jt-mieliseltä henkilöön käymiseksi ja vieläpä valheen keinoin.

Jään odottelemaan jospa sieltä tulisi anteeksi pyyntö valheesta helelin suunnalta

"Jään odottelemaan jospa sieltä tulisi anteeksi pyyntö valheesta helelin suunnalta"

Ei kannata pidätellä hengitystään odotellessa. :D

• - helel -
        Koala_puussa kirjoitti:

Minä kysyn nyt sinulta väitteen esittäjältä. Missä olen esittänyt ko. asian? Voisitko antaa vain sellaisen paikan niin vältyt itsekin samalla erheellisen lausunnon antajan leimalta

Missä olen sanonut sinun kehottaneen jonkun itsemurhaan?

Laita se kohta tähän .

Jollei löydy, odotan sinulta anteeksipyyntöä väärästä syytöksestä.

Olisi muuten syytä tulla ja sassiin.

• - helel -
        noppanorppa kirjoitti:

Mielenkiintoista, ja itseasiassa naurettavaa, tässä on ainoastaan se että kiellät selvän asian.

Helel:

Koala:

Helel:
        Mielenkiintoista asiassa on etten ole sinua asiasta syyttänyt, vaikka sellaista väität.

vääristelet asioita, viestistäsi lähtee ilmoitus.

Lienet itse tuo paska joka kehottaa tekemään itsemurhan.

Sitä se teettää, kun on niin onnellinen etttei tarvitse olla todistaja.

• - helel -
        noppanorppa kirjoitti:

"Jään odottelemaan jospa sieltä tulisi anteeksi pyyntö valheesta helelin suunnalta"

Ei kannata pidätellä hengitystään odotellessa. :D

Ei todellakaan sillä sitä ei tule.

Lienette olleet kumpikin asialla, täällähän voi kirjoittaa mitä tahansa paskaa millä tahansa nikillä.

säälittävä paska...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5530
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2417
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1695
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1667
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1436
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      11
      1227
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      329
      1208
    9. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1205
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    Aihe