Kysymys todistusvalinnasta

Anza92

http://www.tut.fi/hakuinfo/haku-tty/yhteisvalinta-diplomi-insinoori-ja-arkkitehtikoulutukseen/todistusvalinnan-kynnysehdot

Olen kirjoittanut pitkästä matematiikasta L:n, fy M, äi M, eng E sekä suomi (toinen kotimainen) E. Olen ollut siinä harhaluulossa, että pitkän matematiikan E:llä tai paremmalla pääsisi suoraan ympäristö- ja energiatekniikan koulutusohjelmaan. Kuitenkaan nyt nimeäni ei listasta löydy vaikka lupa julkaisemiseen on annettu.

Jos ymmärrän oikein tuo linkki asettaa vaatimukset paperivalintaan osallistumiselle. Heh, mitä ihmettä sillä tiedolla tekee? Tietenkin oma puupäisyyteni on ensisijainen syy tähän epäonnistumiseen, mutta yliopisto voisi kyllä hieman parantaa jakamansa tiedon selkeyttä.

6

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpönlöpöö

se pitkän matikan E on vain kynnysehto, että vähintään se pitää olla että voi suoraan päästä. Mutta jos kaikilla muilla hakijoilla onkin tänä vuonna ollut L:än paperit niin sun E ei enää riitä. Eli taso ollut kovempi..paska mäihä sulle.

Toinen kysymys. Pääsin suoraan lukemaan tietotekniikkaa. Pisteet olis kuitenkin riittäny myös toiseen vaihtoehtooni materiaalitekniikkaan. Voinko mennä materiaalitekniikkaan jos sieltä jää jotain paikkoja auki (joku menee esim inttiin, pitää välivuoden, menee toiseen kouluun).

• kunhan kirjoittelen

Et. Harvalla DI-alalla on jonotusjärjestelmä.

• 13132132

Paikkoja ei jää auki. Ne täytetään kerralla ja vaikka joku ei ottaisi paikkaa vastaan, niin hänen paikkansa ei vapaudu kenellekään muulle. Voit ottaa vastaan vain sen paikan johon sinut on valittu.

Kynnysehdon täyttäminen tarkoittaa, että saat osallistua paperivalintaan. Paperivalinnat tehdään todistuksesta saatavien valintapisteiden perusteella paremmuusjärjestyksessä.

http://www.tut.fi/hakuinfo/haku-tty/yhteisvalinta-diplomi-insinoori-ja-arkkitehtikoulutukseen/alkupisteiden-laskeminen#AlkuDI

• Tubba

Auttakaas tällaisessa asiassa, turun tietotekniikan pääsykokeisiin menossa, ja mietin että riittääkö jos osallistun pelkkään matematiikan kokeeseen? tiedän saavani siitä tarpeeksi pisteitä sisäänpääsyyn, joten onko välttämätöntä osallistua myös fysiikan kokeeseen?

• adfasfadfsdfsfdgs

pitää osallistua kahteen kokeeseen. Ja ei vara venettä kaada

• 443342432432

Kokeiden yhteispistemääräksi pitää saada vähintään 0,4 * kokeiden keskiarvojen summa, jotta pääsykoepisteet otettaisiin huomioon valinnassa. Ei siis riitä, että saat sellaiset yhteispisteet joilla pääsisi sisään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe