Miksi uusi 5-sarjan F10/11 on paras auto?

Rr

Siis miksi uusi 5-sarjan F10/11 on paras auto?

Paras 5 tähden EuroNCAP kiristettyjen turvallisiuus testien auto vuonna 2010!

Tekniikan Maailma-lehden toiseksi paras talvi auto vuonna 2011!

Maailman naisautotoimittajien mielestä paras iso auto!

F11 voitti kultaa iF Product Design Awards:eissa!

Saksan ADAC palkitsi F10 BMW 5-sarjan “Car of the Year”-palkinnolla!

BBC:n Top Gear TV-ohjelman coolboardilla Zero Cool, eli kuuluu ”koolein auto” luokkaan!

F10 voitti hopeaa 2011 Saksan Design Awardssa!

Ym... repikää siitä ...

33

3601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

      Hopeaa ei voiteta, se hävitään. Nämä ovat vain hyviä palkintoja:

      -Saksan ADAC palkitsi F10 BMW 5-sarjan “Car of the Year”-palkinnolla

      -Paras 5 tähden EuroNCAP kiristettyjen turvallisiuus testien auto vuonna 2010

      Noilla muilla ei ole mitään painoarvoa.

      • pekka-

        Tällaisissa listauksissa ei ole "hopeaa", vaan toinen tila, sillä mitään "ottelua" ei ole vastakkain käyty. Monilla on kova epäilys siitä miten takavetoinen pärjää talvella. Vastaus tuli tuossa testissä: erinomaisesti.

        ADAC:in palkinto on kyllä aika kova maininta, samaten kuin tuo EuroNCAP-testitulos. Osoittaa että suunnittelu on erittäin onnistunutta tuossa mielessä. Ajettavuus ja moottorit ovat aina olleetkin kohdallaan.


    • {}{}{}

      Ihan kohtuullinen auto. Melko hyvä kompromissi. Ei paras kuitenkaan.

    • Heh heh

      Vai että oikein Top Gearin coolboardille pääsi :D
      Saat räkäiset naurut kun menet sanomaan että "hei, mun auto onkin Top Gearin coolboardilla".

      Kuinkas monta naisuautotoimittajaa on maailmassa verrattuna miehiin? 1%? Ihan yhtä nolo "palkinto" kuin tuo coolboard :D

      Noille voi vain nauraa!

      • Rr

        Milläs autolla arvoista Heh heh ajaa?

        Annas mun arvata, heh-heh-hooooo-heh-heh-hoo, rasisti = Ford vm -97.


      • Heh heh
        Rr kirjoitti:

        Milläs autolla arvoista Heh heh ajaa?

        Annas mun arvata, heh-heh-hooooo-heh-heh-hoo, rasisti = Ford vm -97.

        Ei tarvitse loukkaantua, mutta ei tuolla coolboardilla ole mitään painoarvoa tai sillä että muutama naistoimittaja on valinnut sen parhaaksi. Mieti nyt vähän itsekin. Kyllä aika pellenä pidetään kun menet hehkuttamaan että oma suosikki on Top Gearin coolboardilla.

        Miten minun auto tähän liittyy? En ole sanonut että F10 on huono auto, nuo jotkut sinun hehkuttamat "voitot" ovat vain säälittäviä. F10 on mielestäni jees, mutta sinun fanaattisuus on lähinnä noloa.


      • Heh heh
        Rr kirjoitti:

        Milläs autolla arvoista Heh heh ajaa?

        Annas mun arvata, heh-heh-hooooo-heh-heh-hoo, rasisti = Ford vm -97.

        kyllä, ajan fordilla täytyy myöntää. Vuosimallikaan ei ole -97 vaan -96. Malli taas on Mustang SVT Cobra remmiahtimella. Vähän vajaa 600 heppaa ni siin ei munanjatkeet kauaa rinnalla pysy.


      • Rr
        Heh heh kirjoitti:

        Ei tarvitse loukkaantua, mutta ei tuolla coolboardilla ole mitään painoarvoa tai sillä että muutama naistoimittaja on valinnut sen parhaaksi. Mieti nyt vähän itsekin. Kyllä aika pellenä pidetään kun menet hehkuttamaan että oma suosikki on Top Gearin coolboardilla.

        Miten minun auto tähän liittyy? En ole sanonut että F10 on huono auto, nuo jotkut sinun hehkuttamat "voitot" ovat vain säälittäviä. F10 on mielestäni jees, mutta sinun fanaattisuus on lähinnä noloa.

        Sinä se vasta säälittävä oletkin! Eikä tollasella luuserilla mitää Mussea ole, korkeintaan ehkä Mosse.

        Se että koet EuroNCAP:in voiton yms menestyksen "säälittäviä", kertoo sinusta paljon.

        Voi, voi pojua....


      • Heh heh
        Rr kirjoitti:

        Sinä se vasta säälittävä oletkin! Eikä tollasella luuserilla mitää Mussea ole, korkeintaan ehkä Mosse.

        Se että koet EuroNCAP:in voiton yms menestyksen "säälittäviä", kertoo sinusta paljon.

        Voi, voi pojua....

        Sanoinko niin?????? Totesin että tuo Top Gearin coolboard ja tuo naistoimittaja jutut on säälittäviä. ETHÄN SINÄ PELLE EDES OSAA LUKEA!!


      • Auto8
        Heh heh kirjoitti:

        kyllä, ajan fordilla täytyy myöntää. Vuosimallikaan ei ole -97 vaan -96. Malli taas on Mustang SVT Cobra remmiahtimella. Vähän vajaa 600 heppaa ni siin ei munanjatkeet kauaa rinnalla pysy.

        Erikoisviritetty jenkkikasi joka nippa nappa alittaa varttimaililla 13 sekuntia.

        säälittävä tekele.


      • Heh heh kirjoitti:

        kyllä, ajan fordilla täytyy myöntää. Vuosimallikaan ei ole -97 vaan -96. Malli taas on Mustang SVT Cobra remmiahtimella. Vähän vajaa 600 heppaa ni siin ei munanjatkeet kauaa rinnalla pysy.

        Heh heh, sitten heh heh heräsi ja päästi kissan ulos. Loi samalla vilkaisun pihalla seisovaan -97 vuotiseen Opel Astraansa.


    • Aber Erno

      minulla on 535i bemari. Voin sanoa että en pidä siitä yhtään huonolaatuisuuden takia. Kardaani katkesi ensimmäisen 15000km aikana. Korjaus ei mennyt takuuseen. Ilmastointikaan ei enää toimi. Ei saakeli, mitä paskaa... Enää en ikinä osta BMW:tä vaan sen sijaan mersun. Kyllä ne vanhat BMW:t (vm. -76 530)

      • ssdsder

        Olipas Aber Enrolla fucking hauska provo! Hajoo ladaas.


      • Aber Erno
        ssdsder kirjoitti:

        Olipas Aber Enrolla fucking hauska provo! Hajoo ladaas.

        Se on muute Erno eikä Enro. Ja ei muute ollu provo. Nii ja ladakin on ollu 270hp 1200 turbo (tekniikka pääosin mersusta) huiput oli "vaan" 185km/h mut kiihtyvyys 0-100 oli 4.6s. siin jää sun munanjatkees aika hyvin...


    • 4vanto

      zero cool luokkaan kuuluu muuten myös lada niva sekä mersun G sarja, että en pitäis zero coolia mitenkään hienona saavutuksena...

    • Paras auto

      niille ns."miehille", jotka tykkäävät roikkua etenkin miesautoilijoitten perseissä kiinni,kaahareille,yms."pois alta,bmw tulee!" -tyyppisille AIVOTTOMILLE ja MUNATTOMILLE HINTEILLE.

    • Huomaa hyvin että keskusteluun ei ole vaivautunut osallistumaan yhtään ko auton sivistynyttä omitajaa, vaan näitä persaukisia idiootteja jotka luulevat että esim. auton kiihtyvyys ja virittely on kaikki kaikessa. Auto on hieno ja erittäin onnistunut kokonaisuus. Ajamista varten suunniteltu ja tegnologialtaan valovuoden muita (esim. Mersua) edellä. Mikään muu merkki ei pysty samaan teho/kulutus lukemaan, CO2 päästöistä puhumattakaan. Ja on tuo merkki sen verran laadukas, että merkkiliike tarjoaa alle 4 vuotta vanhoille ja alle 120tkm ajetuille autoille, mistä on jo tehdas takuu mennyt umpeen, uuden 2 vuoden takuun...

    • pekieki

      Älä puhu puppua. Kauneimmaksi valittiin Jaguar ! Lisäksi on yleisesti tiedettyä, että Sakasalaisten autolehtien listojen kärjessä on AINA ja VAIN SWakujen autoja.

    • moniakokeullut

      10v E39 kutoskoneinen farmari on aivan eri peli kuin mikään nyky perus farmari, tarkoitan siis uusia Peugot, Toyota, Mazda, VW, Audi tms. uusi ajoneuvo linjaa. Ovet menee kiinni kuin panssarivaunussa, ei mitään meteliä moottorista jne.
      Tämä on koettu useissa omakohtaisissa "ajovelvollisuus" testeissä.

      Miksi ihmiset ostaa näitä perus muovi 100tkm ja loppukolinat tuotteita, kun huomattavasti parempaakin olisi pilkkahintaan saatavilla... se merkki kai. Itse asiassa E39 on niin hyvä ja hiljainen tuote, että edes Mersulla ei ollut siihen sanomista.

      • gagraew

        e39 on kyllä todella lähellä kaikkien aikojen parhaan auton titteliä.. nähtäväksi jää onko f10 yhtä hyvä, e60 ei ollut


      • Kiitos nauruista!

        HAHAHAH mitä paksua pa*kaa :D
        Huomaa että et ole milläkään autolla ajanut.


      • E39 on kivikautinen
        gagraew kirjoitti:

        e39 on kyllä todella lähellä kaikkien aikojen parhaan auton titteliä.. nähtäväksi jää onko f10 yhtä hyvä, e60 ei ollut

        Kuules, E39 on perseestä verrattuna E60 tai F10 malleihin. Te köyhät voitte tietenkin sitä omaa vanhaa romua noinkin puolustella.


      • pekka-
        E39 on kivikautinen kirjoitti:

        Kuules, E39 on perseestä verrattuna E60 tai F10 malleihin. Te köyhät voitte tietenkin sitä omaa vanhaa romua noinkin puolustella.

        Minulla on molemmat.
        Kummatkin ovat erinomaisia autoja, E60(E61) on kyllä selkeästi modernimpi.

        Molemmat ovat erittäin hyviä ajettavia, hiljaisia ja taloudellisia. Tehoakin löytyy kohtuudella, kun vaan pyytää.


    • pekieki

      Ohessa HeSarin tyyppivikalistaa. Lukase se niin hämmästyt, mikä romu Bemu on!
      5-sarja E39 (1995-2004)
      Moottoriviat
      Ajonestolaitteen vikoja.
      Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa vuosimalleissa 1998-99, dieseleissä 1999-2002.
      Sytytyspuolavikoja.
      Dieseleissä polttoaineen ruiskutusjärjestelmän vikoja vuosimalleissa 1999-2002.
      Vuosimalleissa 1995-1997 kannenpulttivikoja, aiheuttaen kannentiivistevuotoa. Pahimmassa tapauksessa koko moottori joudutaan vaihtamaan.
      Turbovikoja dieseleissä vuosimalleissa 1999-2001.
      Vesipumppuvikoja: vuotoa, kiinnileikkautumisia.
      Polttoainepumppuvikoja vuosimalleissa 1998-99 ja dieseleissä 1999-2002.
      Termostaattivikoja.
      Kampikammion huohotinventtiili saattaa jäätyä, jolloin moottorista tulee öljyt pihalle.
      Laturivikoja.
      Jäähdyttimen puhaltimen vikoja.
      Vaihteiston ja voimansiirron viat
      Automaattivaihteistovikoja.
      Kytkinvikoja vuosimalleissa 1995-96.
      Takapyöränlaakerivikoja.
      Vetonivelet saattavat olla kuluneet.
      Jarruviat
      ABS-anturivikoja.
      Käsijarruvikoja.
      Etujarrukilpien ja jarrulevyjen väliin kerääntyy pikkukiviä, jotka aiheuttavat kirskuntaa.
      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
      Ratti ravistaa. Etuakseliston tuennassa on väljää. Etualatukivarsien puslat ovat väljät.
      Ohjaustehostinvikoja. Ohjaustehostimen lauhdutinputkivuotoja.
      Iskunvaimenninvikoja.
      Raidetangon päät ovat väljät.
      Hammastangon päissä on väljää.
      Taka-akseliston tuennassa on väljää.
      Valoviat ja sähköviat
      Takavaloissa kontaktihäiriöitä.
      Lämmityslaitteen puhallusnopeutta ohjaava etuvastus särkyy. Puhallinnopeus vaihtelee miten sattuu. Puhallin ei välttämättä sammu edes virta-avaimen poistolla, vain sulakkeen poisto auttaa.
      Istuinlämmittimen vastus on poikki.
      Sekalaiset viat
      Farmarimallin takaluukun lasissa toimintahäiriöitä.
      Ilmastointilaitteen vuotoja ilmenee.
      Ajotietokoneen näytössä on vikaa.
      Muovinen termostaattikotelo, paisuntasäiliön ympäristö sekä jäähdyttimen päädyt murtuvat/halkeilevat vanhemmiten.
      Etuistuinten reunamuovi rikkoutuu.
      Ruosteviat
      Touring-mallien takaluukun alareuna ruostuu.
      Ruostumista polttoaineentäyttöaukon ympäriltä.
      Vanhemmissa malleissa ovien alareunat ruostuvat.
      Sedan mallin takaluukun vaakasauma rekisterikilven yläpuolelta on herkkä ruostumaan.

      • pekka-

        Laitetaampas oma lista, kaksi e39 5-sarjalaista, yhteensäö reilu 500 000 km, toinen diesel ja toinen bensa (530d, 523i). Molemmat automaatteja.


        - Turbovika dieseleissä
        - Vesipumppuvika: vuotoa, diesel
        - Polttoainepumppuvikoja, diesel
        - ABS-anturivikoja., bensa
        - Raidetangon pää väljä, diesel
        - Farmarimallin takaluukun lasissa toimintahäiriö, (johto poikki, diesel)

        Lisänä jarrulevyjä/paloja useita kertoja ja 523:n taka-akselin kumipuslat.

        Tuossa omat ongelmat, mielestäni aivan hyväksyttävällä tasolla ajettuihin kilometreihin nähden. Olen erittäin tyytyväinen.

        --


    • E39 vs E60 vs F10

      Meidän perheessä on E39 sedan vm. 2001 2.2 litran M54 bensakoneella ja 2011 520d F10 sedan.

      Täytyy sanoa, että vaikka E39 onkin jo vanhan näköinen on sen ajo-ominaisuudet edelleen huippu luokkaa. Omasta mielestäni jopa parhaat. Myös laadun tuntu on selkeästi E60 korista edellä.

      Onneksi F10:ssä on laadun tunnussa taas päästy takaisin vanhaan.

      520i:ssä on viimeisten 60 000 kilometrin aikana pitänyt vaihtaa seuraavat:

      Kaikki koiranluut
      Yksi alatukivarsi
      Pari puslaa
      Venttiilikannen tiiviste
      Huohotusjärjestelmä
      Laturi
      ABS-boksin korjaus
      Lämmityslaitteen puhaltimen moottori

      F10 huonoina puolina mainitsisin seuraavat:

      Liian paksut ratit (ei sovi omiin mieltymyksiin)
      Huono näkyvyys erityisesti taakse
      Ohjaustuntuma ei ole E39:n tasoa

      • E39 vs E60 vs F10

        E39:llä oli siis ajettu 256 000. Ja unohdin mainita, että myös vaihdelaatikon öljyvuoto piti korjata.


      • tksbmw
        E39 vs E60 vs F10 kirjoitti:

        E39:llä oli siis ajettu 256 000. Ja unohdin mainita, että myös vaihdelaatikon öljyvuoto piti korjata.

        Musta mun E28 M5 käsintehty viimeinen Saksasta, ihan täysin
        kuskin ohjattava ilman "välittäjiä" - Reagoi kuin hanska kädessä,
        heti kaikki mulle nyt! Tämä on paras koskaan valmistettu auto!
        Hiljainen, mukava, lämmin, edullinen perheauto ja peto siellä alla!


    • tyytyvinen

      Hyvältä tuntuu bemu F11,näin kuukauden ajon jäikeen...en tiedä miksi :)

    • Siinävastaauto

      Alkaa olemaan jo vanha malli ja elinkaarensa lopussa. Mietin ensin tuota kunnes nöin uuden S90 volvon ja ei tarvinnu kauaa miettiä kunnes kirjotin kahet volvo paperit. Toiset XC60 odotusautoksi jonka saan ens kuusa ja toiset S90 D5 awd jonka saan ensi lokakuussa. Lisävarusteista otin toki inscription paketin, winter ja family paketit sekä 20 tuuman vanteet. Nappanahat muisteilla ja kaikilla sähköillä eteen. Erikoismetalliväri, tummat lasit kuuluu familyyn ja sen lisäks vakiona on jo nopeuden ja liikenteen mukaan säätyvä vakionopeudensäädin ja kaistavahti eli haamukäsi ohjaa autoa. Tulee muuten nahkainen avain ja valaistut tekstit kynnyslistoihin tohon myös. Silti hinta jäi alle 75 tonnia kaikkine päivineen.

      • Hohoooo

        Muistitko moottorin valita kanssa Volvoon? Muilta merkeiltä löytyy sentään moottoreita volvolta vaan 2 litra neljäpyttysiä raksuttimia


    • Heh_

      "....toiseksi paras talviauto vuonna 2011!"
      Eli BMW hävisi nolosti sille paremmalle (mikä sitten olikaan) :)

    • jhguihiio

      kaikkihan noi on hienoja pelejä niin mersu audi volvo ja biimeri . on ollut taksina noita kaikkii ja on olleet erinomaisia. makuasia mistä tykkää eniten. Niin paitsi audii ei oo ollu mut meinaan senkin vielä joskus korkata.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5320
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2357
    3. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1582
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      228
      1529
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1467
    6. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1165
    8. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1133
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      291
      1085
    10. Tulee ikävä

      Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe