Hei kaikki! Olen vakavissani ottamassa nelivarvaskilpparia meille kotiin. Minulla on vain paha astma ja allergia kaikille karvaisille eläimille. Voiko olla mahdollista olla allerginen nelivarvaskonnalle? Onko kokemuksia tällaisesta?
APUA!!!!
4
145
Vastaukset
- Konnafani97
Mulla on koivuallergia ja olen allerginen myös esim. kissoille. Meille tuli vuosi sitten 3 vaippakilpikonnaa ja nyt on ilmennyt astmaa johtuen varmaan levästä tai ulosteesta. Konnia ei pidetä makuuhuoneessani, ja ovia on alettu pitää kiinni. Se auttoi. Kyllä konnista kai jotain allergiaa voi tulla (siis jos on vesikilpikonna), jos on astmaatikko.
- kommellius
Kiitos Konnafani97!:) Onkohan maakilppareissa sama juttu?
- juju82
en tiedä... ei varmasti... OTA MINULTA ILMAISEKSI! Minulla on nyt kissa, joka kiusaa sita jatkuvasti...
- konnuli
Nelivasvaskilpikonnilla käytetään pohjamateriaalina turpeen ja hiekan seosta, joka pidetään osittain kosteana. Turve saattaa pölytä ja aiheuttaa herkimille oireita.
Nelivarpaille olisi hyvä olla tarjolla myös kuivaa heinää, joka saattaa olla toinen oireiden aiheuttaja.
Pohjamateriaalia ei voi korvata millään muulla, mutta kuivaheinän voi korvata Pre Alpin-heinäpelleteillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106