Muutama varoittava esimerkki:
1. Soneran palvelupisteessä (Citymarket) kaupattiin kytkyä ja kuukausihinnaksi luvattiin 14,90 sisältäen puhe-ja tekstaripaketit kännykän kuukausimaksu. Silti kuukausittaiset laskut ovat n. 24e vaikka liittymää ei olisi edes käytetty (joten puheaikaa ei ole ylitetty). Eli lupaavat eri hintaa kuin millä laskuttavat!
2. Liittymä on irtisanottu päättymään sopimuskauden päättyessä ja ilmoitus tehty hyvissä ajoin koska irtisanomisaika on 2 viikkoa. Tätä ei ole Soneralla noteerattu koska laskuja tipahtelee edelleen!
3. Kytkyllä hankittu iPhone Soneralta: laskutuskautta oli jäljellä 1 viikko kun puhelin ja lisäpalvelut hankittiin. Silti Sonera laskutti koko kuukaudelta käyttömaksut yms. Eli viikon käytöstä maksetaan koko kuukauden maksut!
Varoitus Sonerasta!
3
388
Vastaukset
- ikuinen valittaja?
Saunalahti on paras operaattori, edellyttäen että ulottuvillasi on ElisaShopit, jossa voit käydä selvittämässä mahdolliset sotkut.
Mulla oli Saunalahden gsm-liittymä, mutta se lakkasi toimimasta lokakuussa 2010. Ei ollut toista puhelinta käsillä, joten kävelin ElisaShopittiin, jossa oli mieletön ruuhka, eikä siellä muuten ollut mitään jonotusnumeroita, joten jonotus olisi ollut ihan epävarmaa.
Mutta vastapäätä oli DNA:n liike, joten poikkesin sinne ostaakseni pre-paid-liittymän väliaikaiseen käyttöön, ihan vaan soittaakseni Saunikselle. DNA:n myyjä tietysti väitti, että heidän liittymänsä on paaaljon edullisempi, ja niin tulin ottaneeksi DNA:n.
Sauniksen lopetin toimimattomuuden perusteella, yrittivät kyllä väittää sen toimivan, mutta sanoin, ettei kiinnosta enää, koska se ei toiminut xx.10.2010.
DNA:lta ei tullut laskuja, mistä olin tyytyväinen, tämähän oli se edullinen liittymä. Mutta karhukirje tuli. Pyysin laskua tai laskukopiota, jota ei tullut, vaan tuli Intrumin perintäkirje. Ilmoitin asian riidanalaiseksi ja pyysin DNA:ta vetämään laskun pois Intrumilta sekä lähettämään laskun. Ei vastausta.
Intrumilta tuli seuraava, entistä isompi lasku. Valitin Intrumille, DNA:lle ja kun en saanut vastausta, lopulta kuluttajalautakuntaan. Lautakunta käski lähettää kirjallisia valituksia kaksi kappaletta DNA:lle. DNA:lta vastattiin, että perintä on aiheellinen ja kuluttajalautakunta kehotti maksamaan kaikki pois mahdollisimman pian.
Laitoin kuluttajalautakuntaan viestin, jossa kysyin kenen puolella siellä ollaan. DNA:n toimitusjohtajalle lähetin sähköpostin, jossa selostin jutun. Vastaukseksi tuli anteeksipyyntö. Laitoin Intrumille meiliä, jossa kysyin, vieläkö olen heille jotain velkaa. Samantien tuli vastaus, että en.
Nyt pitäisi olla tyytyväinen, vai? En ole. DNA ei ole lähettänyt yhtäkään laskua ajoissa. Silti DNA:n laskut siirtyvät sähköisesti Intrumille perittäviksi, vaikkei laskuposti kulje asiakkaille. DNA ajaa laskutusajonsa, muttei saa laskujaan tulostettua tai postitettua. Laskuja pitää anoa k i r j a l l i s e s t i joka kuukausi.
Tällä välin Sauniksen myymälään on tullut jonotusnumerot. Haluan takaisin Saunikselle ja kysyin kuluttajalautakunnasta, voinko vaihtaa takaisin laskutusvaikeuksien perusteella. Ei kuulemma riitä perusteeksi, vaan DNA:n liittymän pitää ensin lakata toimimasta.
Toivottavasti DNA pian lakkaa toimimasta, sillä siihen saakka joudun kerran kuussa anomaan DNA:lta laskua, valittamaan postille laskupostin viipymisestä sekä kuluttajalautakunnalle DNA:n laskutusvaikeuksista. Tarpeeksi kauan kun valitetaan, tekevät kuulemma jotain.... - en usko sua
Siis miten helkkarissa sä muka sait karhulaskun Dnalta jos sä kerran otit Prepaidin???? Eihän sitä edes tarvii rekisteröidä.
Ei ei, jokin nyt kyllä kusee sun kertomuksessa enkä kyllä usko.
Mulle on tullut laskut aina ajallaan, no kerran oli hilkulla että ehtiikö mutta syy oli jokin ongelma Itellan tulostusjärjestelmässä (kun Itellahan noi laskut siis tulostaa) mut sain sen silti maksettua ajallaan. Eikä ole muutenkaan ollut ongelmaa. - juustohuokko
Sonera on vaan se kaikkein paras vaihtoehto ! Mulla tulee 13,90e/kk ja sisältää puhelimet sun muut hilppeet, on tullut koitettua muitakin operaattoreita mut ne on paljon hunompia kun sonera! helvetin vatiaivot hoitaisitte asianne! ei kukaan tuu sulta kotoa kysymään, että onkos se sun lasku nyt minkälainen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748