vaikuttaako tupakointi miten paljon hedelmöittymiseen, tai siis onko parempi mahdollisuus tulla raskaaksi tupakoimattomana,kuin tupakoivana? Itselläni vauvakuume ja olen polttanut puoli vuotta, lopetan kyllä heti jos tulen raskaaksi, mutta mietin välillä että pitäiskö lopettaa aiemmin, jos se helpottais raskautumista? kokemuksia kellään?
tupakointi
8
176
Vastaukset
- maalaisjärkinainen
Ei ole kokemuksia, mutta sanoohan sen nyt terve järkikin, ettei tupakointi/alkoholi ainakaan asiaa edistä! Jos on lapsi suunnitteilla, kannattaa ruveta jo lopettamaan sitä sauhuttelua, ja alkoholia vähentää. Varmasti löytyy netistä tarkemmat tiedot miksi juuri raskautta ajatellen, tai soita omalle hoitajallesi ja kysäise =)
tyhmäkin sen tietää, et savuttomana se onnistuu kaikkein parhaiten ja myös 100% RAITTIINA. Kummatkin kannattaa siis LOPETTAA tai ei aloita KOSKAA-
N kumpaakaan, se on paras kaikille ! jos se tuleva lapsi on jotenkin vammai-
nen, sitä Ei saa hylätä ! Se on pidettävä itsellään, ja kantaa sen tuoma HÄPEÄ ja kaikki lääkkeet, sairaalakäynnit yms......MAKSAA ITSE 100 %. Se on paras-
ta myös lapselle, ettei sitä jätetä jollekin, joka ei siitä lapsesta sitten huolehdi ollenkaan, vaan antaa sen rellestää ja rikkoa tavaroita yms sekoilla.......ja o-
massa työpaikassani on pari todella hullua raakkujaa.......ne ei tee siellä mitää
n merkittävää, ja kun niille sanoo siitä, heti alkaa kauhea raakkuminen ja yksi saa kauheita huutokohtauksia pienestäkin....se käy muka jossakin ihmeen mu
siikkiterapiassa pari kertaa viikossa, mut ei se oo mitään auttanut, eikä sen sy
öminen, se syö kuin SIKA !!!!! se syö ruokansa 5-10 minsassa, kauhee kiire on mukamas jonnekin.......ja tää hullu on vain 21-v POIKA. Pojankloppi. Käyttäy-
tyy kuin alle kouluikäinen typerys. Mikään "oppi" ei mene perille, kaikki pitää toistaa sataan kertaan, eikä sekään auta mitään......sama jatkuu....sen kyllä HUOMAA, et sen vanhemmat tai toinen on savustaja tai alkoholisti tai molem-
pia.................hävettää olla koko paikassa, mutta minkäs teet ? jos mä olisin siel
lä "johdossa", niin mä en ikinä olis ottanut tollasta raakkujaa sinne ! se on LAISKA !
- Soon_no_smoking :)
Itse aion lopettaa tupakoinnin jo ennen kuin jätämme ehkäisyn pois. Miehellähän se ainakin vaikuttaa siittiöihin, joten miksei naisenkin munasoluihin...
hyvä, noin on paras kaikille. Savuttomana on paras ! ILMA ei saastu.
Tuota ei edes kannata KOSKAAN aloittaa, nykyänhän jo melkein 10-v tenavat
vetelee ties mitä huumeita yms..................... ja siitä vanhemmat viis veisaa..........
ja sit palselle kehittyy ties mitä sairauksia.....
jos joku sattui katsoman yhtäkään jaksoa siitä sarjasta joku Saammeko vauvan ?
niin siinähän oli yks miekkonen, joka savusti, ja siitä syystä ei lapsen teko ole onnistunut..........se nainen joutui käyttään ties mitä hormooneja ja muita lääkkeitä
eikä niistäkään ollut apua.............ei sellainen ole hauskaa kenestäkään. Pilaa vain toisen ja omansa elämän.
- 123123123
Yritettiin ensimmäistä lasta yli 2 vuotta ennenkun tärppäs ja poltin siis tupakkaa. Olin päättänyt lopettaa kun testi näyttää plussaa. Sitten kun testi näytti plussaa, en pystynytkään lopettamaan... Toista lasta kun päätettiin lähteä yrittämään lopetin tupakan pari kuukautta ennen, ihan jo senkin takia että kaikkia korvaustuotteita saapi käytellä miten haluaa, eikä tarvitse ajatella sikiötä (jotkut korvaustuotteet aiheuttaa sikiöllä sydämen pysähtymistä). Eli kaks kuukautta olin ollu polttamatta ku toista lähdettiin yrittämään ja tärppäs heti ensimmäisellä kierrolla. En tiedä oliko sattumaa vai johtuko tupkattomuudesta tai mistä, lääkäri sanoi kyllä että yleensä toinen lapsi saa alkunsa "helpommin" kun ensimmäinen kun kroppa kuulemma tietää jo miten homma hoidetaan.
kyllähän se vaikuttaa, ajan myötä. Tai piankin, se vaihtelee.....mutta se kannat-
taa HETI lopettaa, EIKÄ mielellään koskaan ALOITTAAKAAN ! kumpikaan ! Savuttomuus on parasta ! kaikille, myös muille ihmisille. Haluatko säkin aiheut
taa jollekin tuntemattomalle ihmiselle esim. SYÖVÄN ? En mä halua sitä ainas
kaan, tai sitten TE savustajat maksatte joka sentin hoidoista yms, koska ONHA
N TEILLÄ siihen varaa ! mulla ei oo varaa maksaa ylimääräistä ei-itse aiheutet
tua saiarutta. En ole rikas. Mutta TE savustajat olette vissiin.....
Jos tuleva äiti savustaa myös alaikäisenä, siinä on vaarassa sekä äiti ettÄ lap-
si. Sitten myös voi saada se tuleva lapsi ties mitä hengitysvaikeiuksia.......se on sitten oma häpeä, kun on tappanut oman lapsensa ! ja jos se tuleva lapsi ON syntymästään saakka joku vammainen, vaikeastikin, niin se oma lapsi on oma, sitä EI SAA ANTAA pois ! hoida itse omat HÄPEÄSI !- Ihmettelen...
Muut vastaavat ihan asianmukaisesti ja sinä huudat ja riehut täällä ku mikäkin hullu. Ainut HÄPEÄ mikä tässä on olet sinä. Miten kehtaat sanoa että kehitysvammainen lapsi on HÄPEÄ?????? Se on jokaisen oma asia polttaako vai ei. Kaikki varmasti tietää että tupakointi ei ole hyväksi, kenellekään. Olen itse polttanut mutta raskauden ajaksi aina lopettanut ja viimeisen lapsen syntymän jälkeen olen lopettanut kokonaan. Minulla on kaksi ihanaa, tervettä lasta. Minun kohdallani ei tupakointi vaikuttanut mihinkään.
Ja ylempänä olet haukkunut jotain poikaa mistä näkee että hänen vanhemmat ovat juoneet ja polttaneet?
Jos et sitä tajua niin kehitysvammaisia lapsia ja ylivilkkaita lapsia tulee ihan muutenkin. Aina ei syynä ole tupakka ja alkoholi.
- :)
Nyt tulee vähä offtopicia, mutta pitsi silmään, MissFinland76, miten niin kehitysvammainen lapsi olisi häpeä? Itse en ainakaan kokisi sitä noin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121