Tämä on mielenilmaisu ja samallla kehoitus kaikille nuorille ja heidän vanhemmilleen.Älkäämme antako periksi, vaan vaatikaamme yhteiskunnalta asianmukaista kohtelua oppilaitoksissa ja niihin pyrkimisessä..Pitäkäämme kiinni oikeuksistamme opiskella sitä mitä tahdomme.Antakoon tämä korskaileva yhteiskunta meille mahdollisuuden toteuttaa haaveemme,opiskelemalla...
Antakaa opiskulupaikat tarvitseville.
opiskelupaikat kaikille haluaville
7
278
Vastaukset
- Senetti
Mitenkähän tämä mielenilmaisuna toimii? Ajatus on hyvä - kannatan sitä! Tämä yhteiskunta on liikaa luokitellut älyttömin kriteerein nämä nuoret. Nyt he eivät pääse opiskelemaan, haettuaan useitakin kertoja opiskelupaikkaa. Ei paljon kannusta eikä motivoi. No, Suomi ei tarvitse sitten koulutettuja työntekijöitä esim. hoitoalalle. Opiskelupaikkoja naurettavan vähän siihen työntekijä pulaan verrattuna, vielä näistäkin suuri osa lempataan ulos, etteivät vaan kouluttaudu ja pääse mukaan yheiskunnan oravanpyörään.
- toivoton93
oon aika hyvä esimerkki.. täytän kohta 18 jaolen hakenut 3 vuotta lähihoitajaksi ja tänään tuli taas tulokset eikä vieläkään... töitä ei saa ku jostai kusetuspuhelin myyjäfirmasta ja aikuiskoulutuksiin ei pääse ku ei oo tutkintoa allla niin hyvin menee.. tässä se motivaatio kasvaa:SS ja sittenkun on tuo täydennyshaku niin sinne ei tuu lähihoitaja paikkoja niin menee taas ensvuoteen... josko sitä 30 pääsis viimeistää koulunpenkille :)
- gsfdgsfdsgdf
Koulutuspaikkatakuu tarkoittaa, että sinut laitetaan esimerkiksi autolinjalle jos et pääse lähihoitajaksi.
- toivoton93
gsfdgsfdsgdf kirjoitti:
Koulutuspaikkatakuu tarkoittaa, että sinut laitetaan esimerkiksi autolinjalle jos et pääse lähihoitajaksi.
mikäs tämmönen koulutus paikka takuu on ?? en ole ennen kuullutkaan...
Outoa, mä hain tasan 1 kerran lähihoitajaks ja heti tärppäsi...Minne päin suomea olet hakenut opiskelemaan toivoton93?
- toivoton93
oulu. ja sit tääl on semmonen paska homma et täydennyshakuunkaan ei tuleniitä lähihoitaja paikkoja vaan aina vuodenpäähän menee
- hansikas
Oma oppimenestys peruskoulussa ja pääsykoetulokset, sekä soveltuvuus vaikuttavat lähihoitajakouluun pääsemiseen.
Täydennys hakuun tulee ainoastaan vapaana olevat opiskelupaikat, eli sellaiset paikat, joihin ei hakijoita ole ollut riittävästi tai että varasijoilla olleet eivät ole ottaneet vastaan kyseessä olevia paikkoja.
Myös syksyn yhteishauissa on olemassa lähihoitajan paikkoja, tuolloin sisään pääsy on helpompaa, koska hakijoita on vähemmän.
Opiskelujen vuoksi on oltava valmis myös vaihtamaan paikkakuntaa, jos omalla paikkakunnalla hommat eivät tärppää, niin on oltava valmis lähtemään muualle.
Nim. 23wee ja juuri kouluun päässyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286