90.v omainen jonka tykönä käyn viikottain on ruvennut kovasti laihtumaan. Hänellä on ruokaa, sekä tavallista ruokaa että herkkuja, on pakastin ja mikro. Mutta ruuat saan viedä pilaantuneina pois, syö vain kaurapuuroa ja kahvia.
En kyllä rupeaisi siihen että panna eteen kaikki ruuat koko ajan.
Millaisia kokemuksia, mikä tehoaisi? Entä auttaisiko joku lääkitys? (Hänellä ei ole lääkitystä).
omainen lakkasi syömästä
5
165
Vastaukset
- cccddd+fc
aika usein käy niin että jossain vaiheessa ruokahalu katoaa.
Uskoisin hänen syövän mikäli joku ehtii valvomaan että varmasti syö.
Hänelle kannattaa jättää helposti otettavia ruokia ja herkkuja, tärkeintä on että syö jotain.
Hän on niin iäkäs että kannattaa ottaa yhteys kunnan vanhuspalveluun että käyvät katsomassa että varmasti syö, mikäli asuu yksin.
Myös kannattaa tutkia veriarvot ym... Lääkitystä on mikäli ruokahaluttomuus johtuu sairaudesta.
Äitini kyllä syö, on saman ikäinen, ruoka ei kai imeydy kunnolla kun laihtuu koko ajan. On ikänsä ollut nuuka, nyt tahtoo pihistellä ruuan ostamisessa, käy itse jopa kaupassa.- 16 4 20
Äidiltäsi kuluu energiaakin, kun hän liikkuu.
Nuukuus on kyllä hankalaa, jotkut eivät raski edes pitää sähkövaloa vaan kyhjöttävät pimeässä, vaikka hyvin olisi varaa pitää valoja. (siis melkein kaikilla olisi varaa, voi joku poikkeuskin olla) - Tytär 58
16 4 20 kirjoitti:
Äidiltäsi kuluu energiaakin, kun hän liikkuu.
Nuukuus on kyllä hankalaa, jotkut eivät raski edes pitää sähkövaloa vaan kyhjöttävät pimeässä, vaikka hyvin olisi varaa pitää valoja. (siis melkein kaikilla olisi varaa, voi joku poikkeuskin olla)Jos on koko elämänsä ollut tarkka niin nuukuus muuttuu monella suorastaan sairalloiseksi.
Ei niille mitään voi, järkeä on turha puhua, kiusaa vain itseään ja vanhusta.
Äitini ei uskalla soittaa kännykkänumeroon, joku ukkeli oli peloitellut että siinä menee rahat jos moiseen soittaa.
Hän ei myöskään suostu siirtymään euroon, menen sekaisin kun hän puhuu ostoksistaan suomen markoissa, kuten hän sanoo.
Hän kertoo eurot kuudella, olen yrittänyt sanoa että ei se enää niin mene vaikka markka tulisi takaisin, saattaisi olla jo ainakin yksi markka>euro.
Hän soittaa usein pankkiin ja kysyy paljonko saldo on suomen markoissa, kiellot eivät auta.
Mikään muu keskustelun aihe ei kiinnosta kuin raha ja paljonko on tilillä, paljonko kukin saa eläkettä...
- lukija.
Olen lukenut jostain että jossain vaiheessa ihmiseltä vain ruokahalu katoaa.
Se on yleensä merkki lopun ajoista.
Jos mummeli on 90 ikävuodestaan huolimatta muuten kunnossa kannattaa ruokahaluttomuutta tutkia.
Todella harvinaista että noin vanhalla ihmisellä ei ole lääkitystä. - omaishoitajamies
Laitappa kunnon kotiruokaa..perunaa ja soosia.. Kuapan ateriat tympii jossainvaiheessa
ja tarjoilulla on tärkeä osa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728