Haluaisin kysyä, että kertoisitteko adoptoidulle lapsellenne hänen olevan adoptoitu, vai viettekö salaisuuden hautaan asti? Kun netistä lukee, toiset haluavat lapsen tietävän jo alusta asti, jotkut odottavat, että lapsi on täysi-ikäinen ja jotkut eivät koskaan kertoisi siitä. Onko olemassa oikeaa vaihtoehtoa, mikä on lapsen edulle oikein?
En siis itse ole adoptoinut tai aio adoptoida, olen vain kiinnostunut.
Mielipidekysymys: Pitääkö lapselle kertoa adoptiosta vai ei?
2
889
Vastaukset
- itse adoptoitu
Tietysti lapselle kerrotaan, lapsen iän mukaisesti. Tämä varmaan käydään läpi adoptioneuvonnassakin. Se on ainoa oikea vaihtoehto. Ei lapselta tuollaista saa salata. Ensinnäkin se voi tulla esille mitä odottomattomammissa tilanteissa, joku tuttu tai sukulainen sanoo jotain, terveydenhoito tarvitsee tietoja ja adoptiovanhemman kuoltua viimeistään perunkirjoituksessa. Vanhemman kuolema on jo tarpeeksi suuri suru, mitä jos samassa saisi tietää, että vanhemmat eivät olr kertoneet adoptiossa?
- äiti kolmelle
Totta kai kertoisin ja olenkin omilleni kertonut. Ja tosiaan, iän mukaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881527
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101390- 751306
- 681226
- 1151119
- 75991
- 68915
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255910Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12851- 33833