Mikähän mahtaa olla vialla, kun pesualtaan sekoittajasta ei tule vettä kunnollisella paineella? Tarkistin ja putsasin jo "suuttimen", eikä vika ollut siinä. Veden paine myös vaihtelee. Jos käännän hanan kokonaan kuumalle veden tulo hiipuu sitä mukaa, mitä kuumempaa vettä hanasta tulee.
Ennen en ole mokomaan törmännyt. Sekoittaja vain reilut 5v vanha Grohe Europlus. Ilmeisesti näihin saa varaosia, mutta ensin pitäisi tietää, mikä siellä mahtaa olla rikki.
Pesualtaan sekoittaja hyytyy
6
1145
Vastaukset
- wrfg w w wer
Vika muualla, ei hanassa.
- kljh
jos muihin hanoihin tulee normaali paine on vika hanassa.Hanan sisällä on säätöosa johon on voinut mennä roskia.Kato netistä löytyykö hajoitus kuvaa siitä ps, katsaise vesi ennen kun rupeat purkamaan sitä.
- LiriLiri
Hana purettu. Kaikki sihdit yms. puhdistettu. Sekä kuuma että kylmä vesi tulee hanaan täydellä teholla. Käsisuihku toimii täydellä teholla. Ainoastaan itse hanasta ei tule kunnolla vettä. Paineilmallakin puhaltelin ja huomasin, että ilma ei kulje "nurinpäin". (Esim. rungosa käsisuihkulle menee ilmaa, mutta käsisuihkulta runkoon ei.)
Siitä tuli mieleen, että voisikohan siellä jossain rungon sisällä olla yksisuuntaventtiili, joka on jumissa? Jos on, niin milläs sellaisen korjaa? - LiriLiri
No niin... Vihdoinkin kovan googlettelun jälkeen syy taisi selvitä. Hanasta löytyy jonkinlainen "vaihdinlaippa" (diverter flange), joka vaihtaa veden kulkureittiä käsisuihkun ja hana välillä. Tämä laippa on ilmeisesti osittain jumissa, eikä vesi pääse hanaan täydellä teholla.
Seuraavaksi täytyisi enää selvittää, voiko ko. laipan korjata, tai onko se vaihdettavissa (ja mistä löytyy varaosa).- Anonyymi
Selvisikö tämä? Mulla sama ongelma.
- Anonyymi
Vaihda hana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1111229
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907