Seksuaalisuus (tai sen puute)

ifuwer

Laitoin tämän sinkku-palstalle, mutta paremmin sopii tänne...

En tiedä, onko tämä palsta omiaan tälle keskustelulle, mutta yritetään.
Pyydän kunnioitusta aihettani kohtaan ja mielellään kaikki "hyvät vitsit" saa jättää ulkopuolelle tästä keskustelusta. Olen ihan oikea ihminen oikean ongelman kanssa.

Olen 21-vuotias nainen. Haaveilen normaaleista asioista; miehestä, lapsista, perheestä. Normaalista elämästä. Elämäni sujuu ihan hyvin, opiskelen ja käyn töissä, joskus jotkut asiat stressaavat, mutta yleensä arki sujuu melko hyvin.
En ole koskaan seurustellut, mutta muutamia kertoja kiinnostunut miehistä, suuteluasteelle päässyt. Minua on sanottu viehättäväksi ja kauniiksi, ja miesten puolelta on tullut jonkinlaisia kiinnostuksen osoituksia, en ole siis harmaa hiiri, vaikka ehkä niin voisi kuvitella...
En koe sinkkuuttani sinänsä mitenkään ongelmaksi, mielummin olen yksin kun kokeilen "kokeiluja", mutta silti odotan kyllä kivan miehen tapaamista innolla.
Koen itseni joskus melko yksinäiseksi, vaikka minulla onkin kavereita. Kumppania odotan myös sen takia, että haluan hänestä minulle hyvän ystävän, sielunkumppanin.

En ole siis myöskään koskaan ollut yhdynnässä kenenkään kanssa. Olen kuitenkin tyydyttänyt seksuaalisia halujani itsetyydytyksellä muutamia vuosia pahimman halun yllättäessä. Näitä haluja on tullut vaihdellen; pari kertaa viikossa tai kahden kuun välein.. Todella vaihtelevasti siis. Viimeisen kahden vuoden aikana olen kokenut valtavaa syyllisyyttä itsetyydytyksen ja orgasmin jälkeen.
En tiedä johtuuko tuo syyllisyys "vääristyneistä" fantasioistani, vai mistä. Minusta tuntuu, etten kelpaa kenelekään, ja usein ajattelenkin, että olisi kiva, jos olisin miehen käytettävänä ihan täysin.. Että hän saisi tehdä minulla mitä lystää. Olen jutellut jonkun verran eri miesten kanssa seksipalstoilla ko. aiheesta ja se on kiihoittanut minua.
Olen myös pienenä lapsena muutamia kertoja kuullut vanhempieni yhdyntä-äänet, minkä muistan edelleen ällöttävänä ja kiellettynä, toisaalta hieman (mutta vain hieman) kiihottavana asiana. En ole koskaan puhunut tästä vanhemmilleni tai muillekaan.

Kun ajattelen tulevaisuuttani, poikaystävän tapaamista, niin ajattelen poikaystävää enemmänkin ystävänä, kuin seksuaalisena kumppanina. Uskon, että seksi voi olla parisuhteessa läheisyyttä ja rakkautta lisäävä asia, mutta en kuitenkaan koe sitä itselleni kovinkaan tärkeäksi asiaksi, jos parisuhteessa olisin. Vai onkohan tuo vain tuntemus, koska en ole koskaan kenenkään kanssa seurustellut?
Jotenkin koen todella utopistisena edes ajatusta, että voisin jonkun ihmisen kanssa olla oikeasti edes niin rentona, hänen silmissään kaunis, että voisin nautinnollisesti nauttia seksistä.. Ja enhän yleensä tunnekaan halua välttämättä moneen viikkoon...

Tässä joitain ajatuksiani. Ongelmaksi siis koen sen, että yleensä en koe minkäänlaista seksuaalista halua moneen viikkoon, mutta niinä harvoina hetkinä kun koen, niin nuo halut menevät aivan "yli" ja toivoisin että joku mies tekisi minulle seksuaalisesti ihan mitä vain hän haluaa.
Lisäksi en osaa kuvitella, että tulevassa parisuhteessa seksi olisi kovin tärkeä osa minulle, mikä on sinänsä harmi, koska yleensä miehille seksi on tärkeä asia, ja olisihan se toisaalta ihanaa tykätä siitä.

Voikohan nämä ongelmani johtua jostain "traumoista" (esim vanhempien seksiäänten kuuleminen) vai olenkohan esim. a-seksuaali?
Vai onko tämä ihan normaalia, kehitykseen kuuluvaa, ihmiselle, joka "ei tiedä mistä on jäänyt paitsi"?

Kiitos.

1

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonkun Isukki

Ole rauhassa. Tuo on ihan normaalia 21-vuotiaan naisen ajatusmaailmaa. Nuorella naisella on paljon sisäistä epävarmuutta ja yksi epävarmuuden osapuolista on oma seksuaalisuus. Jokainen voi vain arvailla, miten tyttölapseen kohdistuu vaatimuksia jo heti ensimmäisistä ikävuosista lähtien. Pitää olla kiltti tyttö. Tätä kiltin tytön syndroomaa moni aikuistuva nainen elää. Koulussa opetetaan sukupuoliopetuksessa, että tytöillä yhä on se suurin vastuu, koska "pojat ovat poikia". Myös ainainen lutkan viitan uhka pyörii jokaisen naisen päällä, joten ei ole yhtään ihmeellistä, miksi jokainen nuori nainen on epävarma omasta identiteetistään. Yhteiskunta ja ympäristö vaatii toista ja oma kroppa toista. Myös pojille itsetyydytys on häpeän stigmaa tuova asia, joten epävarmuus on molemminpuolista.
      Se, että koet seksuaalisuutesi häveliäänä asian on tietenkin lähtenyt sieltä lapsuudesta asti, koska vanhemmat eivät juuri näistä asioista halua puhua ja se vain luo entistä suurempaa kielletyn hedelmän tuntua tähän asiaan. Seksuaalisuus on siis tabu, jota ei ole soveliasta revitellä kylillä. Voin kuitenkin taata, että viimeistään 40:nä ymmärrät oman arvosi ja alat elämään sen mukaisesti, jos siis saat purettua omat traumasi. Niitä voi tietenkin estää tai hidastaa mahdolliset huonot ihmissuhteet ja huono kokemus miehistä. Joten vanhempana ihmisenä suosittelen opettelemaan tunnistamaan oman itsesi ja toimimaan sen intuition mukaisesti. Erehdyksiä varmasti tulee vastaan ja niistä oppii. Se, että et vielä ajattele parisuhdetta niin vakavasti tarkoittaa sitä, että et ole vielä valmis sitoutumaan. Yleensä kuitenkin naisen hormonaalinen, eli ns. biologinen kello alkaa tikittämään ennemmin tai myöhemmin, joten usko vaan, kyllä se oikea mies sinulle löytyy. Se vain vie enemmän aikaa. Sen ajan nauti seksuaalisuudestasi ja nuoruudesta, kohtuudella tietenkin. Liika on liikaa, kaikessa. Tärkeintä on kuitenkin se, että olet sujut itsesi, et ympäristösi kanssa. Kaikki lähtee itsestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4875
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      498
      1541
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe