slow motion

heittäjä

moi eli kysyisin mikä kameroista olisi hyvä kuvaamaan esim. keihäänheiton tekniikkaa, eli hidastettuna, hinta luokka olisi hyvä olla 200-500e, on sama onko kamera järjestelmä vai video.

3

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senttugee

En tiedä kamerasta, eikä sillä sen kummempaa väliä olekkaan, mutta Dartfish ohjelma kannattaa hankkia! Se sopii täydellisesti taidon analysoimiseen, omia suorituksia saa hidastettua, vertailtua kahta suoritusta vierekkäin, laskettua aikaa esim askelkontaktin kestoa sekä kulmaa, esim missä kulmassa keihän lähtee lentoon.
      En tiedä mistä ohjelman saa, googlaa. Olen itse käyttänyt Dartfishia koulussa ja onnistuin hyvin hidastamaan ja analysoimaan korkeushyppysuoritusta joka oli kuvattu ihan tavallisella digikameralla.

• slow mo

kameralla nimenomaan on väliä, sillä jos hidastaa 30 kuvaa sekunnissa vaikka puoleen, niin kuvasta tulee jo silloin tökkivä. jos haluaa katsuo hyvin keihäänheittoa hidastuksessa, niin kannattaa ostaa kunnon kamera, jolla saa hidastusta. itse käytän Casio EX-ZR100 kameraa, jolla saa jopa 1000 fps, mutta vähempikin riittää. itse kuvaan tenniksen lyöntejä sillä ja hyvin näkyy :) tässä vielä pientä linkkiä, mihin kamera pystyy: http://www.youtube.com/watch?v=oohYWWX6QzM ja välkkyminen johtuu loisteputkista, jotka välkkyvät. ulkonahan mitään välkkymistä ei ole. PS. hinta on sellaisen 200-300 euroa riippuen kaupasta

• redtube

jos nyt et ole jo kameraa kerennyt hankkimaan niin soita rohkeasti jollekin keihäsvalmentajalle, ihme on jos eivät auta miestä mäessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe