Stressin voimalla?

En luovuta ikinä ?

Stressasin työssäni vuosia ja epäilen että siihen tottuu vähitellen. Enkä tarkoita että stressiin tottumisessa olisi mitään hyvää. Työtahti alkoi jotenkin hyytyä ja uusia töitä ei millään olisi jaksanut aloittaa ja kaikki tekeminen alkoi mennä ihan "automaattiohjauksella" Alkoi tulla hankaluuksia ihmissuhdeisiin kun olin ja olen edelleen jotenkin henkisesti lukossa.

Tajusin jälkeenpäin että "normaalistressiä" suurempi stressipiikki antoi lisää voimia noin viikoksi eteenpäin. Ensin oli joku hengitystietulehdus ja antibioottikuuri. Sitten yksityiselämässä koin voimakkaan pakene tai taistele tilanteen ja taas jaksoin loistavasti yhden viikon. Kehitin jopa itselleni muutaman kerran yksin ollessani jonkinlaisen "raivokohtauksen". Huusin ja hakkasin nyrkillä vaikka tyynyä. Ja taas meni viikko vähän paremmin. Töissäkin yksi oikein kauhukiireviikko saattoi mennä ihan hyvin, mutta sitten saattoi mennä taas monta viikkoa ihan henkisesti jumissa ja romuna. Lopulta meni yöunet. Saatoin nukahtaa vasta puolilta öin ja herätä taas aamuyön pikkutunteina.

Lopulta aloin tietoisesti pyrkiä välttelemään stressaavia tilanteita. Kävin myös lääkärin juttusilla ja diagnoosiksi tuli tietysti nykymuodin mukainen keskivaikea masennus. Nyt voin jo vähän paremmin mutta edelleen pää on jotenkin sumea ja lukossa. Eniten tässä harmittaa että ei oikein jaksa hoitaa sosiaalisia suhteita ja perhekkin varmaan kärsii syrjäänvetäytyvästä isästä.

Nykyään toivon että tilanne alkaa paranemaan ja vielä mahdollisimman pian tietysti. Jos joku muu on käynyt samanlaisia ongelmia läpi ja selvinnyt niistä niin kerro ihmeessä miten?

0

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        68
        2650
      2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        62
        2582
      3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
        Ikävä
        68
        1772
      4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
        Ikävä
        24
        1597
      5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
        Ikävä
        20
        1520
      6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
        Ikävä
        9
        1460
      7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
        Ikävä
        15
        1372
      8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
        Ikävä
        38
        1223
      9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
        Ikävä
        8
        1177
      10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
        Ikävä
        25
        1096
      Aihe