Ruokasoodan maku/jämät pois?

Kahvinkeittäjä_

Saa nähdä tulinko oikealle foorumille. Kas kun otin vinkistä vaarin ja puhdistin kahvinkeittimeni alla olevan linkin ohjeilla: 1 litraan vettä 3 rkl ruokasoodaa.

http://kotiliesi.fi/koti/kodinhoito/kahvinkeittimen-puhdistaminen

Huuhtelin sen jälkeen useita kertoja (nyt kuudes menossa) eikä ruokasoodan maku vaan ota lähteäkseen. Keittimenä mocca master jonka nimen nyt kyllä voisin vaihtaa sooda masteriksi.

Onko vinkkejä miten tämän fataalin virheen voin korjata ja tuon maun saisin neutralisoitua / puhdistettua veke?

3

659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CH2(COOH)•COH(COOH)

No vaikka keittämällä sitruunahappoliuosta tai etikkaliuosta läpi ja sitten vettä.

• ...

Kysymys ei varmastikaan ole siitä, että keittimessä olisi soodajäämiä, kyseessä on erittäin liukoinen yhdiste, jota on kaikenlisäksi ollut vähän ja varmasti poistunut tuolla huuhtelumäärällä. Enemmänkin kyse lienee siitä, että se on alkanut irrottaa pinttyneempää rasvalikaa, joka nyt antaa makuvirhettä? Olet tehnyt ihan oikein mutta ehkä liian myöhään.
      Itse heittäisin nyt uuden soodakäsittelyn kehiin, ehkä toisenkin ja antaisin vaikuttaa pidempään. Sitten perushuuhtelut ja miksei tuo sitruunahappokin perään niin lähtisi kunnolla kaikki pois.
      Pesujen huono puoli voi olla se, että alkavat irrottaa iloisesti patinoitunutta likaa ja vain pahentavat asiaa. Silloin joutuu pesemään paljon enemmän kuin ajatteli. Siltikin ehkä kannattaa.
      Muistaakseni soodakäsittely pitäisi tehdä 1-2 krt kuussa.

Ruokasoodahan maistuu suolaiselta ja pistävältä.

• masteristi

Mulla on kans moccamasteri. Käytän putsinkiin tavallista etikkaa johon lisään saman verran vettä. Tämä litku lävitse pari kolme kertaa ja vielä pari huuhtelukierrosta vedellä. Ei ole jäänyt mitään ylimääräisiä makuja ja keitin toimii kolmatta vuotta kuin unelma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33