Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
laila.pesonen
profiilit
laila.pesonen
laila.pesonen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
31
Kommenttia
523
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ajattelen omilla aivoillani, sinä olet antanut sairaan yhteiskunnan aivopestä itsesi.
Työ on ainoa todellinen arvo.
Työn tule olla ennen pääomaa. Yhteiskunta on virheelinen, koska valta on annettu kaikkein sairaimmille ja ahnaimmile.
Meidän ei tule luopua totuudesta siksi, että toiset tekevät virheitä.
Tunnen työttömiä, he ovat menettäneet oman arvontuntonsa.
28.01.2009 16:53
Työ on rakkautta näkyväksi tehtynä, siksi kaikki työ on yhtä arvokasta. Elämme sairaassa yhteiskunnassa, joka on vääristänyut arvomme. Tällä hetkellä yksilö on terveempi kuin yhteiskunta. Yksilön on annettava palauteta yhteiskunnannalle, eikä mentävä mukaan. Työttömyys tuhoaa ihmisyyttä.
27.01.2009 12:34
Dalai-lama sanoi tv-haastattelussa, että elämän tarkoitus on onnellisuus. Tätä sietää pohtia. Varsinkin länsimaisessa kulttuurissa arvostetaan liikaa materilistisia arvoja, jotka ovat este onnellisuuden kokemiselle. Onnellisuus on henkinen kokemus.
26.01.2009 18:46
"niiiin paljon parempi kuin muut ;)"
Idealisoit itseäsi ja asetut muiden yläpuolelle. Lue alotus Idealisaatio (Lette) tällä palstalla, siinä puhutaan juuri tästä asiasta.
Idealisoinnista seuraa romahdus alaspäin (alemmuudentunto). Ihmisen on vaikea nähdä omaa idealisaatiotaan, koska hän kärsii alemmuudentunteesta. Olen ollut psykonalyysissä, joten tiedän tämän omasta kokemuksesta, olen myös opiskellut psykoanalyysiä (Integraalinen psykoanalyysi). Alotukseni on kirjoitetu tältä pohjalta, saan materiaalia psykoanalyytikolta.
20.01.2009 11:46
Älä yritä pakoon, pysy asiassa ja anna tulla hyviä ominaisuuksiasi.
19.01.2009 17:51
-
Kyllä voin!
Jätät hyvät omninaisuutesi ja mahdollisuutesi mainitsematta. Luettele 10 hyvää ominaisuutta itsessäsi. Miltä tuntuu katsoa hyvää itsessään?
19.01.2009 13:12
Koet, että läheisesi kiusaa sinua, mikä ilmeisesti pitää paikkansa.
Käytät tätä läheisesi kiusaamista itseäsi vastaan. Siis kiusaat itseäsi samalla tavalla kun hän kiusaa sinua. Oletko huomannut tämän? Se armahtaminen on tiedon tasolla.
Kiusattu (sinä)=kiusaaja sinä itseäsi kohtaan)
Vapautus tulee tietoisuudesta. Ihminen = tietoisuutensa!
18.01.2009 13:32
"Hyvä huomio! On ihan väärin luulla, että peilauksessa on aina kyse omien piirteiden näkemisestä toisissa"
Tämä, mitä sanoit on projektio. Siitä ei vielä ole ollut puhetta. Projektio tarkoittaa, että ihminen näkee omat piirteensä toisessa, vaikka toisessa ei ole niitä.
Peilauksessa: mikä ärsyttää toisessa, sitä ei halua nähdä itsessään.
Peilaus ja projektio ovat apuvälineitä ihmistuntemuksessa.
Kyllä ihminen näkee suoraankin paljon asioita itsessään ja muissa.
Psykolgeilla täytyy olla hyvä ihmistuntemus.
16.01.2009 12:27
Olen käynyt hyvin vähän terveysasemalla. Siellä on joka vuosi uusi vastavalmistunut lääkäri, koska sinne ei ilmeisesti saada kokeneita lääkäreitä.
Olen puhumut terveyteen liityvistä asioista esim. että olen harrastunut avantouintia ja käynyt psykoanalyysissä. Minulta kysyttin ainoastaan, mitä sairauksia suvussani on. Kerroin avoimesti astmasta, jota esiintyi vain tytöillä, koska heidät pantiin heinäpellolle töihin, poikia hemmoteltiin. Kerroin myös, että äitini parantui astmastaan energiaparannuksella koko loppuelämänsä ajaksi, vaikka lääketiede pitää sitä parantumattomana. Äitini oli joutunut sairaselälkkeelle astman takia. Lääkäri ei sanonut mitään.
Ei ole tullut mieleen kysyä, mitä minusta on kirjoitettu, mitä sillä tiedolla tekisin.
16.01.2009 11:33
-
"Toisin sanoen sen, mitä ihminen ei ole halukas myöntämään itsessään, hän paljastaa niillä huomautuksillaan, joita tekee muista ihmisistä tai asioista"
Mitä vastata häirikölle, joka joskus tulee jokaisen kohdalle puhelimessa. liikennevälineissä, keskustelupalstoilla...?
Ajattelen että ei olisi hyvä iskeä takaisin samalla mitalla, se paljastisi vain itsessään olevan häirikön yllä olevan tulkinnan mukaan.
Häirikkö pääsisi tavoitteeseensa eli hän olisi onnistunut häiritsemisessään. Olisi hyvä osoittaa, että hän alentaa vain itsensä häiriköinnillään, koska se mitä ihminen tekee toiselle, sen hän on jo tehnyt itselleen.
Käytännössä asia ei ole yksinkertainen, koska ihminen menettää helposti henkisen taspainonsa ja on altis häirikön hyökkäykselle.
15.01.2009 11:33
-
Eräs ystäväni sanoi, että hänet leimattin vaikeaksi asiakkaaksi kunnallisella terveysasemalla. Sitten tuli uusi lääkäri, joka sanoi hänen olevan asiallinen. Tämä henkilö oli mielestäni todella hankala ihminen.
Joskus näin kirjoituksen lehdestä, että asiakkaan olisi hyvä mennä haluamalleen terveysaasemalle juuri tämän leimautumisvaaran takia. Tämä ei käytännössä onnistu.
Eivät lääkärit oletettavasti ole sen kummempia kuin muutkaan ihmiset. Leimautumista tapahtuu työpaikoilla ja kaikissa yhteisöissä jopa tällä palstalla.
13.01.2009 18:35
-
Mutta eikö se ollut niin, että ihminen luokittelee "vain itse itsensä".
Kyllä esim. työyhteisöissä ja yhteiskunassa pidetään yllä asenteita; fyysisistä sairauksista puhutaan, psyykkisistä puhumista pidetään vaarallisena. Kehitystä parempan tapahtuu koko ajan. Se miten ihminen antaa asenteiden vaikuttaa itseensä on tietenkin yksilöllistä,
ihminen on usein ristiriidassa myös itsensä kanssa. Usein ihmisellä on kyllä tuomarin asenne, mikä on sairasta kohdistuu se itseen tai muihin.
13.01.2009 11:12
-
Minua ärsyttää ihmisten kohtuuttoman kovaääninen kännykkään puhuminen liikennevälineissä "kalkattaminen" (raitiovaunuissa erityisesti). Usein asiat ovat yhdentekeviä esim. "olen ratikaasa tulossa". Asiasta on puhuttu TV:ssäkin. Eikö seinälle voisi laittaa kieltotaulua.
Ihmettelen, miksi ihmiset haluavat, että kaikki kuulevat heidän puheensa. Sanoin kerran eräälle kalkattajalle: kyllä sinulla on huonosti asiat. Itse en pidä kännykkää mukana ollenkaan, koska katson sen lähettävän vaarallista säteilyä.
Tämä ärsyttäminen kertoo tietenkin itsestäni. Ehkä minulla on itselläni huomion tarvetta jota en tiedosta. Kerran minulla oli poikeukselisesti kännykkä mukanani ja ystäväni soitti tärken puhelun, johon vastasin. Huomasin puhuvani kovaäänisesti.
12.01.2009 12:00
Olisi hyvä tietää, poistiko yp. vai sinä itse alotuksen "Inversio", koska olin siinä mukana?
11.01.2009 12:49
Termi peilaus pitäisi tässä tekstissä olla sisäänpäin peilaaminen. Huomasin sen jälkeenpäin. Vierasperäisiä termejä käytetään Analyyttisessä trilogiassa hyvin vähän, asia kerrotaan sanoin. Mielestäni ne vievät asiaa sivuun, jatkossa en käytä niitä kirjoituksessani.
Myöskään ei juuri käytetä muitakaan nimityksiä. esim. persoonalisuushäiriötä en ole ikinä kuullut kuin täällä. Mielestäni näillä luokitellaan ihmisiä ja herätetään ennakkoasenteita.
10.01.2009 11:31
Jos ihmissuhde muuttu pelkästään tuhoavaksi, eikä kykene korjaaman sitä, silloin on tietenkin syytä jättää se ja keskittyä muihin asioihin. Ei koko elämä ole yhdessä ihmisuhteessa, se on paljon enemmän.
"Toisaalta silloinkin projektiivisen identifikaation käyttäjä pääsee tavoitteeseensa, sillä hän saa epätoivotun materiaalin eristettyä todellisuudesta. " Hänen tavoittensa on tuottaa vahinkoa ensisijaisesti itselleen, jonka hän toivottavasti huomaa kun kumppani on lähtenyt.
08.01.2009 18:14
Voisiko ajatella asumuseroa määräajaksi. Silloin tulisi esille myös ne hyvät ominaisuudet, jotka peittyvät vallankäytön alle. Valta sokaisee myös aina käyttäjäänsä.
08.01.2009 13:57
"Se tarkoittaa sitä, että mistään tunnepuolen asioista ei pysty puhumaan. Sen sijaan toinen vain sitkeästi kertoilee, mitä minä ajattelen ja minä väännän vastaan, että se ei ole totta."
Ajattelet, että hän projisoi omat tuntemuksensa sinuun!
--
Minusta näyttää, että kysymys on vallankäytöstä, johon alistut. Olet tiiviisti mukana valtapelissä alistuvana osapuolena. Tätä olisi hyvä teidän molempien nähdä. Valta tuhoaa rakkautta.
08.01.2009 11:58
Kun näkee vihansa kohteen muissa, ei tarvitse nähdä sitä itsessään.
Se on vaan vahingollista itselle, sillä ongelman piilottaminen ei tietenkään poista ongelmaa. Se on sama kuin pistäisi päänsä pensaaseen.
Ongelmia tulisi katsoa suvaitsevaisuudella, jos haluaa auttaa itseään. Tässäkin tapauksessa se on lähtökohta terveyteen.
07.01.2009 11:17
"Tietoisuus määrittyvänä tiedostamattoman vastakohdaksi on eri kuin kyky itsen tunnistamiseen, oletan."
Tietoisuus sisältää tietoisuutta itsestä, muista ja yhteiskunnasta.
Olen kirjoittanut integraalisen psykoanalyysin pohjalta joka kohdistuu yksilöön ja yhteiskuntaan sisältäen myös henkisyyden.
05.01.2009 15:57
11 / 27