Minä olen tyhmä, ruma, kelvoton, nyhjys, laiska, epäilyttävä, läski, lättänaama, rasvaletti.
Tästä tuskin kukaan voi syyttää.
itsekehu haisee
10
593
Vastaukset
-
Kyllä voin!
Jätät hyvät omninaisuutesi ja mahdollisuutesi mainitsematta. Luettele 10 hyvää ominaisuutta itsessäsi. Miltä tuntuu katsoa hyvää itsessään?- ---------------
Onko Letteenkin iskenyt pätemisen tarve, kun pitää laittaa viivaa viestin alkuun? Harmillista että sairaus noin leviää palstalla.
- itsekehu haisee
Parhain ominaisuuteni on, että osaan sanoa huonot ominaisuuteni itsestäni. :)
itsekehu haisee kirjoitti:
Parhain ominaisuuteni on, että osaan sanoa huonot ominaisuuteni itsestäni. :)
Älä yritä pakoon, pysy asiassa ja anna tulla hyviä ominaisuuksiasi.
- niin kuin me
Luettele siis 10 hyvää ominaisuutta, jotka ovat yleisempiä ihmisten keskuudessa. Hyvät ominaisuudet ovat niitä yleisempiä ihmisiltä löytyviä ja huonommat niitä vähäisempiä. Mitkä ominaisuudet ovat toisten (yhteiskunnan) ihmisten määrittelemiä, ja hyväksymiä ja mitä ovat henkilökohtaisesti määriteltyjä sekä hyväksyttyjä?
- olen
tyhmä,ruma, läski, epäkelpo, hyljeksitty
ja toisaalta olen
älykäs, kaunis, viisas, fiksu, hyvä luonteinen ja lahjakas, niiiin paljon parempi kuin muut ;)
Nämä monologit vaihtelevat päässäni ajoittain.- Minä olen: oma kehu haisee!
olen aina muita parempi: rehellisempi, luotettavampi, auttavaisempi, ymmärtäväisempi, älykkäämpi, periksiantamattomampi, röyhkeämpi, itsekkäämpi, aikaansaavampi, ylimielisempi, menestyksekkäämpi!
"niiiin paljon parempi kuin muut ;)"
Idealisoit itseäsi ja asetut muiden yläpuolelle. Lue alotus Idealisaatio (Lette) tällä palstalla, siinä puhutaan juuri tästä asiasta.
Idealisoinnista seuraa romahdus alaspäin (alemmuudentunto). Ihmisen on vaikea nähdä omaa idealisaatiotaan, koska hän kärsii alemmuudentunteesta. Olen ollut psykonalyysissä, joten tiedän tämän omasta kokemuksesta, olen myös opiskellut psykoanalyysiä (Integraalinen psykoanalyysi). Alotukseni on kirjoitetu tältä pohjalta, saan materiaalia psykoanalyytikolta.- röyhkeä
Minä olen: oma kehu haisee! kirjoitti:
olen aina muita parempi: rehellisempi, luotettavampi, auttavaisempi, ymmärtäväisempi, älykkäämpi, periksiantamattomampi, röyhkeämpi, itsekkäämpi, aikaansaavampi, ylimielisempi, menestyksekkäämpi!
itsekäs ja ylimielinen eivät ole positiivisia ominaisuuksia, vaikka kyynerpäätaktiikalla pääseekin eteenpäin.
- on se
Lette kirjoitti:
"niiiin paljon parempi kuin muut ;)"
Idealisoit itseäsi ja asetut muiden yläpuolelle. Lue alotus Idealisaatio (Lette) tällä palstalla, siinä puhutaan juuri tästä asiasta.
Idealisoinnista seuraa romahdus alaspäin (alemmuudentunto). Ihmisen on vaikea nähdä omaa idealisaatiotaan, koska hän kärsii alemmuudentunteesta. Olen ollut psykonalyysissä, joten tiedän tämän omasta kokemuksesta, olen myös opiskellut psykoanalyysiä (Integraalinen psykoanalyysi). Alotukseni on kirjoitetu tältä pohjalta, saan materiaalia psykoanalyytikolta.että olen kaikinkaikkiaan keskinkertainen, eli minulla on vahvuuteni ja heikkouteni. Olen parempi jossain kuin toiset ja joissakin asioissa huonompi. Kyllä minulla järki pelaa päässä :)Joskus, ja varsinkin silloin jos joku ihminen onnistuu minua loukkaamaan, asetun mielessäni hänen yläpuolelleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652339En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681377- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999