se on?
TIEDOSTAMATON AGGRESSIO
5
472
Vastaukset
- rtkk
Voisi esimerkiksi armahtaa kiusaajansa Jouluna, pääsiäisenä, helluntaina, juhannuksena ja pari kertaa loppuvuodella viikon verran ja antaa tuolloin kiusaajilleen anteeksi kiusaamiset!
Parempi ratkaisu on käyttää tuota anteeksiantamista joka kerta, kun joku on kiusannut niinkuin Jeesus opetti," että ei ainoastaan seitsemän kertaa seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän kertaa!"
Oma mielentasapaino ja järki ja terveys siinä säilyy parhaiden!- Varjolilja
Kyllä on hyvä, jos voi armahtaa ja pitääkin armahtaa. Mutta sen vain tahdon kertoa, että loputtoman nujerruksen alla kohde vähitellen nujertuu. Ei kukaan (tietääkseni) jaksa loputonta nujertamista, kiusaamista, halveksuntaa, mitätöimistä ym. Mielelläni kuulen (tai luen) toden kertomuksen, jossa joku on voinut vilpittömästi antaa anteeksi ei vain seitsemänkymmentä, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemänkymmentä ja vieläkin enemmän, ja selviytynyt siitä mieleltään terveenä, ei traumatisoituen. Itse en ole selviytynyt. Lähti järki, mielentasapaino ja terveys, myös muisti. Varsinkin kiusattua pitää armahtaa.
Varjolilja kirjoitti:
Kyllä on hyvä, jos voi armahtaa ja pitääkin armahtaa. Mutta sen vain tahdon kertoa, että loputtoman nujerruksen alla kohde vähitellen nujertuu. Ei kukaan (tietääkseni) jaksa loputonta nujertamista, kiusaamista, halveksuntaa, mitätöimistä ym. Mielelläni kuulen (tai luen) toden kertomuksen, jossa joku on voinut vilpittömästi antaa anteeksi ei vain seitsemänkymmentä, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemänkymmentä ja vieläkin enemmän, ja selviytynyt siitä mieleltään terveenä, ei traumatisoituen. Itse en ole selviytynyt. Lähti järki, mielentasapaino ja terveys, myös muisti. Varsinkin kiusattua pitää armahtaa.
Koet, että läheisesi kiusaa sinua, mikä ilmeisesti pitää paikkansa.
Käytät tätä läheisesi kiusaamista itseäsi vastaan. Siis kiusaat itseäsi samalla tavalla kun hän kiusaa sinua. Oletko huomannut tämän? Se armahtaminen on tiedon tasolla.
Kiusattu (sinä)=kiusaaja sinä itseäsi kohtaan)
Vapautus tulee tietoisuudesta. Ihminen = tietoisuutensa!- Varjolilja
Lette kirjoitti:
Koet, että läheisesi kiusaa sinua, mikä ilmeisesti pitää paikkansa.
Käytät tätä läheisesi kiusaamista itseäsi vastaan. Siis kiusaat itseäsi samalla tavalla kun hän kiusaa sinua. Oletko huomannut tämän? Se armahtaminen on tiedon tasolla.
Kiusattu (sinä)=kiusaaja sinä itseäsi kohtaan)
Vapautus tulee tietoisuudesta. Ihminen = tietoisuutensa!Ei hän enää juurikaan tee sellaista. Pahimmat kiusaajat ovat olleet manan majoilla jo monta vuotta. Tuo, joka on vielä jäljellä, on vain päästään sekaisin. Hän on paranoidinen ja tällä hetkellä melkoisen sekaisin. Ajan ja paikan taju on usein kateissa, välillä sanomattoman vihainen, kuten oli joskus kauan sitten myös. Ei hän enää kauan pärjää kotonaan, ehkä päiviä, tuskin viikkoja.
Luulin, että minua olisi helpottanut ja jotain uutta olisi tullut tilalle, kun narsistinen läheiseni kuoli. Niin ei käynyt, vaan vapauduttuani hänestä aloinkin vajota, hitaasti mutta varmasti, ja sitä vajoamista on jatkunut monta vuotta. Nyt olen traumaterapiassa selviämässä traumoistani, joita terapeuttini sanoo isoiksi. En vieläkään ole kovin tietoinen tilastani, mutta vähitellen koko karvas totuus avautuu myös itselleni. Terapiani on kognitiivista ja usein myös kehollista, kehooni ja sen reaktioihin tutustumista, myös siihen, etteivä kaikki sen reaktiot ole (enää) vaarallisia tai vaarallisilta tuntuvia. Valitettavasti en itse juurikaan pysty auttamaan itseäni, vaan tarvitsen terapeuttini jatkuvaa ohjausta. Koetan harjoitusten avulla lisätä tietoisuutta itsestäni, mutta lähes jatkuva dissosiointi haittaa sitä. Dissosioidessa en ole tietoinen itsestäni. Silti voin nähdä ja kuulla, mutta olen kuin irtonainen, en läsnäoleva, vaikka olen fyysisesti läsnä. Nämä asiat ovat vaikeita oppia, sillä dissosioituminen tapahtuu kuin automaattisesti, huomaamattani useinkin. Terapeuttini on sanonut monta kertaa, että dissosiaatio on lapselle erittäin hyödyllinen, mutta aikuiselle erittäin haitallinen. Vähitellen myös tuo haittapuoli avautuu minulle, sillä senkin tajuaminen on vaikeaa. - projektio
Varjolilja kirjoitti:
Ei hän enää juurikaan tee sellaista. Pahimmat kiusaajat ovat olleet manan majoilla jo monta vuotta. Tuo, joka on vielä jäljellä, on vain päästään sekaisin. Hän on paranoidinen ja tällä hetkellä melkoisen sekaisin. Ajan ja paikan taju on usein kateissa, välillä sanomattoman vihainen, kuten oli joskus kauan sitten myös. Ei hän enää kauan pärjää kotonaan, ehkä päiviä, tuskin viikkoja.
Luulin, että minua olisi helpottanut ja jotain uutta olisi tullut tilalle, kun narsistinen läheiseni kuoli. Niin ei käynyt, vaan vapauduttuani hänestä aloinkin vajota, hitaasti mutta varmasti, ja sitä vajoamista on jatkunut monta vuotta. Nyt olen traumaterapiassa selviämässä traumoistani, joita terapeuttini sanoo isoiksi. En vieläkään ole kovin tietoinen tilastani, mutta vähitellen koko karvas totuus avautuu myös itselleni. Terapiani on kognitiivista ja usein myös kehollista, kehooni ja sen reaktioihin tutustumista, myös siihen, etteivä kaikki sen reaktiot ole (enää) vaarallisia tai vaarallisilta tuntuvia. Valitettavasti en itse juurikaan pysty auttamaan itseäni, vaan tarvitsen terapeuttini jatkuvaa ohjausta. Koetan harjoitusten avulla lisätä tietoisuutta itsestäni, mutta lähes jatkuva dissosiointi haittaa sitä. Dissosioidessa en ole tietoinen itsestäni. Silti voin nähdä ja kuulla, mutta olen kuin irtonainen, en läsnäoleva, vaikka olen fyysisesti läsnä. Nämä asiat ovat vaikeita oppia, sillä dissosioituminen tapahtuu kuin automaattisesti, huomaamattani useinkin. Terapeuttini on sanonut monta kertaa, että dissosiaatio on lapselle erittäin hyödyllinen, mutta aikuiselle erittäin haitallinen. Vähitellen myös tuo haittapuoli avautuu minulle, sillä senkin tajuaminen on vaikeaa.piiloaggresiota?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652349En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos331745- 101584
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681387- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91084- 201009