Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pia.vilermo
profiilit
pia.vilermo
pia.vilermo
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
8
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Noista kirkkokonserteista otin juuri kantaa facesivullani eli, vaikka olen muusikko, en ymmärrä, kuinka srk:t antavat esiintyjien myydä pakollisia pääsylippuja kirkkoihin. Olen itsekin esiintynyt lukuisissa kirkoissa, mutta ikinä en ole suostunut enkä suostu rahastamaan kirkossa esittämälläni musiikilla. Usein tosin srk on maksanut palkkion esiintymisestä ja siitä olen iloinen ja kiitollinen ja se on monta kerta helpottanut tiukkaa elämääni, mutta aina konserttiini on saanut tulla ihan ilmaiseksi. Näin kirkko mielestäni palvelee ihmisiä; tarjoamalla mahdollisuuden tulla lepäämään kauniin musiikin parissa.
Muutaman kerran srk on maksanut vain matkakulut sopimuksen mukaan ja minä (ja muut esiintyjät) olen/olemme myyneet vapaaehtoisia ohjelmia, joita siis ei todellakaan ole ollut pakko ostaa. En edes oleta, että perhe, josta tulee monta henkilöä kirkkokonserttiin, ostaisi kaikille oman ohjelman.
Levollista, iloista, valoisaa joulunaikaa kaikille!
09.12.2014 00:04
Meillä pojan isä kuoli erittäin nopeasti edenneeseen ja aivan liian myöhään havaittuun syöpään pojan olessa 12-v. Olimme eronneet reilu vuosi aikaisemmin ja minä asuin jo muualla ja kuviota sekoitti isän uusi. Poika kuitenkin kävi isällään. Meillä puhutaan yhä asiasta näin kahden vuoden jälkeen, mutta vain, jos tarvetta tuntuu olevan. Parasta lääkettä on ollut realistinen suhtautuminen, vaikka minähän vilkuttelen tähdille ja tiirailen taivaalle ja lähetän ajatuksia tuonpuoleiseen. Pojalle en pakkosyötä satujani, jos ne satuja ovat.
Elämme elämää vahvasti eteenpäin, annamme merkityksen koululle, töille, harrastuksille, ihmisille. Vaikka tänne jäävien osa on rankin, meidän on tarkoitus jatkaa elämäämme positiivisin ajatuksin. Pahinta, mitä äiti voisi tehdä, olisi projektoida omia tunteitaan lapseen ja lohduttautua lapsen surun kautta. Jos äiti tarvitsee ammattiapua, toivon hänen sitä saavan ja lapsenkin voi viedä vaikka juttelemaan neuvolan tädin kanssa.
26.11.2014 01:28
Musiikkinopetuksessa tämä on erittäin tuttu juttu. Toinen työpaikkani maksaa ok palkan, mutta velvoittaa järjestämään oppilaskonsertteja, istumaan kokouksissa ja vetämään palkatta yhteissoittoryhmiä eikä maksa edes km-korvauksia. Ajan n 80 km sen päivän aikana päästäkseni töihin palkatta. Toinen ei velvoita mihinkään ylimääräiseen, mutta ei noudata tessiä. Näin toimivat yksityiset, tukia saamattomat koulut. Työterveydenhuollosta ei ole hajuakaan enkä ole oikeutettu yhteenkään palkalliseen vapaapäivään ja sijaistan itse itseäni, jos olen sairas tai hankin sijaisen, jolle maksan palkkani ko ajalta. Repikää tästä, ystävät rakkaat...
11.10.2012 23:52
Nyt vaikka lainaat rahaa ja menet heti yksityiselle lääkärille. Puhun kokemuksesta! Itse maksoin röntgenkuvat yksityiselle lääkäriasemalle, jonka jälkeen terveyskeskus passitti aika nopeasti magneettikuvaan, joka johti selkäleikkaukseen. Älä anna tilanteen pahentua! Toinen vaihtoehto on tilata ambulanssi kun et todellakaan pääse sängystä ylös. Pidä sitten vain huoli siitä, että puhelin on jo valmiiksi kädessäsi. Tuskin kohta pystyt hakemaan sitä edes parin metrin päästä. Nyt toimit!
19.02.2008 01:50
gospel sua noin paljon, että ihan pohdit asioita? Silloinhan musiikki ja sen sanoma ovat tehneet tehtävänsä! en muuten ole koskaan kuullut kenenkään tosissaan sanovan, että rock on kapinaa uskotoa vastaan, yhteiskunnallinen kapina lienee toinen juttu!
22.11.2007 22:00
Ylin viivasto on solistin, esim. laulajan osuus. Oletan, että muut kaksi viivaa ovat pianostemman oikes ja vasen käsi.
22.11.2007 21:49
Barokkisonaattien hitaat osat ovat tunnelmaltaan rauhallisia, jotkut syvällisiä ja pohtiviakin.Albinonin Adagio on paljon käytetty, huilistit soittavat Gluckin "Autuaiden henkien tanssia". Bachin Air toimii, on valoisa.
Kanttorilta kannattaa kysellä lisää ehdotuksia.
20.11.2007 01:14
Sointuja ei tarvitsee aina soittaa perusmuodossaan, eikä äänijärjestyksen tarvitse olla aina sama. Esim. jos soitat ensin f-duurisoinnun, on nopeaa ja järkevää soittaa c7-sointu näin: e,g,b,c tai jättää kvintti pois ja soittaa e,b,c. Soinnut voi hyvin soittaa myös murrettuina eli esim perättäisinä 1/8-osanuotteina tai muita rytmejä käyttäen tyylilajista ja omasta näppäryydestä riippuen.
20.11.2007 01:08
1 / 1