Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

16

1. Mielestäni aivan väärä peruste edes vertailla lukioiden paremmuutta keskenään ainakaan oppilaiden keskiarvojen perusteella.

Voiko kukaan olla näin idiootti, että tosissaan paremmuuden voisi näin mitata.

Oma näkemykseni olisi, että jokaisen lukion taloudellinen tilanne olisi se mittari, joka ruokkii varmasti lukion rakennuksen viihtyvyyden parantamisessa. Lisäksi toinen mittari olisi opettajat, ovatko he kyllin ammattilaisia opettamaan oppilaita nykyaikaisin menetelmin.

Itse olen ollut aina ylioppilaskoulutusta kritisoimassa, nykypäivänä niin turhanpäiväistä ulkoa oppimista.

Monet ylioppilaat eivät nykypäivänä saa sen parempaa työpaikkaa, kuin ne jotka käyvät ammattikoulun. Paremmat työmahdollisuudet heillä.

Lähes jokaisen ylioppilaan on haettava korkeakouluihin/ammattikorkeakouluihin jatkokouluttautumaan, jotta tulevaisuudessa aukenisi jokin muukin ammatti kuin kaupan kassatyö.

Itse olen opiskellut ammattikoulussa ja sen päätyttyä päädyin kuitenkin lukemaan itseni insinööriksi.

Enkä kadu tippaakaan sitä, mitä olen oppinut kummassakin paikassa. Ammattikorkeakoulussa kun samat matematiikat käydään kaksi kertaa nopeammassa ajassa. Matematiikka kun on keskeisin aine osaaville insinööreille.

Todelliset keksinnöt vaativat perusosaamisen lisäksi myös hulluutta sekä luovaa ajattelukykyä, joka valitettavasti valtaosalta ihmisistä puuttuu täysin. Sama kuin musikaalinen lahjakkuus, sitä on tai ei ole.

Ehkä se kaupan kassa onkin se oikea paikka.... *miettii*
  2. Miksi olemme täällä?

Onko meillä jokin tarkoitus, vai olemmeko älykkäämän ihmisrodun jalostamia olioita?

Missä avaruus sijaitsee?

Jos avaruuden kokoa ei voida määrittää, niin minkä päällä avaruus on? Kuka/mikä sitä hallitsee?

Ollaanko ns. tyhjän päällä, eli avaruutta ei kannattele mikään? Miten tämä voi olla mahdollista, ei mitenkään?

Uskallan väittää, että avaruuksia on useampi ja ne yhdistyy vääjäämättä toisiinsa (kuin atomit pienoiskoossa). Tämä olisi selitys äärettömyydellä, eli ihmisinä ja teknologian kanssa emme pysty pysymään perässä tässä yhdentymisessä.

Kun nämä avaruudeksi kutsutut kohtaavat, tulee uusia galakseja ja aurinkokuntia.

Eli jos näin on että olemme suurien avaruusatomien armoilla, niin luultavasti herää kysymys että missä nämä avaruusatomit sijaitsevat.

Vastaus:

Nämä avaruusatomit puolestaan leijuvat tyhjän päällä, joka on puolestaan ääretön, jossain vaiheessa kaikki avaruudet ovat yhdistyneet ja ihmiskäsityksellinen laajeneminen loppuu.

Mutta tyhjiö ei toimi reunana, vaan toimii kiinteänä jatkeena kuvitellusti pallomaisena yhtenä avaruusatomina. Tyhjiön paine pitää kaikki avaruudet keskipisteessään, eli pakonomaisessa rutistuksessa. Silloin eri avaruudet tulevat toisiaan koko ajan lähemmäksi, kunnes avaruudet ovat tarpeeksi rutistuksessa toisiinsa nähden, niin valtava voimaa saa meidät taas erilleen.

Tämän niin kutsutun räjähdyksen jälkeen avaruudet sinkoutuvat taas erilleen, jolloin olemme taas lähtökuopassa. Tämä on vain aika, jota emme pysty käsittämään ja joka ei ole ihmisen kehittämän teknologian avulla selvitettävissä.
  3. Bensan hinnan korotusta eniten ihmettelen. Tämä kun kerran kohdistuu vähätuloisiin, jotka asuvat haja-asutusalueilla ja käyvät autollaan säännöllisesti töissä hakemassa elantonsa. Bensan hinnan korotuksen myötä pitäisi korottaa myös työtätekevien palkkoja.

Pitäisikö sanoa että oikein iso kiitos niille, jotka äänestivät nykyisen eduskunnan hallituksen istumaan (jos sitäkään enää tehdä) ja päättämään tärkeistä yhteiskuntamme asioista?

Turhia lupauksia ja suuria puheita, mutta mitään järkevää tällä eduskuntaryhmällä ei ole ollut annettavaa.

Bensan kohonnut hinta vaikuttaa Suomessa takuuvarmasti jatkossa. Nyt herää kysymys että miksi ei Suomessa olla valmistauduttu ja rakennettu ratkaisuvaihtoehtoja bensiinin tilalle? Kovaa vauhtia ainakin naapurimaamme Ruotsi näin tekee.

Vaihtakaamme puheenaihetta ihmisen menoveteen, eli alkoholiin.

Viinan hinta ei ainakaan vielä ole vaikuttanut, sitä ostetaan, jos on tarkoitus juoda. Nämä hinnan korotukset kohdistuvat vain niihin ihmisiin, ja yleensä ne juovat yhteiskunnan ja omiin arkisiin huoliin ja murheisiin.

Näen asian sellaisena ongelmana, johon on vain yksi tulevaisuuden tie. Tämä tie ei välttämättä ole se mitä valtio haluaa, mutta ollaan palaamassa siihen aikaan, kun viinaa sai itse tehdä omaan käyttöönsä. Toinen vaihtoehto on tietenkin että Venäjältä ja Baltian maista tuotavan viinan myynti kasvaa räjähdysmäisesti Suomessa.

Ehdottaisinkin että viinaa ruvettaisiin myymään tarjoushinnoilla. Näin saadaan lisää verotuloja lisääntyvän myynnin johdosta.

Olen puhunut, mutta Perussuomalaiset (oikein ajattelijat) nousee seuraavalla kerralla kunnallis- ja eduskuntavaaleissa räjähdysmäisesti!!! Sanokaa minun sanoneeni.
  4. Kiitokset fortumille, kyllä herrat kerää voitot ja kansa maksaa.

Eikä tuota hintaa lasketa, kun se on saatu noin ylös.

Suomessa pitäisi saada mellakoida, mutta kun nykyään sekin tuntuu olevan kiellettyä. Suomen poliisit hyökkää heti kimppuun kuitenkin.

Voisi kuvitella seuraavan sanaparren toimivan.
    "Muutan ruotsiin ellei bensan hinta alene"

Suomessa saa ihan mistä vaan pyytää mitä tahansa, koska kukaan ei pysty sanomaan vastaan ja toimia!