Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
villelem
profiilit
villelem
villelem
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
125
Kommenttia
947
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
lyhyt on DC, eli ohjaajan versio - siitä puuttuu Reganin hämähäkkikävely rappusia alas, sekä leffa päättyy tylymmin, papin jäädessä tuijottamaan alas portaikkoa jossa Karras menetti hengensä.
12.11.2008 21:54
Taannoinen tehotuotantokampanja osoitti koko eläintuotannon mädännäisyyden, mädännäisyyden joka ulottuu, niin eläinten hyvinvoinnista vastuussa olevien viranomaistahojen, kuin korkeimpien päättäjien riveihin.
Näille ihmisille tuotantoeläimet ovat pelkkää materiaa, joiden elämän arvo mitataan vain ja ainoastaan rahassa, totuus eläinten hyvinvoinnista ei merkitse heille hevonvittua.
Ja nämä (ex)juntit nielevät mukisematta kaiken sen hölynpölyn ja paskan jonka virallinen puoli ikinä vain keksiikin tarjota.
Eli tässä tapauksessa norjalaisten eläinystävien kuvaamissa pätkissä ei esiinny jalattomia, silmättömiä ketunpoikasia, vaan vain väritettyä propagandaa ja valetta.
Emme näe apaattisia ja vammautuneita villieläimiä paskaisissa häkeissään tai pakkoliikkeitä toistavia, mielensä kadottaneita luontokappaleita, vaan vain laillisen elinkeinon, jonka arvostelija leimataan sumeilematta kettutytöksi, tai vaikka talonvaltaajaksi, pääasia, että demonisoimalla eläintuotannon kritisoijat vaiennetaan se hiljainen ääni päässä joka kysyy - entä jos tämä ei olekaan oikein? Entä jos kyse olisi koirista? Entä jos joku pitäisi omaa rakasta koiraani ankeassa ja ahtaassa häkissä koko elämänsä ajan vailla mitään virikkeitä tai aihetta iloon.
12.11.2008 21:33
Koska kykysi argumentoida on tuota luokkaa, niin toivon tosiaan, että se siitä.;)
On se vaan niin ihmeellistä, että eläinsuojelu- ja oikeusjärjestöt toimivat eläinten puolesta... kyllä siinä on jotain arveluttavaa.:D
Uskottavuuden kannalta olisikin parasta, että aktivistien sijaan tämän videon olisi toimittanut julkisuuteen joku sellainen taho jota ei kiinnosta eläimet, niiden olojen kuvaaminen, kritisointi tai ylipäänsä mikään, ei siis mikään... mutta jostain hiton syystä nämä ihmiset eivät ole kovinkaan kiinnostuneita eläinten kohtalosta, saati sitten, että kyykkisivät kuukausikaupalla metiköissä kameroiden kanssa tarhaajia vältellen.
11.11.2008 22:14
Jos kuvattiin yli sadalla tarhalla ja ne edustivat n.20 prosenttia maan turkistarhoista voit laskea montako niitä Norjanmaalta löytyy, ei taida sormet riittää.;)
Ja MITÄ hittoa tällä(kin) on tekemistä turkistarhaiskujen kanssa??
"kettutyttö- tai turkistarhaiskukortti" on hyvä kaivaa esiin aina silloin kun joku ottaa puheeksi tarhauksen eettisyyden ja omat argumentit ovat vähissä, tällöin itse aihe, eli laillistettu villieläinten rääkkäys jää helposti pelkäksi kuriositeetiksi, "kunnon ihmisten" kilpaillessa siitä kuka tuomitsee iskut jyrkimmin, eli kyse on silkasta pelkurimaismaisesta keskustelun harhaanjohtamisesta, silmänkääntötempusta!
Jottei tämän avauksen kohtalona olisi toimia vain pelkkänä iskujen tuomitsemistopicina, toivoisin, että ne jotka haluavat aidosti keskustella ja väitellä turkistarhauksen epäkohdista jättävät "EVR-kortin" taskuunsa ja puhuisivat itse aiheesta - jos vain teillä suinkin on munaa siihen?:)
11.11.2008 18:51
Mitä kummaa tuossa on?
Onhan vieläkin yleisesti vallassa käsitys/myytti siitä, ettei kala tunne kipua.
11.11.2008 15:31
Jos mun puolimielivikaiset avaukset mielenvikaisine avautumisineen ja Butthole Surfersit ei onnistu herättämään edes paria hämmentynyttä kommenttia ei voi todeta kuin, että joko punk is dead, tai mä en ole punk!
Eikö tämä S24:n avohoitokeskustelufoorumi olisi ihanteellinen paskanjauhamisympäristö juuri sen luoman kontrastin vuoksi?
Eikö tämä korniakin kornimpi suomi24 voisi kätkeä sisälleen edes yhden helmen - tämän punk-foorumin?:'(
10.11.2008 16:37
Zombieleffojen yksi olennainen tarkoitus on saada katsoja tuntemaan itsensä eläväksi, ei zombiksi, niin kuin tämä paska, paska, paska, paska, paska!!!
Ajatus, että kalkkunafilmi syntyisi kun vedetään vain kaikki äärimmäisen vituralleen on tuhoontuomittu idea.
10.11.2008 16:19
Kiinan harjoittama yhden lapsen politiikan ansiosta kiinalaisia on hitosti vähemmän kuin ilman tuota kieltoa.
Käytännössä keinot yhä demokratisoituvassa maailmassa taitavat olla vähissä, eli...
http://www.youtube.com/watch?v=3buPtzmfIu4
Heitänkin vastakysymyksen, millä tavoin ihmisten määrää saataisiin rajoitettua, muuten kuin syntyvyyttä rajoittamalla, tai kolmannella maailmansodalla?
Elintason nousu kolmansissa maissa on hyvä syntyvyyden rajoittaja, mutta luonto ei yksinkertaisesti kestä miljardeja uusia länsimaalaisia kerskakuluttajia.
09.11.2008 11:53
Ei tätä mun vajaata listausta voi varsinaisena rakkauselokuvalistana pitää, mutta näissä kaikissa näyttelee tuo "pitkitetty esileikki" tärkeää osaa.
Viimeinen Tango Pariisissa - Eli kuka vie ja kuka vikisee?
Vapaa tahto - Onko sitä mielikuvituksemme ja ihanteidemme ulkopuolella?
Blade Runner - Rakkaus elämään...
Hana-Bi - tekee kipeää...
Brazil - mutta onneksi on Gilliam!
Hullu Pierrot - Petolliset naiset, femme fatalet tai jotain.
Leaving Las Vegas - Rakkaus on huono viinan korvike.
kuka Pelkää Virginia Woolfia? - Mä!
Spoorloosta en mainitse koska olen mainostanut tuota mestariteosta jo liiankin kanssa!
07.11.2008 19:19
"Mites niitä sitten saataisiin karsittua vähän vähäisemmäksi? Lähinnä tuo ihmisten määrän vähentäminen kiinnostaisi?! Metsästys?!"
Metsästysvahingoja sattuu niin harvaan, etten pitäisi sitä kovinkaan merkittävänä lajimme lukumäärän vähentäjänä.
Kiina on yksi esimerkki melko toimivasta ihmispopulaation kasvun rajottamisesta.
06.11.2008 16:36
"Jos syö lihaa valikoiden niin sitten syö, miksi kummassa siihen pitää jonkinlainen kasvissyöjä-liite tunkea? Pitäisikö tässä alkaa kutsua itseään "täys-absoluuttis-vegaaniksi" etten aiheuta hämmennystä näiden kalaa/kanaa syövien vegaanien jäljiltä..."
Näkisin siinä myös jotain positiivista, että ihmiset haluavat kategorioida itsensä lihisten verisen maailman ulkopuolelle.
Ehkäpä kasvissyönti edustaa näille "osapäivävegeille" jotain hyvää ja tavoittelevisen arvoista asiaa.
Itsekin kutsun itseäni virheellisesti ja valheellisesti vegaaniksi, vaikka mulle käy hunaja, käytetty villa- ja nahkavaate, sekä silloin tällöin myös suklaapatukat.
Mut' suklaapatukoista mä saan voimia ja energiaa taistella paremman ja vegaanisemman tulevaisuuden puolesta silloin kun pipoa oikein kiristää.:)
05.11.2008 23:19
Leaving Las Vegas:'(
Ehkä paras alkoholistikuvaus ikinä, ja koskaan.
http://www.youtube.com/watch?v=J4Rw7OZGb6A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2Nb5eDGxo9I&feature=related
05.11.2008 21:37
Mä en varsinaisesti lukeudu luonnonsuojelijoihin, mutta voinen silti tuoda esille omat kantani tähän kysymykseen.
"Mikä on luonnonsuojelijoiden mielipide metsästyksestä?"
Parempi tapa hankkia paisti kuin asioiminen lihatiskillä.
"Entä hirvikolareiden määrän kasvusta sekä citykarhuista?"
Liikaa autoilua, liikaa ihmisiä.
Ja niissä paljon puhutuissa hirvikolareissa, sekä citykarhujen ja ihmisten kohtaamisissa eläin on yleensä se osapuoli jolta menee henkikulta.
04.11.2008 16:41
Aidontuntuisista realistisista kauhusarjamurhaajaleffoista mainitsisin mm.
Henry Lee Lucasin, joka pureutuu syvemmälle ihmismielen pimeisiin syövereihin kuin juuri mikään muu aihealuetta käsittelevä elokuva.
Spoorloos ei ole varsinainen kauhuleffa vaan pikemminkin puhdas trilleri, mutta mainittakoon se kuitenkin siitä syystä, että se onnistuu muuttamaan turvallisena pitämämme arjen silkaksi painajaiseksi, kauhuksi.
Romeron Martin ei tarjoa varsinaisesti mitään pätevää psykologista selitystä tämän modernin "vamppyyrin" käytökselle, mutta ilman teräviä kulmahampaitakin ihmisestä kasvaa oikeissa olosuhteissa verta janoava peto.
Psycho esittelee sympaattisen ja ujon nuorenmiehen jolla on mieli "hiukan" nyrjähtänyt, mutta helkutin puhtaat kylpyhuoneet motellissaan.
Ted Bundyn ansioksi luettaneen se, että elokuva onnistuu luomaan melko uskottavan kuvan siitä mihin sairaus ja luonnevika nimeltä sosiopatia pahimmillaan johtaa - itse elokuva on harmittavan epätasainen.
Kuriositeettina mainittakoon, että suurin osa sarjamurhaajista on sunntautunut puoluekentällä oikealle - eli kuten tiedetään sydän sijaitsee vasemmalla puolella.:D
01.11.2008 15:24
Kaipa sen liioitellun showpersoonan takaa löytyisi muutakin kuin se tuntemamme kusta juova, paskaa ahnehtiva ja siinä kieriskelevä "anti-ihminen" jos vain etsisi.
Mutta jokainenhan muokkaa itsensä omaksi kuvakseen, se miten paljon ihminen voi pettää itseään tullakseen itsekseen on eri asia, mutta ainakin GG asteli polkunsa valittamatta - valittajista ei tykkää kuin Jumala.
Ps. Beatles rules.:)
31.10.2008 16:17
Saw ja Ringu hittoon.
Näille tarjoaisin sijat 85 ja 89.
Enkä oikeastaan Uhrilampaitakaan kovin korkealle noteeraisi.
30.10.2008 22:31
Täytyykin joskus katsoa Saksalaisversio aiheesta, elokuva Cannibal, josko se olisi vähän "lihaisempi" tulkinta samasta aiheesta - ainakin Elitistin arvostelun mukaan on.
Merkillepantavaa näissä aidoissa kannibaalitapauksissa on niiden vahva kytkös seksuaalisuuteen - kyl' mäkin upottaisin hampaani mielummin kauniin naisen peppuun kuin läskin miehen karvaiseen pakaraan.
Paras vakava "kannibaalifilmi" on mun mielestä Greenawayn Kokki, Varas, Vaimo ja Rakastaja.
30.10.2008 22:18
Missäs luuraa The Texas Chain Saw Massacre, prkl?
Painajainen Elm Streetillä on turhaan listalla.
No, loihan se kauhuikonin, mutta itse elokuva on kovin keskinkertainen.
Muuten silmiinpistävää oli ison budjetin leffojen edustus listassa, koska tosiasiassa parhaat kauhut ovat lähes poikkeuksetta pienen rahan tekeleitä.
Hardyn Wicker Manin löytyminen kärkisijoilta on iloinen yllätys, sillä kovin aliarvostettuna tämä merkkiteos on yleensä listauksissa esiintynyt.
Ja Psycho? - Jos kerta Alien menee kauhusta niin kyllä tämäkin.
30.10.2008 22:05
Sanoisinpa, että Henry Lee Lucas.
30.10.2008 16:00
Ei sillä väliä kuinka se kirjoitetaan, kunhan yli 18-vuotiaat kääntävät Teemalle joulukuun kahdeksas, naposteltavan kera totta kai.;)
29.10.2008 18:18
9 / 48