En tiedä tiedättekö sellaista ruokalajia jota tarjotaan itämaissa herkkuna ja tuoreustakuulla, mutta siinä kala nyljetään elävänä ja paistetaan kuumalla pannulla jotta kala on tuoreustakuuna vielä hengissä tarjottaessa.
Ei ole kiva katsoa kalan haukkovan kiduksia kun kyljet on paistettu ja sisäelimet poistettu.
Japanilaiset kuulemma arvostavat kun kala on tuoretta.
Hyi helvetti mitä kidutusta.
kiinalaiset kokit
4
686
Vastaukset
Mitä kummaa tuossa on?
Onhan vieläkin yleisesti vallassa käsitys/myytti siitä, ettei kala tunne kipua.- Hapsu..
ravutkaan tykkäävät kylvystänsä, kiinassa on todella huonot ihmisoikeudet, en usko että jos ihmiset eivät jaksa kiinnostaa niin tuskin heitä kiinnostaa pätkääkään eläinten oikeudet!
- Cobra 8
Muistuu tässä mieleen omakohtainen kokemus uunilahnan laitosta. Annoin lahnalle nuijasta päähän, jolloin se taintui. Tämän jälkeen perkasin sen tavalliseen tapaan. Perkaamiseen kuului myös pään katkaisu heti suomustuksen jälkeen. Kas kummaa, kun olin saanut mausteet sisälle ja kalan uuniin, alkoi sen päivänen lätkytys, kun lahna pyrstöllään paukutti uunipeltiä. Se mitä se päätön kala tunsi, en osaa tarkalleen arvioida, mutta luulisin kyseessä olevan jonkunmoinen hermostoon perustuva refleksi ja tuntoa tällä nimenomaisella kalalla ei tässä kohden ollut.
- maalaistollo
ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun ovat peratut ja suolatut ahvenet alkaneet jääkaapissa pomppia. Ilmeisesti jotain lihasjännityksiä tai sellaisia. Joskus sitä selvittelin mistä johtuu mutta ei tahdo oikein enää muistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450