Vapaa kuvaus

Aloituksia

147

Kommenttia

2529

1. ja joulukuusi on laatikossa odottelemassa ensi joulua.
    Jätin vaan adventtikyntteliköt ikkunoille.
    Katson että joulu on ohi minun kohdaltani.
    Koska kinkku jäi ostamatta reissuun lähtökiireissä
    niin ostin nyt ja hyvältä maistuu!

Vegetaarisen ruokavalion ja hikoilun ansiosta
    laihduin pari kiloa, on otettava takaisin ... :-)
  2. Suurista onnettomuuksista, "läheltäpiti"-tilanteista selvittyään, kuolemantapauksien jälkeen jne.
    ihminen alkaa miettiä viimeisiä, edeltäneitä hetkiä, viimeisiä sanoja ja puheita, jotka
    jälkikäteen tuntuvat niin kohtalon johdattamilta ja merkityksellisiltä.

Itse olen muistellut viimeistä iltaa ystävieni seurassa hotellin ravintolassa.
    Olimme pukeutuneet parhaisiimme, Sriyanilla oli kaunis sari päällään, minulla sininen kaftaani
    ja molempien hiuksissa tuoksuvat aralian kukkaset.
    Ravintolassa oli "elävää musiikkia", trio kierteli pöydästä pöytään vieraita viihdyttämään.

Sriyani halusi laulaa heidän kanssaan omalla kielellään ja muusikoista se oli erityisen mukavaa.
    Sriyani ja orkesteri säteilivät ja yhteistyö sujui loistavasti!
    Kiittelimme musiikkoja kädestä pitäen ja toivoimme
    että voisimme tavata seuraavalla kerralla kun palaamme Sri Lankalle.
    Heitä ei varmaankaan enää ole...

Ravintolasta siirryimme uima-allasalueelle, missä oli kulttuuri-ilta.
    Kuu paistoi pimeässä illassa, soihdut valaisivat aluetta ja kuvastuivat veden pinnasta,
    "tulikärpäset" loistivat ja taustalla pimeässä pauhasi Intian valtameri, jossakin kaukana merellä tuikki kalastusveneitten valot, melkein olisi voinut kuvitella jonkun kaupungin valoiksi, niin paljon kalastusveneitä oli merellä.
    Katselimme sri lankalaista tanssiesitystä, soihtu-showta, pantomiiniä ym. ja nautimme lämpimästä illasta ja hyvänolon tunteesta...

Profiilissani on mottona: Elä tänään, huomenna voi olla myöhäistä...
  3. eivät ensimmäisenä tulleet mieleen kun kävelin joka päivä rantaa pitkin ihanan valkoisessa hiekassa ja Intian valtameren aallot huuhtoivat varpaitani...
    Mutta vahingosta (ehkä) viisastuu.
  4. Emme ole vieläkään saaneet yhteyttä sri lankalaisiin ystäviimme... Mutta jos tuo hyökyaalto pyyhki Sri Lankan etelärannikkoa pitkin, niin hotellia, missä asuin, ei enää ole. Mereen oli matkaa 10-15 m.

Minulla oli kummallinen "kuulohäiriö" (tinnitus) hotellissa, uskoin sen johtuneen ilmastointilaitteitten huminasta.
    Kuulin erilaisia musiikkikappaleita! Pari päivää soi korvissani hyvin tunnettu, alkuperältään ruotsalainen, hengellinen sävelmä (O, store Gud) jonka mm Elvis on laulanut levylle!
    Kerroin hotellissa ystävilleni, että ei haittaa jos oikeasti saan tinnituksen, jos saan kuulla musiikkia koko ajan jonkin yksitoikkoisen äänen sijaan!
    Luin äsken laulun tekstin ja kylmät väreet kävi... Aivan kuin olisi saanut ennakkovaroituksen/muistutuksen jonkun suuremman voimista, vaikka en itseäni uskovaisena pidäkään.

Kun tapasimme Estonian viimeisellä matkallaan ja äitini päivitteli laivan kokoa, niin sanoin että se on uiva ruumisarkku, siihen laivaan en koskaan menisi! Tokaisuni oli todempi kuin tarkoitinkaan.

Pieneltä tuntuu matkalla hankkimani vaivat.
    Colombon lentokentällä sattui eräs matkustaja tönäisemään kantapäähäni kärryllään. Kantapäähän tuli haava ja jalkaterä turposi hetkessä elefantin jalan kokoiseksi ja muuttui "mustelmaksi". Eilen aamulla oli koko pohje turvoksissa ja hellä, pelkään että se on veritulppa, tavallinen vaiva pitkän lentomatkan jälkeen.

Toinen matkamuisto on hiekkakirput, joita olen tuonut mukanani. Tuskin 1 mm:n kokoinen kärpänen, joka porautuu ihoon kuin punkki ja munii ihon alle.
    Nämä vaivat kyllä kestää kun tietää että henki vielä pihisee...