Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
147
Kommenttia
2529
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Palstat on täynnä tahallisia toistoja ja massalevitettyjä viestejä ja lenkkejä.
Julian huolet ovat hänelle suuria asioita, kun on varovaisesti alettava testaamaan isojen maailmaan kurkistamista!
Lasten huolet on otettava vakavasti ja olet ymmärtänyt sen. Ihana asia että lapsenlapsesi luottaa täysin vaariinsa ja hänen apuunsa ja ymmärtämiseensä!
Löytyikö sopivan kiiltävää huulipunaa?
04.01.2005 14:43
ja joulukuusi on laatikossa odottelemassa ensi joulua.
Jätin vaan adventtikyntteliköt ikkunoille.
Katson että joulu on ohi minun kohdaltani.
Koska kinkku jäi ostamatta reissuun lähtökiireissä
niin ostin nyt ja hyvältä maistuu!
Vegetaarisen ruokavalion ja hikoilun ansiosta
laihduin pari kiloa, on otettava takaisin ... :-)
04.01.2005 13:16
kun näen että edellinen viestini meni väärään
paikkaan, piti laittaa tuonne hännille.
Ehkä SkillaNin kirjoittama sana "lasagne"
viestissään sai sormeni refleksinomaisesti
jatkamaan kinkkuteemalla :-D.
04.01.2005 09:08
Ennenkuin tämä Juttutupa on punaisessa tilpussa niin tämä täti vetää ison
joulukinkun uunista...
En voinut vastustaa kiusausta kun olin eilen kaupungilla
ja näin että joulukinkut on alennusmyynnissä!
Ostin ison kinkun ja nyt odotan vesi kielellä sen valmistumista.
Keittiöstä leijuu herkulliset tuoksut nenuuni.
04.01.2005 09:03
Katsoin eilen illalla uutisia, missä kerrottiin
Thaimaassa elefanttien olleen rauhattomia ja sanottiin töräytelleen kärsällään
muutama tunti ennen kuin aallot saavuttivat rannikon.
Tuntia ennen katastroofia niitä ei enää pidätellyt mikään, vaan ne lähtivät
juoksemaan vuoristoa kohti, turistien ratsastamina.
Niin pelastui moni turistikin.
Joku asiaintuntija sanoi, että ilmeisesti elefanteilla on joku ultraäänien
tunnistamiskeskus, joka ilmoittaa uhkaavasta vaarasta.
04.01.2005 07:55
missä mainitaan :-)
Ei vielä nukku-Mattia näy, joten päätin pistäytyä tuvalla kurkkaamassa onko muita vielä liikkeellä.
ZOZ, kuinka sun tentit on menneet? -
Olet varmaankin kiitollinen meille mummuille, jotka olemme tukeneet noissa C++ "läksyissä", meillähän nämä hommat on hanskassa, vaikka välillä onkin hanskat hukassa! :-) ;-)
Joskus sitten, kun olet uraputkessa, voit muistella meitä täällä Juttutuvassa... Muuten, olen huomannut että kaikilla "nörteillä" on yhteistä tuo suun venyttely (=haukottelu), alituinen väsymys.
Veljeni poika, joka kuuluu juuri tuohon "nörtti-rotuun", tuli jouluksi kotiin Lontoosta, on haukotellut koko ajan, sukeltaa välillä peiton alle ja nukkuu, nukkuu, nukkuu vaan! Voi sitten kertoa kavereilleen, että on käynyt kotona nukkumassa.
Sinäkin noita korvatyynyjä tunnut kaipailevan...
No hyvää yötä nyt vaan kaikille yökyöpeleille,
eli niinkuin exäni sanoi: "Hyvä jöötä, jököpeli", kun ei suomen kieli oikein suussa taipunut.
03.01.2005 23:58
Muutama päivä kotiin tulon jälkeen aloin todella käsittää mistä katastroofista olen selvinnyt ehjin nahoin.
Mieliala vaihtelee itkukohtauksista kaikkia ja kaikkea ajatellessa, kiitollisuuteen että olen turvallisesti kotona.
Kuulin ystävättäreltäni, joka on saanut yhteyden sukulaisiinsa Sri Lankalla ja jotka ovat lukeneet lehtiä, katsoneet paikallisia TV-uutisia ja jopa käyneet paikan päällä, että ainoastaan yksi ihminen (valkoihoinen turisti) oli pelastautunut hotellin katolle, kaikki muut ihmiset joutuivat virran vietäväksi hotellissa missä asuin...
Olen nähnyt painajaisunia. Uin kaikenmaailman roinan keskellä, tarraudun seiniin ja herään kun rutistan tyynyä rystyset valkoisina.
Onneksi on ystäviä, jotka ovat pitäneet tiiviisti yhteyttä ja on ystäviä, joilla on ammattitaitoa auttaa kriisissä olevia. Siinäkin mielessä olen onnekas ja edellytykset omasta (pienestä) kriisistä selviämiseen ovat käden ulottuvilla.
Toivon että kaikki ne, jotka todella ovat kaiken kokeneet, saisivat parhaan mahdollisen tuen kotiin päästyään. Samoin omaiset, jotka ovat eläneet ja elävät epätietoisuudessa.
02.01.2005 08:31
sama jurina hallitusta ja viranomaisia kohtaan.
Täällä Ruotsissa vaaditaan jo hallituksen eroamista kun eivät ole toimineet riittävän nopeasti.
Ulkoministeri meni kaikessa rauhassa teatteriin,
joku toinen vietti jouluvapaatansa, Perssonilla itsellään taisi olla pitkien unien tarve ja olla höllötti kaikessa rauhassa kotonaan.
Vasta nyt ovat ensimmäiset hallituksen järjestämät koneet matkalla hakemaan loukkaantuneita ruotsalaisia kotiin. Matkayhtiöt ja jotkut työnantajat, kuten Volvo, ovat lähettäneet ylimääräisiä koneita hakemaan ruotsalaisia. Yhteistyösopimus on myös mm Suomen, Norjan ja Saksan kanssa.
Kun Suomi oli jo lähettänyt ensimmäiset koneet ja kenttäsairaaloita onnettomuuspaikoille, jahkaili Ruotsin hallitus vielä, eikä uskonut että tilanne on niin vakava kuin sanottiin.
31.12.2004 16:57
kaikille juttutupalaisille!
Tämä uudenvuoden aatto tulee vietettyä hyvin hiljaisesti, ilman shampanjaa ja rakettien räiskettä.
Katselin eilen illalla TV:stä kauheita kuvia juuri alueelta missä olin, Sri Lankan pahimmin tuhoutunutta aluetta, joten ei ole aihetta juhlia.
Toivon, että tuosta katastroofista on ainakin se hyöty, että ihmisten ajatusmaailma laajenee käsittämään tämän elämän katoavaisuuden.
Toivotan valoisaa uutta vuotta 2005!
31.12.2004 10:16
Niitä on nyt Pohjanmeren rantavesissä....
31.12.2004 10:05
on paratiisi niinkauan kuin kaikki on hyvin.
Mutta paratiisista saattaa tulla yhtäkkiä helvetti, niinkuin monessa muussakin asiassa täällä elämässä.
30.12.2004 13:23
toivepussistasi! Olen, niinkuin huomaat, hiukan jälkiporukoissa juuri nyt.
Toivotan itsellesi hyvää uutta vuotta ja antoisia keskusteluja Suomi24:llä!
29.12.2004 14:10
Suurista onnettomuuksista, "läheltäpiti"-tilanteista selvittyään, kuolemantapauksien jälkeen jne.
ihminen alkaa miettiä viimeisiä, edeltäneitä hetkiä, viimeisiä sanoja ja puheita, jotka
jälkikäteen tuntuvat niin kohtalon johdattamilta ja merkityksellisiltä.
Itse olen muistellut viimeistä iltaa ystävieni seurassa hotellin ravintolassa.
Olimme pukeutuneet parhaisiimme, Sriyanilla oli kaunis sari päällään, minulla sininen kaftaani
ja molempien hiuksissa tuoksuvat aralian kukkaset.
Ravintolassa oli "elävää musiikkia", trio kierteli pöydästä pöytään vieraita viihdyttämään.
Sriyani halusi laulaa heidän kanssaan omalla kielellään ja muusikoista se oli erityisen mukavaa.
Sriyani ja orkesteri säteilivät ja yhteistyö sujui loistavasti!
Kiittelimme musiikkoja kädestä pitäen ja toivoimme
että voisimme tavata seuraavalla kerralla kun palaamme Sri Lankalle.
Heitä ei varmaankaan enää ole...
Ravintolasta siirryimme uima-allasalueelle, missä oli kulttuuri-ilta.
Kuu paistoi pimeässä illassa, soihdut valaisivat aluetta ja kuvastuivat veden pinnasta,
"tulikärpäset" loistivat ja taustalla pimeässä pauhasi Intian valtameri, jossakin kaukana merellä tuikki kalastusveneitten valot, melkein olisi voinut kuvitella jonkun kaupungin valoiksi, niin paljon kalastusveneitä oli merellä.
Katselimme sri lankalaista tanssiesitystä, soihtu-showta, pantomiiniä ym. ja nautimme lämpimästä illasta ja hyvänolon tunteesta...
Profiilissani on mottona: Elä tänään, huomenna voi olla myöhäistä...
28.12.2004 11:19
oli minullakin tänä aamuna mielessä, kun laittelin itselleni
aamiaista turvallisessa kodissani, katselin TV-uutisia ja ajattelin,
kuinka moni on ilman kotia ja omaisiaan, kuinka moni
ulkomaalainen ei enää koskaan pääse kotiin.
En vieläkään voi käsittää kuinka hilkulla
oli oma henkeni!
Luin eilen illalla iltalehdestä nimetyistä alueista, jotka ovat
huuhtoutuneet mukana, mm alue missä itse olin.
28.12.2004 10:31
Suomalainen sanoitus lauluun, joka kaikui korvissani tinnituksena pari päivää Sri Lankalla:
Oi Herrani, kun katson maailmaasi,
kaikkea, minkä sanallasi loit,
sen kaikki langat otit hallintaasi,
ravinnon, hoivan luoduillesi soit,
sielussa kaikuu kiitos loputon:
Hän suuri on, hän suuri on!
Sielussa kaikuu kiitos loputon:
Jumala suuri, suuri on.
Kun ukkosmyrskyn, vetten pauhun kuulen
ja näen salamoiden leiskunnan,
pisarat aistin, tunnen sadetuulen
ja lupauksen kaaren loistavan,
sielussa kaikuu...
Kun kesätuuli niityn yllä kulkee,
lähteellä kukkatuoksu leviää,
kun syvä metsä minut syliin sulkee,
kun kuusikossa rastas viheltää,
sielussa kaikuu...
Ja Sana kertoo, kun sen aarteet tutkin,
vain suuruudesta Herran ihmeiden,
Kansaansa hän on vienyt, kantanutkin,
taistellen halki tuskan, kiusojen.
Sielussa kaikuu...
Kun syyllisyys ja synti painaa mieltä,
armoa, rauhaa painun pyytämään,
hän vapahtaa, hän auttaa harhatieltä
ja eksyksistä uuteen elämään.
Sielussa kaikuu...
Nyt silmät himmeästi nähdä voivat,
vaan kerran katson Herraa kasvoihin.
Kun ikuisuuden kirkkaat kellot soivat
ja saapuu viimein rauha sapatin,
taivaassa kaikuu kiitos loputon:
hän suuri on, hän suuri on,
taivaassa kaikuu kiitos loputon:
Jumala suuri, suuri on!
28.12.2004 10:21
matkaani viikolla, mutta en saanut vaihdettua lentolippua ja hotellikin oli täynnä vieraita
uudenvuoden yli....
Onnekkuus on lievä sana kohdallani.
27.12.2004 11:38
eivät ensimmäisenä tulleet mieleen kun kävelin joka päivä rantaa pitkin ihanan valkoisessa hiekassa ja Intian valtameren aallot huuhtoivat varpaitani...
Mutta vahingosta (ehkä) viisastuu.
27.12.2004 11:35
oli varmasti liikaa sille leopardille jonka tapasin safarilla. Se luikki varjoon kun näki minut :-) Oli vaan haukottelevinaan välinpitämättömästi!
27.12.2004 11:31
Emme ole vieläkään saaneet yhteyttä sri lankalaisiin ystäviimme... Mutta jos tuo hyökyaalto pyyhki Sri Lankan etelärannikkoa pitkin, niin hotellia, missä asuin, ei enää ole. Mereen oli matkaa 10-15 m.
Minulla oli kummallinen "kuulohäiriö" (tinnitus) hotellissa, uskoin sen johtuneen ilmastointilaitteitten huminasta.
Kuulin erilaisia musiikkikappaleita! Pari päivää soi korvissani hyvin tunnettu, alkuperältään ruotsalainen, hengellinen sävelmä (O, store Gud) jonka mm Elvis on laulanut levylle!
Kerroin hotellissa ystävilleni, että ei haittaa jos oikeasti saan tinnituksen, jos saan kuulla musiikkia koko ajan jonkin yksitoikkoisen äänen sijaan!
Luin äsken laulun tekstin ja kylmät väreet kävi... Aivan kuin olisi saanut ennakkovaroituksen/muistutuksen jonkun suuremman voimista, vaikka en itseäni uskovaisena pidäkään.
Kun tapasimme Estonian viimeisellä matkallaan ja äitini päivitteli laivan kokoa, niin sanoin että se on uiva ruumisarkku, siihen laivaan en koskaan menisi! Tokaisuni oli todempi kuin tarkoitinkaan.
Pieneltä tuntuu matkalla hankkimani vaivat.
Colombon lentokentällä sattui eräs matkustaja tönäisemään kantapäähäni kärryllään. Kantapäähän tuli haava ja jalkaterä turposi hetkessä elefantin jalan kokoiseksi ja muuttui "mustelmaksi". Eilen aamulla oli koko pohje turvoksissa ja hellä, pelkään että se on veritulppa, tavallinen vaiva pitkän lentomatkan jälkeen.
Toinen matkamuisto on hiekkakirput, joita olen tuonut mukanani. Tuskin 1 mm:n kokoinen kärpänen, joka porautuu ihoon kuin punkki ja munii ihon alle.
Nämä vaivat kyllä kestää kun tietää että henki vielä pihisee...
27.12.2004 10:34
arpapeliä...Tänään tuntuu kuin olisi saanut
suurvoiton...että kiitos vaan onnitteluistasi!
26.12.2004 19:00
114 / 127