Toivepussi.

fiiuliN

Täällä hiljaisuuden yksinäisyydessä muistelin palstalla kirjoittelevia ja ajattelin
lähettää sinne pienen punaisen lahjakäärön, samalla toivoen jokaisen voivan tämän palstan keskuudessa jonkunlaisen käärön toinen toisellensa luovuttaa.
Muutamia muistamiani nikkejä mainiten, omia toiveitani heille tässä hyvin toivotuksin jakelen.

Anulle ensiksikin, toivoisin sinulle uutta vahvaa sydäntä ja sen mukana tuomaa elämisen voimaa.
Sinulle antamani käärö sisältää lämpimiä ajatuksia jokaisen elämäsi uuden päivän kohdalle.
”Sydämessä säilyvät tärkeimmät asiat”.

Skinnan;lle myöskin voimia, Juttutuvan ylläpitämiseen jaksavuutta ja mielenkiintoa.
Annan sinulle taikapussin jonka toivon sisältävän ystävyyttä ja rakkautta ja vahvaa itsetuntoa.
”Älä pelkää epäonnistumista, sillä sekin on vain yksi kokemus lisää”

Kirjar;lla onkin jo paljon tietoa ja osaamisen taitoa, mutta lisä ei ole koskaan pahitteeksi.
Siksipä lähetänkin sinulle lahjakäärössä olevia enkeleitä jotka antavat voimaa luomisen kyvyillesi., ja ylöspäin pyrkimistä sisukkaasti saamillasi eväillä.
” Paratiisin lintu laskeutu vain kädelle, joka ei yritä napata sitä”

Señora Lyyli on myös pitkään palstalla oleskellut (ehkä pisimpään, en tiedä). Hänelle toivon mitä nautittavimpia koti-iltoja perheensä parissa. Jehu-pojan kasvamisesta saatavia riemunhetkiä vielä monien vuosien ratoksi.
Samoin kirjoittamiseen jaksamista tänne palstalle jokaisen niitä haluavan luettaviksi. Elämän myönteisyyttähän sinulle jo onkin kertynyt aikojen saatossa joten toivon niistä saavan osansa niin moni kuin on mahdollista.
”Joka on onnellinen, tekee toisetkin onnellisiksi”

Mummelinkin muistan. Saakoon hän enemmän myös tätä palstalla käymisen intoa lukemisineen ja kirjoituksineen, joita liian moni on harventanut. Myös ulkomailla olevat ystävänsä toivon muistavan useasti sinua täällä kotimaassa. Ja toivottavasti se rullatuolikin on saanut jo jäädä kohdallasi menneisyyteen ja siitä johtuen toivon kävelysauvojen kopisevan vielä pitkään, pitkään .
”Motivaatio sytyttää sydämen tulen, joka saa sisäiset voimat liikkeelle”.

Lokari ystävälle siellä toisella puolella maapalloa toivon kaikkea jaksamista ja paljon voitto-onnea kaikessa missä sitä tarvitaan. Toivon muistamistakin
”Hallussasi on hyveen lähde joka pulppuaa aina, jos sitä jatkuvasti perkaat”.

Ruuneperi, joka ensimmäisenä palstalle tullessani, kannustit minua kirjoituksissani, Sinulle toivon lämmintä kaunista Espanjan hehkua ja vaikka kaunista Senjoriittaakin, mutta kuitenkin lähinnä toivon sitä että muistat meitä suomen friidujakin.
”Hiljaisuuteen sanojen välillä kätkeytyvät suurenmoisimmat kokemukset”.

Hajupoika, sinulle annan suuren pusillisen ilon siemeniä. Tietoa sinulla on aivan liikaakin, ja toivonkin sinulle lahjaa, joka antaisi sinulle taidon jakaa tuota tietoasi meille vähän tietämättömimmillekin. Toivon myöskin kaikkea mahdollista apua itsellesi ja ympäristöllesi, missä sitten luuraatkin.
Tätä lausetta olen ehkä sinulle ennenkin toitottanut ”Hyvä sana sammuttaa enemmän liekehtivää tulta, kuin ämpärillinen vettä” ja ”Eniten tarvitsemme elämässä ihmistä, joka rohkaisee meitä tekemään sen minkä osaamme”.

SamPias , joka aina ystävällisesti kirjoittelet, käärööni en sitä pystynyt laittamaan, mutta pistin sinne toivomuksen että vielä saisit sen yhden kauniin hetken, jonka luulet itseltäsi vielä puuttuvan.
Toivon jonkun tulevan luoksesi ja sanovan: me teemme sen yhdessä, me nautimme tällä hetkellä siitä, mitä aiemmin emme ole vielä saavuttaneet.
”Hedelmästä on nautittava silloin kun se on kypsä, ja hyvästä onnesta silloin, kun se on läsnä”. Vielä toinenkin ”Jos asetat tunteelle rajat, silvot siltä siivet”

Mdk , sinä olet vahva henkilö, enkä tiedä mitä antaisin. Sinulle antamani käärön täytinkin innostuksen siemenillä jotka edelleenkin jaksaisivat itää siinä karussakin maaperässä joihin joudut niitä silloin tällöin kylvämään.
”Elämän kolhut eivät voi murtaa ihmistä, jonka sielussa palaa innostuksen tuli”.

Helena joka myöskin on tutukseni tullut, sinulle lähetän ruusuille tuoksuvan rasian, jonka sisältä pilkistää hempeän tyttömäisiä kuplia. Puhjetessaan nuo kuplat suitsuttavat sinulle ruusuisia ajatuksia jotka puolestaan kannattelevat sinua nyt matkoilla ollessasi kaikkien karikoiden ylitse takaisin tänne lempeyden laaksoon.
”Satumaa, se ei ole muuta kuin terveenjärjen aurinkoinen maaseutu”.

Saskia, olet jo kauan kaukaa kiertänyt tätä palstaa, siksi lähetänkin sinulle kaikkein hurmaavimman pyyntöni, Palaja takaisin, Sorrentoon.....
” Kaikki ajavat onnea takaa, mutta eivät huomaa , että onni onkin heidän kintereillään”

Pulla-ulla, klaara, exR, ellumari , teille kaikki yhteisesti lähetän toiveitteni käärön joka sisältää toivomuksen ; Pysykää mukana.
Tekonsa voi harkita, sanansa voi valita, mutta tunteeet kulkevat omia teitään , ja, Elämä ilman kyyneliä on kuin autiomaa ilman sadepisaraa.

Pyytäisin jokaiselta ymmärrystä tähänkin viestiin.

62

2774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämmin kiitos sinulle.
      Hiljaisuus antaa meille hyviä ideoita ilahduttaa toisiamme,sinä teit sen näin.

Toivon ,että lahjakääreesi toiveet toteutuisivat kohdallani,rakkautta tarvitsen,samoin ystäviä ja viimeisenä ,mutta ei vähäisempänä runsaasti itsetuntoa.

Annan sinulle pussin,missä on intoa ,halua olla täällä kirjoittelemassa,terveyttä ,hyviä unia , ja unelmia ,paljon haaveita ,pilvilinnoja,näin jaksamme tämän niin usein harmaana kulkevan elomme.
      Unelmat älköön koskaan kuole.

Kaikille toisille yhteisesti ,vanhimmasta ,nuorempiin (on ZOZ ),kaikkea hyvää.
      Toivon meidän osaavan keskustella niin ,että tuomme hyvän mielen jokaiselle,olemme ystäviä täällä palstoilla,virtuaallisesti, kuin iso suku.

Tätä tunnelmaa olemme pystyneet Juttutuvassa pitämään ja uskallan toivoa meille jatkoja näissä merkeissä.
      Minä ikävöin todella teitä kaikkia ystäväni täällä ja sydämmen lämmöllä ajattelen teitä jokaista tälläkin hetkellä.
      Olisitte lähelläni, antaisin jouluhalit jokaiselle.

• fiiuliN

En jaksa enää muuta kuin kiitos vastauksestasi, se oli hieno.

(Jotenkin minusta tuntui hassulta tuo Skinnan kun kirjoittelin , ja hassuhan se olikin. Pyydän virhettäni anteeksi.)

• ellumari
        fiiuliN kirjoitti:

En jaksa enää muuta kuin kiitos vastauksestasi, se oli hieno.

(Jotenkin minusta tuntui hassulta tuo Skinnan kun kirjoittelin , ja hassuhan se olikin. Pyydän virhettäni anteeksi.)

kauniista sanoistasi! Jokaiselle oli jotakin ja sattui kohdalleen.
        Minun mukavaa ,rakasta kummipoikaani et muistanut erikseen mainita, mutta Skillan korjasi senkin pikku epähuomiosi.
        ZOZ on ollut palstallamme päivän säde ja aurinko ja tässä mutkan kautta pyydän häneltä anteeksi liian kovaa kurin pitoani! En minä tarkoittanut aina sitä mitä sanoin. Oli vaan muuten huono päivä.
        Kiitos kun lähetit tuon sanallisen paketisi fiiuliN! Minä lähetän sinulle lämpimät terveiseni ja toivon, että voimme keskustella vielä kauan!
        Sinä itse olet persoona, pikkuisen salaperäinen, mutta luotettava, tuttu ja turvallinen.
        Lämmöllä ellumari

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

Minun mukavaa ,rakasta kummipoikaani et muistanut erikseen mainita, mutta Skillan korjasi senkin pikku epähuomiosi.
        ZOZ on ollut palstallamme päivän säde ja aurinko ja tässä mutkan kautta pyydän häneltä anteeksi liian kovaa kurin pitoani! En minä tarkoittanut aina sitä mitä sanoin. Oli vaan muuten huono päivä.
        Kiitos kun lähetit tuon sanallisen paketisi fiiuliN! Minä lähetän sinulle lämpimät terveiseni ja toivon, että voimme keskustella vielä kauan!
        Sinä itse olet persoona, pikkuisen salaperäinen, mutta luotettava, tuttu ja turvallinen.
        Lämmöllä ellumari

kummimamma. Samoin myös kiitokset fiiuliNille ja SkillaNille mukavista sanoista. Lämmittävät tänä kylmänä ja sateisena yönä.
        Samaan syssyyn kiitokset myös exR:lle, Maalaismiehelle, Lokarille, Ruuneperille, pullaullalle, kirjarille, ritulille and many many more....
        Jos joku tippui kyydistä niin tökkäskööt vaan...alkaa dementia vaivata...

Huomen osteskelemaan lahjoja...
        Kuulin muuten että myyvät Anttilassa hyvää tahota ja joulumieltä. Käympä ostamassa kympillä tusinan
        ja viskelen ympäriinsä.

Kyllähän sen nyt pikku ellumari tytteli ymmärtää ettei aina voi olla kivaa mukavaa. Enkä rupea kasvatusmetodejasi kritisoimaan. Ollaan kavereita jookosta ?

BTW, pukki on pelastettu ja matkalla takaisin kotio. Oli kuulemma lahjonut (en tiedä millä) vanginvartijansa.

T: Menninkäinen ZOZ

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

kummimamma. Samoin myös kiitokset fiiuliNille ja SkillaNille mukavista sanoista. Lämmittävät tänä kylmänä ja sateisena yönä.
        Samaan syssyyn kiitokset myös exR:lle, Maalaismiehelle, Lokarille, Ruuneperille, pullaullalle, kirjarille, ritulille and many many more....

Kuulin muuten että myyvät Anttilassa hyvää tahota ja joulumieltä. Käympä ostamassa kympillä tusinan
        ja viskelen ympäriinsä.

Kyllähän sen nyt pikku ellumari tytteli ymmärtää ettei aina voi olla kivaa mukavaa. Enkä rupea kasvatusmetodejasi kritisoimaan. Ollaan kavereita jookosta ?

BTW, pukki on pelastettu ja matkalla takaisin kotio. Oli kuulemma lahjonut (en tiedä millä) vanginvartijansa.

anteeksi!
        Tiedäthän, että minun on vaikea pyytää, mutta olen ollut kamalan surullinen kun haukuin sinua silloin pikkujoulun aikaan.
        Nyt on kaikki taas hyvin ja ollaan vähintäänkin kavereita!

Suukko!

• Lokari
        ellumari kirjoitti:

anteeksi!
        Tiedäthän, että minun on vaikea pyytää, mutta olen ollut kamalan surullinen kun haukuin sinua silloin pikkujoulun aikaan.
        Nyt on kaikki taas hyvin ja ollaan vähintäänkin kavereita!

Suukko!

Toivotan teille kaikille. HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!
        Terv: Lokari.

• exR
        ZOZ kirjoitti:

ja viskelen ympäriinsä.

Kiitos kiitoksista! Mitäs me tehtäisiinkään, jollei sinunlaisesi tähdenlento silloin tällöin pyyhältäisi ohi?
        Sitä hyvää tahtoa ja joulumieltä sinullekin! (Ostin samasta Anttilan tarjouksesta)
        Yrittäisit vaan sitkeästi ymmärtää meitä vanhoja!
        Siskolikalle tässä samalla toivotukset, pysy vaan omana itsenäsi aina, näitä 'sukulaisia' kun ei voi valita, niitä pitää vain sietää.

• fiiuliN
        ellumari kirjoitti:

Lämmöllä ellumari

Yritän vastailla, mutta usein väsymys voittaa, ja silloin en pysty jatkamaan.
        Samoin teen joulutouhujenikin kanssa, välillä touhua, välillä lepään.

Enhän minä mikään salaperäinen ole, ihan tavallinen vanha mummo joka käy silloin tällöin tällä palstalla hengittämässä erilaisempaa ilmaa.
        Olen vain kadottanut ensi innostustani tänne kirjoittamisen kanssa.

Silloin kun avasin tätä ketjua kaipasin kaverien joukkoon ja kun ei niitä niin kovasti meikäläisen kintuissa pyöri, niin tulinkin teidän luoksenne.
        Ja yritin antaa jotain jokaiselle, mutta annettavaa tuntui olevan liian vähän ja siksi kait nuo kaksi, ilopilleri ja järkimies jäivät aivan ilman.
        Mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.

Kiitos sinulle.

• fiiuliN
        ZOZ kirjoitti:

ja viskelen ympäriinsä.

Olen pahoillani kun sinä jouduit odottamaan kääröäsi vähän liian pitkään.
        Mitäpä uskoisit käärösi sisältävän, jonka sinulle aion antaa.

Lunta, lunta, enemmän lunta, etkö sellaista juuri hiljakkoin toivonut.

Käärööni nimittäin kokosin kaikki pihaltamme kasatut lumet ja tilasin rekka-auton ajelemaan ne jonnekin sinne tois'puol jokkee.
        Kyllä se kuski sanoi tietävänsä missä asustelee sellainen piirtelijä joka saa vanhemmatkin mummot aivan kiihdyksiin.
        Mutta itsekö tarvitsisinkin sen lumen jäähdyttämään kiihkoani.........
        Ei vainenkaan, saat lumesi, sillä pian taas sataa uutta ja puhdasta....

• fiiuliN
        Lokari kirjoitti:

Toivotan teille kaikille. HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!
        Terv: Lokari.

Kun huomasit minun pienen kääröni, joka oli tarkoitettu ystävän eleeksi sinne lämpimiin ja kaukaisiin maisemiin.
        Sinulle vielä kaunis kiitos aikaisemmasta.

• exR

Kiitokseni ja ihmettelyni, että muistit tämän pikku aasinkin. :)))

Vielä enemmän lämmittää toiveesi mukana pysymisestä. Aivan samaa toivon sinulle itsellesi, tapanasi kun on ollut ilmestyä juuri sinne missä sinunlaistasi on tarvittu.

Antaisin sinulle vielä pussillisen noita helmiä, joita kyyneleistä on muodostunut ja ainakin muutaman Onnen tinakengän, onnea tulevalle vuodellesi tuomaan, sekä parhaimmat hyvän joulun toivotukseni!

• fiiuliN

Ja helmiä kyyneleistä koottuja, ne ovat kauneimpia kuin jalokivet, säteilevät vuoroin kirkkaina , vuoroin tummina.

Eikä sinua voi verrata aasiin, sillä aaseilla ei ole tinakenkiä, joilla sinä joskus tanssahtelet.
        Kiitos saamastani tinakengästä.
        Mitäs tuumaat, jos sulatan sen aattona ja saan vaikka kultaisen kruunun?

• exR
        fiiuliN kirjoitti:

Ja helmiä kyyneleistä koottuja, ne ovat kauneimpia kuin jalokivet, säteilevät vuoroin kirkkaina , vuoroin tummina.

Eikä sinua voi verrata aasiin, sillä aaseilla ei ole tinakenkiä, joilla sinä joskus tanssahtelet.
        Kiitos saamastani tinakengästä.
        Mitäs tuumaat, jos sulatan sen aattona ja saan vaikka kultaisen kruunun?

Koko tinakenkävarastoni saat oitis, jos tuollaisen Midaksen kosketuksen omaat! Tulisin kyllä tietenkin osingoille, ja riittäisihän niistä vaikka kenelle, minulla noita sulattamattomia toiveita on vuosien varrella kertynyt. Apiloiden kera ja ilman.

Kultakruunun mainitsit. Mieleen nousi heti tuttu laulu "onpa taivaassa tarjona lapsillekin...", eikös siinä ole joku kruunu ja jos oikein muistan, jotain muutakin hassunoloista? Vahinko, etten nyt näe, onko silmissäsi joku salaperäinen pilke....ja onko hymy suupielissäsi.
        Ei, kyllä tämä ajatuskuvio on tarttunut minuun tuolta tienposkesta, pitää vähän tarkistella, minkälaisiin kulkijoihin törmäilee, ei sitä sentään kaikkea pidä omaksua, eihän sinunkaan mielestäsi?

Kaiken kaikkiaan, kiitos ja parasta huomista Sinulle, toinen toisensa jälkeen!

• Anu.

Kiitos FiiuliN pussisi sisällöstä,
      se oli tarpeeseen tullutta toivomusta.

Sinulle toivotan oikein Hyvää ja Rauhallista
      Joulua, sekä jaksamista.

SkillaN sinä ilopilleri, jaksat aina
      minuakin muistaa, siispä onnea elämääsi
      tahdon sinulle toivottaa.

Ellumari sinulle kääröstä soisin löytyvän
      iloa ja onnea, ei vain jouluna myös jokaisena päivänä.

ZoZ sinä nuori veijari, monen meidän
      ihmelapsi, pysy aina iloisella päällä
      niinkuin kissa liukkaalla jäällä.

Lokarille oikein kinkkurikasta joulua,
      vaikkakin yhdellä naulalla kiinni.
      Rauhaisaa ja hyvää joulua.

Maalaismiehelle pussin salatuin toive,
      löydät sen itse vaimosi kanssa.
      Hyvän joulun toivotukset.

Lyylille pikaista paranemista kaikista
      matkan rasitteista, sekä hyvää joulumieltä,
      Sinulla on jehun kanssa aivan erikoinen
      pussin sisältö, se on sitä suurta
      rakkautta, mitä tunnet pientä kohtaan.

Voi tästä tulisi niin pitä luettelo, exR, MdK-mdK, assiivi, aija, lotta, klara,kirjar ja paljon muita.

Toivotan vain tässä teille kaikille,
      Rauhallista ja Hyvää Joulua.

Teille kaikille pussin pohjalta
      suraava.

Ilta tummuu, tähtitaivas edessäni aukeaa,
      katson hiljaa avaruuteen, jota ei voi saavuttaa.

Suunaton on taivaan syli, tähdet lukemattomat,
      auringon ja kuun kierto vuoronperään vaihtuvat.

Väliin raju pohjatuuli ihmislasta ravistaa,
      ja aurinko taas lämmöllänsä jäiset mielet sulattaa.

Joskus iltaruskon kajo taivaanrantaan heijastaa,
      selkeää ja kuulakasta pakkas säätä ennustaa.

Äkkiä ja arvaamatta, nään tähdenlennon yllä pään,
      siitä vähän hätkähtäen ajatuksiini jään.

On elämässä asioita, joita ei voi ymmärtää,
      monen monta kysymystä vaille vastausta jää.

• kiitokseni kauniista sanoistanne.
        Fiiulin, olet todella lahjakas sanojen käyttäjä, kaikessa on ajatus mukana, eivät sanasi ole pelkkää "sanahelinää" ja liian harvoin annat meidän nauttia sanomistasi.
        Sinulle toivon rauhallisia hetkiä ja hiljaisuutta, niitä sinä kaipaat ja rakastat.
        Anna runoratsun laukata.

Anulle kaunis kiitos, olet sydämellinen ja herkkä.
        Mieli liikuttuu usein lukiessa terveisiäsi, sairautesi kanssa sinä jaksat aina säilyttää ilon ja huomaat myöskin jos toisella on paha mieli.
        Voimia jokaiseen päivääsi, saammehan nauttia kauniista runoistasi edelleenkin.

Ihan jokaiselle näillä palstoilla, 50 ;sta 80 ;siin, usein ja harvoin kirjoittaneille, rekisteröidyille ja rekisteröitymättömille, haluan esittää kiitokseni. kun olen voinut olla mukana.
        Olette ihania, persoonallisia ihmisiä joiden kanssa toivoisin voivani olla yhteydessä muutoinkin kuin näiden sivujen sanomien kautta.
        Yksinäisiin hetkiin tuo pienen piristeen kun huomaa ettei ole yksin ongelmiensa ja murheidensa kanssa. Täältä olen saanut palautteen, yleensä kannustavan, vaikka moitteitakin mukana. Mielipiteiden vapaus vallitkoon keskuudessamme.

Kun hyväksymme toisen esittämän mielipiteen, rikastamme omaa katsantokantaamme. Jos kykenemme toisille jotain sanoillamme antamaan, niin samoin me saamme heidän sanoistansa itsellemme.
        Kiitokset täten kaikille vuorovaikutuksesta omalla kohdallani.

Pakkaan pussiin Teille jokaiselle yhden yhteisen lahjan. Sen koko on kaikille sopiva ja sen voi antaa takaisin loukkaamatta antajaa.
        Se on, iso halaus!
        Rauhallista Joulua!

Teitä tervehtien Kirjar

• Lotta*

Kiitos Anu, kun muistit minuakin kauniissa viestissäsi. En tiedä, oletko se sama Anu, jonka kanssa pari vuotta sitten jo keskusteltiin jossakin tilassa, jossa oli iloista huumorimieltä ja ovi, joka avautui ja sulkeutui ja välistä tuntui vanhoissa luissa vetoa siinä ovensuussa kyhjötellessä.

Oli aikoja, että en täällä palstoilla oikein päässyt käymään. Yritetään vähän tihentää näitä visiittejä, koska kuten nytkin, täältä saa lämmintä mieltä ja kontakteja ihmiseen ja toivottavasti pystyy antamaankin vastavuoroisesti ainakin ajatuksissa tukea ja iloa ja myötäelämistä.

Joka tapauksessa hyvää joulua ja jos mahdollista paljon parempaa uutta vuotta Sinulle.

Rauhaisaa/iloista/hilpeää/mukavaa (tarpeeton adjektiivi ylipyyhittävissä) Joulua kaikille!

• exR

Samoin ,Anu, Sinulle tätäkin kautta intoa kirjoitteluun ym!

Käytänkin kätevästi hyväkseni tilaisuutta jatkaa hyvän mielen ketjua Reetalle, jolle toivotan kaikkea yllämainittua ja vähän extraa!

• ellumari
        exR kirjoitti:

Samoin ,Anu, Sinulle tätäkin kautta intoa kirjoitteluun ym!

Käytänkin kätevästi hyväkseni tilaisuutta jatkaa hyvän mielen ketjua Reetalle, jolle toivotan kaikkea yllämainittua ja vähän extraa!

hyvän mielen ketjua Ritulille, jota en ole tavannut palstoilla kovinkaan paljon!
        Joulun aikana tuskin tulee kirjoiteltuakaan.
        Tässä sinulle exR systeri kiitokset kaikesta tuestasi ja ystävyydestäsi.
        Olet ymmärtänyt minua niin hyvin, etten voi kuin ihmetellä kuinka melkein vaistoat kulloisenkin tunnetilani ja suhtaudut sen mukaan.
        Lämpöä, iloa, onnea, mielen valoa suuri säkillinen kaikille!

• fiiuliN

Kiitän sinuakin huomioinnistasi kääröni suhteen.

Me olemme jo pitkään kirjoitelleet näitä "typeriä" viestejämme, sinä tosin jo paljon pidempään.
        Taisivat tosin muuttua typeriksi vasta siihen aikoihin kun minä palstalle eksyin.
        Olemmehan saaneet olla parivaljakkoina ja silmätikkuina monessa liemessä. Joskus jopa toisiammekin ymmärtämättä.
        Jaksammeko vielä jonkun aikaa.

Kaikkea hyvää sinulle kiitosteni myötä.

• fiiuliN
        kirjar kirjoitti:

kiitokseni kauniista sanoistanne.
        Fiiulin, olet todella lahjakas sanojen käyttäjä, kaikessa on ajatus mukana, eivät sanasi ole pelkkää "sanahelinää" ja liian harvoin annat meidän nauttia sanomistasi.
        Sinulle toivon rauhallisia hetkiä ja hiljaisuutta, niitä sinä kaipaat ja rakastat.
        Anna runoratsun laukata.

Anulle kaunis kiitos, olet sydämellinen ja herkkä.
        Mieli liikuttuu usein lukiessa terveisiäsi, sairautesi kanssa sinä jaksat aina säilyttää ilon ja huomaat myöskin jos toisella on paha mieli.
        Voimia jokaiseen päivääsi, saammehan nauttia kauniista runoistasi edelleenkin.

Ihan jokaiselle näillä palstoilla, 50 ;sta 80 ;siin, usein ja harvoin kirjoittaneille, rekisteröidyille ja rekisteröitymättömille, haluan esittää kiitokseni. kun olen voinut olla mukana.
        Olette ihania, persoonallisia ihmisiä joiden kanssa toivoisin voivani olla yhteydessä muutoinkin kuin näiden sivujen sanomien kautta.
        Yksinäisiin hetkiin tuo pienen piristeen kun huomaa ettei ole yksin ongelmiensa ja murheidensa kanssa. Täältä olen saanut palautteen, yleensä kannustavan, vaikka moitteitakin mukana. Mielipiteiden vapaus vallitkoon keskuudessamme.

Kun hyväksymme toisen esittämän mielipiteen, rikastamme omaa katsantokantaamme. Jos kykenemme toisille jotain sanoillamme antamaan, niin samoin me saamme heidän sanoistansa itsellemme.
        Kiitokset täten kaikille vuorovaikutuksesta omalla kohdallani.

Pakkaan pussiin Teille jokaiselle yhden yhteisen lahjan. Sen koko on kaikille sopiva ja sen voi antaa takaisin loukkaamatta antajaa.
        Se on, iso halaus!
        Rauhallista Joulua!

Teitä tervehtien Kirjar

Kiitoksen sanat eivät tahdo enää riittää , pitäsi antaa enemmän.
        Olen kauhean iloinen että olen löytänyt sinunkinlaisesi tuttavuuden täältä palstalta.

Muistutat tosin kirjoituksillasi erästä Fuulaa, joka parisen vuotta sitten täällä poikkesi.
        Mutta et ole hän, olet enemmän... niinkuin jossain laulussakin sanotaan.

Kiitän sinua halauksestasi, ja kaikista muistakin sanoistasi, joita minulle olet kohdistanut. Olet ollut näin virtualisesti tosi ystävä.
        Hyvää joulua.

(Loput toisella kertaa, nyt taas tällä kertaa olen väsynyt.)

• Anu.
        fiiuliN kirjoitti:

Kiitän sinuakin huomioinnistasi kääröni suhteen.

Me olemme jo pitkään kirjoitelleet näitä "typeriä" viestejämme, sinä tosin jo paljon pidempään.
        Taisivat tosin muuttua typeriksi vasta siihen aikoihin kun minä palstalle eksyin.
        Olemmehan saaneet olla parivaljakkoina ja silmätikkuina monessa liemessä. Joskus jopa toisiammekin ymmärtämättä.
        Jaksammeko vielä jonkun aikaa.

Kaikkea hyvää sinulle kiitosteni myötä.

Kiitos sinulle, kyllä me toisiamme ymmärrämme,
        ainakin paremmin kuin joku toinen.

En ole ollut juurikaan kauemmin palstalla,
        kuin sinäkään, muistan sen runosi vieläkin.

En tosin ottanut sitä talteen, kun en tiennyt,
        että näin pitkään täällä kirjoittelemme.

Mutta jos se on pöytälaatikossasi niin voisitko lähettää sen meilaten minulle.

Sen muistan että siinä istui tyttö lahonneelle kannolle, se oli hyvä runo.

Meilaillaan taas kun jaksetaan, tulin tänään
        pojan luota kotiin, olin siellä pyhä ajan.

• fiiuliN
        Anu. kirjoitti:

Kiitos sinulle, kyllä me toisiamme ymmärrämme,
        ainakin paremmin kuin joku toinen.

En ole ollut juurikaan kauemmin palstalla,
        kuin sinäkään, muistan sen runosi vieläkin.

En tosin ottanut sitä talteen, kun en tiennyt,
        että näin pitkään täällä kirjoittelemme.

Mutta jos se on pöytälaatikossasi niin voisitko lähettää sen meilaten minulle.

Sen muistan että siinä istui tyttö lahonneelle kannolle, se oli hyvä runo.

Meilaillaan taas kun jaksetaan, tulin tänään
        pojan luota kotiin, olin siellä pyhä ajan.

Kyllähän se olin minä itse, joka siinä kannon päässä istuskelin. Tämä on aivan omasta kokemuksesta kirjoitettu.

Lahonneet!

Poikkesin metsä polulle,
        jalkani väsähtivät.
        Istahdin kannolle, lahonneelle,
        lepäämään.
        Viereisellä kannolla,
        lahonneella,
        tuijotti minua kuin ilkkuen,
        koukeroinen juurakko hylättynä,
        myös lahonneena.
        Näinkö kaikki lahoaa, mietin!!!
        Tietenkin lahoaa
        ilkkui juurakko.
        Tyydy osaasi, väsynyt,
        kaikki lahoaa,
        sinäkin, polullesi väsähtänyt.

• señora lyyli

tuhannet kiitokset lahjakääröstäsi ja hyvin kauniista sanoista.
      otan kiitollisuuella vastaa ja toivotan myös sydämmestäin sinulle onnellista ja rauhaa joulua.

• Saskia

sytytin joulukynttilät ikkunoille, lotisevien sateitten jälkeen päivä oli selkeä ja kaunis ja sitten monien joulutervehdysten jälkeen vielä palstaltakin löytyi joulutervehdys, joten lämpimät kiitokset.
        En toki kierrä palstaa, luen kaiken aikaa mutta aina ei ole sanottavaa.
        Olette kaikki antaneet minulle monta iloista hetkeä ja toivon että jatkossakin kirjoittelette
        meidän "saamattomien" iloksi.

RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE. Toivottaa Saskia.

• fiiuliN

Kirjoitin sinulle Señora Lyyli, jo pitkän pätkän kiitoksia vastaan ottamisestasi minun juttuuni.

Hupsiiis, yht'äkkiä kaikki pimeäksi ja minun kirjoitukseni katosivat taivaan tuuliin.
        Sinäkin olet tainnut jonnekin taas lähteä matkustelemaan kun en ole huomannut viestejäsi palstalla.

Nyt lopetankin näin lyhyeen saadakseni sinullekin sanomani perille ennekuin tulee uusi katkos.

Ulkona on oikein talvien ilma, kumpa pysyisi joulunkin yli.Heippa.

• fiiuliN
        Saskia kirjoitti:

sytytin joulukynttilät ikkunoille, lotisevien sateitten jälkeen päivä oli selkeä ja kaunis ja sitten monien joulutervehdysten jälkeen vielä palstaltakin löytyi joulutervehdys, joten lämpimät kiitokset.
        En toki kierrä palstaa, luen kaiken aikaa mutta aina ei ole sanottavaa.
        Olette kaikki antaneet minulle monta iloista hetkeä ja toivon että jatkossakin kirjoittelette
        meidän "saamattomien" iloksi.

RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE. Toivottaa Saskia.

Jättänyt sinun vastauksesi huomiotta. En kuitenkaan tahallani, jotenkin vain oli väliin jäänyt.
        Huomasin sen jo eilen illalla, mutta en jaksanut enää niin myöhään vastaillakaan.

Mielenkiintoista kuulla, että lähettyvillä olet ollut. Niinhän se on minullakin usein ettei sanomista oikein ole, miten vastaisi ja mihin.
        Nyt päättelin vastata jokaiselle kiitos mainintani siitä kun ette ole minua unohtaneet täysin.

Vielä on ulkona tyyntä ja rauhallista, kestääköhän huomen aamuun saakka.

Mutta kiitos sinullekin muistamisesta, ja hyvää lumista talvipäivää.

• Klara*

Kiitos Sinulle, FiiuliN, kauniista sanoistasi, ne lämmittävät enemmän kuin osaat arvatakaan.

Nämä ketjut ovat kuin pitkäaikainen ystävyys, vaikka välillä tulee taukoja, ystävyys ei katkea, vaan jatkuu siitä, mihin viimeksi jäätiin, kuin taukoa ei olisi ollutkaan.
      On ilahduttavaa tietää, että on paljon ystäviä, olkoonkin, että heitä ei fyysisesti tapaa.

Olen onnellinen, että minulla on Teidän kaltaisianne ystäviä. Paremmin en osaa tätä sanoa.
      Kiitos Teille ihan kaikille.

• fiiuliN

Kiitokset siitä kun tulit mukaan tähän vanhan mummon hupsuun ketjuun, ja kiitos sanoistasi ja muutenkin mukana olosta.

Ei ihmisellä tarvitse paljoa olla kun saa hyvän mielen, kuten minäkin sain teidän kaikkien osanottajien kirjoitusten myötä.
        Jatketaan taas, Hyvää yötä.

• pullaulla

Siitää on jo pikkusen aikaa kun löysin tämän tärkeäksi tulleen JUTTU paikan.Se oli 30.10. 04
      kun tulin ja Fiiuli muisti minut Catti60 jossa olin aikasemmin käynyt . Oli ihanaa kun oli "tuttu" ja minkälainen ihana ihminen --muistaa ,ja sanoo kauniita sanoja jotka lämmittää --ainakin minua .Olen tullut näille sivuille montakertaa koti-ikävän saattelemana .
      Toivon kaikille täälä Juttutuvassa käyneille Rauhallista JOULUA!
      P:S Juttutuvassa varmaankin taas nähdään --eihän me vielä olla lomalla!

• MUMMELI1

Kiitos fiiuliN pussissi lahjoista ja terveisistä. Kuinka tarkkaan sinä kaiken meistä muistatkin,itse en pysty samaan.
        Kerrompa vielä teille kaikille että minä voin nykyään niin hyvin( koputa puuta) ,että viimelauantain pikkujoulussa tanssin jo yhden tangon oman tutun tanssittajan kanssa. Minä taisin olla kyllä kuin saha pukki ,mutta kuitenkin ja juoksemaankin pystyn ,nimittäin vedessä,vesivyön kanssa. että hyvää kuuluu.
        Olen myös lähdössä talvella oikein livenä sinne Kanadaan lapsen luo,että sillai.
        Hyvät ja sopivat lahjat tunnut antavan toisillekin . Tervetuloa senora Lyyli palstoille
        olemmekin kaikki kaivanneet sinua.

• fiiuliN
        MUMMELI1 kirjoitti:

Kiitos fiiuliN pussissi lahjoista ja terveisistä. Kuinka tarkkaan sinä kaiken meistä muistatkin,itse en pysty samaan.
        Kerrompa vielä teille kaikille että minä voin nykyään niin hyvin( koputa puuta) ,että viimelauantain pikkujoulussa tanssin jo yhden tangon oman tutun tanssittajan kanssa. Minä taisin olla kyllä kuin saha pukki ,mutta kuitenkin ja juoksemaankin pystyn ,nimittäin vedessä,vesivyön kanssa. että hyvää kuuluu.
        Olen myös lähdössä talvella oikein livenä sinne Kanadaan lapsen luo,että sillai.
        Hyvät ja sopivat lahjat tunnut antavan toisillekin . Tervetuloa senora Lyyli palstoille
        olemmekin kaikki kaivanneet sinua.

Joulurauha!

Jouluyönä pimeänä muinoin,
           syttyi taivahalle tähti tuikkimaan.
           Kirkkahana loistellessaan silloin
           se toivotteli rauhaa maailmaan.
           Joulurauhaa, Joulurauhaa , kuullaan,
           vaan mistä rauha oikein löydetään.
           Se on jokaisella sydämessä, luullaan
           ken pystyy kädet yhteen ristimään
           ja rukoilemaan, kiittämään.   

Joulurauhaa, se antaa sanoman
           me suojelua saamme taivahasta.
           Silti peloittaapi lasta maailman,
           kun pauhu kuuluu jostain oudommasta,
           murheet kaukaa maasta vierahasta
           tuoden mieliin uuden ajatuksen:
           Saapuuko se rauha kaikkialle
           tuoden Joulun aivan jokaiselle.
           oudoimmalle, rakkaimmalle.

Vaan kun kynttilät taas syttyy ikkunoille
           ja tähdet valaisevat taivaan, maan.
           Ne Joulurauhan tuoko maailmalle,
           nyt pelot poistuvatko kokonaan.
           Siksi ristikäämme kädet yhteen
           rukoellen rauhaa itsellemme,
           kiittäen ja toivoen, että jälleen
           Joulurauha saatais toisillemme,
           vieraillemme, rakkaillemme.

Tämä on ainoa runo Joulusta, jonka joskus olen saanut kyhätyksi.

• fiiuliN

Tottakai minä sinut chatissa olostasi muistin.
        Muistan useat toisetkin, mutta sinut ennenkaikkea.
        Nikkisi tuo jotenkin mieleen lämpimän ja kotoisen olon ja lapsuuden ajan pullantuoksun.
        Itseltäni on nykyisin hajuaisti alkanut kaikkoamaan ja siksi mainitsin tuon lapsuuden ajan.

Etkö sinä ollut mukana siellä risteilylläkin, jonne minunkin oli aikomus samana iltana lähteä, mutta sydän ei antanutkaan myöden ja se jouduttiin seuraavana päivänä "rysäyttämään".
        Ja kiitos siitä kun otit vastaan minun antamani pienen käärön.
        Mutta nyt vielä kiittelen sinua mukanaolosta tällä palstalla
        ja tavataan taas, joko chatissa tai juttutuvassa tai vaikkapa risteilyllä. Moikka.

• Aija

Toivepussiin jättäisin minäkin Hyvän Joulun toivotukset kaikille suht. asiallisesti kirjoittaneille ja kiitokset tunnelmoijille ja miksei tunnelman pilaajillekin. Kai meillä on lupa olla välillä känkkäränkköjäkin. Kirjoitellaan edelleenkin juttuja kaikilla mausteilla.

• Sini-vuokko

vielä vähän jos mahtuisi pussiin lisää toiveita.
        Oltaisiin kaikki oikein kilttejä niillekkin jotka meille pahaa haluavat ja sanovat pahasti.
        Toivokaamme heillekkin rauhallista ja hyvää joulua,kyllä he sen ovat ansainneet elämän kovassa koulussa.Uskon että fiiNulikin antaa anteeksi eräälle ja samoin anu ja monet muut kanoiksi kutsutut.
        Kaikkihan on sallittua niin sodassa kuin rakkaudessakin.
        Joten Oikein Hyvää Joulua teille kaikille.

• fiiuliN
        Sini-vuokko kirjoitti:

vielä vähän jos mahtuisi pussiin lisää toiveita.
        Oltaisiin kaikki oikein kilttejä niillekkin jotka meille pahaa haluavat ja sanovat pahasti.
        Toivokaamme heillekkin rauhallista ja hyvää joulua,kyllä he sen ovat ansainneet elämän kovassa koulussa.Uskon että fiiNulikin antaa anteeksi eräälle ja samoin anu ja monet muut kanoiksi kutsutut.
        Kaikkihan on sallittua niin sodassa kuin rakkaudessakin.
        Joten Oikein Hyvää Joulua teille kaikille.

Kun sinäkin vastasit ketjuuni, vaikka vanhuuden höppänyyksissäni unohdinkin muutaman.

Jotenkin en vain ymmärrä sanojasi anteeksi annosta.
        Omasta mielestäni minulla ei ole kenellekään mitään anteeksi annettavaa täällä palstalla.
        Kaikki ovat olleet omanlaisiansa, toiset kirjoittavat katkerasti, toiset iloisella mielellä, ja toivon että meistä jokainen pystyisi olemaan sitä mitä itsekukin olemme.

Kuten Hallikainen laulaa, ei kukaan voi muuttaa kuin itseään.
        Hyvää jatkoa sinullekin.
        Ja kirjoitellaan.

• fiiuliN

Tuo olikin mukavasti ilmaistu sana meistä kirjoittajista, paljon mukavampi kuin esimerkiksi
        meidän vihatun ja rakastetun hajupojan nimitys mummoista ja typeryksistä.
        Tämän kuiskasin vain sinulle, älä kerro kenellekään.
        Kiitokset ja hyvät jatkot.

• SamPias

Jos saisin valita kädenpuristuksen ja lempeän katseen välillä, valitsisin lempeän katseen. Jos hullaannuttavien sanojen ja lempeän katseen välillä, valitsisin edelleenkin lempeän katseen. Jos lempeän katseen ja hipaisun välillä, valitsisin jälkimmäisen. Jos kahvikupin ja hipaisun välillä olisi tehtävä valinta, valitsisin vieläkin jälkimmäisen. Jos takkatulen lämmön ja hipaisun välillä olisi tehtävä valinta, valitsisin takkatulen loimun. Jos takkatulen loimun ja naurun välillä olisi tehtävä valinta, valitsisin edellisen. Jos takkatulen ja ihastuneen hymyn välillä olisi suoritettava valinta, valitsisin ihastuneen hymyn.

Kun on tehtävä valinta monenlaisten kirjoittajien välillä, valitsen useimmiten FiiuliN.

Kiitos !

• fiiuliN

Sinä suurella kirjaimella, ja sen vuoksi kun niin nätisti kirjoitit. Voiko nainen tuollaisesta viestistä mitään muuta tuntea kuin juuri sitä mitä siinä on tarkoitettukin.
        Oikein tunnen lämpimän kätesi kädelläni ja haluaisin vaikka halata, halata koko maailmaa ympärillämme, vain sinä ja minä, eikö niin?

Tämähän menee jo pieneksi flirttailuksi, mutta menköön, kun alamäki on edessäpäin.

Kiitän lämpimästi lämpimistä sanoistasi, ja toivon kaikkien toivomisiesi unelmien toteutumista.

• Muistit viela minuakin vaikka olen vahan taalla palstan reunalla.

Olen joskus kannustanut teita "pieniksi" kokemaiani kirjoittamaan. Te kaksi "minun pientani" olette Sina ja Anu.

Sinun taitosi kirjoittaa on kokenut huiman kehityksen. Onnittelut.

Hyvaa Joulua

• Anu.

Kiitos että olet minutkin laittanut pieniin kuuluvaksi.

Olen huono kirjoittamaan, että varmaan
        pienenä pysynkin.

Ei ole sinun opetuksesi mennyt perille,
        mutta taitaa minua haluttomuus vaivata.

En koe enää tätä kirjoittelua niin
        tärkeänä, kuin alussa.

Silloin aloin purkaa itseäni tänne,
        kun suru otti ylivallan minusta.

Ja mikä ihana ihminen kaukaa tuli
        minua tukemaan.

Jaksoin taas ajatella elämää,
        alkoi mennä jo paremmin, mutta hyvin ei
        milloinkaan.

Viime syyskesä ja syksy tuli taas
        takaiskuja, en useinkaan enää jaksa
        täällä kirjoitella.

Joten hyvin, hyvin pieneksi itseni
        tunnen.

Hyvää Joulua vain sinulle sinne missä
        sitten oletkin.

Toiveitten pussiin jos vielä sopisi,
        rauhaa ja rakkautta kaikille.

Olen avannut ystäväin
        pikkasen kuorta näin,
        ja sait sisälle
        sydämeen kurkistaa.
        Ystävä hyvä,
        kai ymmärrät sen,
        miksi kuori olla
        täytyy.
        Eihän kukaan kestäisi
        ilman kuorta vaeltaa,
        jos kaikki sais
        sydämeen kurkistaa.

• fiiuliN

Kuitenkin haluan sinuakin kiittää kun yleensäkin
        osallistuit kirjoituksellasi ketjuuni.
        Olemme kinastelleetkin joskus, mutta sovinnonkin
        olemme keskenämme pystyneet tekemään.
        Olen yllättynyt ja otettu kun noin kiitettävin sanoin minua muistat.
        Kiitos.

• Helena04

FiiuliN, minkä oivallisen otsikon oletkaan keksinyt meille!!! Kiitos! -

Matkasta vielä vähän "tahmeana" ei vain vielä tunnu löytyvän riittävästi sanoja kuvaamaan Sinulle niitä positiivisia tuntemuksia, mitä kirjoituksellasi olet aikaansaanut. Minullekin ruusuille tuoksuvan rasian, ruusuisia ajatuksia!
      Ihanaa! Ja nyt olen palannut tänne lempeyden laaksoon. Kommervenkeittä! Auringosta tarpeeksi saaneena. Ja mikä ihana talvinen postikorttimaisema avautuukaan - ainakin tänään vielä - ikkunastamme!
      Kiitos FiiuliN! Sinulle toivottelen KAIKKEA, KAIKKEA HYVÄÄ
      ja
      tässä alla vielä juuri äsken miniältäni saama linkki ihanasta kuvakertomuksesta edelleen Sinullekin, katso se loppuun!

OIKEIN HYVÄÄ JOULUNAIKAA KAIKILLE MUILLEKIN!
      t. Helena

(klikkaa nettilinkkiä!)

Please click on the following link to see your card:
      http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?code=MK14549186

• fiiuliN

Tuo lähettämäsi linkki oli mitä ihanin, kiitos siitä. Olin jo hieman väsynyt alkaessani sinulle vastaamaan, mutta tuon linkin kun avasin niin väsymykseniki katosi.

Avaan melkein aina linkit joita tarjotaan avattaviksi, mutta en muista koskaan noin kaunista linkkiä avanneeni.

Kiitos myös sanoistasi, olen vähin erin vastaillut, kun väsyn niin kovin helposti. Nyt olen kuitenkin saanut jo useimmalle vastattua joten pystyn rauhassa vielä uudelleen katsomaan lähettäämääsi linkkiä.
        Kaikkea hyvää sinulle eteenkin päin ja tavataan jossain.

• exR

Toivoisin itselleni niin suurta säkkiä, että sinne mahtuisi se autiomaa, jonka hiekkoihin voisin piilotella kaikki kurjimmat tuntemukseni.
      Voisin sinne toisinaan kaivautua itsekin.

• toivepussistasi! Olen, niinkuin huomaat, hiukan jälkiporukoissa juuri nyt.

Toivotan itsellesi hyvää uutta vuotta ja antoisia keskusteluja Suomi24:llä!

• Helena04

FiiuliN, toivoit lahjakäärössäsi "jokaisen voivan jonkunlaisen käärön toinen toisilleen luovuttaa". Se, millaisiin tervehdyksiin sinä sanoillasi ylsit, melkein mykisti. Vielä kerran kiitos. Tuon koko kirjoituksesi lukee hyvän mielen luomiseksi yhä uudelleen ja uudelleen.

On koittanut jälleen toivotusten aika. Lausua kiitokset kuluneesta vuodesta ja toivotella onnea uudelle vuodelle. Siihenhän tämä toivepussi on oiva väylä. Mutta jokaiselle erikseenkö nimeltä mainiten... Niin mielellään kylläkin, mutta ettei kukaan unohtuisi:

Otankin varaslähdön. Lähetän tässä teille jokaiselle virtuaaliystävälleni, kirjoittajalle, hyvän uuden vuoden toivotuksena oman kultakankaisen pienen pussukan täynnä hyvää mieltä ja onnenjyväsiä. Kiitos kuluneesta vuodesta, jonka ajan nyt olen ollut palstoilla mukana. Kiitos, kun olette osallistuneet, olen saanut viettää mukavia hetkiä kanssanne.

Lukijoille hopeakankaiset pussukat hyvän uuden vuoden toivotuksena. Olette palstoille myös tärkeitä. Innostavia jopa, varsinkin joillekin meistä kirjoittajista. Kiitos omasta puolestani.

KAIKKEA HYVÄÄ!

• ex ruost. väkänen

Oikein Onnekasta Uutta Vuotta!

• Helena

Kaikille!

"Olen tänään siirtänyt Sinulle 365 päivää,
        täynnä onnea ja iloa, rakkautta ja terveyttä,
        tilille nro 2005.
        Käytä ne hyvin. Hyvää uutta vuotta!"

* * *

• Helena04

FiiuliN, Sinulla oli 30.-31.12.2003 kaffepöytä koreana - ja shampanjaakin tarjolla meille palstalaisille, luin juuri silloisen ketjusi.
      Kävin äsken haulla katsastamassa sen kunniaksi, kun osallistuin silloin ensi kerran keskusteluihin.
      Jospa nyt sitten skoolaisin kanssasi SEN kunniaksi! -
      Myös muita "vanhoja tekijöitä", kuten mm. Sennora Lyyli, MdK ja Ansku olivat mukana.
      Toivottavasti voitte hyvin!

• exR

Maljoja nostaisi varmaan monikin ties missä ketjussa, mutta juuri nyt toivoisin meille ja ennenkaikkea hra Hiearkialle lisää vääntöä, kun mikään ei oikein tunnu menevän läpi kuin ehkä aikojen päästä.
        Voihan se johtua sanomamäärien lisääntymisestä tuolla muuallakin.

Onnellisempaa jatkoa kuitenkin kaikille!

• Helena04
        exR kirjoitti:

Maljoja nostaisi varmaan monikin ties missä ketjussa, mutta juuri nyt toivoisin meille ja ennenkaikkea hra Hiearkialle lisää vääntöä, kun mikään ei oikein tunnu menevän läpi kuin ehkä aikojen päästä.
        Voihan se johtua sanomamäärien lisääntymisestä tuolla muuallakin.

Onnellisempaa jatkoa kuitenkin kaikille!

Yhteiset skoolaukset eivät taitaneet nyt tänä vuonna onnistua, mutta pannaan muistiin - ja jos luoja suo - uusitaan vuoden kuluttua.
        Yömyssyn aikahan tässä olisi, vaan jääköön nyt sekin. Kauniita unia kaikille! Toivepussista!

• exR
        Helena04 kirjoitti:

Yhteiset skoolaukset eivät taitaneet nyt tänä vuonna onnistua, mutta pannaan muistiin - ja jos luoja suo - uusitaan vuoden kuluttua.
        Yömyssyn aikahan tässä olisi, vaan jääköön nyt sekin. Kauniita unia kaikille! Toivepussista!

Sinähän siinä mieskuoron solistina!
        Aivan selvästi 'näen ja kuulen' teidät. ;)

Kiitos ja armahdus, en aio osallistua tällä käyttämättömällä lauluäänelläni, ainakaan ihan ensimmäisiin säkeistöihin. Ehkä sitten sen mainitsemasi vuoden kuluttua, kuka tietää.
        Laitetaan säilöön tänne toivepussiin.

• exR
        Helena04 kirjoitti:

Kiitos, Helena!
        Vanha kiusanhenkeni tuli ja vei, mutta ehkäpä joskus palauttaakin.
        Näin sinut siinä viestissäni selvän epäselvästi mieskuoron solistina!

• Monena aamuna olen etsinyt teitä palstoilta, molempien teksteissä on sanomaa ja sisältöä, missä nyt olette?
      Lyyli kertoi olevansa heikommassa kunnossa, joko vointi on parempi?
      Hyvää alkanutta vuotta teille, kuten kaikille muillekin.

Moni muukin on pitänyt taukoa, palstoilla paljon aiheita joihin ei ole kiinnostusta.
      Viime päivien tapahtumatkin varmaan aiheuttaneet monen mielessä ajatuksia ja hiljaisen hetken.

Nyt ei enää kääritä lahjoja pakettiin, ojennan vain tinakengän tarjoamana Onnea ja iloa, kun sulaneen tinan sanomaa en osaa tulkita jokaiselle erikseen, on toivotus yhteinen kaikille.

• senora lyyliä,, fiiulin, sinua silloin tällöin kuulen,ja tiedän,että into kirjoitella vaihtelee,mutta viestejä luet ja tulet taas ,kun siltä tuntuu.
        Anukin kovin harvoin pistäytyy,niin pieni on tämä "jutteleva"joukko,että heti huomaa,kun joku on kauemmin poissa.
        Kiitoksen osoitan jokaiselle ystävyydestänne,on ollut ilo tutustua teihin,olen nauttinut viesteistänne,niitä kaipaan edelleen.
        Uusiakin tuttuja olisimukava löytää.

Joulun toiveet ohitettu ja nyt on vuosikin alkanut,joten toivon kaikille terveyttä ,kohtuullista elämän kulkua ja valoisaa mieltä.

• fiiuliN

Kyllä minä olen useasti alkanut kirjoittamaan tälle palstalle, mutta "joku" vain pistää hanttiin. En tiedä mikä, mutta olen vain ollut niin haluton kaikkeen kirjoittamiseen.

En ole lähetellyt muiden vuosien tapaan yhtäkään joulukorttia postitse, vain muutaman tervehdyksen tämän tietsikan välityksellä.
        Mahdanko tulla vanhaksi ennenaikojani.

Tuo pumppuhan minua kiusaa ja sentakia jopa otin uudenvuodenkin vastaan letkut kämmenselässä.
        Onneksi olen taas jalkeilla, eikä näitä pieniä valituksia kannata kenenkään noteerata millään tavoin.

Joka tapauksessa, oletteko sitä mieltä kuin minäkin, että palataan taas päiväjärjestykseen, ja pysytään mieli virkeänä?
        Onhan kesä edessä päin ja kaikkea hyvää voimme taas toivoa ystävillemme ja tutuillemme.

Raamatussakin kerrotaan vedenpaisumuksesta, joka tuli ja hukutti, mutta uudet ajat koittivat senkin jälkeen , ja siksi uskokaamme että meillekin koittaa taas uusia iloisia tapahtumia runsain mitoin.

Ja kiitän vielä jokaista yhdessä, mukavista kirjoituksista tähänkin ketjuun.
        Jäi vain kaihertamaan mieltä ..... niin mikä... kai arvaattekin.

• Helena04

Jos vielä kerran, Fiiulin, saisin käyttää avaamaasi ketjua hyväkseni, niin toivoisin: palstoille parempia aikoja ja entisiä osallistumisia.
      Pyydät tuossa kirjoituksesi lopussa ymmärrystä.
      Ymmärrystä pyydän nyt minäkin osaltani.

Äiti Teresa tosin ei viisaana pyydä ymmärrystä, vaan toisten ymmärtämistä:
      "Niin, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon etsiä lohdutusta kuin lohduttaa toisia, pyytää ymmärrystä kuin ymmärtää toisia, vaatia rakkautta kuin rakastaa toisia."

• Tuli mieleen noista äiti Teresan sanoista lause jonka sanomassa piilee sama totuus.
        " Toivo ensiksi ymmärtäväsi itse ja vasta toiseksi tulevasi ymmärretyksi."

Toinen toisemme ymmärtämistä tarvitsemme elämämme jokaisessa kohtaamisessa.
        Kiinalainen sananlasku sanoo; " Älä lupaa kenellekään mitään suuren ilon keskellä. Älä kirjoita kenellekään kirjettä syvän vihan hetkellä."

Ottaisimmeko tämän päivän ajatukseksi; " Kenestä tänään iloitsen?"

" On parasta hyväksyä, että jonakin päivänä olet pulu ja toisena patsas."

• Helena04
        kirjar kirjoitti:

Tuli mieleen noista äiti Teresan sanoista lause jonka sanomassa piilee sama totuus.
        " Toivo ensiksi ymmärtäväsi itse ja vasta toiseksi tulevasi ymmärretyksi."

Toinen toisemme ymmärtämistä tarvitsemme elämämme jokaisessa kohtaamisessa.
        Kiinalainen sananlasku sanoo; " Älä lupaa kenellekään mitään suuren ilon keskellä. Älä kirjoita kenellekään kirjettä syvän vihan hetkellä."

Ottaisimmeko tämän päivän ajatukseksi; " Kenestä tänään iloitsen?"

" On parasta hyväksyä, että jonakin päivänä olet pulu ja toisena patsas."

Vastaukseni:

Sinusta iloitsen tänään, kiitos!

• Helena04 kirjoitti:

Vastaukseni:

Sinusta iloitsen tänään, kiitos!

saan pujottaa tänäänkin ilon helmen, Sinua ajattelin samoin ajatuksin jo edellisessä.

Televisio on avannut meille useita ovia, (useimmin kai jääkääpille ), nämä sivut minulle portin pois yksinäisyydestä.
        Kiitos siitä Sinulle ja monelle muulle tänäänkin iloitsevin ajatuksin ajattelemalleni henkilölle.

• fiiuliN

Olisihan minun pitänyt ymmärtää toisia tosiaankin, eikä pyytää sitä omille sanoilleni.
        En tiedä mitä lienen tarkoittanut tuon pyyntöni kanssa.

Kuitenkin huomaan taas ajatelleeni itseäni, vaikka tarkoitus oli päinvastainen.

Mutta tämmöinen minä olen, enkä oikeastaan osaa ymmärtää toisia, kun en ole vielä oppinut ymmärtämään edes itseäni.

Kiitos ojennuksesta, sillä sellaisena minä sanat vastaan otin.
        .

• Helena04
        fiiuliN kirjoitti:

Olisihan minun pitänyt ymmärtää toisia tosiaankin, eikä pyytää sitä omille sanoilleni.
        En tiedä mitä lienen tarkoittanut tuon pyyntöni kanssa.

Kuitenkin huomaan taas ajatelleeni itseäni, vaikka tarkoitus oli päinvastainen.

Mutta tämmöinen minä olen, enkä oikeastaan osaa ymmärtää toisia, kun en ole vielä oppinut ymmärtämään edes itseäni.

Kiitos ojennuksesta, sillä sellaisena minä sanat vastaan otin.
        .

FiiuliN, ei sitten sinne päinkään. Itsestäni minä tuossa puhun, että nyt sitten minäkin toivon ymmärrystä - kaikesta "hässäkästä", mitä olen aikaansaanut palstalla. Lue se noin ajatellen uudelleen.
        Hyviä vointeja ja kauniita unia toivotellen
        Helena

(Terveisiä teatterista! Kävin vaihteeksi katsomassa toisenlaista draamaa: Arthur Millerin "Hinta".)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4834
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3416
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2233
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      2004
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1946
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      680
      1906
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1841
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1767
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1525
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe