Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
misan
profiilit
misan
misan
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
121
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos et halua käyttää valmiita netistä tai kirjontakorteilta, osta kirjontaohjelma ja digitoi ne ja vie sitten koneelle, mikähän kone on kyseessä muuten?
30.11.2004 16:58
Yhdessä ollaan oltu 5 vuotta ja asuttu oikeastaan alusta asti yhdessä.Vielä meillä ei ole yhteisiä lapsia, avomiehelläni on eppuluokkalainen tytär,jota pidän kuin omanani.Typykkä asuu virallisesti meillä,mutta meillä on säännöllinen vierailujärjestely tytön äidin suhteen.Kaikkia muita pyhiä vuorotellaan, mutta joulusta tytön äiti pitää kaikin tavoin kiinni.
Aattomme ohjelma on seuraavanlainen:heräämme kellon kanssa n. klo 8,menemme saunaan ja syömme joulupuuron(jos ehdimme),kiireesti mieheni porukoille syömään, sitten tulee joulupukki, noin klo 15 viemme tytön äidilleen.Mieheni vie minut omien vanhempieni luo ja hän itse menee pukkeilemaan muutamaan kotiin ja tulee sitten takaisin, juomme kahvit ja lähdemme kotiin viettämään joulua kahdestaan.
Itse en pidä tästä järjestelystä pelkästään sen takia, että itse totuin pienenä siihen, että herättiin kinkun tuoksuun aivan rauhassa, autettiin äitiä,käytiin saunassa,syötiin,katsottiin televisiosta joulupakettia(tuli sihen aikaan) ja sitten pukki tuli. Ei ollut puhettakaan,että aattona tai ekana joulupäivänä olisi lähdetty minnekään tai kukaan olisi tullut meille, vasta Tapanina.
Olemme yrittäneet ehdottaa tytön äidille joka toinen joulu -systeemiä, mutta ei.Lisäksi haluaisin,että olisimme joulua meillä,eikä aina isovanhempien luona.
29.11.2004 18:13
Asiahan on nyt niin, että tämän päivän Pfaffit valmistetaan Brunon tehtaalla, Itävallan puolella ja Pfaffin kirjontakoneet Husqvarnan tehtaalla Ruotsissa, että silleen ja ompelukoneenhuoltajana, koneen sisälle katsoneena voin kertoa,että ainoastaan Pfaffin ulkokuori on muovia. Pfaffissa on edelleen teollisuussukkula ja kaksoissyöttö, jotka ovat peräisin teollisuuskoneesta alunperin. Itselläni on kaksi Pfaffin 2140, eli isompaa kirjontakonetta ja ompelin sillä kesällä kaverini veneeseen pressun ja kone veti sitä kuin unelmaa normaali neulalla ja nelinkertaisena!!
29.11.2004 17:25
Snap: Rhythm is a dancer
Samantha Fox: Touch me
Sabrina: Boys
Rick Astley: Never gonna give you up, Together forever
Nik Kershaw: The riddle, Wouldn´t it be good
Modern Talking: You´re my heart you´re my soul, Brother Louie
London Boys: Requiem, I´m gonna give my heart
Kim Wilde: Loved, You keep me hanging on
Europe: Final countdown
Irene Cara: Fame, What a feeling
Hot butter: Popcorn
Gazebo: I like Chopin
Frankie goes to hollywood: Relax
Bogart Co.: Princess, All the best girls
A-ha: Take on me
Ankie Bagger: Where were you last night
Troll: Jimmie Dean
The Knack: My Sharona
Status Quo: In the army now
Theme from ghostbusters: Ghostbusters
23.11.2004 12:49
ratkaisu asiaan:liika märkyys.Muratti menestyy suhteellisen hämärässäkin,kunhan ei ole liian märkä, lehdet kyllä ilmoitavat kun on aika antaa vettä!
22.11.2004 15:55
kun klikkaa Nortonissa mainosohjelman nimeä,niin se vie nettiin sivulle,jossa on lista ko.ohjelmista ja oikeata nimeä kun taas klikkaa,niin saat poisto-ohjeet. Monasti kun Norton ei saa poistettua ohjelmaa normaalisti,kone on käynnistettävä uudelleen vikasietotilassa ja sitten tehtävä poistot ohjeiden mukaan!
22.11.2004 15:27
Voi kiitoksia!!
21.11.2004 22:13
eikä ole Everybody´s fool
21.11.2004 20:48
...kaunis =}
21.11.2004 20:46
Kiitos, auttoikin ongelmassa paljon!!
18.11.2004 19:18
Carl Orff: Carmina Burana (O Fortuna)
18.11.2004 18:47
Elä osta,jos noinkin paljon olet valmis sijoittamaan saumuriin, niin marssipa vaikka lähimpään ompelukoneita myyvään liikkeeseen ja tinkaa itsellesi esim. Huskylock 90! Saumurilla et voi tikata kankaan päältä, joten saumuri ei voi olla ainoa kone huushollissa, mielestäni.
18.11.2004 11:27
kerma todellakin lisätään viimeisenä, mutta se keitetään kokoon muiden aineksien kanssa hiljalleen,jolloin suurustusta ei tarvita,jos vain lisätään ja lämmitetään,silloin tarvitsee käyttää myös jauhoja!!
17.11.2004 02:17
Tuli muuten mieleen, et kannattaa kokeilla ensin ilman, se on aika vahva mauste ja kaikki ei tykkää. Ja lisäksi se on sitten kuumentamattomana erittäin myrkyllistä, lapselle jopa tappavan...tosin en tiiä onko tällä asialle tehty jotain vuosien saatossa....
11.11.2004 18:15
Mielikuva olisi, että apteekista.
11.11.2004 17:38
Kokeilepa vaihteen vuoksi tätä meidän perheen suosikkia, itse en pidä normaali kermakakusta ollenkaan:
Pohja:
125g margariinia
3 keltuaista
1dl sokeria
1.5dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
1dl maitoa
Kuorrutus:
3 valkuaista
1.5dl sokeria
mantelilastuja
Täyte:
2dl kermaa
pikku purkki rahkaa
2tl vaniliinisokeria
0.5dl sokeria
vadelmia
Vaahdota sokeri ja kerma, lisää keltuaiset yksitellen hyvin vatkaten.Sekoita keskenään vehnäjauho ja leivinjauhe ja lisää ne taikinaan vuorotellen maidon kanssa hyvin sekoittaen. Levitä pellille leivinpaperin päälle.
Vaahdota valkuaiset ja lisää vaahtoutumisen edetessä pikkuhiljaa sokeri joukkoon. Vatkaa kunnes marenki on kiinteää ja kiiltävää(ei putoa astiasta ylösalaisin käännettäessä).Levitä marenki pohjan päälle, ripottele mantelilastuja päälle ja paista uunissa 175´C n.20-30 min, tai kunnes marenki on kauniin ruskeaa, eivätkä mantelit kuitenkaan palaneita.
Jäähdytä pohja.Puolita pellinkokoinen pohja esim. pizzaleikkurilla ja irrota toinen puoli paperista irti paistinlastalla. Vaahdota kerma, lisää sokerit ja rahka, maista vielä sokerisuus oman maun mukaan.Levitä täyte irrottamattoman puolikkaan päälle ja kermaseoksen päälle vielä vadelmia. Nosta irrotettu puolikas täytteen päälle. Laita päälle halutessasi muutamia vadelmia.
Kannattaa muuten tehdä kakku jo edellisenä päivänä,jotta kerkiää kostumaan ja makustumaan!
11.11.2004 17:36
Perinteinen piimäkakku
3 dl Piimää
200 g voita sulatettuna
1 tl soodaa
2 dl sokeria
1 dl siirappia
2 tl neilikkaa
2 tl inkivääriä
2 tl kardemummaa
6 dl vehnäjauhoja
Sekoita piimän joukkoon sooda ja sulatettu rasva. Lisää sekoittaen sokeri, mausteet ja vehnäjauhot. Lisää rusinat. Voitele kakkuvuoka rasvalla ja sirottele päälle korppujauhoja. Kaada taikina vuokaan ja paista kakkua tunti uunin alatasolla 175 °C:n lämpötilassa noin 45 minuuttia. Jäähdytä ja kumoa tarjoilulautaselle. Koristele tomusokerilla.
Tässä erittäin nopea ja mehukas kakku!
11.11.2004 17:04
Kavereilleni on eilen alettu pystyttää kyseistä taloa ja se on ostettu, eli kaupat sovittu alkukesästä.Jonot talotehtaalla on noin kaksi vuotta normaalijonossa, niin sanotuksi vip-asiakkaaksi pääsee, kun ei vaadi,että talon pystytys sijoittuu kesään tai kesän alkuun niinkuin normaalisti tai sitten jos sattuu peruutuksia samanlaiselle talotilaukselle. Kaverille luvattiin talo valmiiksi itsenäisyyspäiväviikolle ja niin myös näyttäisi tapahtuvan.
Hinnat ovat peruspaketeilla todella edulliset verrattuna ns. normaali elementtitaloihin, mutta joka ikinen erikoisempi nippeli ja nappeli maksaa rutosti enemän. Esim. kodinkoneitten, kaapistojen ovien, lattimateriaalien jne. hintoja kannattaa vertailla ja vasta sitten päättää, mitä todella otat heiltä, mitä ostat ja laitat tai laitatat itse.
Itse suosittelin kavereilleni talotehdasta, koska aiomme itse aikanaan ottaa sieltä talon.
09.11.2004 20:04
katsopa muutama rivi alespäin, aiheena saumureiden hinnat!
09.11.2004 19:37
Saumurit, joita itse myin olivat välillä n. 600€-1200€. Alle tuon hintahaarukan saumurit ovat mielestäni pilipalituotteita.Listahinnat ovat ainakin minun entisen maahantuojani jälleenmyyjillä kaikilla samat ja aina voi kokeilla kilpailuttaa.
Uusia malleja tulee joka vuosi, varmastikin perussaumurit ovat hyvin paljon samanlaisia, mutta niitä on yritetty vuosien varrella kehittää helpommin käytettäviksi ja kestävimmiksi.Itse suosittelen vähänkin vaatteita ja sisustusjuttuja ompeleville keskiluokan saumuria, jossa helppo langoitus, langat kulkevat "piilossa" eivätkä takerru mihinkään, esim. hiuksiin, on nelilankainen ja säädöt ovat helposti ulottuvillasi, pelkällä näppivoimalla säädettävissä ja siinä on "turvamekanismi" etuluukussa. Jospa tässä olisi apua? Ja tärkeintä: muista aina itse kokeilla saumuria, monilla eri materiaaleilla ja pyydä myyjää esittelemään myös rullapäärme,monet kauppiaat voivat varata sinulle myös opastusajan myös liikkeen aukioloajan ulkopuolelta, jolloin hänellä on enemmän aikaa!
09.11.2004 19:29
6 / 7