Kermakakun täytteitä?

chianti

Pitäisi leipoa miehelle synttärikakku, mutta kyllästyttää se ainainen hillo-banaani-kermavaahto-hässäkkä. Kinuski taas on päivänsankarin makuun liian makeaa. Olisiko kellään hyviä täytevinkkejä? Ajattelin leipoa vaalean kakkupohjan, sillä toivomuksena oli oikein "perinteinen" kermakakku. Jossain oli muistaakseni joku ohje, johon tuli kakun väliin omenasosetta ja -raastetta vaniljakiisselin kera. Onko kukaan tehnyt tällaista - toimiiko vai onko pliisun makuista?

8

2354

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma

Hei!

Minä olen käyttänyt täytekakkujen välissä marja- tai hedelmäpilttiä samoin säilötyt hedelmät omassa mehussaan ovat hyviä. Ei tule liian makeaa. Oma mielikuvitus siinä on rajana. Joskus olen sekoittanut säilykeananasta ja appelsiinimarmedadia, raikasta!

• chianti

Mietin myös juuri noita lasten Piltti-soseita... Mutta eivätkös ne ole aika mauttomia? Noin niin kuin aikuisten suuhun? Tuo ananas-appelsiinimarmeladi kuullosti hyvältä! Vaniljakiisseli varmaan sopisi niiden kanssa.

• mamma
        chianti kirjoitti:

Mietin myös juuri noita lasten Piltti-soseita... Mutta eivätkös ne ole aika mauttomia? Noin niin kuin aikuisten suuhun? Tuo ananas-appelsiinimarmeladi kuullosti hyvältä! Vaniljakiisseli varmaan sopisi niiden kanssa.

Hei!

meidän perheen suihin ne passaa. Samaten voi esimerkiksi laittaa mansikkahilloon lisäksi pakastemansikoita tai sitten mansikkapilttiä tai tehdä ihan oman sekoituksen. Semperillä oli ainakin ennen mansikkasosetta vauvoille.

Meillä ei voi käyttää maitotuott

• mamma
        mamma kirjoitti:

Hei!

meidän perheen suihin ne passaa. Samaten voi esimerkiksi laittaa mansikkahilloon lisäksi pakastemansikoita tai sitten mansikkapilttiä tai tehdä ihan oman sekoituksen. Semperillä oli ainakin ennen mansikkasosetta vauvoille.

Meillä ei voi käyttää maitotuott

hitsin rakennekynnet.... painaa mistä sattuu...

meillä ei siis voi käyttää maitotuotteita, joten on tullut veivattua erilaisia marja- ja hedelmäsotkuja.

Kaupan valmis hedelmäsalaatti soseena on hyvää.

Ananasta laitan sen marmeladin sekaan murskana.

• Enni

täytekakun jonka kuorrutteeksi pistin suklaata, reunoille kermavaahtoa ja väliin vadelmarahkaa.
      kostutin maidolla ja kakkua meni 2 suuhun heti puolet. tykättiin.

• Kokeilepa vaihteen vuoksi tätä meidän perheen suosikkia, itse en pidä normaali kermakakusta ollenkaan:

Pohja:
      125g margariinia
      3 keltuaista
      1dl sokeria
      1.5dl vehnäjauhoja
      2tl leivinjauhetta
      1dl maitoa

Kuorrutus:
      3 valkuaista
      1.5dl sokeria
      mantelilastuja

Täyte:
      2dl kermaa
      pikku purkki rahkaa
      2tl vaniliinisokeria
      0.5dl sokeria
      vadelmia

Vaahdota sokeri ja kerma, lisää keltuaiset yksitellen hyvin vatkaten.Sekoita keskenään vehnäjauho ja leivinjauhe ja lisää ne taikinaan vuorotellen maidon kanssa hyvin sekoittaen. Levitä pellille leivinpaperin päälle.

Vaahdota valkuaiset ja lisää vaahtoutumisen edetessä pikkuhiljaa sokeri joukkoon. Vatkaa kunnes marenki on kiinteää ja kiiltävää(ei putoa astiasta ylösalaisin käännettäessä).Levitä marenki pohjan päälle, ripottele mantelilastuja päälle ja paista uunissa 175´C n.20-30 min, tai kunnes marenki on kauniin ruskeaa, eivätkä mantelit kuitenkaan palaneita.

Jäähdytä pohja.Puolita pellinkokoinen pohja esim. pizzaleikkurilla ja irrota toinen puoli paperista irti paistinlastalla. Vaahdota kerma, lisää sokerit ja rahka, maista vielä sokerisuus oman maun mukaan.Levitä täyte irrottamattoman puolikkaan päälle ja kermaseoksen päälle vielä vadelmia. Nosta irrotettu puolikas täytteen päälle. Laita päälle halutessasi muutamia vadelmia.

Kannattaa muuten tehdä kakku jo edellisenä päivänä,jotta kerkiää kostumaan ja makustumaan!

• chianti

Niin, mieheni toiveena oli _nimenomaan_ kermakakku. Ja oikein perinteinen sellainen. Yritin itse ehdottaa esim. sacherkakkua erilaisine variaatioineen, mutta minkäs teet, päivänsankari saa kuitenkin päättää! Kiitos kuitenkin ohjeesta! :)

• titta.o

Älä laita omenaraastetta, se tummuu vaikka laittasi sitruunaakin, eikä ole oikein vatsaystävällistäkään...

Jos sulla sattuisi olemaan itse tehtyä omesosetta, jota ei ole pilattu liialla sokerilla niin se on hyvää. Voit myös keittää hetken aikaa omenakuutioita (GS) pienessä määrässä omenamehua ja sitten survoa ne haarukalla niin etteivät mene aivan soseeksi.

Hyvän täytteen saat myös vadelmista. Joko survottuna tai tekemällä niistä kiisselin. Siis ei vettä kuin nimeksi....

Sinne voisi rouhia väliin vielä tummaa suklaata tai After Eightiä. jos siippa pitää suklaasta.

Mun mielestä suklaakakku on parempi kermasössöjen kanssa kuin vaalea, mutta jos ukko-kulta pitää vaaleasta niin sellainen sitten.

Appelsiinimarmeladi on myös hyvää ja kermavaahdon joukkoon voisi ehkä ujuttaa appelsiinituorejuustoa, vai voisiko :) On uskomattoman hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4249
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      842
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      827
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      763
    Aihe