Pitäisi leipoa miehelle synttärikakku, mutta kyllästyttää se ainainen hillo-banaani-kermavaahto-hässäkkä. Kinuski taas on päivänsankarin makuun liian makeaa. Olisiko kellään hyviä täytevinkkejä? Ajattelin leipoa vaalean kakkupohjan, sillä toivomuksena oli oikein "perinteinen" kermakakku. Jossain oli muistaakseni joku ohje, johon tuli kakun väliin omenasosetta ja -raastetta vaniljakiisselin kera. Onko kukaan tehnyt tällaista - toimiiko vai onko pliisun makuista?
Kermakakun täytteitä?
8
2354
Vastaukset
- mamma
Hei!
Minä olen käyttänyt täytekakkujen välissä marja- tai hedelmäpilttiä samoin säilötyt hedelmät omassa mehussaan ovat hyviä. Ei tule liian makeaa. Oma mielikuvitus siinä on rajana. Joskus olen sekoittanut säilykeananasta ja appelsiinimarmedadia, raikasta!- chianti
Mietin myös juuri noita lasten Piltti-soseita... Mutta eivätkös ne ole aika mauttomia? Noin niin kuin aikuisten suuhun? Tuo ananas-appelsiinimarmeladi kuullosti hyvältä! Vaniljakiisseli varmaan sopisi niiden kanssa.
- mamma
chianti kirjoitti:
Mietin myös juuri noita lasten Piltti-soseita... Mutta eivätkös ne ole aika mauttomia? Noin niin kuin aikuisten suuhun? Tuo ananas-appelsiinimarmeladi kuullosti hyvältä! Vaniljakiisseli varmaan sopisi niiden kanssa.
Hei!
meidän perheen suihin ne passaa. Samaten voi esimerkiksi laittaa mansikkahilloon lisäksi pakastemansikoita tai sitten mansikkapilttiä tai tehdä ihan oman sekoituksen. Semperillä oli ainakin ennen mansikkasosetta vauvoille.
Meillä ei voi käyttää maitotuott - mamma
mamma kirjoitti:
Hei!
meidän perheen suihin ne passaa. Samaten voi esimerkiksi laittaa mansikkahilloon lisäksi pakastemansikoita tai sitten mansikkapilttiä tai tehdä ihan oman sekoituksen. Semperillä oli ainakin ennen mansikkasosetta vauvoille.
Meillä ei voi käyttää maitotuotthitsin rakennekynnet.... painaa mistä sattuu...
meillä ei siis voi käyttää maitotuotteita, joten on tullut veivattua erilaisia marja- ja hedelmäsotkuja.
Kaupan valmis hedelmäsalaatti soseena on hyvää.
Ananasta laitan sen marmeladin sekaan murskana.
- Enni
täytekakun jonka kuorrutteeksi pistin suklaata, reunoille kermavaahtoa ja väliin vadelmarahkaa.
kostutin maidolla ja kakkua meni 2 suuhun heti puolet. tykättiin. Kokeilepa vaihteen vuoksi tätä meidän perheen suosikkia, itse en pidä normaali kermakakusta ollenkaan:
Pohja:
125g margariinia
3 keltuaista
1dl sokeria
1.5dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
1dl maitoa
Kuorrutus:
3 valkuaista
1.5dl sokeria
mantelilastuja
Täyte:
2dl kermaa
pikku purkki rahkaa
2tl vaniliinisokeria
0.5dl sokeria
vadelmia
Vaahdota sokeri ja kerma, lisää keltuaiset yksitellen hyvin vatkaten.Sekoita keskenään vehnäjauho ja leivinjauhe ja lisää ne taikinaan vuorotellen maidon kanssa hyvin sekoittaen. Levitä pellille leivinpaperin päälle.
Vaahdota valkuaiset ja lisää vaahtoutumisen edetessä pikkuhiljaa sokeri joukkoon. Vatkaa kunnes marenki on kiinteää ja kiiltävää(ei putoa astiasta ylösalaisin käännettäessä).Levitä marenki pohjan päälle, ripottele mantelilastuja päälle ja paista uunissa 175´C n.20-30 min, tai kunnes marenki on kauniin ruskeaa, eivätkä mantelit kuitenkaan palaneita.
Jäähdytä pohja.Puolita pellinkokoinen pohja esim. pizzaleikkurilla ja irrota toinen puoli paperista irti paistinlastalla. Vaahdota kerma, lisää sokerit ja rahka, maista vielä sokerisuus oman maun mukaan.Levitä täyte irrottamattoman puolikkaan päälle ja kermaseoksen päälle vielä vadelmia. Nosta irrotettu puolikas täytteen päälle. Laita päälle halutessasi muutamia vadelmia.
Kannattaa muuten tehdä kakku jo edellisenä päivänä,jotta kerkiää kostumaan ja makustumaan!- chianti
Niin, mieheni toiveena oli _nimenomaan_ kermakakku. Ja oikein perinteinen sellainen. Yritin itse ehdottaa esim. sacherkakkua erilaisine variaatioineen, mutta minkäs teet, päivänsankari saa kuitenkin päättää! Kiitos kuitenkin ohjeesta! :)
- titta.o
Älä laita omenaraastetta, se tummuu vaikka laittasi sitruunaakin, eikä ole oikein vatsaystävällistäkään...
Jos sulla sattuisi olemaan itse tehtyä omesosetta, jota ei ole pilattu liialla sokerilla niin se on hyvää. Voit myös keittää hetken aikaa omenakuutioita (GS) pienessä määrässä omenamehua ja sitten survoa ne haarukalla niin etteivät mene aivan soseeksi.
Hyvän täytteen saat myös vadelmista. Joko survottuna tai tekemällä niistä kiisselin. Siis ei vettä kuin nimeksi....
Sinne voisi rouhia väliin vielä tummaa suklaata tai After Eightiä. jos siippa pitää suklaasta.
Mun mielestä suklaakakku on parempi kermasössöjen kanssa kuin vaalea, mutta jos ukko-kulta pitää vaaleasta niin sellainen sitten.
Appelsiinimarmeladi on myös hyvää ja kermavaahdon joukkoon voisi ehkä ujuttaa appelsiinituorejuustoa, vai voisiko :) On uskomattoman hyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763