Vapaa kuvaus

Harrastuksia: elokuvat, valokuvaus, sähly, runot, ruoka, luonto, pokeri Joitakin bestiksiä/esikuvia tms: Beethoven, Coltrane, Hendrix, U2, Cure, Police, Depeche Mode, Tarkovski, Gallo, Bresson, Kurosawa, Herzog, Kubrick, Fellini, Allen, Kaurismäki, Iwai, Kafka, Hesse, Mukka, Saarikoski, Kundera, Bukowski, Woolf, Whitman, Corso, Carver, Neruda, Pollock, Klee, Brueghel jne Lempikirjoja: Amerikka, Arosusi, Dorian Grayn muotokuva, Kuningasrotta, Nälkä, Olemisen sietämätön keveys, Sieppari ruispellossa, Siniset silmät musta tukka, Täältä jostakin, Vilja oraalla Ei silti kannata olettaa että lukisin tai kuuntelisin musiikkia paljon. Vain kirjan per vuosi ja tunti per kuukausi mp3sia. Enää. Yleensä. Elokuvia katselen muutaman viikossa. Mutten elokuvateattereissa koska sellaisissa en viihdy. Vaan omassa nojatuolissa omaan tahtiin. Elokuvamakua: Buffalo '66 Peili Taksikuski Seitsemän samuraita Suuri gangsterisota Veteen piirretty viiva Kuolemaantuomittu on karannut Kauriinmetsästäjä Annie Hall Monster?s Ball Battle Royale Baarikärpänen Kellopeliappelsiini Kaukana mielettömästä maailmasta Sopeutumattomat Kissa kuumalla katolla Perhonen sydämessä Aguirre ? Jumalan viha Mies vailla menneisyyttä Unelmien sielunmessu Kultakuume Magnolia Satimessa About Schmidt Good Will Hunting etc etc Huom: olen tehnyt tämän profiilisivun vain jotta tutustuisin ihmisiin. Olen saanut 1 mailin, vaikka 4445 on tämän tsekannut (miinus ne noin 250 kertaa jotka ovat omia klikkauksiani). Sinä voit muuttaa asian. Jos siis haluat olla toinen yhteydenottaja. Siinä ekassa&ainoassa oli tosin vain yksi sana, joten vaikka oletkin "vain" toka voit silti tehdä vaikutuksen. 29.10: 12.6-17.7 11 mailia ja 2 mese-lisäystä, sen jälkeen ei mitään. mail/msn: turkoosipenkki(ÄT)yahoo.com Linkit: http://plagiarist.com/poetry/137, http://www.ymdb.com/tomik/l8194_ukuk.html, http://www.dmgi.com/pancakes.htm, http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?kunta=Kuopio, http://www.greatmodernpictures.com/pmam3.htm, http://www.galloappreciation.com/art/23.html, http://www.suomi24.fi/treffit, http://www.lyricsfreak.com/p/prince/111288.html, http://yentown.co.jp/en/shunji-iwai/filmography.html, http://film.guardian.co.uk/gall/0,8544,1226197,00.html Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

20

Kommenttia

159

1. Eiköhän 30-50% yksinäisyyttä kokevaa pura yksinäisyyttään johonkin ilmaisuun, runoihin, päiväkirjaan, maalaamiseen, ompeluun.

Eri asia sitten miten monella tuo ilmaisu yltää taiteen tasolle.

Luovuus tulee siitä että täytyy rikkoa rajat. Täytyy päästä muualle.

Lapset käyttävät luovuuttaan melkein joka hetki. Esim kaupassa tulee vieras miekkonen valitsemaan maitoa. Parin sekunnin päästä lapsi sanoo äitilleen "miksi tuo setä osti sinistä maitoa?". Eli miekkonen ei ole enää joku tuntematon, vaan hän on setä. Kun häntä kutsuu sedäksi, hän "muuttuu" sedäksi. Yksi perusesimerkki siitä mistä luovuus tulee, pakosta. Luovuus helpottaa elämistä. Miksi olla luova jos kaikki tuntuisi silti yhtä vaikealta...

Luovuus on maailman järjestelyä uudelleen, helpommin ymmärrettäväksi, mielekkäämmäksi. Monesti se on pakoa tästä maailmasta, siihen johonkin mitä tykkää tehdä. Russellilla oli langat käsissään matematiikan maailmassa, hän oppi joka päivä jotain uutta, kukapa tuollaisesta ei nauttisi. Vastaavasti kun huomaa ettei enää opi mitään uutta, tai kirjailija ei keksi enää moneen vuoteen mitään kirjoitettavaa tai saa ideoita tai juonia päähänsä, tai tuntuu että kaikki on jo kirjoitettu, niin helposti turvautuu itsemurhaan. Esim Hemingway, Plath, ja onhan noita satoja muitakin.

Itse kirjoitan haikuja (noin 400 vuodessa), tankoja (noin 100 vuodessa), runoja (5-50 vuodessa), blogeja (8 taitaa olla, mutta vain kahta taidan nykyään päivittää), sarjakuvia, keskustelupalstaviestejä, deitti-ilmoituksia jne. Ja otan valokuvia (10000-20000 vuodessa) ja hiukan myös videokuvaa. Elokuvia tulee myös parisataa katsottua vuodessa. On sekin luovaa toimintaa. Kaikki pako on luovaa toimintaa, vaikka sitten katselisi uutisia. Siten myös alkoholi on luovaa toimintaa. Lasken myös urheilemisen luovaksi toiminnaksi.

Tässä joitakin 1.8. jälkeen tekemiäni haikuja.

Talvisaunojen
    varauslista seinällä.
    Ja alkaa sataa.

Pohjaton, vailla
    seinää, kattoa, minun
    itseluottamus.

On kiittäminen
    naisia että heitä
    on niin vitusti.

Saapua kotiin,
    astella jääkaapille.
    Siinä on haiku.

En ehkä ole
    jumala, mutta niitä
    asuu minussa.

Mieluummin yksi
    suht pantava kuin nolla
    jumalatarta.

Nerous tunkeutui
    aamulla tajuntaani
    ja katsoi peiliin.

Tänä iltana
    kaikki ajatukseni
    ovat Nijinsky.

Sarjat palaavat
    tauoilta tänään. Yöksi
    luvattu hallaa.

Kohta tiedetään
    uusi Miss Universum.
    Muokkaan runoja.

Kuolema tekee
    sinusta runon jossa
    tavuja 0.

Kuoleman haikun
    tavumäärä on nolla,
    nolla ja nolla.

Carpe diem eli
    tänäänkin noin miljoona
    katsoo Salkkarit.

Kuljen kamera,
    kynä, lappu kädessä.
    Ja palvon tätä.

Jokainen haiku
    aina siihen saakka se
    kaikkein juhlavin.

Mikä olisi
    todennäköisin kohta
    silmätä rakkaus?

Olen ainakin
    guru juuri minuna
    olemisessa.

Tärkeämpää on
    saada rakkaus itseensä,
    kuin se ihminen.

Onnenkeksissä
    olisikin nimeni
    ja numeroni.

Kohmeinen kohta
    pinaattikeitossa toi
    sinut mieleeni.

Haastavampaa kuin
    shakki. Ja palkintona
    lyhyt ikuisuus?

Siinä on riski
    mennä liki ihmistä.
    Karhua. Kukkaa.

En rikas, mutta
    ajatusmiljonääri;
    nai jos haluat.

Varo naisia
    jotka kirjoittavat näin:
    "pyytteetön rakkaus".

Uskottu nainen
    maittaisi tänään - mitä
    lie tarkoittaakaan.

Eilinen Kafkaa.
    Tänään Egon Schieleä.
    Tahdon Nijinskin.

Pitäisi elää
    elo, josta jää suuhun
    hyvä kuolema.

Kerro minulle
    jokainen ikioma
    salaisuutesi.

Mitä kaikkea
    et voi koskaan kertoa
    edes minulle?

Vihreät valot.
    Ylitän suojatien, ja
    lopetan haikun.
  2. 1 - kasvissyöjä. Olimme jo 4-5v sitten vastanneet toistemme deitti-ilmoituksiin, ja viestitelleet 1-2 viestin verran. Vastasi taas deitti-ilmoitukseeni. Ensitapaamisella kertoi haluavansa tehdä lapsen kanssani. Ja mitäs muuta. No tapasimme uudestaankin. Seuraavat 2 alustavasti sovittua tapaamista perui. Ei ole sen jälkeen vastannut 2 sähköpostiini. Nyt en ole kuullut mitään 5 kuukauteen, mutta epäilen että suhteessa jonkun omassa kaupungissaan asuvan kanssa, kertoi treffanneensa jonkun muutama päivä ennen minua. Asuu 250km päässä. Sain kuvan että tärkeintä hänelle on kasvisruoka ja kasvisruokareseptit ja muu sellanen joka minua ei kiinnosta juuri lainkaan. Vähän vaikea olla muutama päivä ilman lihaa, kahvia, alkoholia, televisiota, nettiä - ei niin hyvää seuraa että kompensoisi nuo puutteet. Jos on helpottunut päästessään kotiin niin ei kai ole enää ihastunut.
    2 - runotyttö. Viestittelimme 5-6 viikkoa tosi paljon kaikesta kirjallisuuteen liittyvästä. Viimeisen 1-2 viikon aikana se jotenkin lätsähti, ehkä tuon edellisen takia. En kuitenkaan perunut jo kauan sitten sovittua tapaamista koska en kehdannut. Oli tosi innokas ja päällekäyvä, vaikka itse huomasin jo 1-2 sekunnin kohdalla etten tule ihastumaan tms. Ei meillä oikein muuta yhteistä ollut kuin runouteen liittyvät asiat. Runoista juteltiin, siinä välissä kun sen raiskausyrityksiltä ehti. Tekstasi minulle kun Michael Jackson oli kuollut, mutta olin jo nähnyt uutisen iltalehtien sivuilla. Siihen vastasin, mutten 2 seuraavaan joissa kysyi mitä kuuluu.
    3 - sarjadeittaaja. Olin Helsingissä käymässä ja tarvitsin jotain ohjelmaa 2-3 tunniksi ennen kuin pääsisin Couch Surfing -isäntäni luokse yöksi. Sovin pikapikaa treffit Suomi24-treffien kautta, naisen kanssa joka 3kk aiemmin ehdotti treffejä. No treffit kesti minuutin, nainen kertoi että turha lähteä minnekään koska tietää jo ettei voi kiinnostua minusta. Muutaman viikon päästä nainen pääsi otsikoihin järjestäessään SpeedDatingin maailmanennätysyritystä.
    4 - blondi. Vastasi deitti-ilmotukseeni. Viestittelimme aktiivisesti kolmisen viikkoa. Sovittiin että tulee luokseni viikonlopuksi. Ihan mukavaa oli näyttää nähtävyyksiä ja käydä baareissa jne. Sain kuvan että nainen juo 3-4 kertaa viikossa kunnon kännit, ja alkoholi on keskeisintä elämässä. Ehkä väärä kuva, mutta nainen oli lähdössä kuukauden päästä toiselle puolelle maapalloa asumaan. Ei sen takia juuri motivaatiota sopia toista tapaamista. Muutenkin tuntui vastanneen minulle vain koska ilmoitukseni erottui, ei siksi että koki minun etsivän juuri hänenlaistaan. Ns bändärivastaaja, joku kuka pitää ilmoituksestani ja kiinnostuu millainen ihminen sen takana on. Aito vastaaja vastaa koska huomaa että on todennäköisesti sellainen jota etsin, ja minä sellainen jota hän etsii.
    5 - hätävara. Vuosi sitten piti tavata Facebookin Social Me -applikaation kautta. Mutta molemmilla oli muuta ohjelmaa ja olisimme ehtineet nähdä vain 5 minsan ajan. En löytänyt tältä palstalta ketään Taiteiden yöhön. Joten päätin mennä Social Me:hen. Törmäsin siellä taas tähän naiseen, ja tuli puheeksi se Taiteiden yö. Sain sovittua että lähtee sinne kanssani. Aivan kaverimielellä-tapaaminen. Niinkuin oli tuo 3:nkin minun puoleltani.

Noista naisista 3 oli sellaisia spesiaalitapaukselta tuntuvia. Mutta eipä sekään auta jos naisesta ei kuulu mitään tai kuuluu mutta se muuttaa maapallon toiselle puolelle.
  3. "Sä tuotkin lähes joka asiassa esille sen mitän valtavirtaa vastaan kulkeva olet ja tästä saa sen kuvat, että teet niin tarkoituksella."

Jos lempielokuvat eivät ole niin valtavirtaa kuin muilla, niin.. Eihän ne joiden lempielokuvat on valtavirtaa ja listaavat ne jonnekin tuo esille sitä miten valtavirran mukaisia he ovat. Tietenkin jos lempielokuvamaku on elitistinen tai poikkeava tai harvinainen, se pistää silmään ja voi vaikuttaa siltä että tässä tuodaan esille omaa hyvää makua. Mutta en sanoisi että joku jonka top 20 -elokuva lista pitää sisällään pelkkiä Uunoja toisi esille sitä miten huono elokuvamaku hänellä on. Ei kai sen mistä elokuvista se lista koostuu tulisi olla se merkittävin johtolanka sen listan esille laittajan motiiveista.. Ja 90% katselemistani elokuvista on valtavirtaa, mielestäni se lukee minulla vaikka missä. Eli katson enimmäkseen ihan perus-Hollywood-tuotoksia, joistakin pidän melko paljonkin, mutta harvoin ne ihan lempielokuvien top 50:een mahtuvat silti. Johtuen mm siitä että kun katson 200-300 elokuvaa vuodessa niin top 50 on jo melko laatua. Kyse ei siis ole välttämättä maustakaan, kyllä jos kuka vaan katsoisi yhtä paljon elokuvia niin hänen siitä lempielokuvalistastaan muodostuisi hiukan tasokkaampi, ja persoonallisempikin. Nyt kun peruselokuvankatsoja katsoo ne noin 10 kassamagneettia per vuosi niin ihmisten listat muistuttaa melko paljon toisiaan väistämättä.

"Ja juuri siksi tiedän, että sinulla on heikko itsetunto. Vertaapa huvikses: "Panin tossa viittäkymmentä naista...", "Oon käyny treffeillä jo viidenkymmenen naisen kanssa"."

Minusta tuo panoillaan kehuja saattaa vähintään yhtä hyvin olla heikon itsetunnon omaava. En muista maininneeni koskaan tarkkaa treffaamieni lukumäärää. Yleensä kerron vain että siitä lähtien kun olin ekoilla nettitreffeillä niin olen treffannut noin 1/kk tahtiin. Eli 12 per vuosi tahtiin, tänä vuonna vain 5. Ei tuo paljoa ole, 97% päivistä 0 treffiä.

"Ja se ettet noista viidestä kymmenestä löytäny yhteistä voi kertoa susta hyvin paljon, veikkoseni, hyvin paljon... Etenki se, että "hylkäsit" heidät kaikki. "Minun arvoisiani ei löydy mistään.", ja ton ajatuksen sä yrität verhota sillä, että et vain ole omaasi vielä löytäny. Voi myös olla, että haluat tutustua, mutta olet niin arka, että hylkäät heidät jo heti kättelyssä. Miten voit löytääkään, jos et tutustu ihmisiin sen enempää, ku pari-kolme kertaa? Itellä ainaki kestää usein kuukausia tutustua ennen kuin voin puhua ihstumisesta."

Missä sekään lukee että kuka hylkäsi ja kenet?

Treffattujen kanssa on mennyt arviolta näin:

40% kumpikaan ei tykkää kummastakaan, ei enää tavata
    35% minä tykkään naisesta, nainen ei tykkää minusta, ei enää tavata
    15% nainen tykkää minusta, minä en hänestä, ei enää tavata
    10% molemmat tykkää toisista, tavataan uudestaan

Tosin vaikea arvioida kun en ole juuri keneltäkään jälkeenpäin kysynyt no mitä mieltä olit. Harvalta suoraankaan mitään kuullut. Mutta on se selvästi yleisempää että nainen ei pidä minusta, kuin että minä en pidä naisesta. Tai sitten nainen kyllä pitää minusta, mutta kun on muitakin kilpakosijoita niin katoaa sitten sille tielleen.
  4. Minä: Ei siinä ole kyse tietoisesta kampanjoinnista..
    Sinä: Kampanjointi on nimenomaan sitä, että sulta löytyy lukuisia eri profiileja lukuisilta eri sivustoilta ja jauhat lukemattoman pitkin viestein itsestäsi.

Minä:

Se että on jäsen monilla sivustoilla on aivan normaalia. Ja sekin että käyttää useampaa kuin yhtä keskustelupalstaa. Yhdelläkään sivustolla minulla ei ole kuin 1 profiili, ja en käytä kuin 2 keskustelupalstaa, joihin laitan yhteensä alle viestin per päivä. Ei siis kovin aktiivista.

"Ei anna susta kovin tosissaan otettavaa kuvaa, et pelleilet ja testailet tuol deittisivul." Sain 100 päivässä Suomi24-treffeillä 0 vastausta, joten ajattelin etten jaksa enää käyttää sitä muuhun kuin pelleilyyn. En ollut siis enää tosissani, joten hyvä vaan jos en anna tosissaan otettavaa kuvaa.

Minä: Tietynlaiset ihmiset pitävät tietynlaisista elokuvista.
    Sinä: Hyvin naivia yleistämistä. Itse pidän etenkin iranilaisista, venäläisistä, intialaisista sekä romanialaisista elokuvista eikä sitä kukaan huomaan mun luonteesta mitenkään.

Kyllä ne ihmisen lempielokuvat kertoo ihmisestä vaikka mitä. Ei kiveenhakatusti, mutta suurella todennäköisyydellä. Jos naisen lempielokuva on Toy Story, hänellä on todennäköisesti lapsia, jne. Jos lempielokuva on elokuva jossa on tietynlaista huumoria, silloin voisi päätellä että henkilö pitää kyseisenlaisesta huumorista. Elokuvat, kuten musiikki, on melko iso ihmisiä yhdistävä tekijä. Zombiegorekauhu-fani tuskin ihastuu kovin todennäköisesti Uneton Seattlessa -faniin. Heillä on erilaiset luonteet ja heitä kiehtovat eri asiat, he arvostavat eri asioita.

Iranilaisia elokuvia on vaikka minkälaisia. Jos mainitsisit mistä iranilaisesta elokuvasta pidät, silloin ihminen joka tuntee iranilaisia elokuvia voisi saada sinusta jonkun mielikuvan. Joka ei välttämättä olisi oikea. Mutta kun laitat 100 lempielokuvasi listan, niin ihminen joka tietää paljon elokuvista, voisi sen perusteella nähdä mitkä asiat sinua kiehtovat, tai minkälaisiin päähenkilöihin samaistut jne. Ja jos top 10 olisi täynnä Liv Tylerin tähdittämiä niin olisi helppo arvata että Liv Tyler on lähellä naismakuasi jne jne. Jos top 3 olisi Hurjapäät 1, 2 ja 3 niin voisi päätellä että olet teini tai tykkäät tuunauksesta.

"Olet kertonut käyneesi kymmenien eri ihmisten kanssa treffeillä, eikä ykskään oo millään tavalla natsannu. Mistä kertoo?"

Missä olen ilmaissut ettei yksikään ole natsannut? Ei, päinvastoin olen kyllä monestikin kuvaillut että miten kauan ihastumista tms kenenkin kanssa kesti. Tai sitten käytit natsaamista naimisiinmenemisen synonyyminä. Tosin tuossa oli tuo "millään tavalla". No niitä tapoja on ollut reilusti useampia kuin nolla.

"Jos joku yrittää lähestyä sua tän palstan kautta, niin torjut hänet poikkeuksetta. Mistä kertoo?"

Jos näkyvästi torppaa yhden lähestyjän yhdestä, ja viestiboksiinsa saa viestin neljältä, joille jokaiselle vastaa vaikka mitä ja osalle ehdottaa tapaamistakin, niin on yleisön silmissä kuitenkin ikuisesti se julma paha susi joka särkee naisten sydämet heti kättelyssä kertalinttuulla.. Mistä kertoo, no siitä että se mitä ihmiset ei tiedä ei vaikuta heidän ajatteluunsa millään tavalla. Ja jotkut olettaa että se mitä he näkevät on kaikki mitä on olemassa. Ja jotkut ei pääse tästä tunteestaan edes vaikka heille kuvailisi ettei asia näin ole.

"Jos jonkun lempisarja on Kauniit ja rohkeat, niin hän on mielestäsi "tietynlainen", etkä halua tutustua. Mistä kertoo?"

En ole missään dissannut tuota sarjaa. Emmerdalea ja Salkkareita kyllä. Mutta Kauniit ja rohkeat on saippuaoopperoiden parempaa osastoa. En ole ketään 1 tai 5 ominaisuuden takia todennut epäkelvoksi tutustumiseen.

"Aivan yhä etsit, vaikka 8-vuotta olet ilmeisesti jo etsinyt."

8v sitten liityin 3 sivustolle joita eniten olen käyttänyt. Mutta deitti-ilmoituksia selasin ja laitoin ekan kerran elokuussa 1999.

Minä: Joten pitäähän minun täällä ollakin esillä, ja kertoa itsestäni, että ne jotka pitää minunlaisesta ihmisestä huomaisivat että tuossapa on sellainen ihminen johon haluan tutustua.
    Sinä: Jos suurinosa tänne kirjoittamistasi viesteistä lytätään armotta, sulla nauretaan ja sua pidetään kusipäänä, niin mistä se kertoo? Ehkä jälleen kannattaa miettiä omia strategioita uudestaan.

No en yleensä perusta käytöstäni siihen että mitä mieltä suurin osa on. En ole tuuliviiri, jonka käyttäytymisestä massa voisi tunteillaan ja reaktioillaan äänestää. Ja kyllä niitä positiivisiakin viestejä on paljon tullut. Melko paljon salaa yleisöltä, suoraan viestiboksiini. Enkä ole kyllä mitään armotonta lyttäystä tai naurua tai kusipäänä pitämistä paljoa havainnut. Tietenkin minunlainen ihminen jakaa mielipiteet vahvasti kahteen eri leiriin. Ei siinä ole minulle mitään uutta. Jos olisin itsestäni epävarma teinix niin varmasti miettisin kannattaako tätä jatkaa jne, mutta kun ei ole mitään sellaista mikä ei olisi jo noin 10-15 vuoden ajalta tuttua.
  5. Minä: Kuka vaan voi netissä vaikuttaa vähän vaikka miltä. Mutta se että on jotakin tai että vaikuttaa jonkinlaiselta ovat hyvin eri asioita.
    Sinä: Miksi haluat antaa itsestäsi netissä erilaisen kuvan kuin mitä todellisuudessa olet? Miksi siis vaikutat erilaiselta netissä kuin todellisuudessa? Ei ainakaan edistä kumppanin löytämistä.

Minä:

Vaikuttaa ja
    pyrkiä tietoisesti vaikuttamaan

ovat 2 eri asiaa.

Jos jonkun silmissä vaikutan x:ltä ja y:ltä, se ei tarkoita että olen halunnut vaikuttaa hänen tai kenenkään silmissä x:ltä tai y:ltä tai edes tiedostanut että tällainen mahdollisuus on.

Eli viittasin vaikuttaa-verbillä kokijaan, en tekijään. Aivan kuin katsoisit ikkunasta ulos ja sanoisit että vaikuttaa olevan huono sää. Kyse ei silloin ole siitä että sää itse yrittää tietoisesti vaikuttaa huonolta.

Ja en hae sairaalloisesti huomiota, tai edes hae huomiota. Panen ilmoituksiani ja viestejäni nettiin, ja ne vaan väistämättä nostattavat ison porun usein. Ei kai se mikä on yleisön reaktio voi määritellä sitä mikä on esiintyjän alkuperäinen motiivi.

Jos hakisin huomiota niin kai olisin joskus Suomi24-treffeillä hankkinut sen vipin joka nostaa minut hakutulosten kärkeen automaattisesti. Tai Cityssä maksanut pari euroa siitä 15 minuuttia julkisuudessa -hommasta, jolla pääsen tuoksi ajaksi kuvan ja puhekuplan kera jokaiselle sivulle siellä. Mutta en ole noin tehnyt. Sitä tosin ei kukaan voi mistään tarkastaa. Mutta on monia muitakin sivuja joilla huomiota saa maksullisella tekstarilla, lisäksi tv-chatit. Ja kymmeniä tuhansia ihmisiä jotka tunkee itseään noihin, ja kaikenlaisiin tosi-tv-ohjelmiinkin jne. Jostain syystä en kuitenkaan itse ole niiden joukossa. Olenko sitten vain niin köyhä, vai mistä lie johtuu..

Deitti-ilmoitus johon viittaat ei sisällä yhtään vaatimusta tai pakkoa. Ekalla rivillähän siinä on se että kyseessä on mielikuva unelmanaiseni utopiasta. Aivan kuin joku kertoisi että hänellä on mielikuva siitä että hänen fantasioidensa utopiassa hänen unelma-autonsa väri on neonvioletti. Ei hän silti vaadi autoltaan sitä että se on väriltään neonvioletti. Tai maalaa jokaista autoa jolla ajaa metriäkään heti neonvioletiksi.

Se että muiden ilmoitusten kohdat ovat tyyliä sellaset ja sellaset älkää vaivautuko, niin no ne on niitten ilmotuksia. Minun ilmotus on minun. Jos muilla on ranskalaisia viivoja, niin ei se tarkoita että minun ilmoituksessa se rivin alussa oleva ranskalainen viiva tarkoittaa samaa kuin toisten ilmoituksissa. Ja tämän asian olen sen ilmoituksen edellisissä versioissa 5 kertaa pitemmin 3-5 tavalla kertonut ja vääntänyt rautalangasta. Ja kyllä se siitä typistetystäkin versiosta tulee ilmi monesta kohtaa. Mm siitä että "hän ei jätä tähän vastaamatta vain siksi ettei täytä 1-10 kohtaa" jne jne.

Enkä muista tällä palstalla muita naisia kuin alppiruusukkeen jonka olen "torjunut". Ja siihenkin minulla oli hyvät syyt, jotka perustelin. Eikä ole jälkeenpäin esille tullut mitään mikä olisi saanut miettimään että tein virhearvion kyseisestä nimimerkistä. Vain lisää perusteluja. Turha jatkaa "tuttavuutta" sellasen kanssa josta tulee heti aluksi suht huonot väreet, se on pois muilta ihmisiltä. Ja kun netissä on muutama miljoona suomalaista niin lähes aina sitä 1-4 naisen kanssa viestittelee. Parempi panostaa niihin naisiin jotka tuntuu potentiaalisilta. Eikä ihan vain säälistä myös sellaseen naiseen joka itseä ei kiinnosta, mutta joka on kiinnostunut itsestä.
  6. "Terveen itseluottamuksen omaava ihminen ei päde pitkin nettiä oivalluksillaan, musiikkimaullaan, taiteellisuudeen yms. Hieman kärjistämällä voisin kysyä mikä loppuenlopuks erottaa sut vaikka Johanna Tukiaisesta? Tukiainen tunkee tissinsä joka paikkaan, sä taas "neroutesi". What´s the difference between u and her!?!?"

Etsin naista netistä - juuri netistä, hyvin vähän muualta. Joten pitäähän minun täällä ollakin esillä, ja kertoa itsestäni, että ne jotka pitää minunlaisesta ihmisestä huomaisivat että tuossapa on sellainen ihminen johon haluan tutustua. En tykkää sellasesta että läntätään vaan oma kuva nettiin ja toivotaan että nyt joku tärppää. Koitan vähän monimutkaisempia keinoja käyttää.

En miellä että tässäpä sitä taas sitä nettifeikkineroutta nettiin tungetaan. Laitan omia mielipiteitäni, niin kuin muutkin. Listaan omaa lempimusaa, niin kuin muutkin. Laitan vaikka mitä nettiin mitä muutkin laittaa. Se jos jollekin tulee olo että tuohon törmää vaikka millä sivustolla, argh en kestä, niin ei ole minun ongelma. Ei kai päämotiivin pitäisi olla ettei kukaan vain huomaa tai reagoi mitenkään?

Et sitten nyt iskä84 huomannut että tossapa on kuuma puheenaihe, avataanpa itsekin ketju Traviksesta, ja koitetaan tunkea se täyteen sellaisia ajatuksia jotka löytäs vastakaikua Suomen naisten syvissä riveissä, eli kerrotaan mitkä on oikeat arvot, ja miksi Travis on munapää, niin siten vois ehkä herua sullekin jotain..? Ethän.. Välillä hiukan tuli sellainen olo. Mutta olo on eri asia kuin totuus.

"Lopeta ensinnäkin itsestäsi puhuminen jokapaikassa."

MTV3 nostaisi kuitenkin uutisotsikoksi että "Travis nettiboikotissa!".

"-- joka kaipaa miestä, joka kehuskelee omalla elokuvamaullaan"

Jos näet jossakin jonkun top 20 -elokuvalistan joka alkaa Poliisiopistoista ja päättyy Turhapuroihin, et varmaan koe että sepäs kehuskelee elokuvamaullaan. Ei kai sitä mikä on kehuskelua ja mikä ei voi päätellä vain siitä mistä elokuvista se lista koostuu. Jos joku sanoo lempijuomakseen samppanjan en ajattele että brassaileepas se nyt, vaan että se todella on sen lempijuoma, ei ihme, samppanja on melkoinen luxus-juoma.

Ja jos olet viestejäni lukenut vaikka missä, niin olet kai lukenut että monenko naisen kanssa olenkaan treffeillä ollut. Se on sen verran iso lukema, että eiköhän suuremmat naisujoudet ole kaikonneet jo muutama kymmenen treffattua sitten. Ongelma on enemmän se etten liitä naisiin enää sellaista uutuudenviehätystä kuin joskus, että harvoin enää kehtaan treffata oikein ketään. Vanha homma jo olla treffeillä naisen kanssa. Vain spesiaalitapauksissa kiinnostaa.
  7. "Tästä päästäänkin siihen miksi et ole kumppania löytänyt: et ole "aito"."

Se että selostetaan etten ole netissä aito on melko kaukana siitä miksen ole kumppania löytänyt - jossa kai liveasioiden pitäisi olla se ratkaiseva tekijä, ei se mitä on netissä.

"Kuten jossian viestissä sanottiin yrität tehdä itsestäsi jonkinlaista "instituutiota". Myöskään yksikään "hyvä nainen" ei varmastikaan katso hyvällä sitä, että valehtelet pituus/painosi, paikkakuntasi, koulutuksesi ja tulosi."

Kamalan isoa valehtelua vieläpä kun sen oikein julkisesti kertoo. Eipä minua haittaa jos joku nainen keskustelupalstalla paljastaa kokeilleensa saako vaikka 160-senttisenä enemmän viestejä miehiltä kuin 170-senttisenä. Pitäisin ihan mielenkiintoisena kokeiluna, onhan uteliaisuus hyvä asia. Tai oli se kokeilu sitten mikä vaan oikeastaan. Ja Suomi24-treffit-profiilini on melkein 6v vanha, ja noin 90% tuosta ajasta ilmoituksessa on ollut oikeat tiedot. Nyt ei niin väliä mitä siinä on koska en käytä sitä paljoa, 1-2 viikon välein loggaudun, ja olen puolessa vuodessa tainnut saada 4-5 vastausta. Se on vähän kuin ojaan ajettu Lada, hui kauheaa jos siinä ei ole rekkaria ja toinen etuvalo ei pala. En mä kellekään väitäkään että tämä auto ois myynnissä. Jos joku haluaa kyytiin, kerron kyllä heti että tällä ei voi ajaa.

"Parisuhde ei ole ydinfysiikkaa, eikä ykskään nainen lopulta rakastu siihen miten erikoisia elokuvia katsot."

Tietynlaiset ihmiset pitävät tietynlaisista elokuvista. Ja tietynlaiset ihmiset tulevat toimeen tietynlaisten ihmisten kanssa. Tietynlaiset ihmiset tuntevat vetoa tietynlaisia ihmisiä kohtaan. Jos joku pitää tietynlaisista elokuvista joku toinen voi päätellä tai yrittää päätellä tai luulla päättelevänsä siitä toisesta ihmisestä vaikka mitä. Ja onhan se netissä ainakin tarpeen kun toinen ihminen ei ole läsnä lihassaan. Ja en katso kovin erikoisia elokuvia keskimäärin, 90% sitä samaa mitä muutkin, ihan Hollywood-kauraa. Mutta se mitkä elokuvat ovat lempielokuviani, tai joita olen katsonut tai voisin katsoa useamminkin kuin kerran, on melko eri asia kuin mitä elokuvia keskimäärin katselen. Vaikka on siellä lempielokuvissanikin ainakin puolet sellaisia mitä näkee melkein kenen vaan top-listoilla, sellasia kaikkien tuntemia klassikoita jne, ei siis mitään erikoisia valintoja. Loppuosakin ihan peruskauraa elokuvien laaja-alaista katselua harrastavien keskuudessa. Argentot ja muut giallot jne.

"vaan siihen kuinka täydellisesti heidät hyväksyt ja ennen kaikkea kuinka hyväksyt ja tuet heidän heikkouksiaan ja tässä tulee sun ongelmas: et hyväksy ketään, etkä mitään, ja olet kaikille "liian hyvä" ja toi ei voi johtua mistään muusta, ku heikosta itseluottamuksesta."

Hyvä syväanalyysi jonkun yksittäisen 20 sanan viestin pohjalta jollekin alppiruusulle. Ei se että en ole kiinnostunut jostakin yhdestä naisesta, tai 2/3 naisesta jotka lähestyivät minua jonkun ketjun pohjalta tällä palstalla, tarkoita etten hyväksy tai halua ketään. Mielestäni ehdotin treffejä 25% niistä naisista jotka tällä palstalla ovat minua lähestyneet. Eli yhdelle neljästä. Ei kai sitä niinkään voi ajatella että jos ehdottaa treffejä jokaiselle naisella joka itseä lähestyy niin on korkea itseluottamus, mielestäni kuulostaa melko matalalta jos jokainen joka vähänkin osoittaa kiinnostusta kelpais. Tuo 25% ihan terve osuus mielestäni. Muutenkin melko lähellä tuota ollut se osuus miten isolle osalle minua netissä lähestyneistä naisista olen tapaamista jossain vaiheessa ehdottanut. Eilenkin mm yhdelle ehdotin. Sitä ennen olikin ollut noin 10 vastaajaa joille en tainnut mitään ehdotella, harvinaisen monta epäkiinnostavahkoa siis lähestyi putkeen. Mutta tämä nyt ainakin oli kiinnostavan oloinen, ja niin oli kyllä yksi toinenkin jonka vastauksen eilen huomasin.
  8. "Jokainen joka on yrittäny ottaa suhun yhteyttä täällä on saanu kuulla sulta miten et heidän seuraansa kaipaa ja miten hölmöjä taviksia he ovat."

Ja tuossa tuo jokainen=alppiruusuke... Et kai sinä tiedä mitä viestejä olen saanut viestiboksiini, ja miten olen heidän kanssaan toiminut. Ja missä lukee että se ja se on mielestäni hölmö, tai tavis? Tuskin missään. Se on vain se mielikuva jonka olet minusta saanut, että olen sellainen ihminen joka laukoo tuollaisia tuntemattomille netissä. Mutta vaikka sinä tai vaikka enemmistö loisi minusta mielikuvitukseensa tuollaisen vision, ei se tarkoita että asia olisi niin.

"Tunnut olevan näillä sivuilla vain tuodaksesi esille miten tarkkaavaisesti ja oivaltavasti havaitset tätä maailmaa, vaikka oikeasti taidat olla itseensä käpertynyt ja huomionkipeä. Mikään ei kelpaa paitsi huomio."

Pillukin kelpais. Joltakin älykkäältä ja persoonallisen upealta vosukkeelta.. Enhän nyt huomiolla tee mitään jos sitä ei voi muuttaa rahaksi ja panemiseksi, tai edes rakkaudeksi. Huomiolla sinällään ei tee mitään, parempi että ketjullani on 10 lukijaa ja 9 vastaajaa kuin 10000 lukijaa ja 1 vastaaja. Jälkimmäisessä tapauksessa se huomio olisi vain sitä että siinä laskurissa olisi nuo numerot viestiketjun klikanneiden silmäparien määrän kohdalla. Ja 9 vastaajallakaan en tee paljoa mitään jos ei oikein synny mitään järkevää keskustelua. Mieluiten vaikka sitten se 1 järkevä viesti. Se on melko arpapeliä sattuuko se järkevä viesti olemaan yksi noista yhdeksästä vai tuo ainut tuossa toisessa esimerkkitapausketjussa.

"Usein miehet, jotka valittavat etteivät löydä "arvoistaan" naista ovat niitä kaikkein ujoimpia ja epävarmimpia ja joilla menee sormi suuhun, kun nainen nostaa hameensa."

En toki pidä toivottavana toimintana jos nainen on ensitreffeillä jo tyrkyttämässä itseään. Pitäisikö..? Saahan sitä kiinnostunut ja halukas olla jo ensitreffien ekan vartin aikana, mutta ei tuollainen hameennostelu minua ainakaan kiinnosta.

"Ja sen vuoksi he pätevät esim. täällä netissä ja peittävät näennäisellä itsevarmuudella omat heikkoutensa."

Siis jos viittaat omilla heikkouksilla siihen ettei mies pane naista kun olisi tilaisuus, niin miten tuon "heikkouden" peittää se että naputtelee jotain turinaa nettiin? Eihän se sitä lihallista tilannetta muuta kuitenkaan lainkaan. Joku nainen joskus nosti hameen, mies oli ujo ja epävarma eikä osannut tehdä mitään, nainen katosi. Kuukauden päästä mies naputtelee Suomi24:ään niitä näitä vaikka mistä asiasta.. Ei se sitä naista tai hametta tuo uudelleen siihen miehen eteen. Ja jos viittaat heikkouksilla esim ujouteen, niin sitä nyt ei edes voi netissä mitenkään peittää, koska ujous on livetilanteiden tai toisten ihmisten läheisyyden tai katsekontaktin tms jännittämistä/pelkoa/tms, ja noita ei netissä ole. Aivan sama verrata että koitan peittää hienhajuni naputtelemalla nettiin mukavia runoja. Ei se vaikuta lainkaan siihen miltä haisen..

"Haluat vain luoda itsestäsi erikoisen kuvan, vaikka se kuvan luominen taitaakin olla se pääasia. Sen kuvan susta ainakin saa. Ihminen, joka on aidosti boheemi yms. ei hehkuta boheemiuttaan joka ikisellä netin keskustelupalstalla."

Miksipä tuossakin piti nyt tuohon yhteen sanaan puuttua, ei tietääkseni ole mikään kovin yleisesti käyttämäni tai jauhamani sana tai asia. Toki jos olen asiaa x, ja kerron itsestäni asioita yleisesti vaikka mitä vaikka missä, niin kai ne asiat välillä liippaavat myös ominaisuuksia joita ihmiset yleisesti liittää ihmiseen joka on asiaa x. Ei siinä ole kyse tietoisesta kampanjoinnista.. Aika paljon olen myös vastakkaisia asioita tietääkseni jauhanut. Boheemiuteen liittyy mm epäsäännöllisyys ja villiys tai semmonen. Ja olen monesti hehkuttanut enemmänkin askeettisia puoliani, mm että harvoin liikun yli kilometrin säteelle kodistani jne. Tai etten ole puoleen vuoteen treffannut ketään naista. Ei kuulosta boheemikampanjoinnilta. Ei ole mitään mielikuva jota koitan tietoisesti luoda, vaan kerron vaan asioita siten kuin ne on - tai kuin haluan ne kertoa.. ;] Mutta harvoin paljoa kusetan.
  9. "Vaikutat erittäin ylimieliseltä (jo se kertoo jotain, ettet itse halua/kykene sitä tajuamaan), kokemattomalta, naivilta ja taidat kärsiä vielä heikosta itsetunnostakin. Oivaltava toki olet, mutta tuo "taito" menee hukkaan kaiken pätemisen vuoksi."

Kuka vaan voi netissä vaikuttaa vähän vaikka miltä. Mutta se että on jotakin tai että vaikuttaa jonkinlaiselta ovat hyvin eri asioita. Olisi hyvä aina nähdä mitkä lauseet ovat saaneet ihmisen olemaan sitä tai tuota mieltä. Mutta koskaan näitä ei näe. Sitten ei voi tietää tai arvata mistä mikäkin käsitys johtuu. Mukava olisi nähdä että joku tekisi niin että eka olisi adjektiivi, sitten sen alla sitaatteja jotka ovat johtaneet hänet muodostamaan minusta sellainen mielikuva mitä se adjektiivi tarkoittaa.

Nyt en tiedä viitataanko täällä edes tämän palstan viesteihini, Suomi24-profiiliini, Suomi24-galleria-profiiliini, FB-profiiliini, deitti-ilmoitukseeni jonka linkki täällä kai jossain oli, vai niihin Suhteet-palstalla aloittamiini ketjuihin joihin laitoin linkkejä.

Sitten pitäisi vielä saada määritelmät mitä tarkoittaa esim ylimielisyys tai heikko itsetunto tässä tapauksessa. Wikipedia-sivustoa noista ei kai ole, ainakaan suomeksi. Enkku-sivukin oikeastaan olematon, johonkin hubrikseen vaan on linkki.

Tällaista löysin googlella:
    http://www.uta.fi/~tlmihap/celibacy/195.html

Ja eikös ylimielisyys ole juuri sitä että on korkeampi itsetunto kuin olisi syytä? Miten voi olla samaan aikaan ylimielisyyttä ja heikkoa itsetuntoa? Ylimieliseltä puuttuu nöyryys, ja heikon itsetunnon omaavalla taas ei paljoa muuta ole kuin nöyryyttä joka suuntaan, "anteeks kaikki ku oon tällanen paska.."..

"Oletko kertaakaan elämäsi aikana asunut yli kahta vuotta naisen kanssa? Siis parisuhteessa."

En päivääkään. Jos treffejä ei lasketa yhdessä asumiseksi. Ei varmaan lasketa, tai edes parisuhteeksi.

"Veikkaan, että et ole ja tämän vuoksi sulla on vääristynyt kuva parisuhteesta ja naisista."

Mihinköhän tuolla viittaat? Varmaan deitti-ilmoitukseeni? Mutta mihin niistä, niitäkin on tällä palstalla ainakin kolmea käsitelty tai linkitetty. Olisi mukava kuulla missä niistä on sitä vääristynyttä naiskuvaa, ja miltä osin. Muutenhan nämä ystävälliset neuvot on samaa sarjaa sen kanssa että laittaa toiselle joulukortin että "olet huono ihminen." ja siinä kaikki...

"Helppo heitellä mielipiteitä, mutta ei kykene ymmärtämään elämän realiteetteja kyseisessä asiassa."

En ole toisille heitellyt mielipiteitä että teidän pitää noin ja noin asua yhdessä. Se että deitti-ilmoituksessani lukee millaisen naisen kanssa toivon suhdetta tai millainen naisen kanssa voisin kuvitella yhteiselon sujuvan suht hyvin on kaukana tuosta mitä sanoit. Ei se vaadi sitä että olisi ollut naimisissa, että tietää keiden ihmisten kanssa ei ainakaan halua naimisiin mennä. Sen voi tietää kenen kanssa haluaa mennä, ja sitä ei voi tietää kauanko se liitto kestää.

"Pidät kalliita vaatteita ja meikkejä pinnallisuutena."

Missä lukee että pidän? Teet tuollaisen johtopäätöksen, mutta se on eri asia kuin että olisin noin missään sanonut. Suomi24-treffien profiilistani: "Minua kiinnostaa sellaiset persoonat jotka säihkyy ENEMMÄN sielullaan, moniulotteisella luonteellaan ja mielenkiintoisilla ajatuksillaan KUIN meikeillä, koruilla, kaula-aukoilla, hiusväreillä, stringeillä, timmeillä vatsalihaksilla tms"

Kalliista vaatteista tuossa ei mainittu mitään, muutenkin vaatteista mainittiin vain stringit. Pinnallisuus-sanaa ei mainittu myöskään.

Tuo siteeraamani kohta pitää tulkita näin:
    On 2 naista, a ja b, jotka säihkyvät esim näin:
    a:n säihke jakautuu näin: sielu 80%, korut 15%, meikit 4%, muu 1%
    b:n säihke jakautuu näin: hiusvärit 30%, kaula-aukko 25%, korut 20%, sielu 15%, muu 10%

Noista naisista valitsisin a-naisen. Ei ole kyse siis siitä että a-nainen käyttää vähemmän koruja kuin b-nainen; voi käyttää yhtä paljon tai enemmän, missäänhän tuossa ei lue monta kiloa kunkin kokonaissäihke on. Itse laitan painoarvoa kuitenkin myös muille kuin ulkoisille asioille, joten kallistun helpommin naisen puoleen josta löytyy myös muuta kuin ulkoisia asioita.

En oikein tiedä miten ytimekkäästi ilmaisisin profiiliini sen asian mitä haen.. En kehtaa laittaa mitään "tunnen monia tosi tosi kauniita naisia, joissa se kauneus ei ole kuitenkaan upein piirre, vaan heidän persoonallisuus ja älykkyys, ja tuollaisia naisia haluan täältäkin löytää, ja oikeastaan ei sinun tarvitse olla niin kaunis kuin he läheskään, kunhan muita kiehtovia ominaisuuksia löytyy" koska sitten tulisi kaikkia kyselyjä että "no mitä sä tällä palstalla sitten teet" jne... Ja eikö tuokin olisi melko surkeasti ilmaistu.. "Pliis, olethan rumempi kuin ne naiset joita jo tunnen.... Mutta hivenen älykkäämpi vaan, jooko, ne ovat vähän tyhmiä"... Ei tuota vaan voi silleen sujuvasti ilmaista!
  10. Facebookissa lähestynyt 3 ja Suomi24-galleriassa 1.

Vielä voi ottaa yhteyttä. Facebookissa ei ihan heti täyty kaverilistamaksimi, eli 5000. Kavereita mulla taitaa olla siellä vasta 41-42.

Ja voidaan viestitellä myös niin ettemme ole kaverilistoillamme.

Mielestäni tämä ei ole torjumismekanismia:
    "Vielä kun kertoisit mitä syytä minulla olisi tutustua sinuun?

Et vaikuta lainkaan sellaiselta jota etsin.

Ja jos pidät ajatuksistani jne niin olisit kai voinut jo silloin maalis-toukokuussa ilmoittaa tutustumishaluistasi.

Ei kiinnosta sellaset jotka vakoilee salaa juttujani pari vuotta ja sitten ilmoittavat että ovat ihan erilaisia kuin mitä haen mutta kiinnostas tutustua.. Minua ei! Piste."

Pyydän vaan toista perustelemaan miksi meidän kannattaisi tutustua, ja perustelen itse että miksi ei. Ei tosiaan kiinnosta sellaiset jotka vakoilee juttujani kauan ja vasta sitten hiukan vihjaisevat jotain. Kuvitelkaapa samaan tilanteeseen nainen. Hän saa tietää että joku mies on 5-10 kuukautta vakoillut netissä naisen juttuja, ja sitten kertoo että voisitpa antaa sähköpostiosoittees, kun en jaksa sitä selata tuolta viestiarkistostasi, niin mä sit mailaisin, niin katotaan mitä tapahtuu. Todnäk nainen ajattelee miehestä jotain hyvin negatiivistä. Paljon negatiivisempaa kuin minä tässä ketjussa. Todennäköisesti nainen ei koskaan ole mieheen missään yhteydessä, ja varoittaapa vielä kavereitaankin tuollaisesta nettihyypästä.

Onko tuo kovin kaukaa haettu kuvio? Ei minusta. Kuulen naispuolisilta kavereiltani 2-3 kuussa jostain vastaavasta. Eipä ole yksikään positiivisessa valossa esittänyt sitä jos joku jossain on salaa urkkinut naista. Ja esim baarikuviossa miehen peli on menetetty jos tekee aloitteen vasta 1-4 tuntia ekan katsekontaktin jälkeen.

En ole kuitenkaan nainen, enkä ajattele noin radikaalisti.