Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

503

1. käsitys mureni, niin tässä sinulle uusi tilalle.

Syntiä on se, mikä eroittaa meitä Jumalasta eli Elämästä. Synti on siis Elämän vastainen teko.

'Jokainen täydellinen ja hyvä lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa'.

Jumala haluaisi elämäämme vain täydellisiä lahjoja. Tämä, mistä nyt on puhe, on vain korviketta. Usein ihmisen elämässä hyvä tulee parhaan esteeksi.

Uskovat ovat aina tehneet syntiluetteloita. Kun näistä pysyt erossa niin pelastut. Eivätkä he huomaa, että itseasiassa ovat yhä kokonaan irti Jumalasta ja näin aivan koko heidän elämänsä on vielä syntiä koska se ei ole Elämää Jumalassa.

Tämä Elämä Jumalassa on meille mahdollista Jeesuksen Kristuksen kautta. Kun elämme sitä, ei ole enään tarpeellista kysyä, mikä on syntiä, sillä Jumala elää minussa ja minä Jumalassa. Hän 'vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen' kuten Raamatussa sanotaan, eikä hän vaikuta tahtonsa vastaisia tekoja.

'Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan aina sydänpäivään asti'.
  2. Helena Konttisen elämänkerran, niin kyllä nyt annat väärän todistuksen vastoin parempaa tietoasi.

Meedioitten istunnoissa on varmasti kyse täysin toisenlaisista asioista.

Ehkä sinun olisi hakeuduttava sellaiseen, jotta osaisit nähdä siinä eron tähän. Tai sotkeuduttava vainajahenkien manaajiin, jotta toteaisit, etteivät ne puhu uudesta Elämästä Kristuksessa.

Jos vaikka etsit kirjasta luvun, joka on otsikoitu: 'Luulousko ja uusi elämä',
    ( siinä on muistiinkirjoitettu eräs Helenan kokonainen puhe)
    niin kysynpä vaan,
    kuka nykyajan puhuja tuo yhtä elävästi ja totuudellisesti esiin pelastuksen yksin Vapahtajan kautta.
    Kenen opetus on yhtä syvällistä ja kohtikäyvää.

Jos itse jouduit lainalaiseen tilaan, niin lakihan kurittaa Kristuksen, Vapahtajan tykö - sieltä vapaus olisi ollut löydettävissä.

Koko kirja ja kyseisen karjalaisnaisen elämä on osoitusta Jumalan suuresta voimasta.

Jos meediot ja vainajahenget voisivat kaikkea tätä tehdä, mistä kirjassa kerrotaan ja josta itse olen todella iloinnut, niin kyllä ne sitten olisivat Jumalalle mieleisiä ja hänen käytössään.