Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
laura.piekkari
profiilit
laura.piekkari
laura.piekkari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
503
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
käsitys mureni, niin tässä sinulle uusi tilalle.
Syntiä on se, mikä eroittaa meitä Jumalasta eli Elämästä. Synti on siis Elämän vastainen teko.
'Jokainen täydellinen ja hyvä lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa'.
Jumala haluaisi elämäämme vain täydellisiä lahjoja. Tämä, mistä nyt on puhe, on vain korviketta. Usein ihmisen elämässä hyvä tulee parhaan esteeksi.
Uskovat ovat aina tehneet syntiluetteloita. Kun näistä pysyt erossa niin pelastut. Eivätkä he huomaa, että itseasiassa ovat yhä kokonaan irti Jumalasta ja näin aivan koko heidän elämänsä on vielä syntiä koska se ei ole Elämää Jumalassa.
Tämä Elämä Jumalassa on meille mahdollista Jeesuksen Kristuksen kautta. Kun elämme sitä, ei ole enään tarpeellista kysyä, mikä on syntiä, sillä Jumala elää minussa ja minä Jumalassa. Hän 'vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen' kuten Raamatussa sanotaan, eikä hän vaikuta tahtonsa vastaisia tekoja.
'Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan aina sydänpäivään asti'.
12.07.2006 20:03
on parempi, ettet osallistu nyt tähän keskusteluun, jos et edes tiedä, että syntiä on olemassakaan. Silloinhan sinun on mahdotonta ottaa kantaa tähän kysymykseen...
Mitäs siinä sitten keskustella - senkun vaan tekemään...
Minunmielestäni silloin kun synnistä keskustellaan, olisi hyvä ajatella, mitä Jeesus tekisi ja mitä jättäisi tekemättä.
Emmehän me tietysti synnittömiksi lihammepuolesta tule koskaan, mutta eri asia on, minkä annamme hallita itseämme. Se on meidän oma ratkaisu.
Onko elämämme Jumalan käytössä.
'Henki sotii lihaa vastaan ja liha henkeä vastaan'. Kun toinen voittaa, niin toinen automaattisesti häviää.
'Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi'.
11.07.2006 20:35
on vihollinen - itse paholainen.
Näin armoton on ihminen tuon paholaisen käytössä.
Tällaisten kynsiin joutuvat ne, joille ei Jumalan apu lopultakaan kelpaa.
Jumala on kärsivällinen.
Hän kutsuu.
Hän odottaa ihmistä parannukseen -
odottaa, että tämä kääntyisi vihdoin hänen puoleensa.
Jeesus itki, kun hän katseli Jerusalemin kaupunkia ratsastaessaan Öljymäen rinnettä. 'Kunpa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mitä sinun rauhaasi sopii, mutta nyt se on sinun silmiltäsi peitetty'.
Mitä Jeesus tarkoitti?
Juuri sitä hirvittävää tuhoa ja kärsimystä, jonka hän tiesi pian olevan tulossa tälle kaupungille ja sen asukkaille heidän katumattomuutensa tähden.
Jos he olisivat tunteneet etsikkoaikansa - kuulleet Johannes Kastajan ja Jeesuksen kehoitusta 'tehkää parannus' - olisivat he myöskin säästyneet tuholta.
Miten suhtaudumme omassa elämässämme Elävän Jumalan kutsuun -
Se on aina elämän ja kuoleman kysymys joka ainoan ihmisen kohdalla.
11.07.2006 20:18
sanoo asiasta näin:
'Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on'. Se on tutkiskeltava hengellisesti. Se on 'otettava vastaan'.
Tämä tarkoittaa: Minun ja inhimillisen ylpeyteni ja tietäväisyyteni on kuoltava tieltä pois, jotta Jumala pääsisi Hengen kautta kirkastamaan minulle Taivaallisia. Tähän ei viisas ihminen usein nöyrry.
Jeesus itse sanoi: 'Tuomioksi minä olen tullut maailmaan, että ne jotka ovat sokeita, saisivat näkönsä ja ne jotka näkevät, tulisivat sokeiksi'.
Siis kuinka? Sokeitako Jeesus haluaakin!
Kyllä.
Sellaisia sokeutensa tajuavia, jotka tulevat hänen luokseen, ja pyytävät häneltä hengen näkökykyä Taivaallisiin asioihin.
'Nälkäiset Hän on täyttänyt hyvyyksillään, mutta rikkaat Hän on lähettänyt tyhjinä pois'.
11.07.2006 19:16
tollasiin yhtään. En usko, että Jumala kellekään tarkkoja vuosia ilmoittaisi. Se tulee aina olemaan 'niinkuin kuvastimessa.
Nyt joudun lopettamaan.
04.07.2006 15:44
minkäverran Jumala sitä verhoa raottaa.
'Ei Jumala tee mitään, ilmoittamatta sitä ensin palvelijoilleen, profeetoille'.
Näin Sana sanoo, ja näin on Raamatussa Jumala kaikista tärkeimmistä tapahtumista antanut tiedon etukäteen, monta sataakin vuotta ennemmin, profeetan kautta.
04.07.2006 15:40
asettaa myös vaihtoehdon silloin kun saa pysähtymään.
04.07.2006 15:34
ennustaa. Hulluutta tai ei.
04.07.2006 15:31
suuri mysteeri. Raamattu voi Jumalan Hengen kautta luoda valoa tähän käsittämättömään. Mutta vain sen verran kuin valo pääsee loistamaan.
'Nyt me näemme kuin kuvastimessa - arvoituksen tavoin'. Näin sanoo Raamattu.
04.07.2006 15:29
sitä, mitä Raamattu sanoo olevan tulossa. Tavallaan ei mitään uutta, vaan se, mikä alkaa täällä, saa täyttymyksensä siellä. Kuitenkin niin uutta , ettei se ole voinut kenenkään ajatuksiin astua. Näin sen ilmaisee Raamattu.
04.07.2006 15:23
mikään ei ole niin tehokas tapa pysäyttää ihminen vähän 'vakavampien' ajatusten ääreen, kuin antaa hänelle vastoinkäymisiä, murhetta ja ahdistusta. Sillä 'hyvinä päivinä' harva muistaa Jumalaa.
Siis se onkin niin, että Jumala etsii meitä.
04.07.2006 15:14
sinun järkesi ulottumattomissa oleva pitäisi poistaa. Kyllä se aika rajalliseksi silloin tulisi. Ei olisi enään kyse Elävästä Jumalasta, kuten nyt.
Miksi luulet, että taivas ja helvetti rajoittuisi tähän elämään. Täällä kumpikin alkaa ja koetaan jo vahva aavistus tulevasta. Mutta tämä onkin jo uskonasia.
04.07.2006 14:55
mitä defenssi tarkoittaa, ja monihan ajattelee, että siitä on kyse kun ihminen 'tulee uskoon' eli siis alkaa ymmärtää Raamattua Jumalan Hengen opetuksessa.
Elävä Jumala hyväksyy ymmärtämättömyyden, eikä hän ikinä vaadi meiltä mitään, ennenkuin on saanut ensin antaa.
Sitten myöhemmin kyllä 'jolle on paljon annettu, siltä myös paljon vaaditaan'.
Jos on Jumalalta tehtävän saanut ja siihen tarvittavat lahjat käyttöönsä, vaatii hän ehdotonta kuuliaisuutta Sanalle ja Henkensä ohjaukselle.
04.07.2006 14:47
jollet pyydä ymmärrystä Jumalalta.
Jumalan tahto on 'kirkastaa' jokaiselle henkilökohtaisesti.
Valmiit vastaukset eivät välttämättä tule 'sielusi valoksi', mutta se, mitä Jumala itse sinulle henkilökohtaisesti opettaa, se tulee.
'Anokaa, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan'.
04.07.2006 13:39
riittää, jos on nöyrä ja lapsenmielinen sydän.
Mikään ei riitä röyhkeälle.
Eikä sille, joka tahtoo Jumalaa vastustaa ja syyttää.
04.07.2006 12:13
olisi kyllä syytä lopettaa.
Vastaukset Raamatusta sensijaan on löytänyt monet - lukematon joukko - näitten vuosituhansien aikana.
Kiellettiin siteeraamasta Raamattua, mutta siellä kuitenkin luvataan, että jos joku tahtoo tehdä Jumalan tahdon - eli sen, mitä Raamattu neuvoo - tulee hän TUNTEMAAN, onko tämä oppi Jumalasta.
Tässä 'tuntemisessa' ei ole kyse pelkistä inhimillisistä tunteista, vaan siinä tarkoitetaan sitä Jumalan Hengen todistusta, jonka jokainen Jumalan tahdon tielle lähtenyt sisimpäänsä saa.
Se on jotakin todellista ja aitoa - ei 'hengen höyryä'. Siihen liittyy rauha, ilo ja voima.
Sitä ei voi toiselle kuvailla - se on itse koettava.
04.07.2006 12:07
voi olla Jumalan Hengellä valaistu. Käsität sellaista, mitä et inhimillisen järkesi avulla koskaan voisi käsittää.
Tätä on pyydettävä, jos aikoo tutkia Raamattua.
03.07.2006 14:24
ymmärtäminen ei ole 'defenssi', vaan Jumalan Pyhä Henki todella 'avaa' ja 'selittää' Sanaa niin että pääsemme käsiksi siihen, mitä se 'kätkee' sisällensä.
Se ei ole 'tulkintaa', vaan se on Jumalalta saatua viisautta Hengessä.
03.07.2006 14:17
juuri on väliä.
Ehkä sinun täytyy ensin vain elää - niinkauan että huomaat tarvitsevasi Elämän antajaa.
Raamatun ydin on Todellinen Elämä.
03.07.2006 08:28
Helena Konttisen elämänkerran, niin kyllä nyt annat väärän todistuksen vastoin parempaa tietoasi.
Meedioitten istunnoissa on varmasti kyse täysin toisenlaisista asioista.
Ehkä sinun olisi hakeuduttava sellaiseen, jotta osaisit nähdä siinä eron tähän. Tai sotkeuduttava vainajahenkien manaajiin, jotta toteaisit, etteivät ne puhu uudesta Elämästä Kristuksessa.
Jos vaikka etsit kirjasta luvun, joka on otsikoitu: 'Luulousko ja uusi elämä',
( siinä on muistiinkirjoitettu eräs Helenan kokonainen puhe)
niin kysynpä vaan,
kuka nykyajan puhuja tuo yhtä elävästi ja totuudellisesti esiin pelastuksen yksin Vapahtajan kautta.
Kenen opetus on yhtä syvällistä ja kohtikäyvää.
Jos itse jouduit lainalaiseen tilaan, niin lakihan kurittaa Kristuksen, Vapahtajan tykö - sieltä vapaus olisi ollut löydettävissä.
Koko kirja ja kyseisen karjalaisnaisen elämä on osoitusta Jumalan suuresta voimasta.
Jos meediot ja vainajahenget voisivat kaikkea tätä tehdä, mistä kirjassa kerrotaan ja josta itse olen todella iloinnut, niin kyllä ne sitten olisivat Jumalalle mieleisiä ja hänen käytössään.
02.07.2006 21:52
11 / 26