Vapaa kuvaus

Aloituksia

588

Kommenttia

837

1. Paula Lehtomäen kieltäytymisen jälkeen Paavo Väyrysellä on nyt tuhannen taalan paikka päästä uudestaan Keskustan puheenjohtajaksi ja sitä kautta myös pääministeriksi, kenties jopa presidentiksi kahden vuoden kuluttua.

En ole keskustalainen (olen KD:n jäsen), mutta näen Väyrysen kokemuksen ja johtajaominaisuudet ylivoimaisina muihin mahdollisiin Keskustan ehdokkaisiin verrattuna.

Uskon, että kansakunnan johtajat ovat viime kädessä Jumalan säätämiä.
    Jos Jumala on asian niin aivoitellut, että Paavo Väyrysestä tulee Suomen seuraava pääministeri, niin mikään ei voi sitä estää.

Jouko Piho
  2. Olen tänään 9.1.2010 tutkinut lisää Suomussalmen herätystä ja siellä nähtyjä enkelinäkyjä.

Olen ollut puhelinyhteydessä Sakari Kelan ja Matti Mannisen (sain luvan sukunimen mainitsemiseen) kanssa.

Olen saanut selville seuraavaa.

Ensinnäkin se, että samanlaisia enkelinäkyjä olisi tullut jo kuukausia sitten ja jopa vuosi sitten (kuten eräs henkilö kertoi minulle sähköpostitse), ei voi pitää paikkaansa. Sakari Kela kertoi, että kolme henkilöä eli Matti Manninen, Tarja Piirainen ja Keijo Kyllönen näkivät enkelinäyn tiistaina 5.1.2010 Suomussalmella pidetyn kokouksen jälkeen eli yöllä 6.1.2010 n. klo 2.00 aikaan. Sakari Kela lähetti tekstiviestin loppiaisena 6.1.2010. Sakari Kela ei ole aikaisemmin lähettänyt mitään enkelinäkyä koskevaa tekstiviestiä, joten muiden enkelitekstareiden täytyy olla toisten ihmisten lähettämiä viestejä, jotka vain jollain tavoin muistuttavat tätä Kelan lähettämää sanomaa.

On käynyt myös ilmi, että viittaus siihen, että enkelin korkeus olisi ollut yksi kilometri, on epätarkka. Kyse ei ollut yhden enkelin korkeudesta, vaan siitä, että enkeleitä oli lopulta hyvin paljon, kokonainen enkelien sotajoukko, ja se koko joukko oli yhden kilometrin korkuinen ja vielä huomattavasti siitä leveämpi rivistö. Lisäksi Tarja Piiraisen pihalla oli nähty yksi yksittäinen enkeli, joka oli n. 10 metriä korkea.

Kuhmolaiset ja suomussalmelaiset tässä herätyksessä mukana olevat henkilöt ovat laittaneet nettiin oman sivuston, jossa voi lukea näistä tapahtumista. Sivuston osoite on: http://kainuunkorvenraivaajat.nettisivu.org/pro...
    Siellä on myös Matti M:n kirjoitus tästä enkelinäystä. Kun keskustelin Matin kanssa hänen kirjoituksestaan, sanoin hänelle muutamista epäselvistä muotoiluista, jotka hän sanoi korjaavansa parempaan muotoon. Siellä puhutaan esim. siitä, että enkelijoukko olisi muodostunut pilvistä, mutta kun kävimme asiaa läpi, niin Matti totesi, että sana "pilvi" ei olekaan paras mahdollinen sana kuvaamaan sitä, mitä hän näki, vaan pikemminkin kyseessä oli valo tai hohde. Lopputulos oli kuitenkin se, että Matti koki hyvin voimakkaasti, että kyseessä oli enkelien sotajoukko.

Kun kysyin enkelinäyn merkityksestä, Matti Manninen ei osannut sanoa siihen mitään varmaa. Olen itse sitä mieltä, että kyseessä on Jumalan ilmoitus, että jotakin on tekeillä henkimaailmassa, kun Jumalan sotajoukko liikehtii ja enkelit puhaltavat pasuunoihin.

Kun kysyin siitä, onko Suomussalmella todella herätystä, sekä Sakari Kelan että Matti Mannisen mielestä kyseessä on hengellinen herätys, koska ihmisiä tulee päivittäin uskoon ja uskovat uudistuvat uskossaan. Yhteiskristillisiä rukouskokouksia on kaksi kertaa viikossa.

Jos saan lisää tietoa Suomussalmen tapahtumista, tulen raportoimaan asioista jatkossakin.

Jouko Piho
  3. En tiedä, miksi Hautamäen kirjan toista osaa ei ole vielä ilmestynyt. Ehkä kirjassa on niin paljon tekemistä, että se on vain työn alla. Aion kysyä asiaa Hautamäeltä, kunhan olen ensin saanut luetuksi hänen kirjansa. Olen tähän asti lukenut lähinnä Tahvanaisen kirjoja.

Aidot Suvilahti-dokumentit ovat kadoksissa. Mannerheim antoi asiakirjat v. 1950 Paasikivelle, minkä jälkeen niistä ei ole mitään tietoa. Ehkä ne ovat jossakin, mutta kukaan ei tiedä missä. Voi olla, että Paasikivi on hävityttänyt ne, koska hän ei sallinut kyseisten dokumenttien käyttöä sotasyyllisyysoikeudenkäynneissä, koska ne olisivat olleet suureksi avuksi syytetyille, jotka piti kuitenkin saada vankilaan poliittisista syistä eli Neuvostoliiton pakkomiellyttämisen ja kotikommunistien kostonhimon tyydyttämisen takia.Tahvanaisen kirjat tiedot perustuvat siihen, että hän teki Mannerheimin luvalla S-32 -asiakirjoista viikon ajan kopioita.

Jouko Piho