Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
piho
profiilit
piho
piho
Vapaa kuvaus
Aloituksia
588
Kommenttia
837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Paula Lehtomäen kieltäytymisen jälkeen Paavo Väyrysellä on nyt tuhannen taalan paikka päästä uudestaan Keskustan puheenjohtajaksi ja sitä kautta myös pääministeriksi, kenties jopa presidentiksi kahden vuoden kuluttua.
En ole keskustalainen (olen KD:n jäsen), mutta näen Väyrysen kokemuksen ja johtajaominaisuudet ylivoimaisina muihin mahdollisiin Keskustan ehdokkaisiin verrattuna.
Uskon, että kansakunnan johtajat ovat viime kädessä Jumalan säätämiä.
Jos Jumala on asian niin aivoitellut, että Paavo Väyrysestä tulee Suomen seuraava pääministeri, niin mikään ei voi sitä estää.
Jouko Piho
17.01.2010 18:06
Pääpointti ei ole enkelinäky, vaan se, että ihmisiä tulee uskoon ja uudistuu uskossaan Suomussalmella ja muualla.
Mitä tulee enkelinäkyyn, niin sellainen voi olla sanatonkin. Elisa näki aikoinaan, että vuori oli täynnä tulisia hevosia ja vaunuja (enkeleitä) hänen tukenaan, kun Syyrian kuninkaan sotilaat hevosineen ja vaunuineen etsivät häntä vangitsemista varten (2.Kun.6:13-17).
Elisan palvelija pelästyi nähdessään vieraat sotilaat. "Mitä me nyt teemme?" hän parkaisi.
Elisa sanoi: "Älä pelkää, meillä on puolellamme enemmän väkeä kuin heillä."
Ja sitten Jumala avasi palvelijankin silmät näkemään, että vuori Elisan ympärillä oli täynnä Jumalan sotaväkeä.
Mitään ääntä ei kuitenkaan kuulunut. Oli vain vaikuttava näky, joka vakuutti palvelijankin.
Jouko Piho
11.01.2010 23:49
Mikä on tietolähde siihen, että kyseessä olisivat olleet revontulet?
Kun kysyin kahdelta suomussalmelaiselta, näkyikö enkelinäyn yönä 6.1.2010 revontulia, niin vastaus oli, että revontulia ei näkynyt silloin eikä ole muutoinkaan kovin näkynyt siellä päin.
Jouko Piho
10.01.2010 16:15
Et siis lukenut edellistä viestiä, jossa oli korjaus tuohon asiaan, että enkeli olisi ollut yhden kilometrin korkuinen. Kirjoitin seuraavasti 9.1.2010:
On käynyt myös ilmi, että viittaus siihen, että enkelin korkeus olisi ollut yksi kilometri, on epätarkka. Kyse ei ollut yhden enkelin korkeudesta, vaan siitä, että enkeleitä oli lopulta hyvin paljon, kokonainen enkelien sotajoukko, ja se koko joukko oli yhden kilometrin korkuinen ja vielä huomattavasti siitä leveämpi rivistö.
Jouko Piho
10.01.2010 16:12
Kyse ei ole vitsistä.
Puhelinkeskustelun perusteella kyse on vakavista ja vilpittömistä uskovista, ei tahallaan uskovia petkuttavista huijareista, kuten sinä.
Jouko Piho
09.01.2010 20:21
Näillä mainituilla enkelinäyillä ei tueta millään tavoin Share Internationalia. Tulevan Antikristuksen väärät ihmeet ovat asia erikseen. Lopunaikanakin on olemassa myös oikeita ihmeitä ja merkkejä taivaalla. Jeesuskin puhui niistä. Yhtä vähää kuin kaikki raha on väärennettyä rahaa, niin yhtä vähän kaikki ihmeet ovat väärennettyjä tai väärästä lähteestä olevia. Lopunaikana hyvä ja paha ovat rinnakkain. Jumalan enkelit ja Saatanan enkelit taistelevat. Ja ihmiset valitsevat puolensa.
Jouko Piho
09.01.2010 20:20
Olen tänään 9.1.2010 tutkinut lisää Suomussalmen herätystä ja siellä nähtyjä enkelinäkyjä.
Olen ollut puhelinyhteydessä Sakari Kelan ja Matti Mannisen (sain luvan sukunimen mainitsemiseen) kanssa.
Olen saanut selville seuraavaa.
Ensinnäkin se, että samanlaisia enkelinäkyjä olisi tullut jo kuukausia sitten ja jopa vuosi sitten (kuten eräs henkilö kertoi minulle sähköpostitse), ei voi pitää paikkaansa. Sakari Kela kertoi, että kolme henkilöä eli Matti Manninen, Tarja Piirainen ja Keijo Kyllönen näkivät enkelinäyn tiistaina 5.1.2010 Suomussalmella pidetyn kokouksen jälkeen eli yöllä 6.1.2010 n. klo 2.00 aikaan. Sakari Kela lähetti tekstiviestin loppiaisena 6.1.2010. Sakari Kela ei ole aikaisemmin lähettänyt mitään enkelinäkyä koskevaa tekstiviestiä, joten muiden enkelitekstareiden täytyy olla toisten ihmisten lähettämiä viestejä, jotka vain jollain tavoin muistuttavat tätä Kelan lähettämää sanomaa.
On käynyt myös ilmi, että viittaus siihen, että enkelin korkeus olisi ollut yksi kilometri, on epätarkka. Kyse ei ollut yhden enkelin korkeudesta, vaan siitä, että enkeleitä oli lopulta hyvin paljon, kokonainen enkelien sotajoukko, ja se koko joukko oli yhden kilometrin korkuinen ja vielä huomattavasti siitä leveämpi rivistö. Lisäksi Tarja Piiraisen pihalla oli nähty yksi yksittäinen enkeli, joka oli n. 10 metriä korkea.
Kuhmolaiset ja suomussalmelaiset tässä herätyksessä mukana olevat henkilöt ovat laittaneet nettiin oman sivuston, jossa voi lukea näistä tapahtumista. Sivuston osoite on: http://kainuunkorvenraivaajat.nettisivu.org/pro...
Siellä on myös Matti M:n kirjoitus tästä enkelinäystä. Kun keskustelin Matin kanssa hänen kirjoituksestaan, sanoin hänelle muutamista epäselvistä muotoiluista, jotka hän sanoi korjaavansa parempaan muotoon. Siellä puhutaan esim. siitä, että enkelijoukko olisi muodostunut pilvistä, mutta kun kävimme asiaa läpi, niin Matti totesi, että sana "pilvi" ei olekaan paras mahdollinen sana kuvaamaan sitä, mitä hän näki, vaan pikemminkin kyseessä oli valo tai hohde. Lopputulos oli kuitenkin se, että Matti koki hyvin voimakkaasti, että kyseessä oli enkelien sotajoukko.
Kun kysyin enkelinäyn merkityksestä, Matti Manninen ei osannut sanoa siihen mitään varmaa. Olen itse sitä mieltä, että kyseessä on Jumalan ilmoitus, että jotakin on tekeillä henkimaailmassa, kun Jumalan sotajoukko liikehtii ja enkelit puhaltavat pasuunoihin.
Kun kysyin siitä, onko Suomussalmella todella herätystä, sekä Sakari Kelan että Matti Mannisen mielestä kyseessä on hengellinen herätys, koska ihmisiä tulee päivittäin uskoon ja uskovat uudistuvat uskossaan. Yhteiskristillisiä rukouskokouksia on kaksi kertaa viikossa.
Jos saan lisää tietoa Suomussalmen tapahtumista, tulen raportoimaan asioista jatkossakin.
Jouko Piho
09.01.2010 17:22
Siunausta myös sinulle ja hyvää uutta vuotta!
Sen verran vielä tässä tarkennan, että kyse ei ole minun näystäni, vaan nimimerkin "Valvokaamme" näky, jonka välitin tänne.
Jouko Piho
02.01.2010 20:12
Aloitukseni linkit eivät näemmä enää toimi.
Tässä on uusi linkki. Toivottavasti se toimii.
http://dl.dropbox.com/u/1161968/muha.jpg
Jouko Piho
28.12.2009 22:12
Koroljov kirjoitti: "Koska Suomi voi saada haltuunsa Venäjän Karjalan ainoastaan sodan kautta (sellaisen sodan, jossa Venäjä kokonaan tuhotaan, niin kuin Saksa yritti sen tuhota v. 1941), eikä Nato aio koskaan hyökätä Venäjän kimppuun, tämä merkitsee sitä, että Venäjän Karjala pysyy Venäjän hallussa - ikuisesti."
Karjala voi palautua Suomelle takaisin eri tavoin.
Mutta jos Karjalan palautukseen liittyy sota, niin eihän se ole ainoa mahdollisuus, että NATO hyökkäisi Venäjän kimppuun. On todennäköisempää ja itse uskon, että niin käy, että Venäjä hyökkää NATOn ja ylipäätään läntisen Euroopan kimppuun. Kun Venäjä sitten häviää tämän aloittamansa sodan, niin siinä rytäkässä avautuu Suomelle mahdollisuus saada menetetyt alueet takaisin.
Jouko Piho
19.12.2009 23:07
Sodassa hävittyjen maa-alueiden palautus ei ole täysin mielikuvituksellinen aihe. Ja jos on, niin siinä tapauksessa sinulta puuttuu mielikuvitusta, kykyä visioida sitä, mitä ei ole nyt, mutta voi olla tulevaisuudessa.
Kun jotkut isänmaanystävät alkoivat puhua 1800-luvulla Suomen ollessa Venäjän vallan alla, että Suomi voisi jonain päivänä itsenäistyä Venäjästä, joidenkin ihmisten reaktio oli samanlainen: "Suomen itsenäisyys on täysin mielikuvituksellinen asia, jolla ei ole mitään todellisuuspohjaa."
Kukaan ei ole tosiaan palauttamassa meille yhtään mitään, jos me itse emme vaadi oikeuksiamme ja meiltä ryöstettyjä alueita takaisin.
Karjala ja kaikki muut menetetyt alueet palautuvat jonain päivänä takaisin oikealle omistajalleen, Suomelle.
Jouko Piho
19.12.2009 23:00
Tiedän ongelman. Sivuni näkyvät hyvin Explorerilla. Muilla selaimilla voi tekstit näkyä päällekkäisinä. Minulla ei ole tietoa, mitä asialle voisi tehdä.
Jouko Piho
14.12.2009 16:01
Työeläkeläinen
Olet oikeassa.
Olet medialukutaitoinen.
Olet lukenut tarkkaan vapaamuurareiden hallitseman median uutiset ja varsinkin sen, mitä media ei kerro.
Olet illuminaattien kusetuksen uhri ja vielä kehua retostelet sillä eli tietämättömyydelläsi.
Lue muutakin infoa kuin valtamediaa.
Viittaus tohtorisetiin ja lääkkeiden saamisen tarpeeseen on ala-arvoista. Sellaista kommentointia ja perustelua käyttävät vain tietämättömät juntit.
Jouko Piho
14.12.2009 00:45
Ei ne lapset katoa yhdessä yössä.
Lapsia kaapataan salaisesti ympäri maailmaa pedofiilien tarpeisiin jatkuvasti. Maailman johtoeliitti pystyy kyllä salaamaan asian, jos ei muuten niin uhkailemalla, lahjomalla tai tappamalla.
On turha kutsu toista pöljäksi, jos ei itse tiedä näihin liittyvistä asioista mitään eikä ymmärrä itselleen tuntemattomia asioita.
Jouko Piho
13.12.2009 23:09
En tiedä sotahistorioitsijoista, kun en ole siihen asiaan perehtynyt. Kun paneudun tähän asiaan enemmän, niin eiköhän sekin asia valkene.
Toisaalta ei olisi mikään ihme, vaikka suurin osa sotahistorioitsijoista tyrmäisi uuden tiedon. Hekin ovat vain ihmisiä.
Minä Pidän Tahvanaisen kertomusta luotettavana sellaisenaan ilman kenenkään vahvistusta. Tahvanainen oli se henkilö, joka koki kaikki nämä asiat. Muut voivat räksyttää vierestä, vaikka eivät tiedä mitään.
En havainnut Tahvanaisen kirjassa ristiriitaisuuksia tai mahdottomia väitteitä. Tämähän alkaa muuten kuulostaa samalta kuin väittely Raamatusta.
Jouko Piho
06.12.2009 17:21
En tiedä, miksi Hautamäen kirjan toista osaa ei ole vielä ilmestynyt. Ehkä kirjassa on niin paljon tekemistä, että se on vain työn alla. Aion kysyä asiaa Hautamäeltä, kunhan olen ensin saanut luetuksi hänen kirjansa. Olen tähän asti lukenut lähinnä Tahvanaisen kirjoja.
Aidot Suvilahti-dokumentit ovat kadoksissa. Mannerheim antoi asiakirjat v. 1950 Paasikivelle, minkä jälkeen niistä ei ole mitään tietoa. Ehkä ne ovat jossakin, mutta kukaan ei tiedä missä. Voi olla, että Paasikivi on hävityttänyt ne, koska hän ei sallinut kyseisten dokumenttien käyttöä sotasyyllisyysoikeudenkäynneissä, koska ne olisivat olleet suureksi avuksi syytetyille, jotka piti kuitenkin saada vankilaan poliittisista syistä eli Neuvostoliiton pakkomiellyttämisen ja kotikommunistien kostonhimon tyydyttämisen takia.Tahvanaisen kirjat tiedot perustuvat siihen, että hän teki Mannerheimin luvalla S-32 -asiakirjoista viikon ajan kopioita.
Jouko Piho
06.12.2009 16:36
Kyseessä ei ole romaani.
Oletko lukenut kirjan Erikoistehtävä?
Jouko Piho
06.12.2009 15:11
42 / 42